Käytettyn raudan hinnat ja...

70 posts, 4 pages, 12,294 views

Avatar
#1 • • Daniel Braun Guest
Täällä ei näkynyt tällaista topic:ia, joten ton erään Findance-keskustelun jälkeen päätin, että olisi hyvä tällainenkin olla.

Eli, periaatteessa listausta siitä, mitä kannattaa käytetystä HW:sta maksaa.
Toisilla tuntuu olevan suhteellisuudentaju kadoksissa ja välillä näkeen kaikenmoista myynti-ja ostoilmoa.

Esimerkiksi tällähetkellä Yamaha RM1X myyntihinta on siinä 300-400e kieppeillä. Varsinkin jo vuoden pari vanhat. Enempää siitä laitteesta on aikas turha pyytää/maksaa, kun keskimääräisesti noi laitteet taitaa irrota 350e käytettynä ja siistikuntoisena.

Mutta, mites muut? Mitä kannattaa mistäkin maksaa ja tämmöistä?
Listausta ilmoille helpottamaan kaikkien laiteostoja. Tietenkään tää ei auta kovanluokan tekijöitä, mutta ajattelinkin että musanteon newbiet olis kiitollisia tästä.
Avatar
#2 • • Adam t Guest
Roland D-2 >200E :)
Alesis 3630 >80E

Viimesimmät ostokseni, jotka ainakin pienen selailun perusteella on kohtuu hinnoissa, halvemmallakin voi toki saada, mutta aika tarkkaan tuossa pyörivät.

Pakko hehkuttaa D-2:sta, hinta-laatu suhde ainakin kohdallaan ja 505:sen editorilla saa soundeja muokattua hieman vapaammin. Jx-305:sen patchit toimivat suurilta osin suoraan. Tuntuu että laite teilataan ulkonäkönsä puolesta välittömästi leluksi, ei silti että minua haittaisi :)
Avatar
#3 • • Daniel Braun Guest


Pakko hehkuttaa D-2:sta, hinta-laatu suhde ainakin kohdallaan ja 505:sen editorilla saa soundeja muokattua hieman vapaammin. Jx-305:sen patchit toimivat suurilta osin suoraan. Tuntuu että laite teilataan ulkonäkönsä puolesta välittömästi leluksi, ei silti että minua haittaisi :)



Juu, omassa omistuksessakin toi laite on ollu. Ja pikkubroidillakin, jolta se sitten olikin toisinaan lainassa kun olin omani myynyt.
Yllättävän positiivinen hinta/laatu-suhde tossa tosiaankin on.
Ei juurikaan valittamista.
Tosin, eihän toi kyllä mikään überhyvä ole, mutta 200e (jolla sen jo sai uutenakin poistotarjouksissa) verrattuna se oli todella loistava. Soundit olivat hyviä jne.
Käytettävyys tietenkin kärsi jokseenkin runsaasti ton fuckin tökittävän pinnan takia. Ei oikee soveltunnu juuri mihinkään.
Melodioiden soittelu täytyi kokonaan siirtää midikiipparilla tehtäväksi...

Ulkonäöltään toi on kyllä jostakin 80-90-luvun taitteesta :D Aivan kaameä hökötys! Värit ja yleinen muotoilu... YÖK!
Noh, tosin uusin ostokseni (T-kaupasta tulossa E-mu XL-7) ei sekään ole mikään ulkonäön riemuvoitto! :excellent: Mutta, eihän se ulkonäkö vaan se mitä se on...

BTW: noita hintatietoja tähän vielä ettei jäis ihan OT:ksi.
Roland Jp-8000: hinnat ovat pyörineet aikas lailla hyvin siinä 850e-1000e välillä.
Roland Sp-808: hinta noin 400e-500e. Laajennettu SP-808ex puolestaan on pyörinyt iästä riippuen siinä 600e-750e välillä.
Korg electribe... sarjan rumpukone ja VA-syna ovat olleet siinä 200e-300e tietämissä.
Avatar
#4 • • Adam t Guest


Juu, omassa omistuksessakin toi laite on ollu. Ja pikkubroidillakin, jolta se sitten olikin toisinaan lainassa kun olin omani myynyt.



Jep, sinultahan tuon ostin :)
Quasimidi rave-o-lutionin hinnat myös mukavalla tasolla 300-400e,
riippuen hieman laajennuksista.
Avatar
#5 • • Daniel Braun Guest


Jep, sinultahan tuon ostin :)
Quasimidi rave-o-lutionin hinnat myös mukavalla tasolla 300-400e,
riippuen hieman laajennuksista.



Katsos, niinhän se olikin... Eihän sitä hatara pää enää muista... :D
Nähtävästi oot sitten tykänny laitteesta? Ja kunto miellytti jne?
Kiitos muutes sujuvasta kaupankäynnistä, täällä päässä oltiin myös tyytyväisiä. Thanks!

