Hieno homma. Mitenköhän muilla valmistajilla, lähinnä Iriver kiinnostaisi. Kenellä tietoa on, niin kertokoon.
Iriverillä homma toimii juuri samaan tapaan eli jatkaa samasta kohdasta vaikka laitteen sammuttaisi. Olin itse vaikean valinnan edessä kun etsin sopivaa mp3-soitinta. Lopulta päädyin kuitenkin Iriverin Ihp-120 malliin ja tänään tuli paketti perille. Tilasin oman laitteeni ranskalaisesta kaupasta, josta sain sen sopuisaan 355euron hintaan toimituskuluineen.
www.pixmania.com
Palvelu toimi kerrassaan loistavasti ja suosittelen kyllä liikettä muillekkin. Maksu luonnistuu luottokorteilla, mutta myös Nordean Solo ja muut tilisiirrot hyväksytään.
Niin ja miksi sitten valitsin juuri tämän mallin ja merkin. Ensinäkin tässä kokoluokassa ei minun mielestä tuntunut olevan muita järkeviä vaihtoehtoja kuin tämä Iriver ja Ipod.
Erot akuissa oli ensimmäinen asia mikä kiinnitti huomioni. Vaikka Ipodin toiminta-aikaa on parannettu neljänteen versioon jää se silti selvästi Iriverille, joka lupaa 16h toimintajan(testin mukaan tämä pitää paikkansa käytännössäkin). Kun Ipodin akku aikanaan kuluu loppuun Apple veloittaa uuden vaihtamisesta 100e ja jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä hoituu Iriverin puolella ilmaiseksi(korjatkaa, jos jollain varmaa tietoa).
Toinen tärkeä pointti oli mahdollisuus nauhoittaa ulkoisesta lähteestä ja laite pakkaa sen suoraan mp3 tiedostoksi(laatu on mahdollista valita). Tosi kätevä esim. omien settien nauhotteluun jne. Line-in liitännän lisäksi löytyy myös optinen ulostulo.
Kolmas asia mikä Iriverissä houkutteli oli mukana tulevien varusteiden määrä. Kaukosäädin, joka ipodissa pitää ostaa erikseen, kuuluu Iriverillä ihan perus pakkaukseen. Lisäksi mukana tulee nahkainen suojakotelo, ulkoinen mikrofoni ja piuhoja joka lähtöön.
Tulipas sitä avauduttua.. mutta jos jotain kysyttää on koskien tätä Ihp-120 mallia nii vastailen kyllä mielelläni.
ps. onhan se radiokin ihan kiva plussa :)