[delete]

55 posts, 3 pages, 10,383 views

#21 • • mark hamilton Guest

Minulla on uusia asiakkaita jotka ovat tätä tasoa http://www.mediateknologia.com/test/terho ja sivujen hinta on 200e per sivu. Olen saanut kaikki uudet asiakkaat tästä terho projektista.

Ei pahalla mutta toikin sivusto sisältää muutamia kielellisiä kardinaalimunauksia, kuten:"ulkomaalaus urakoita", "eteläsuomea" jne.

Jos itse saisin kotisivuni tekijältä noin typotettuna olisin aika pettynyt lopputulokseen. Mielestäni tuollaiset virheet eivät anna hyvää kuvaa yrityksestä, oli sitten kyse maalaamisesta tai nettisivujen työstämisestä tai mistä tahansa siltä väliltä

Asiakas on itse tehnyt sivujen tekstit. On tietenkin annalta-arvattavaa, että kukaan maalari ei osaa kirjoittaa kovinkaan hyvin. Myöskin oletan, että tätä asiakasta ei kiinnosta kielioppi pätkän vertaa.
#22 • • serotonot Guest

On tietenkin annalta-arvattavaa, että kukaan maalari ei osaa kirjoittaa kovinkaan hyvin

Menee ehkä off topic, mutta etkö sä tee nyt aika rankan yleistyksen? Sama kun itse sanoisin, web designereitä ei kiinnosta kielioppi yhtään.
#23 • • Samuli Guest

Minulla on uusia asiakkaita jotka ovat tätä tasoa http://www.mediateknologia.com/test/terho ja sivujen hinta on 200€ per sivu. Olen saanut kaikki uudet asiakkaat tästä terho projektista.

teh interweb is sirius bizness!
200 € = noin 2 tuntia laskutettavaa. eihän siinä nyt ehdi yhdys sana virheitä tsekkailemaan, saatika valvomaan laatua mitenkään.
en suosittele, että alat vielä yellejä makselemaan; tuotteesi ontuu pahasti. jos toi olisi lähtökohta niin silloin voitaisiin puhua neitseellisestä maaperästä..

Asiakas on itse tehnyt sivujen tekstit. On tietenkin annalta-arvattavaa, että kukaan maalari ei osaa kirjoittaa kovinkaan hyvin. Myöskin oletan, että tätä asiakasta ei kiinnosta kielioppi pätkän vertaa.

wtf? ei ilmeisesti sinuakaan. julkisesti omasta asiakkaasta noin puhuminen on vahva viesti ammattitaidosta ja vakaasta pohjasta! hyvä! jatka samaan malliin, kohta olet huipulla! kannattaa lisätä omille sivuillesi palveluihin kohta 'copy writer'; koska kielioppi ei kiinnosta pätkän vertaa, on silloin aivan sama mitä sisältöä sivuille tuotetaan! nerokasta.

'myöskin' ei muuten ole suomea.
#24 • • mark hamilton Guest

Minulla on uusia asiakkaita jotka ovat tätä tasoa http://www.mediateknologia.com/test/terho ja sivujen hinta on 200e per sivu. Olen saanut kaikki uudet asiakkaat tästä terho projektista.

teh interweb is sirius bizness!
200 e = noin 2 tuntia laskutettavaa. eihän siinä nyt ehdi yhdys sana virheitä tsekkailemaan, saatika valvomaan laatua mitenkään.
en suosittele, että alat vielä yellejä makselemaan; tuotteesi ontuu pahasti. jos toi olisi lähtökohta niin silloin voitaisiin puhua neitseellisestä maaperästä..

wtf? ei ilmeisesti sinuakaan. julkisesti omasta asiakkaasta noin puhuminen on vahva viesti ammattitaidosta ja vakaasta pohjasta! hyvä! jatka samaan malliin, kohta olet huipulla! kannattaa lisätä omille sivuillesi palveluihin kohta 'copy writer'; koska kielioppi ei kiinnosta pätkän vertaa, on silloin aivan sama mitä sisältöä sivuille tuotetaan! nerokasta.

'myöskin' ei muuten ole suomea.

