Aamuisin ei ole oikeastaan enää väliä ottaako 2 kuppia kahvia vai appelsiinimehua - jos mieli on virkeä niin pärjää ilman kofeiinia, ja jos mieli on väsynyt, ei auta piristeet.
78 posts, 4 pages, 11,714 views
Mitä ihmettä tällä "tampperilla" oikein tehdään? Eihän espressojauhetta saa missään nimessä tiivistää suodattimeen!
Iän mittaan alkanu huomaamaan, että jos joutuu heräämään aikaisin, alkaa elämä vasta ekan kahvikupin jälkeen.
Esim: ikeankokoinen tampperi jolla tampataan espressojauhe suodattimeen pitää useimmiten hankkia erikseen. Välttämätön tarvike espresson valmistuksessa.
Mitä ihmettä tällä "tampperilla" oikein tehdään? Eihän espressojauhetta saa missään nimessä tiivistää suodattimeen!
Ja olen joltain migreeniä harrastavalta kuullut, että kofeiinia vois käyttää jopa migreeniin hätätilassa, kun migreenilääkkeitä ei ole saatavilla. Itse en moista harrasta, joten en tiedä.
On tutkittu että kofeiini, asetosalisyylihappo (esim. Disperin) ja parasetamoli (esim. Panadol) yhdessä auttavat migreeniin paremmin kuin tulehduskipulääkkeet sellaisenaan.
Edittiä: siis nimenomaan näiden kolmen yhdistelmä. Ja kaikkia niitä täytyy olla tarpeeksi.
Oon nyt ottanut tavaksi juoda pari kupposta kahvia aamulla ennen kouluun lähtöä.. Kyllä ainakin tuntuis siltä että olis hiukan virkeämpi olo.. Mut tiedä sitä sit... Vaikutus varmaan enemmän henkinen.