Omallatavallaan harmittaa kun ei sitä enää ole. Todellakin yllättävän hyvä se oli.
Mutta, aika tuo muutoksia eteen ja niin edespäin.
Noh, jos tuo uusi lelu taas tulisi kotiin, niin pääsis vähä leikkimään :hearts:
Avatar
#6 • • Dabster Guest
Pakko hieman avautua tästä aiheesta :mad:

Tuntuu välistä kun noita osto- ja myyntipalstoja seurailee, että kukaan ei maksaisi hardiksesta enää mitään. Hyviä ja alunperin hinnakkaitakin laitteita myydään välillä polkuhintaan, todellisten ostajien ollessa harvassa.
Poikkeuksen tähän tekee muutama syntikka, joita jokaisessa foorumissa hypetetään porukalla. Näiden hinnat saattavat olla yllättävänkin korkealla.

Etenkin aloittelevat musiikintekijät eivät kovinkaan mieluusti osta oikeita synia, kun netistä löytyy helposti softasynien "demoversiot" :happyroll:

Ja nykyiset softasynathan ovat jo varsin kehittyneitä eli kunnon soundiin ei monen mielestä enää rautaa tarvita ollenkaan?

Että tällaista, ottakaa kantaa :)
Avatar
#7 • • Adam t Guest


Tuntuu välistä kun noita osto- ja myyntipalstoja seurailee, että kukaan ei maksaisi hardiksesta enää mitään. Hyviä ja alunperin hinnakkaitakin laitteita myydään välillä polkuhintaan, todellisten ostajien ollessa harvassa.
Poikkeuksen tähän tekee muutama syntikka, joita jokaisessa foorumissa hypetetään porukalla. Näiden hinnat saattavat olla yllättävänkin korkealla.



Hardiksen hinnat on pudonnut aika mukavasti. Suurimman arvonlaskun ovat kokeneet samplerit ja rumpukoneet, kiitos siitä! :) Nyt on kerrankin varaa ostaa rautaa, kun kaikki hehkuttaa vst-synia. Toki kalliitakin hw synia riittää, lähinnä VA-puolella. Onneksi ei supersaw kiinnosta :)


Ja nykyiset softasynathan ovat jo varsin kehittyneitä eli kunnon soundiin ei monen mielestä enää rautaa tarvita ollenkaan?



Itse siirryin samplepohjalta [ft2], VST-synien pariin ja siitä pikkuhiljaa rautaan. En osaa sanoa onko raudassa enää parempi ääni kuin softassa, eikä se minua paljon jaksa kiinnostaakkaan. Hardware ainakin näyttää hienommalta :) Eikä jakseta alkaa jauhaa sitä ikuista hw vs. softa juttua!
Avatar
#8 • • P.Korhonen Guest

Roland Jp-8000: hinnat ovat pyörineet aikas lailla hyvin siinä 850e-1000e välillä.



Toi on jotenkin jännä homma.. tuntuu että ihmiset "haluavat" laitteesta eroon, samalla aikaa myynnissä jopa 4-5 vehjettä, kuitenkin hintana pidetään aika tiukasti 900e. "Klassikko syna, jokaisen trancen tekijän pakkohankinta, uskomattomat trance-soundit, paras!" Foorumien kehut ovat tehneet tehtävänsä. --> Viruksesta ja JP:stä on muodostunut jonkinlaisia trendilaitteita. Vähän sama kuin RM1X kanssa kun se näkyi jokaisella Daruden livellä, nyt laitetta ei "huoli" kukaan.

Edit: Kirjoitettu sitten muuten mitään haukkumatta, tiedä sitten onko asiaa vai ei. :)
Avatar
#9 • • OSC8 Guest

Roland Jp-8000: hinnat ovat pyörineet aikas lailla hyvin siinä 850e-1000e välillä.



Toi on jotenkin jännä homma.. tuntuu että ihmiset "haluavat" laitteesta eroon, samalla aikaa myynnissä jopa 4-5 vehjettä, kuitenkin hintana pidetään aika tiukasti 900e. "Klassikko syna, jokaisen trancen tekijän pakkohankinta, uskomattomat trance-soundit, paras!" Foorumien kehut ovat tehneet tehtävänsä. --> Viruksesta ja JP:stä on muodostunut jonkinlaisia trendilaitteita.



No virus on joo sellanen tän hetken "trendisyna", mut ton JP:n suhteen kupissa painaa se soundi.. Sen kanssa on täsmälleen sama juttu kun kolkissa eli (ainakin toistaiseksi) uniikki ja jäljittelemätön soundi.

