165 posts, 9 pages, 30,380 views
tosin mattotekniikoita/painia olis voinu olla enemmän, sillä käsittääkseni itsepuolustustilanteissa ei välttämättä kovin pitkään olla pystyottelussa.
Itsepuolustustilanteessa sä et koskaan halua mennä alas, koska:
1. Vastustajasi kaverit potkii sua päähän
2. Vastustajallasi voi olla puukko/piikki jota on helppo sohia matossa
3. Asfaltilla on aika eri pöyriä selällä ja pomppia polvien päällä kuin tatamilla
Vapaaotteluista menee 90% tontin pintaan (jonkun tilaston mukaan), mutta onko ip-tilanteissa sama? Brasilian Jujutsu treeneissä ainakin painotettiin kovasti, että laji ei sovi hyvin ip-tilanteisiin vaan vapaaotteluun, jossa ympäristö ja säännöt ovat tiedossa.
... mutta ite kun oon ollu havaitsevinani, ettei se tonttiin päätyminen niin harvinaista ole, niin miksei painityyppisiä tekniikoita sitten harjoiteltaisi.
Melkeinpä voisin suositella lajista kiinostuneille, että pieni yleiskuntopohja alkeiskursseille mentäessä kandee olla, koska muuten voipi tuntua liian rääkiltä
Ja miinuksena pakko mainita hinta. Yksi kalleimmista lajeista harrastaa...
Tai-Shin-Mun
Melkeinpä voisin suositella lajista kiinostuneille, että pieni yleiskuntopohja alkeiskursseille mentäessä kandee olla, koska muuten voipi tuntua liian rääkiltä
Kuinkakohan hyvää kuntoa vaaditaan ?
Ja miinuksena pakko mainita hinta. Yksi kalleimmista lajeista harrastaa...
Kuinkakohan paljon rahaa vaaditaan ?
edit: Pe sitten Treen Ratinaan kurkistamaan
miltä 'Tai-Shin-Mun' vaikuttaa :)
No aloitko treenata? Jos aloit, niin mitä maksaa peruskurssin jälkeen? Muita kommentteja?
'Tarkoituis olis kanssa aloittaa itsepuolustus ja kaverin innoittama olen päätynyt Ninjojen jalanjäljille, kyseessä on Bujinkan Budô Taijutsu
Bujinkan Budô Taijutsu
http://movie.motionmanage.com/movie/Community/Chiba/nodasi/nodasi_3.wmv
Bujinkan Budo Taijutsun Sôke Masaaki Hatsumi vauhdissa. Pätkä kuvattu vuonna X jenkkilässä Smoky Mountain Taikailla.
http://movie.motionmanage.com/movie/Community/Chiba/nodasi/nodasi_3.wmv
Bujinkan Budo Taijutsun Sôke Masaaki Hatsumi vauhdissa. Pätkä kuvattu vuonna X jenkkilässä Smoky Mountain Taikailla.