Viini

63 posts, 4 pages, 11,249 views

#61 • • miikkah Guest
asiathreadi. viime vuosina on tullut aloitettua vähän enemmän tosissaan viineihin ja safkaan panostaminen. nämä on niitä juttuja, joista voi toivon mukaan repiä riemua vielä kymmeniä vuosia. teinidiskossa lonkeron kiskominen pandoran tahtiin (tai mitä teknoja ne nyt nykyään soittaa) alkaisi pikkuhiljaa herättää turhan paljon pahennusta, joten pitää siis keksiä muuta virikettä..

kaikki hyvä viini sinällään maistuu. punaista, rosea, kuohuvaa, valkoista, puoli-/makeaa jälkkärinä ja kuivaa muuten. kuplivaa punaviiniäkin on tullut maistettua :)

itse en juo aina samoja, vaan pyrin kokeilemaan uusia potentiaalisilta vaikuttavia viinejä. homma on tosin vielä sillä tasolla, että lähinnä kyttäilen eri medioiden arvosteluja ja testailen sitten niiden pohjalta. kotimaiset julkaisut alkavat pikkuhiljaa olla tuttuja, eli tietää minkä arvosteluihin suhtautuu suurella epäluulolla ja missä taas arvostelijoiden maku vastaa omaa.

suurin savotta lienee edessä ruoan ja viinin yhteensovittamisessa. joskus sattuu, että yksinään juotuna fantastinen viini pilaa muuten fantastisen safkan. joskus valitettavan harvoin löytyy yhteensopiva pari, jolla maku lähtee lentelemään ihan omille teilleen. 1+1 > 2 tapaus. tarkoitus olisi, että näitä oppisi pikkuhiljaa löytämään enemmänkin.
#62 • • jorkki Guest
Tänään tuli taas ostettua summassa pari Argentiinalaista punkkua (esim. Tangueroa), saa nähdä millasia makunautintoa ovat.
#63 • • Salla Guest
ainoa valkoviini mikä oikeasti maistuu mulle on Out of Africa. Etelä-Afrikasta, yllättäen. Siinä on semmonen maininta muistaakseni etupuolen etiketissä, että se on Unfiltered. Yhtään itse vaivaa näkemättä ja tietoa etsimättä, olen spekuloinut kaverien kanssa kaiken näköistä tuohon liittyvää.
Onko kellään varsinaista tietoa mitä se mahtaa tarkoittaa? en yhtään ihmettelisi jos se siitä valkkarista hyvää tekeekin.

Suosittelen: myös punaisena.
Vaikka viinilaatikot on tosi persoonattomia ja epähienoja, tuli viikonloppuna ostettua tätä punaisena 3 litran laatikossa. Hinta ei edes huimaa päätä, 23e ja risat.