Puhelin kadoksissa

36 posts, 2 pages, 6,239 views

#1 • • ---[-]--- Guest
Oletko koskaan joutunut tällaisen tilanteen eteen? Itseltäni oli puhelin kadoksissa kaksi päivää ja niistä päivistä muodostui elämäni pisimmät. Ei siksi, etteikö välillä olisi mukava ollut olla rauhassa, mutta on se vaan niin tärkeä kapistus. Asioiden hoitaminen on käytännössä mahdotonta ilman puhelinta.

Löytys kuitenkin. Se ei estä mua kuitenkaan kävelemästä kauppaan ostamaan uutta toisten pahojen päivien varalle. Hrr :panic:

Mites teillä? Vastaavia ongelmia?
#2 • • LindaGP Guest
Heh. Huomasin kuinka addiktoitunut olin omaan kapulaani siinä vaiheessa kun vahingossa potkaisin sen laiturilta mereen. Olin ihan pihalla sen pari päivää ennenkuin sain uuden tilalle.

Toinen kapistus, jota ilman en pärjää, on almanakkani, jota kutsun keikkakalenteriksi (minulla siis ei ole hienoa kommunikaattoria kuten Mixalla). En ihan oikeasti tiedä edes koska pitää mennä töihin jos kalenteri on hukassa.
#3 • • ---[-]--- Guest

Heh. Huomasin kuinka addiktoitunut olin omaan kapulaani siinä vaiheessa kun vahingossa potkaisin sen laiturilta mereen. Olin ihan pihalla sen pari päivää ennenkuin sain uuden tilalle.

Toinen kapistus, jota ilman en pärjää, on almanakkani, jota kutsun keikkakalenteriksi (minulla siis ei ole hienoa kommunikaattoria kuten Mixalla). En ihan oikeasti tiedä edes koska pitää mennä töihin jos kalenteri on hukassa.

Heitin sen kommarin jorpakkoon. Nyt mul on näpsäkkä sporttipuhelin, mis on kalorimittari. :D
#4 • • LindaGP Guest

Nyt mul on näpsäkkä sporttipuhelin, mis on kalorimittari. :D

No ylläripylläri! :laugh:
#5 • • tumpsi Guest

..vahingossa potkaisin sen laiturilta mereen....

:D:D:D:D
Mikä ei kuulu joukkoon 1)potkaista 2)mereen 3)vahingossa?
Siis ei puhelinta voi potkasta mereen vahingossa.. Ihan tosi.
Tai mä en ainaskaa usko
#6 • • LindaGP Guest

Tai mä en ainaskaa usko

:laugh: No ok, voinhan mä kertoakin. Siis olin kesällä pari vuotta sitten mökillä pesemässä mattoja ja otin kapulan siihen laiturille, koska odotin puhelua. Pistin sen puukenkäni sisään ettei se nyt ihan helposti tippuisi mereen ( :rolleyes: ). No, kävikin niin, että olin kantamassa yhtä märkää mattoa kuivumaan mökin terasssin kaiteelle, kun kompastuin toiseen märkään rullalla olevaan mattoon ja vahingossa kompuroidessani potkaisin tätä puukenkää, jonka sisältä kapula lensi Suomenlahteen. Löysin sen merenpohjalta vasta 20 min. myöhemmin, mutta sain, usko tai älä, soitettua yhden puhelun kertoakseni että sinne molskahti, mua ei nyt sitten saa kiinni.
#7 • • tumpsi Guest

Tai mä en ainaskaa usko

:laugh: No ok, voinhan mä kertoakin. Siis olin kesällä pari vuotta sitten mökillä pesemässä mattoja ja otin kapulan siihen laiturille, koska odotin puhelua. Pistin sen puukenkäni sisään ettei se nyt ihan helposti tippuisi mereen ( :rolleyes: ). No, kävikin niin, että olin kantamassa yhtä märkää mattoa kuivumaan mökin terasssin kaiteelle, kun kompastuin toiseen märkään rullalla olevaan mattoon ja vahingossa kompuroidessani potkaisin tätä puukenkää, jonka sisältä kapula lensi Suomenlahteen. Löysin sen merenpohjalta vasta 20 min. myöhemmin, mutta sain, usko tai älä, soitettua yhden puhelun kertoakseni että sinne molskahti, mua ei nyt sitten saa kiinni.

OK.
Aika juttu, voisin jopa sanoa "eihän tommosta tapahdu ku elävissä kuvissa (ja Nokian mainoksissa ;) )"
#8 • • Daniel Braun Guest
Puhelimen katoaminen on kyllä kenkkumainen juttu.
Vaikka toi mun luurini ei kovin pieni ole (Nokia7210) niin silti sen onnistun aina kadottamaan takintaskuihin tms paikkoihin mistä sitä ei löydä ikuna.
Ja varsinkin kun minulla on typerä tapa pitää puhelintani useasti vain piippaus-tilassa, niin eipä siinä auta soittaminenkaan...