Siitä soundista on helppo pyytää "oikeata" hintaa kun korvaavia softia ei oo.. ;)
Avatar
#10 • • Tuppu_ Guest
Joo, kyllähän virus ja jp ovat oikeastikin erittäin hyviä synia, monien mielestä jopa 2 parasta virtuaalianalogia. Ei ole mikään ihmekään, että niistä puhutaan ja niitä ylistetään täällä foorumeissa, koska ne oikeasti ovat 2 todella kovaa synaa. Yleensä ne narisijat eivät vaan ole edes käyttäneet kyseisiä laitteita.

Mielestäni hyvästä ja hyväkuntoisesta laitteesta voi pyytää myös asiaankuuluvan hinnan. Ei kaikkea tavaraa tarvitse myydä polkuhintaan. Esim. itse voin hyvinkin maksaa jostain laitteesta esim. 80% uuden hinnasta, jos laite on moitteettomassa kunnossa. Kuitenkin aina on olemassa niitä pihtareita ja himotinkijöitä, jotka maksavat vain puolet uuden hinnasta, vaikka laite olisi juuri kiikutettu kotiin kaupasta. Minua ainakin ärsyttää tällaiset ihmiset. Monet ihmiset vieläpä pakon alla saattavat joutua myymään tavaraa ihan naurettavalla hinnalla pois ja monille sitten syntyy sellainen kuva, että "ahaa, tuo maksoi vain 500e jp:stä, joten en minäkään maksa sen enempää." Näin monien laitteiden "käypä hinta" laskee aivan turhaan myyjien kustannuksella. Monille ostajille laitteen kuntokaan ei merkitse juuri mitään ja ilmoittavat maksavansa saman, kuin joku toinen pyytää samanlaisesta, vaikkakin huonompikuntoisesta laitteesta.

Mielestäni 303:n hinta on aivan liian suuri, koska eihän se maksanut uutena läheskään noin paljon, mitä niistä tyypit nykyään pyytävät. JP:n hinta 850-1000e on kuitenkin mielestäni vielä suht. kohtuullinen, jos laite on hyvässä kunnossa. Oma jp:ni meni kaupan, vaikka oli vain 3pv ollu ilmotukset. Sain vieläpä hyvän hinnankin.
Avatar
#11 • • P.Korhonen Guest

Kuitenkin aina on olemassa niitä pihtareita ja himotinkijöitä, jotka maksavat vain puolet uuden hinnasta, vaikka laite olisi juuri kiikutettu kotiin kaupasta. Minua ainakin ärsyttää tällaiset ihmiset.



Totta, sama homma muussakin elektroniikassa. Tietenkin ostajalle ihan ok asia. :) Kuitenkin JP:n hinnan luulisi alenevan kun tarjontaa on jatkuvasti. Itselläni ei ole kokemusta JP:stä (varmasti hyvä laite), mutta ei sen puoleen ole mielenkiintoakaan/rahaa pistää 900e pelkkään sahaan. *Kateellinen :)*


Siitä soundista on helppo pyytää "oikeata" hintaa kun korvaavia softia ei oo..



Niinpä.. kuitenkin se "korvaava" softa vielä tulee. Mikähän on sitten arvo kun ei voi enää sanoo "übertrancemasiina, paras, osta!".. :)
Avatar
#12 • • rhedlund Guest

Mielestäni 303:n hinta on aivan liian suuri.



täysin samaa mieltä. toki voisin moisen omistaa, ei siinä mitään, mutta en kyllä siitä maksais todellakaan noin paljon mitä siitä nykyään vielä huudetaan. Samalla hinnalla saa paljon monipuolisempiakin monosynia. Kaikki kunnia analogeille mutta kolkki on imho liian yliarvostettu.
Avatar
#13 • • Tuppu_ Guest

en kyllä siitä maksais todellakaan noin paljon mitä siitä nykyään vielä huudetaan. Samalla hinnalla saa paljon monipuolisempiakin monosynia. Kaikki kunnia analogeille mutta kolkki on imho liian yliarvostettu.



Niinpä. Kyllä sitä säröreso-natinaa saa muistakin laatikoista, kun tietää, mitä hakee. Esim. mam mb33 mk2 on hintaisekseen aika hyvä juuri sellaiseen ääneen. Siinä on vieläpä samantyyppinen 18dB/okt. suodin kuin 303:ssa ja särö. Analogit toimii kyllä noissa äänissä va-vehkeitä selvästi paremmin, mutta joillekin kelpaa ihan novation tai viruskin sitä asiaa ajamaan. Itselläni on menossa kausi, että laitan virtuaalivehkeitä pois ja hankin aitoa analogia tilalle. Virus saa jäädä, mutta muuten pakka muuttuu kyllä aika totaalisesti. :P
Avatar
#14 • • Adam t Guest

Monille ostajille laitteen kuntokaan ei merkitse juuri mitään ja ilmoittavat maksavansa saman, kuin joku toinen pyytää samanlaisesta, vaikkakin huonompikuntoisesta laitteesta.



