Vaikka tää on tällänen vitsikäs topic on pakko sanoa, että ihmiset jotka väittävät, että olisi hyvä idea valita sokeus ovat mielestäni vähintäänkin naurettavia. Näkö on ihmisen ehdottomasti tärkein aisti. Kun olet sokea et voi liikua kovin helposti ilman avustajaa ja kohtaat muutenkin arkielämässä hyvin konkreettisia vaikeuksia. Kuurous taas ei vaikeuta elämää mielestäni läheskään yhtä paljon. Voit hoitaa itse asioita kotisi ulkopuolella ja käydä vaikka yksin ulkomailla. Valita nyt sokeus jonkun musiikin takia. Mitä väliä jollain musiikilla on sen rinnalla että et näe? Ihme höpinää, että musiikki on mun koko elämä. Kuullostaa todella naurettavalta.
Kun itse ensimmäisen kerran pohdin kysymystä, oli vastaukseni heti, näkö pois. Hetken mietittyäni tajusin, että siinä tapauksessa tarvitsisin jatkuvaa apua, en pystyisi toimittamaan tavallisia arkipäivän askareita itsekseni, pitäisi aina olla koira tms. mukana.
Totta on, että kuurona ei tarvitsisi kuin opetella viittomakieli ja täts it! (kärjistettynä)
Elämä täydessä pimeydessä olisi todella pelottavaa, ei valoa ei mitään, hulluksihan sitä tulisi. Toisaalta elämä täydessä hiljaisuudessa ei varmasti sen antoisampaa olisi.
Todella kinkkistä.
En usko että "Euroopan reilut" pyrki tällä ketään opettamaan vaan toi vain uuden avartavan näkökulman asiaan.