Miksei Reino nuku?

40 posts, 2 pages, 5,990 views

#21 • • Homegrove Guest
Jeppellä ei vissiin ole rahaa.
#22 • • Timmo Guest

Miksei Jeppe juo?

Jeppe ei juo, koska sen mies Reino vei sen rahat ja viinat ja karkas kyprokselle Daniel Braunin kanssa...
#23 • • Remotion Guest
Jeppehän on koira, vai olenko väärässä?
#24 • • Hasse G Guest
Reino ei nuku koska se on pahoittanut mielensä hänestä tällä foorumilla levitellyistä valheellisista tiedoista. Reino makaa yöt yksin sängyssä nyyhkyttäen ja vatvoen edestakas sitä hänelle ikuista kysymystä, joka kuuluu: Miksi juuri minä? Miksi ei Ari tai Kaisa? Mikä minussa on vialla?

Ja te sydämettömät raakalaiset ruokitte tätä painajaista Reinon viimeisiin toivottomiin päiviin saakka, kunnes hän vihdoin luovuttaa pelin ja antaa (plattarin foorumeissa) kirotun sielunsa tuonpuoleisen kuljetettavaksi ikuiseen kadotettujen ja kirottujen virtaan.
#25 • • LindaGP Guest
Reino ei nuku siksi, että hän käyttää vääriä nukahtamistabuja eli Miranaxia. Voisiko joku kertoa Reinolle että Stilnoct on paljon parempi. Niillä Blondiekin nukkuu yönsä hyvin.
#26 • • Tapi T Guest

Voisiko joku kertoa Reinolle että Stilnoct on paljon parempi. Niillä Blondiekin nukkuu yönsä hyvin.

Mua on askarruttanut aina nämä unilääkkeet. Ts. onko lääkkeiden avulla nukuttu "kemiallinen uni" yhtä rentouttavaa kuin normaali, väsymyksen aiheuttama uni?

Kuinka tehokkaita lääkkeet ovat? Jos olet edellisenä yönä nukkunut esim. 9h ja otat lääkkeen vaikkapa 4h heräämisen jälkeen, niin rupeaako väsyttämään ihan tolkuttomasti?

Etu-Töölön virallinen DJ/lääkäri-wannabe olliS voisi kertoa unilääkkeistä hieman tarkemmin... ;)
#27 • • JussiS Guest

Mua on askarruttanut aina nämä unilääkkeet. Ts. onko lääkkeiden avulla nukuttu "kemiallinen uni" yhtä rentouttavaa kuin normaali, väsymyksen aiheuttama uni?

Kuinka tehokkaita lääkkeet ovat? Jos olet edellisenä yönä nukkunut esim. 9h ja otat lääkkeen vaikkapa 4h heräämisen jälkeen, niin rupeaako väsyttämään ihan tolkuttomasti?

Etu-Töölön virallinen DJ/lääkäri-wannabe olliS voisi kertoa unilääkkeistä hieman tarkemmin... ;)

Lääketieteellistä faktaa mulla ei oo, mutta käytännössähän unilääkkeet on rauhoittavia lääkkeitä, jotka siis rauhoittaa ajatustoimintaa niin paljon että pystyy nukahtamaan helpommin. Eli käytännössä niihin ei nukahda ellei sitten väärinkäytä niitä. Eli näinollen se uni on yhtä rentouttavaa kuin normaalikin uni.
#28 • • vaavu Guest

Mun kokemuksen mukaan se uni ei ole ihan samanlaista kuin normaali uni, ei se ainakaan yhtä rentouttavaa ole. Niillä nukkuu kuin tukki sen 4-5 tuntia minkä vaikutus kestää ja sitten taas herää, eikä uni virkistä samalla tavalla. Tosin kokemusta on vaan yhdeltä sairaalareissulta kun en saanut nukuttua siellä sairaalahuoneessa ollenkaan, jolloin se uni piti saada aikaiseksi lääkkeillä. En tiedä sitten miten normaalissa tilanteessa tai pitempiaikaisella käytöllä kävisi.