Tuo on kyllä jännä huomata, ainakin itselle laitteen kunto on tärkeä asia samoin manuaali. Ei se netistä imutettu pdf, tulostettunakaan, korvaa kunnon manuaalia. Tarkoittaa hän nyt sitä, ettei tarvitse lukea sellaista kulmasta niitattua nippua.
Avatar
#15 • • OSC8 Guest

Mielestäni 303:n hinta on aivan liian suuri.

Samalla hinnalla saa paljon monipuolisempiakin monosynia. Kaikki kunnia analogeille mutta kolkki on imho liian yliarvostettu.



Pyh, tyypillistä ei-uskovaisten höpinää. Uskokaa kolkkiin, kolkki pelastaa ;) :D heh


Niinpä.. kuitenkin se "korvaava" softa vielä tulee. Mikähän on sitten arvo kun ei voi enää sanoo "übertrancemasiina, paras, osta!"..



Heh no mun mielestä jp-8000:sta joku 600€ ja 8080:sta 850€.. ;)


Mut köyhiten on kyllä käynyt supernovalle. Johtunee kait aika pitkälti siitä että on spekseiltään väliinputoaja VA-markkinoilla (vain 8-part multitimbraalisuus, kun esmes virus on 16, eikä laitteesta löydy mitään spesiaalia kuten esim JP:stä vaikka erittäin kehittynyt syna muilta ominaisuuksiltaan onkin)..

Hiljattain näin muusikoiden.netissä jonkun myyvän tuollaista (hyväkuntoisena, vain studiossa olleena) 400€ hintaan :eek:

Aikamoista polkumyyntiä :scared:
Avatar
#16 • • rhedlund Guest

Pyh, tyypillistä ei-uskovaisten höpinää. Uskokaa kolkkiin, kolkki pelastaa ;) :D heh



buah :)

nojoo...sanotaanko näin et esim mun yamaha cs-15, mistä maksoin 200e ,lyö kolkin äänillään ja ominaisuuksillaan ihan 6-0 vaikka sekkari puuttuukin ;)
Avatar
#17 • • Daniel Braun Guest
Tota tota...
Palattaiskos aiheeseen, joka siis oli käytetyn raudan hinta :confused:
Ei tungeta koko topic:ia täyteen ohi aiheesta meneviä postauksia, jookos?
Avatar
#19 • • rhedlund Guest

1. CS-15 150-300e kunnon mukaan



toivehinta...noita kun ei hirveesti näy niin niistä saa useasti pulittaa melkein tuplasti enemmän. Ruotsin puolelta näky viimeks noin 600e hinnalla...mun mielestä toi on kyllä vähintään 400e arvonen peli joten jos sitä halvemmalla lähtee niin kantsii kyllä ostaa pois.
Avatar
#20 • • 029 Guest

Pyh, tyypillistä ei-uskovaisten höpinää. Uskokaa kolkkiin, kolkki pelastaa ;) :D heh



buah :)

nojoo...sanotaanko näin et esim mun yamaha cs-15, mistä maksoin 200e ,lyö kolkin äänillään ja ominaisuuksillaan ihan 6-0 vaikka sekkari puuttuukin ;)



no tota =) ... mä oisin kyllä enemmän triipin kanssa samoilla linjoilla. Täähän riippuu taas ihan makuasioista et mitä saundii hakee.

Se että noita laitteita ees vertaa on vähän niinku et ois johonkin paikkaan 5euron ruokaseteli jolla saa viikon ajan muorin maksalaatikkoo, makaroonilaatikkoo ja naudan pataa perunoilla. Sit ois 20e lipuke toiseen mestaan jossa ois vaan 1 pv. 1 ateria ilman mitään lisukkeita mut tarjolla ois jumalaista naudan entrecotéta... =) Ei silleen et toi entrecote ois välttämättä parempi ratkasu toiselle kun toi viikon ruokaseteli mut mä ainakin oisin valmis maksaan enemmän siitä josta diggaa ite ihan helvetisti ;)

Joop, turhaa löpinää tuli taas, mut mun mielestä minkäänlainen hintavertailu kolkin ja minkään muun synan kans ei oo mahdollinen =]

P.S. kyllä toi CS15 kelpais pöydälle tweekkailtavaks - et ei siinä mitään. Ois kyl varmaan helkutin asiallinen syna tällaselle hardisnörtille niinku mä =)


Heh no mun mielestä jp-8000:sta joku 600e ja 8080:sta 850e..



Joop, samaa mieltä. 8000:sta just joku 600e ja 8080:sta sit muutama huntti enemmän =)