Viini

63 posts, 4 pages, 11,286 views

#41 • • Uinajainen Guest
Preston paketti mansikkaviini n 1vk:n käymisellä 22l tiukkaa settiä sopivaan hintaan. :P Voi ainaskii sharettaa jos siltä tuntuu. :D

Piish!
#42 • • vaavu Guest
Kertokaapa jotain sellasta hinta-laatu -suhteeltaa sopivaa portviiniä mitä mieluiten saa Alkosta, tai hätätapauksessa laivoilta.

Tällä hetkellä kaapissa löytyy heräteostoksena Ruby Portoa - ihan ok mutta uskon että parempaakin saa.
#43 • • ville Guest
Huomenna vielä ehtii:

Viinimessut @ ravintola sipuli (helsinki)

Furtherposse kävi tänään tutustumassa ja tilaisuus oli mitä parhain. Naurettavan halvalla minkä tahansa hintaluokan viinejä, reilut annokset sekä mukava seura = ehdottomasti vuoden parhaan messut :heart:

Jos viinit kiinnostaa edes _vähän_ niin tuolla kannattaa käydä
#44 • • zAo Guest
Joo suosittelen lämpimästi tuota Mikä viini! - tapahtumaa.
Varsin kattava tuote valikoima eri viinejä. Suurinta
osaa saa myös alkosta, joten tuolla on hyvä käydä
tutustumassa viineihin, koska lasillisen hinta on todellakin
edullinen. Joten esim kalliimpiin tuotteisiin on loistava
tilaisuus tutustua.

Kaikin puolin siis miellyttävä tapahtuma ja löytyi jopa
muutama hyvä uusi viinikin, joita täytyy käydä hankkimassa.
#45 • • snt Guest
Olen kanssa suureksi osaksi vanhempieni ansiosta oppinu jo kohtuullisen varhain tunteen ja arvostamaan
erilaisia viinejä. Parhaiten uppoo punaset ja niistä Espanjalaiset. Tällä hetkellä oon tykästyny kovasti Riojan
alueen punaviineihin, mahtavia ruuan kanssa tai ihan seurusteluviininä!

Parhaat esimerkit hyvistä riojan punaviineistä on ainakin Faustinot (VII, de Crianza, V Reserva, I Gran
Reserva, de Autor Reserva, jne), kaikissa on hintalaatusuhde mielestäni enemmän kun kohdallaan. Halvin on
muistaakseni Faustino VII joka kyllä hakkaa mennentullen monet kalliimmatkin viinit. Kalleimmat noista on
kyllä hieman hintavia, mutta todella hyviä! Jokatapauksessa melkein kaikki Riojan viinit omaa jotain
yhteistä johon oon tällähetkellä tykästynyt.

Yleisesti oma viinimaku vaihtelee mulla tosi kausiluonteisesti. Vielä vähän aikaa sitten pidin kovasti melkein
kaikista Tempranilloviineistä. Jos muutaman kuukauden päästä kysyy uudestaan niin voi olla että mainostan
jo aivan muita viinejä ;)
#46 • • Hexe Guest

Ernesto & Julio Gallo - Chenin Blanc
tämä on ollu meitsin merkki jo 2 vuotta. Sitä vaan ei oikeen tunnu enää nykyään löytävän. Erittäin hyvä puolikuiva valkoviini...

Toi on kyl ûbervinetto, tosi hyvä... En ole kans löytäny tota nyt viimesten kuukausien aikana mistään...
#47 • • ville Guest

tämä on ollu meitsin merkki jo 2 vuotta. Sitä vaan ei oikeen tunnu enää nykyään löytävän. Erittäin hyvä puolikuiva valkoviini...

Toi on kyl ûbervinetto, tosi hyvä... En ole kans löytäny tota nyt viimesten kuukausien aikana mistään...

Kannattaa mennä messuille kysymään. Gallolla on edustus paikanpäällä ja maisteltavia viinejä varmaan lähemmäs 20kpl.
#48 • • phear Guest

Kertokaapa jotain sellasta hinta-laatu -suhteeltaa sopivaa portviiniä mitä mieluiten saa Alkosta, tai hätätapauksessa laivoilta.

Tällä hetkellä kaapissa löytyy heräteostoksena Ruby Portoa - ihan ok mutta uskon että parempaakin saa.

mmmm, portviiniä.

Meikäläisen suosikkiaine, tavaraa kuluu kuin normaalia punkkua, mutta maku on parempi ja lopputulos on aivan hirvittävä känni, ilman julmettua krapulaa. :excellent:

Tulee tota toisinaan siemailtua melko sivistyneestikin, toisin kuin muita viinejä, jotka tulee aina pullon avauduttua juotua kokonaan.

Mä olen tuota Rubya enemmän digannu tota Conde de Monsulia, lähinnä varmaan siks, että se maksoi Saksassa asuessani viereisessä Penny Marktissa 4,30. :cool:

Old Invalidkin on ihan hyvää, siitä on tosin eri versioita, joista Suomessa myyty ei ole ihan paras.