Kyllä minua kiinostaa kielioppi. Halusin vaan näyttä mistä saan rahaa ja kuinka helposti. Tiedän tarkkaan ks. asiakkaan tarpeet ja pää asia on vain tyytyväinen asiakas. Tämä terho työ ei tule koskaan mediateknologian asiakaslistalle. Maalarin mielestä työ on hieno. Voin kyllä sanoa, että kyllä oli pikkuiset paineet kun odottelin maalarilta palautetta sivuista. Jos, meinaan homma olisikin mennyt kaosscenarion mukaan niin olis rahat jäänyt saamatta. Mun valtikortti hommassa on se, että olen köyhä opiskelija joka tarvitsee rahaa. Maalari maksaa mielummin opiskelijalle kuin jollekkin oikealle firmalle joka kiskoo sivuista jopa 1000 euroa.

Sitä paitsi olen suunnitellut aloittaa oikeat bisnekset vasta kun olen tradenomi. Valmistun tradenomiksi aikaisintaan 6.5 vuoden kuluttua. Tällähetkellä olen opikelemassa datanomiksi ja tämän hetkinen keskiarvo on 4 (asteikolla 1-5).
#25 • • mark hamilton Guest

Elwiran sivut on kivan näköiset, mut jos ne ihan oikeesti on pakko tehdä englanniks, ni eiks olis hyvä et ne kirjottais joku joka osaa ihan oikeesti sitä kieltä sen verran ettei kirjotusvirheitä olis noin paljoo?

Niin, juu.. mutta mistä sellaisen englannin kielen taitajan saisi ilmaiseksi.. luulin tekstien olevan oikein kun mun pikkusisko korjasi ne.. itse en ole tekstejä kirjoittanut sanaakaan.. englannin ope kyllä ehkä saatasi tehdä korjaukset teksteihin ilmaiseksi... Jos elwiira maksaisi projektista niin paljon kun yleensä oikeista koti sivu projekteista maksetaan niin kait jonkun freelancer kääntäjän voisi palkata tekeen tekstit.

Mutta, oikeaa firmaa ajatellen ei olisi järkevää palkata ihmistä joka osaa vain englantia, tulisi projekti liian kalliiksi. Pitäisi osta koodatakkin. Sellaiset on harvassa.
#26 • • serotonot Guest

Elwiran sivut on kivan näköiset, mut jos ne ihan oikeesti on pakko tehdä englanniks, ni eiks olis hyvä et ne kirjottais joku joka osaa ihan oikeesti sitä kieltä sen verran ettei kirjotusvirheitä olis noin paljoo?

Niin, juu.. mutta mistä sellaisen englannin kielen taitajan saisi ilmaiseksi.. luulin tekstien olevan oikein kun mun pikkusisko korjasi ne.. itse en ole tekstejä kirjoittanut sanaakaan.. englannin ope kyllä ehkä saatasi tehdä korjaukset teksteihin ilmaiseksi... Jos elwiira maksaisi projektista niin paljon kun yleensä oikeista koti sivu projekteista maksetaan niin kait jonkun freelancer kääntäjän voisi palkata tekeen tekstit.

Mutta, oikeaa firmaa ajatellen ei olisi järkevää palkata ihmistä joka osaa vain englantia, tulisi projekti liian kalliiksi. Pitäisi osta koodatakkin. Sellaiset on harvassa.

Vai harvassa. Ei kyllä todellakaan ole. Uskoisin että iso osa koodaajista osaa englannin SEKÄ suomen kieliopin ja oikeinkirjoituksen. Tosin he yleensä ovatkin sitten oikeassa duunissa, josta tulee oikeaa palkkaa.
#27 • • Edited mark hamilton Guest

Vai harvassa. Ei kyllä todellakaan ole. Uskoisin että iso osa koodaajista osaa englannin SEKÄ suomen kieliopin ja oikeinkirjoituksen. Tosin he yleensä ovatkin sitten oikeassa duunissa, josta tulee oikeaa palkkaa.

Hmm.. ei meidän kolussa ole ainakaan yhtään. Eikä, kyllä ole montaa sattunut vastaan jotka osaisi. Niin niistä jotka on töissä osaa varmaan, mutta ei tarpeeksi. Kyllä sen täytyy olla kokenut kieltenopettaja joka tarpeeksi osaa englantia.

Meidän kolusta ei ainakaan valmistu yhtään englannin kielen taitoista koodaajaa jos ottaa huomioon et mulla englanti nelonen. Meinaan kokeet on helpompia kuin peruskoulussa.
#28 • • serotonot Guest

Hmm.. ei meidän kolussa ole ainakaan yhtään. Eikä, kyllä ole montaa sattunut vastaan jotka osaisi. Niin niistä jotka on töissä osaa varmaan, mutta ei tarpeeksi. Kyllä sen täytyy olla kokenut kieltenopettaja joka tarpeeksi osaa englantia.

