Mikä [insert noun here]sta sinä olet?

204 posts, 11 pages, 34,004 views

#61 • • ER Guest
olin entj.
#62 • • A-E Guest
bedtimebearaward.jpg
#63 • • Taedium Guest

niin... mikä sä niistä nalleista niinku olit? :D

Varmaa kuvastaa kolmea mun eri persoonista...
#64 • • drS Guest
cheerbearaward.jpg

*söpöil*
#65 • • Felis Guest

Pakkohan tänne on heittää myös tämä kaikkien testien äiti, klassinen MBTI-persoonallisuustesti:
http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp

No olipas harvinaisen typerä testi, mä en ainakaan luottaisi firmaan joka valikoi työntekijänsä tolla perusteella :scared:
#66 • • ville Guest

Pakkohan tänne on heittää myös tämä kaikkien testien äiti, klassinen MBTI-persoonallisuustesti:

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp

ENTJ eikä se miksikään siitä muutu :)

Mutta ENTJ ja INTP on ihanteellinen pari, joka selittää sen minkä takia viihdytään vaavun kanssa yhdessä.

Noin yleisesti voisi sanoa, että on noilla yllättävän paljon merkitystä. Jos firmaan palkataan henkilöitä, jotka ovat kaikki samaa persoonallisuustyyppiä ei ympäristö ole kovin kiva ....
#67 • • vaavu Guest

No olipas harvinaisen typerä testi, mä en ainakaan luottaisi firmaan joka valikoi työntekijänsä tolla perusteella :scared:

Ei se onneksi ollut toi testi, vaan tolle luokittelulle on olemassa ihan kaupallisia kyselyitä. Niitä vaan harvemmin löytyy netistä ilmaiseksi. Itse olen sitä mieltä että tollasessa kyselyssä pitäisi olla vähintään 150, mieluiten yli 200 kysymystä, koska muuten kysymyksien asettelu biasoi tuloksia helposti suuntaan tai toiseen. Kysymällä samoista asioista useilla eri tavoilla ja useilta eri kanteilta saadaan luotettavampia tuloksia.

Esimerkiksi feeling-thinking -akselilla saadaan keskimäärin melko erilaisia tuloksia jos kysymys on "annatko tunteiden vaikuttaa päätöksentekoosi" tai "tunnetko myötätuntoa muita ihmisiä kohtaan". Kukaan ei halua olla liian hepsankeikka tunteilija, mutta toisaalta kukaan ei halua myöskään olla ihmisvihaaja.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että on todella nuijaa että firma palkkaa vain yhdenlaisia ihmisiä. Ihmiselämässä kun erilaisuudet täydentävät toisiaan - minkälainen on yritys jossa kaikki haluavat olla johtajia?
#68 • • Tres Guest
M'olin INFP. Kuvaavaa.

Edellisen kerran kun tein tän vastaavan
testin niin se oli suomeks ja jokaisen
kysymyksen kohdalla oli jokin kuva.
Yks kysymyksistä oli 'Tunnetko olosi
paremmaksi ennen päätöstä vai
päätöksen jälkeen?'

Kysymyksen kuvana oli parranajokoneen
terä. Sai kysymys vähän uusia ulottuvuuksia :D
#69 • • Taedium Guest
Extroverted 78%
Intuitive 44%
Thinking 67%
Judging 44%

Ville ja Vaavu: $3.00 ja tähän teidän arvot... (Kun puhuttiin maksullisista.)

Mut outoja kysymyksii. Esmes: "It's difficult to get you excited or make you lose your temper." - Hä? Mä suutun kunnolla todella harvoin, ja silloinkin lepyn minuuteissa... Mutta mä innostun kaikesta ja nopeasti ja päivittäin. Pitäsköhän tohon ny vastaa juu vai nej tack?
#70 • • Felis Guest

Mut outoja kysymyksii. Esmes: "It's difficult to get you excited or make you lose your temper." - Hä? Mä suutun kunnolla todella harvoin, ja silloinkin lepyn minuuteissa... Mutta mä innostun kaikesta ja nopeasti ja päivittäin. Pitäsköhän tohon ny vastaa juu vai nej tack?

Ihan samaan kysymykseen mäkin juutuin. Samoin mua otti päähän kysymykset kuten: "Preferoit viettää vapaa-aikasi harvojen kavereiden tai perheen parissa (tjms)". No, sehän riippuu ihan päivästä: joskus on kiva rellestää ison porukan kanssa, joskus hiljainen ilta yhden tai kahden hyvän ystävän kanssa on mukavampi. Lisäksi mun mielestä tossa selvästi otettiin se asenne, että kaikki uudelle myöntyväiset on jotenkin epä-ajattelijoita - mitenkään muuten mä en ymmärrä, miten mä voin saada ajattelusta 1%, minä, joka voin helposti viettää vuorokausia ajatellen. Kyllä kai uusienkin ratkaisujen etsiminen vaatii ajattelua?
#71 • • Taedium Guest

mitenkään muuten mä en ymmärrä, miten mä voin saada ajattelusta 1%, minä, joka voin helposti viettää vuorokausia ajatellen. Kyllä kai uusienkin ratkaisujen etsiminen vaatii ajattelua?

Hee... Mä vastasin kaikkiin suunitelmallisuuksiin yms. "No"... Ja vastauksessa oli ajattelusta 67%... Onkohan toi käänteisarvo?
#72 • • Felis Guest

Hee... Mä vastasin kaikkiin suunitelmallisuuksiin yms. "No"... Ja vastauksessa oli ajattelusta 67%... Onkohan toi käänteisarvo?