En mä noita kalliimpia oo sit kokeillutkaan. :)
#49 • • JussiS Guest

Gallon viineissä on aina ollut jonkun verran vaikeuksia saatavuuden kanssa, niitä tulee ja menee vähän miten sattuu.
#50 • • duvin Guest

Mä olen tuota Rubya enemmän digannu tota Conde de Monsulia, lähinnä varmaan siks, että se maksoi Saksassa asuessani viereisessä Penny Marktissa 4,30. :cool:

Alkon valikoimasta mielestäni ehdottoman paras hinta/laatusuhde on Taylor'sin 10v tawny (ihana saksapähkinäinen jälkimaku, tuotenumero 334517) e21.70, ja Graham'sin LBV:llä (3295) e17.20.

Vastaväitteitä ei hyväksytä.
#51 • • Hexe Guest

Kannattaa mennä messuille kysymään. Gallolla on edustus paikanpäällä ja maisteltavia viinejä varmaan lähemmäs 20kpl.

Matkaa on aika paljon vain... Mut kyl maistuis :D
#52 • • Juki54 Guest

Matkaa on aika paljon vain... Mut kyl maistuis :D

kerro ny jotai uutta
#53 • • peepe Guest
En ole mikään viiniasiantuntija, mutta viini maistuu kyllä...Valkkarit on lemppareita ja yleensä mukaan tarttuu Saksalainen Angel Reef.
#54 • • Hexe Guest
Kas, mitä löytyikään Rauman alkosta... Ernest & Julio Gallo - Chenin Blanc... Yks oli hyllyn pohjalla... pitkästä aikaa... :)
#55 • • Jennifer Guest
Kannanpa minäkin korteni kekoon... :)

Valkkareista ehdoton suosikki on jo jokuseen kertaan mainittu E&J Gallon Chenin Blanc. Punaviineistä ei hirveesti kokemuksia, mut Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon toimii. Rikas tyttö jos oisin (vaan kun en oo :( ) joisin aina Moët&Chandonin Brut Impérial Rosé :heart: shampanjaa!!
¡ Previous post about a year ago !
#56 • • Quu Guest
Nonni, mites jengille uppoaa brenkut vuonna 2006?

Itse olen totaalisesti koukuttanut itseni punkkuun. Melkein pahempaa kun crack-kokaiini ja piirrettyjen katsominen yhdessä. Kyl jäbät tietää.

Tässä taloudessa on nyt jatkuvasti auki yksi punkkupullo, mutta törmäsin siinä jo ikävään lieveilmiöön, etikoitumiseen. Kun ei sitä punkkua tule kuitenkaan juotua kun ehkä se yksi lasi illassa, niin ei yksi pullo ei kestä montaa päivää freshinä. Nyt on J.P.Chenetin Cabernet Syrah -laatikko auki, ja on yllättävän hyvää. Boksiin kun ei pääse happea pilaamaan viiniä käyttökertojen välillä. Onko jengillä niitä tyhjiöpumppuja himassa? Kokemuksia?

Yksi suosikki on noista pulloviineistä pompannut korkealle muiden yläpuolelle. Ruskeapaperinen Don Mendo. Pullo kuitenkin maksaa sen melkein kympin niin olisi hauska kuulla jengin suosituksia halvemmista viineistä joihin on viimeaikoina törmännyt.
#57 • • zAo Guest
Don Mendon Gran Reserva on tosiaan mainio viini ja erittäin
monipuolinen. Lämmin ja pehmeä paahteinen maku.

Tähän hätään ei juuri tule mieleen edullisempia viinejä, mutta
aivan ehdotan kestosuosikki tällä hetkellä on itselläni ranskalainen
Château Val Joanis. Sopii sellaisenaan, mutta myös monipuolinen ruokaviini.

Hieman ärsyttää Alkon politiikka, ettei tarjolla ole juuri ollenkaan
hyvä laatuisia edullisia viinejä. Ja nyt tarkoitan siis alle viiden euron
viinejä. Tämän hintaluokan viinit alkossa tuntuu olevan käytännössä
aivan kelvottomia. Alkossa on erittäin paljon kalliita hyviä viinejä, mutta
edulliset hyvät pöytäviinit loistaa poissa olollaan.
#58 • • ensivian Guest
Kuivat valkkarit on kyllä pop. Viineistä sinänsä en tiedä mitään, aina on pullo valkattu etiketin ja alkon hyllynreunakuvauksen perusteella. Varmaksi Suosikiksi(tm) on muodostunut Sanvigilio Valdadige Chardonnay, ja tuollainen löytyy aina reservistä kaapin perukoilta.

Vapaapäivä, pullo viiniä ja hääräilyä keittiössä :happyroll: (vaikka sapuskaa osaan tehdä tasan en yhtään, mut yritys on tärkein)
#59 • • -Pirpeli- Guest
Täyteläiset punaviinit hintaluokkaa 8-15 euroa syksystä alkukevääseen ja siitä sitten sitruunaiset kevyet valkkarit kesän ajan. Nams. Nimistä Jacob's Creek(melkein kaikki laadut) ja sitte chileläiset maistuu parhaimmalta.
#60 • • onnela Guest
Joo, punaviinistä on itsellekin tahtonut tulla vähän semmoinen pienimuotoinen riippuvuus. Sopii moneen tilanteeseen ja seurustelujuomana tietty ihan ykkönen.

Tällä hetkellä ehdottomia lemppareita on portugalilainen Paxis