No, kertaakaan en ole hävittänyt puhe-elintäni totaalisesti...
Aina se on löytynyt.
Mutta, tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat hävittäneet puhelimiaan useasti teille tietämättömille...
Miten joku osaa??

Kännykästä on tullut jo pakollinen tarvike minulle.
Lähes aina (paitsi pikaisilla ruokakauppamatkoilla tms) puhelin kulkee mukana.
Vaikka kukaan ei soittaisi, niin silti se on oltava mukana.
Puhelinnarkomaani :)
#9 • • J Raninen Guest
Mulla katos tossa vuosia sitten puhelin, putos ilmeisesti takintaskusta bussipysäkille, kun olin nousemassa kaverin autoon. Katoaminen tapahtu toukokuussa, ja sain luurin takas elokuussa poliisilaitokselta.
Kyllä siihenkin äkkiä tottu, joskin mulla nyt ei tuu muutenkaan jaariteltua luurissa, kuin ne välttämättömät. Tosin asiaa helpotti se, että kotona oli käytössä lankapuhelin :)
#10 • • Hugo Guest
Heh. Sen yhden kerran kun on oikeesti HC tarvinnu poliisin "apua" niin eikös kännykkä päättänyt jotenkin hajota. Silloinen luuri oli Ericssonn GA628 (?), joka oli aiemmin uskollisesti palvellu. Tuli pikku :panic: tosta, mutta onneks naapurilla oli toimiva puhelin ja älys käyttää sitä.

Vappuna kaveri sujautti omaan taskuunsa kännykkäni - samanlaiset kun omistettiin... Vasta kolmen päivän päästä hälle selvisi, että olikin ottanut mun puhelimen siinä "melskeessä". Tällöin välttämättömistä tilanteista selvisin tolla GA628:lla kun kaivoin sen jostain laatikonpohjalta.

Onneks intternetti yleensä toimii viestinvälittäjänä, jos puhelin on hukassa tai hajalla :hah:
#11 • • Ana-- Guest
mä tein tän legendaarisen et kaivoin taskusta kännykkää kerman vessan-
pöntön ääressä, ja se luiskahti sinne pöntön pohjalle. Onneks en ehtiny
vielä kusta sinne :) kännykkä pöntöstä, akku irti, huuhtelu kraanan
alla, simmi erikseen ja kun pääsin kotiin, pistin kännykän uuniin 20 mi-
nuutiksi 120 asteeseen :) Annoin jäähtyä ja kokosin uudelleen, ja kas :)
Sehän toimi. Hyvin palvelee vieläkin.
#12 • • pie Guest

mä tein tän legendaarisen et kaivoin taskusta kännykkää kerman vessanpöntön ääressä, ja se luiskahti sinne pöntön pohjalle. Onneks en ehtiny vielä kusta sinne

Mulla kävi vastaava tapaus vähän ikävemmissä merkeissä. Armeijassa sotilaskodin vessanpönttöön tippui kun olin ennättänyt kusta sinne. Huuhtelu kraanan alla myös ja palasina kaappiin kuivamaan. Toimi sen jälkeen muutaman puhelun verran, jonka jälkeen huoltoon. Huollossa ultraäänipesu hapettumien poistamiseksi. Eli pitäkää puhelin poissa pöntön lähistöltä.
#13 • • Daniel Braun Guest
Kun tässä kerran mentiin pönttökeskusteluun, niin...

Sillä on oikeastikin merkitystä että onko kerennyt kusaista sinne pöntöön vai ei...
WC:n pöntössä on normaalisti ihan puhdasta vettä mutta virtsa sisältää ammoniakkia + muita aineita jotka hapettavat puhelinta paaaaaaljon nopeammin kuin pelkkä puhdas vesi.
Onhan se toki ällöttävää kaivella sitä puhe-elintä sieltä pöntöstä tarpeidensa seasta, mutta kyllä sillä kusella on muitakin vaikutuksia.

Periaatteessa sitä puhtaaseen pöntöön uimaan molskahtanutta puhelinta ei juurikaan tarvitse huuhtoa (saattaa vain aiheuttaa enemmän vahinkoa...) mutta jos on jo ennättänyt tehdä tarpeensa ja puhelin käväseen uintireissulla siellä pöntössä, on todella perusteellinen huuhtelu tarpeen.
Tän jälkeen luuri kuivumaan osissa (akku, kortti, mahdolliset irroitettavat kuoret jne...) ja pikapikaa huoltoon.
Paitsi, jos nyt kyse on jostakin kakkosluurista jonka arvo on sen 20e, niin eip kannata juuri huoltoon mennä.
Tulee maksamaan "ammattilaisten" tekemänä noi kuivatus/puhdistustyöt niin paljon ettei halpisluuria kannata huollattaa...