Kaipa toi on vähän samantyyppistä unta kuin esim alkoholin tai pilven tai joidenkin muiden päihteiden vaikutuksen alaisena. Kyllähän sitä nukkuu mutta ei se uni samalla tavalla virkistä.
#29 • • LindaGP Guest

Mun kokemuksen mukaan se uni ei ole ihan samanlaista kuin normaali uni, ei se ainakaan yhtä rentouttavaa ole...
...Kaipa toi on vähän samantyyppistä unta kuin esim alkoholin tai pilven tai joidenkin muiden päihteiden vaikutuksen alaisena. Kyllähän sitä nukkuu mutta ei se uni samalla tavalla virkistä.

Näin voi olla varsinaisten unilääkkeiden kanssa, niistä minulla ei ole kokemusta. Sain itse nukahtamislääkkeitä siinä vaiheessa kun en ollut nukkunut kuukauteen kunnolla. Työpanokseni alkoi olla vähän niin ja näin, ja lopulta olin niin sekaisin unettomuuden takia että näin ja kuulin mitä sattuu. En edes välillä tajunnut mitä ihmiset puhuivat minulle. Oli todella epätodellinen olo. Onneksi pomo passitti lääkäriin.

Nukahtamislääke toimii lääkkeestä riippuen semmosen 2-4 tuntia (minulla on kokemuksia kahdesta eri valmisteesta), ja tarkoitus ei siis ole nukuttaa koko yöksi kuin nuijalla päähän, vaan auttaa nukahtamaan. Aamulla herätessä on ihan virkeä olo, en ole koskaan tuntenut mitään sivu- tai jälkivaikutuksia. Viikon käytön jälkeen aloin saamaan taas normaalisti unta ilman lääkkeitä.
#30 • • Ana-- Guest
mä näin unta et ajoin vahingossa mun viiksen vasemman puolen veke,
ja sit tuli hirvee kiire ku piti trimmata parta et ehitään ajoissa ostamaan
pussikaljaa ennenku juna lähtee, jotta päästään laivaan ajoissa :cool:
Sit tietty heräsin kännykän herätysääneen.
#31 • • dixoff Guest

Nukahtamislääke toimii lääkkeestä riippuen semmosen 2-4 tuntia (minulla on kokemuksia kahdesta eri valmisteesta), ja tarkoitus ei siis ole nukuttaa koko yöksi kuin nuijalla päähän, vaan auttaa nukahtamaan. Aamulla herätessä on ihan virkeä olo, en ole koskaan tuntenut mitään sivu- tai jälkivaikutuksia. Viikon käytön jälkeen aloin saamaan taas normaalisti unta ilman lääkkeitä.

Noin sen pitäisi mennäkin. Nukahtamislääkkeet on yleensä tarkoitettu tilapäiseen, max muutaman viikon käyttöön: nimenomaan ensiavuksi siihen oireeseen, että nukkumatti ei syystä tai toisesta tule.

Kun tuolla nukahtamislääkityksellä on päästy alkuun, katsotaan mitä sitten pitäisi tehdä. Ei välttämättä mitään, mutta jos unettomuus on yksi oire jostain laajemmasta, hoitoa jatketaan jotenkin muuten.
#32 • • ~goddess~ Guest

Mulla on kokemuksia zopinoxista, pirun pahan makuinen mutta kyllä
tuli nukkumatti jos toinenkin :D ..puolikkaalla pääsi jo unten maille, mutta
kerran vedin suutuspäissäni kokonaisen noxin huiviin ja seuraavana aamuna töissä näytin lähinnä tältä: :hah: ..väsytti, kädet tärisi, silmät ei pysyny millään auki ja sitten vielä tiputin kännykkäni vessanpönttöön.
näin se homma etenee.