Kokenut kieltenopettaja? Miksi ihmeessä? Eikö riitä että osaa kielen? Mikä sun "tarpeeksi" on englannin tai suomen kanssa?
#29 • • Samuli Guest

luulin tekstien olevan oikein kun mun pikkusisko korjasi ne.. itse en ole tekstejä kirjoittanut sanaakaan.. englannin ope kyllä ehkä saatasi tehdä korjaukset teksteihin ilmaiseksi...

Right on!

Jos elwiira maksaisi projektista niin paljon kun yleensä oikeista koti sivu projekteista maksetaan niin kait jonkun freelancer kääntäjän voisi palkata tekeen tekstit.

Paljonkos noista kotisivuprojekteista sitten oikeasti maksetaan? Tonniko on kiskontaa?

Sitä paitsi olen suunnitellut aloittaa oikeat bisnekset vasta kun olen tradenomi. Valmistun tradenomiksi aikaisintaan 6.5 vuoden kuluttua. Tällähetkellä olen opikelemassa datanomiksi ja tämän hetkinen keskiarvo on 4 (asteikolla 1-5).

Ugalabugala! Mitä ihmettä joku keskiarvo liittyy tähän? Silläkö niitä projekteja saadaan? Kun saat opintosi valmiiksi niin soittele jos vaikka tehtäis vähän bisniksiä! Pakko tylyttää...
#30 • • mark hamilton Guest

luulin tekstien olevan oikein kun mun pikkusisko korjasi ne.. itse en ole tekstejä kirjoittanut sanaakaan.. englannin ope kyllä ehkä saatasi tehdä korjaukset teksteihin ilmaiseksi...

Right on!

Jos elwiira maksaisi projektista niin paljon kun yleensä oikeista koti sivu projekteista maksetaan niin kait jonkun freelancer kääntäjän voisi palkata tekeen tekstit.

Paljonkos noista kotisivuprojekteista sitten oikeasti maksetaan? Tonniko on kiskontaa?

Ugalabugala! Mitä ihmettä joku keskiarvo liittyy tähän? Silläkö niitä projekteja saadaan? Kun saat opintosi valmiiksi niin soittele jos vaikka tehtäis vähän bisniksiä! Pakko tylyttää...

Miten joku keskiarvo liittyy tähän.. pitikö sen liittyä.. jotenkin tähän juttuun..rd oihrdz kggd
#31 • • serotonot Guest

Right on!

Miten joku keskiarvo liittyy tähän.. pitikö sen liittyä.. jotenkin tähän juttuun..rd oihrdz kggd

Mä en enää tiedä minkälainen asento täs pitäis ottaa. Ehkä seuraava? Siis itehän sä tota sun keskiarvoa tos just ylempänä kerrot? Mitä sä oot ottanu? Oikeesti!
#32 • • mark hamilton Guest

Right on!

Mä en enää tiedä minkälainen asento täs pitäis ottaa. Ehkä seuraava? Siis itehän sä tota sun keskiarvoa tos just ylempänä kerrot? Mitä sä oot ottanu? Oikeesti!

Joo.. niinhän mä kerronkin.
#34 • • mark hamilton Guest

Aika perussivuja. Kaikki suomen firmat tosin eivät tarvitse mitään taiteellisia sivuja vaan lähinä funktionaalisen saitin. Vain mainostoimistoilla (ja graafikon plantuilla) on tarvetta raflaaviin ja taiteellisiin sivustoihin.

Kellään ei varmasti oo tarvetta lens flareen? :confused:

ei varmasti.. miksi koko efecti on edes tehty.

Ja Jussi puhuu asiaa.. mun mielestä firmoille riittää selaiset sivut kun nykyiset mediateknologian sivut on.. oikein kirjoitus on kaikein tärkein juttu. Sivut tosin tulisi olla dynaamiset siis selaiset, että omistaja itse pystyy helposti niitä päivittämään.
#35 • • Samuli Guest

mun mielestä firmoille riittää selaiset sivut kun nykyiset mediateknologian sivut on.. oikein kirjoitus on kaikein tärkein juttu.

Kaupunkiin on visiin tullut erä jotain uutta huumetta.. Jäbä on duunannu höyryissään intterwebin viimeisen kehitysaskeleen. Todellakin, Mediateknologian saitti kelpaa sellaisenaan kaikille firmoille! Ja oikeinkirjoitus on ehkä maailmankaikkeuden tärkein juttu. Nyt vaan mark hamilton odottamaan puheluja kaikilta maailman firmoilta!