Ehkä ne ajatteli, että sä oot niin ajattelevainen, että väheksyt omaa ajattelevaisuuttasi... tai jotain. :panic:

No, tein testin nyt toiseen kertaan, ja vastasin säännönmukaisesti "no" jokaiseen epäselvään kysymykseen, joka koski preferenssejä: tulos oli INTJ:n sijasta ENTJ, mutta ekstroverttinä mä nyt en ainakaan ole itseäni koskaan pitänyt...
#73 • • ville Guest

Ville ja Vaavu: $3.00 ja tähän teidän arvot... (Kun puhuttiin maksullisista.)

Äh, demoversio kertoi, että prosentti yli 62, joten se saa riittää :)
#74 • • vaavu Guest

Lisäksi mun mielestä tossa selvästi otettiin se asenne, että kaikki uudelle myöntyväiset on jotenkin epä-ajattelijoita - mitenkään muuten mä en ymmärrä, miten mä voin saada ajattelusta 1%, minä, joka voin helposti viettää vuorokausia ajatellen.

Ei, vaan ton ajattelun vastakohta on tunteminen (feeling-thinking), ja toi 1% tarkoittaa sitä että sun vastaukset painottui aavistuksen enemmän thinking -puolelle. Sitäpaitsi IMHO toi T-F -akseli ei kerro edes varsinaisesti siitä onko ihminen "ajattelija", vaan enemmän se kertoo siitä minkä läpi maailmaa hahmottaa, järjen vai tunteiden. Täällä on eritelty noi eri akselit ja kerrottu mitä ne tarkoittaa.

Ja juu, ei tollanen jaottelu kuitenkaan kerro ihmisestä todellakaan kaikkea, vaikka se ehkä jotain suuntaa voikin antaa. Ihminen kun eri elämäntilanteissa saattaa käyttäytyä eri tavalla. Mä ainakin saatan joissain asioissa olla mitä suurimmassa määrin J (kuten esim neuroottisessa järjestelyvimmassani) mutta toisaalta taas P (kuten siinä etten saa mitään aikaiseksi ennen deadlineä ja saatan aloittaa asioita saattamatta niitä päätökseen).

Edit: Jösses, tästähän on tehty ihan iso bisnes amerikan malliin. Toi tietysti vähän selittää miksi sitä käytetään jossain työhaastattelussa. Toisaalta on kyllä hölmöä valikoida ihmisiä pelkän yhden luokittelun perusteella.
#75 • • serotonot Guest
Extroverted 11
Intuitive 33
Feeling 11
Judging 22

mee sit sanoo tohon jotain..
#76 • • ovv Guest
Introverted 67
Intuitive 33
Thinking 56
Judging 1

briana.jpg

:excellent:

grumpybearaward.jpg

:confused: no kai sit :P
#77 • • Taedium Guest
How evil are you?
neutral.jpg
(Huh, yleensä noissa kaikissa deathclockeissa ja evil testeissä tulee Danten kuudes taso tuomioksi...)

What kind of thinker are you?

You are a Linguistic Thinker
  • Tend to think in words, and like to use language to express complex ideas.
  • Are sensitive to the sounds and rhythms of words as well as their meanings.
Other Linguistic Thinkers include William Shakespeare, Sylvia Plath, Anne Frank

Careers which suit Linguistic thinkers include Journalist, Librarian, Salesperson, Proof-reader, Translator, Poet, Lyricist

You are a Logical-Mathematical Thinker
  • Like to understand patterns and relationships between objects or actions
  • Try to understand the world in terms of causes and effects
  • Are good at thinking critically, and solving problems creatively
Other Logical-Mathematical Thinkers include Isaac Newton, Archimedes, Albert Einstein

Careers which suit Logical-Mathematical thinkers include Physicist, Chemist, Biologist, Lawyer, Computer programmer, Engineer, Inventor

Nonni... myyntimiestä ja poliitikkoa ois pitäny koulujen kuraattorienkin mukaan ruveta leikkimään. Ei mua ainakaa politiikka niin paljoo kiinnosta, mut ei sitä tässä mainitakkaan.

Extroverted 11
Intuitive 33
Feeling 11
Judging 22

Jotain.

Disgust quiz

Tosta ei saa vastauksia sillee, et niitä vois esittää täällä, mut mielenkiintoinen testi.
#78 • • Tres Guest
good.jpg :)

You are an Existential Thinker

Like to spend time thinking about philosophical issues such as "What is the meaning of life?"
Try to see beyond the 'here and now', and understand deeper meanings
consider moral and ethical implications of problems as well as practical solutions

Like existential thinkers, Leonardo questioned man's role in the universe. Many of his paintings explored the relationship between man and God.

Other Existential Thinkers include
The Buddha, Gandhi, Plato, Socrates, Martin Luther King

Careers which suit Existential Thinkers include
Philosopher, Religious leader, Head of state, Artist, Writer

Toi Head of State kyl kiehtois. :scared:
#79 • • Felis Guest

What kind of thinker are you?

You are an Existential Thinker

You are a Spatial Thinker
Spatial Thinkers:
Tend to think in pictures, and can develop good mental models of the physical world.
Think well in three dimensions
Have a flair for working with objects

Like other spatial thinkers, Leonardo had a talent for designing buildings and machinery. He also invented a new style of map making Other Spatial Thinkers include
Pablo Picasso, Michelangelo, Isambard Kingdom Brunel

Careers which suit Spatial Thinkers include
Mechanic, Photographer, Artist, Architect, Engineer, Builder, Set designer

No insinööriä musta ei ainakaan koskaan tule, mutta filosoofin ura häämöttää uhkaavasti. Tai ehkä musta olis sittenkin pitänyt tulla taiteilija, kerta se sopii molempiin. Ehkä vielä ei ole liian myöhäistä?