No, mutta unettomuus on todella kuluttavaa ja rasittavaa. Onneks mulla on ollut vaan muutama uneton kausi.. ja nykyisin uni maistuu.

..kauniita unia kaikille.. :heart:
#33 • • Sirius Guest

Reino ei nuku siksi, että hän käyttää vääriä nukahtamistabuja eli Miranaxia.

Miranaxhan on migreenilääke, eli jos Reinoa ei nukuta, niin eipä myöskään satu päähän!

Kaikki noi nukahtamislääkkeet maistuu tosi metalliselta, eikä siinä auta se että käärii kelmuun ennen nielemistä niinkuin kaverini väitti. Kyl se maku tulee systeemisesti suun limakalvoille.
#34 • • serotonot Guest

Reino ei nuku siksi, että hän käyttää vääriä nukahtamistabuja eli Miranaxia.

Miranaxhan on migreenilääke, eli jos Reinoa ei nukuta, niin eipä myöskään satu päähän!

Kaikki noi nukahtamislääkkeet maistuu tosi metalliselta, eikä siinä auta se että käärii kelmuun ennen nielemistä niinkuin kaverini väitti. Kyl se maku tulee systeemisesti suun limakalvoille.

se maku johtuu siitä että se muuttaa syljen koostumusta jotenki ja aiheuttaa sen kauhean maun ja lisäks pilaa hampaat.
#35 • • Taedium Guest

Jaa, oiskohan tossa joku sellanen, että aine ku menee vereen, ni se just muuttaa, kuten serotonot sanoikin, syljen koostumusta?

Vähän siihen suuntaan, ku valkosipulinkaan haju seuraavana päivänä ei tule pesemättömän suun takia, vaan että veressä olevat systeemit osuu keuhkoihin, reagoi ilman kanssa ja tulee se haju suoraan keuhkoista.
#36 • • Remotion Guest
hyvää yötä vaan kaikille tasapuolisesti
#37 • • serotonot Guest

tai pahaa, riippuen lääkityksestä. Onneksi lähinnä maun puolesta, jos senkään. Ehkä. Toivotaan
#38 • • Sirius Guest

Jaa, oiskohan tossa joku sellanen, että aine ku menee vereen, ni se just muuttaa, kuten serotonot sanoikin, syljen koostumusta?

Vähän siihen suuntaan, ku valkosipulinkaan haju seuraavana päivänä ei tule pesemättömän suun takia, vaan että veressä olevat systeemit osuu keuhkoihin, reagoi ilman kanssa ja tulee se haju suoraan keuhkoista.

No onhan se niin että kaikki mitä suuhunsa pistää leviää veren mukana kropan joka kolkkaan niin sanotusti. Että ei kai se niinkään paljon syljen koostumusta muuta..itse aine ja hajoamistuotteet vain leviää suun limakalvoille ja suussahan niitä makuaistimuksia sitten koetaan.
Ja mitä valkosipulin hajuun tulee niin se haiskahtaa suurelta osin ihosta läpi. Vetäseppä pari kynttä ja haistele ihoasi päivä-pari sen jälkeen!
#39 • • Sirius Guest

tai pahaa, riippuen lääkityksestä. Onneksi lähinnä maun puolesta, jos senkään. Ehkä. Toivotaan

Jos vedät lääkkeit maun vuoks ni suosittelen mansikan makuista pintapuudutetta, tulee samal tosi metka fiilis suuhun & lähiympäristöön!
#40 • • Taedium Guest

Vetäseppä pari kynttä ja haistele ihoasi päivä-pari sen jälkeen!

No faktana voin sanoa, että en haista sitä valkosipulia. Vierustoverit haistaa kyllä.

Jos vedät lääkkeit maun vuoks ni suosittelen mansikan makuista pintapuudutetta, tulee samal tosi metka fiilis suuhun & lähiympäristöön!

Mun lääkkeet maistuu banaanille, siniselle, auringolle ja vilkutukselle.