Niin, taisit itse käyttää tota lens flarea omissa tekeleissäsi..

Big up! BUJAKA!
#36 • • mark hamilton Guest

mun mielestä firmoille riittää selaiset sivut kun nykyiset mediateknologian sivut on.. oikein kirjoitus on kaikein tärkein juttu.

Kaupunkiin on visiin tullut erä jotain uutta huumetta.. Jäbä on duunannu höyryissään intterwebin viimeisen kehitysaskeleen. Todellakin, Mediateknologian saitti kelpaa sellaisenaan kaikille firmoille! Ja oikeinkirjoitus on ehkä maailmankaikkeuden tärkein juttu. Nyt vaan mark hamilton odottamaan puheluja kaikilta maailman firmoilta!

Niin, taisit itse käyttää tota lens flarea omissa tekeleissäsi..

Big up! BUJAKA!

jeah.. mä odotan innolla niitä puheluita.. ei ne soittele vaan niille soitellaan idiootti.. niin kyllä käytin itse flens flare effektiä.. juu.. kyllä mä tiedän. äsken oikeinkirjoitus oli maailman tärkein asia.

Sitä paitti jos sä oikeasti haluasit tehdä mun kanssa binistä niin älä unta nää etä sut palkkaisin.. et sä mitään oikeasti tiedä.. ..jonen voisin palkatakkin.
#37 • • mark hamilton Guest
Enkä myöskään soittele firmoille.. miksihän..

Tääläsellä tasolla pärjää vallan mainiosti.. vaikka abakon sivut on tehty päin persettä. Paitsi grafiika on kohdallaan abkon sivuilla.
http://www.abako.fi/

Fatal Error: No DOCTYPE specified!
#38 • • zAo Guest
Suosittelen mark hamiltonin (ja muidenkin) tutustumaan ilkeään setään
nimeltä Jakob Nielsen, joka kertoo miten webissa tulee asioiden olla ja miten ei... :scared:

useit.com

Häneltä voi oppia yhtä jos toistakin käytettävyydestä.
Nielsen on yksi tunnetuimmista käytettävyystutkijoista.

Itse en allekirjoita ukkelin montaakaan ajatusta, mutta
onhan sillä sentään muutama fiksu idea...
#39 • • mark hamilton Guest

Suosittelen mark hamiltonin (ja muidenkin) tutustumaan ilkeään setään
nimeltä Jakob Nielsen, joka kertoo miten webissa tulee asioiden olla ja miten ei... :scared:

useit.com

Häneltä voi oppia yhtä jos toistakin käytettävyydestä.
Nielsen on yksi tunnetuimmista käytettävyystutkijoista.

Itse en allekirjoita ukkelin montaakaan ajatusta, mutta
onhan sillä sentään muutama fiksu idea...

Tähän mennessä olen lukenut vain yhden suomalaisen..

Mielen kiintoista on miksi mun front page opettaja käskee mun tehdä linkkilistan mun sivuille. No ei se linkkilista kyllä haittaa sivuilla. Opettaja vaan haluu nähdä osaanko tehdä linkkilistan.. no.. ei se mitään mä saan kotisivujen teosta täydet pisteet.. sen ainakin tiedän.. mutaa se ei kyl web desing mielessä riitä.. kouluissa pitäis olla Idols tuomarit (vähän niinkuin täällä).. niin tyypit tietäis osaaks ne vai eiks ne osaa..

Vaikka sain ohjelmoniin kokeista 5 niin musta ei tule koskaan ohjelmoijaa..

Ja voi olla et musta ei tule web desingeriä..
#40 • • jUSSi Guest
iso moderaattorisetä astuu kehään ja sanoo:

!! Bling Bling !!

jos nyt laitetaan jäitä hattuun ja jätetään se elitismi sekä henkilökohtaisuudet kotiin. Mark Hamilton täyttää saiteillaan tiettyjä tarpeita, jotka eivät välttämättä täytä arts-sanan vaatimuksia, mutta kun tuossa lukee myös että productions, niin josko pitäydyttäisiin siinä asiallisessa kritiikissä.

Maailma tarvitsee sekä perusduunin tekijöitä, että uuden ja innovatiivisen kehittäjiä, joten kritiikki ilman vittuiluja, kiitos.