Blaa blaa...
Taas sain aikaan runsaasti turhaa OT:tä, mutta kuitenkin. :D
#14 • • tumpsi Guest

..kännykkä pöntöstä, akku irti, huuhtelu kraanan
Sehän toimi...

Modet huom! ->paras ruokaohjeesi?
#15 • • Daniel Braun Guest

..kännykkä pöntöstä, akku irti, huuhtelu kraanan
Sehän toimi...

Modet huom! ->paras ruokaohjeesi?

:laugh: :laugh: *reps*
"keitä lisäksi nuudeleita ja tarjoile heti..."
#16 • • catt Guest
kolme kertaa: joka kerta baarissa.

ekan kerran jälkeen sitä ei enää ikinä löytynyt.
tokana kertana joku mies vei sen mukanaan kermasta.
vaimo palautti sen aamulla: "isäntä tais olla vähän juhlimassa".
kolmantena kertana jäljitin sen mempparista,
narikkamiehet olivat ottaneet talteen joskus alkuillasta..

ikävä tunne aina kun se katoo, mut minkäs sille voi.
#17 • • ken-guru Guest
Mulla katos vanha legendaarinen 1610 pyykkikoriin. Kun sitä ei näkyny kahteen päivään, suljin liittymän kun luulin että se oli jäänyt jonnekin baariin. Tietty pyykkipäivänä odotti mua iloinen ylläri :-)

Tuosta veteen tippumisesta. Kaverini puheli että paras tehokeino veteen molskahtaneen puhelimen elvyttämistä varten on heittää se asetoniin/isopropanoliin (en oo varma tuosta kemikaalista, joku viisaampi voi korjata). Idea on se, että ko. kemikaali puskee joka ikiseen rakoon puhelimessa ja syrjäyttää veden eli pulauttaa ne pois. Tämän jälkeen puhelin jonnekin hyvin tuuletettuun paikkaan tuulettumaan jolloin ko. kemikaali haihtuu pois jälkiä jättämättä. ... En ole testannut tätä tosin :-)
#18 • • Tapi T Guest

Kaverini puheli että paras tehokeino veteen molskahtaneen puhelimen elvyttämistä varten on heittää se asetoniin/isopropanoliin (en oo varma tuosta kemikaalista, joku viisaampi voi korjata).

No ainakaan minä en menisi puhelinta mihinkään litkuun upottamaan, vaikka teoriassa tuo selostus kuullostaa ihan järkevältä. Plattarin insinöörit sanokoot painavan sanansa.

Puhelimien huoltoon perehtynyt tutun tuttuni kertoi kerran, että kastuneessa puhelimessa suurimmat vahingot tapahtuvat lähes aina silloin, kun puhelinta kuivatetaan. Paras tapa on kuulemma laittaa kastunut puhelin suljettuun muovipussiin ja laittaa se huoltoon. Tietenkin on tapauksia, jossa esim. Anan vinkki toimii, mutta nämä ovat kuulemma aika harvinaisia.

Btw, mä olen varmaan about ainoa henkilö, joka ei ole ikinä hukannut yhtään puhelinta? :silence:
#19 • • Quu Guest

Tuosta veteen tippumisesta. Kaverini puheli että paras tehokeino veteen molskahtaneen puhelimen elvyttämistä varten on heittää se asetoniin/isopropanoliin (en oo varma tuosta kemikaalista, joku viisaampi voi korjata).

Ja meillä jokaisellahan on asetonia sekä isopropanolia auton takakontissa siellä tolppakenkien vieressä. :)
#20 • • Ana-- Guest

Tuosta veteen tippumisesta. Kaverini puheli että paras tehokeino veteen molskahtaneen puhelimen elvyttämistä varten on heittää se asetoniin/isopropanoliin (en oo varma tuosta kemikaalista, joku viisaampi voi korjata).

Ja meillä jokaisellahan on asetonia sekä isopropanolia auton takakontissa siellä tolppakenkien vieressä. :)

Vois olettaa että k.o. kemikaalit ei tekis kovin hyvää puhelimen muovi-
osille.. Olennaisintahan taitaa olla tossa luurin kuivaamisessa oikosuluista
johtuvien komponenttien kärvähtämisen välttäminen eli akku heti irti.
Toinen taitaa olla se hapettuminen, mikä iskee vasta jos luuri saa olla
kosteana tarpeeksi pitkään. Yli veden kiehumispisteen mutta alle muovin
sulamispisteseen lämmittäminen pitäisi ainakin teoriassa toimia. Mulla
ainakin se nestekidenäyttö muuttu aivan tumman violetiksi kun se kuu-
meni mutta jäähdyttyään sekin palas rotiin. Toisaalta, ei ollu paljoo mene-
tettävää, olin ihan varma että se on nyt sitten entinen puhelin :)

Esim. johonkin mikroon laittaminen ei välttämättä toimisi ;)