Orkidea: Taika - Selected Works '99 - '03

139 posts, 7 pages, 20,406 views

Avatar
#21 • • Edited MikkiHiiri Guest


Olen vilpittömästi iloinen O:n puolesta ja toivon että muutkin voisivat sitä olla.



Jep. Kateuden, pilkunnussimisen yms paskan sijasta porukka
vois olla iloinen, et hyvää suomalaista musiikkia yleensä julkastaan..
nojoo oliko tässä topicissa nyt ees mitään sellasta :)
Avatar
#22 • • Zwek Guest
RRrrespect! Löytyy mun cd hyllystä ku julkastaan...
Avatar
#23 • • anton Guest
the early 1994 saw the first Sahko CD, 'Metri' by Mika Vainio, recorded as O ;)
Avatar
#24 • • phadej Guest
...recorded as Ø ;)
mutta miten se nyt tähän liityi?!
Avatar
#25 • • anton Guest

...recorded as Ø ;)
mutta miten se nyt tähän liityi?!



Tiedän kyllä et artisti on Ø ja löytyyhän tuo kiekko myös omastakin hyllystä.. Copy pastesin tuon suoraan toiselta sivustolta, jossa on Suomi-scenen historiaa. Siellä se on kirjailtuna muotoon O.

Ei juuri liity mitenkään topicin aiheeseen, mutta enemmänkin tarkennuksena tuohon "ensimmäinen suomalainen dj, joka on julkaissut pitkäsoiton" mainintaan. Tietääkseni Ø väänsi / vääntää myös dj-keikkaa.

Piis anyway ja hatun nosto Tapsalle. :)
Avatar
#26 • • Wayne G Guest
DJ Orkidealta vihdoin levy

Yli kymmenen vuoden ajan Skandinavian tunnetuimpiin DJ:hin kuulunut Orkidea on julkaisemassa debyyttilevyään.

Aiemmin vain singlejä julkaisseen miehen Taika-niminen albumi ilmestyy 24.10. Levylle on koottu YleX:n Tiistain tanssi-illoistakin tutun DJ:n tunnetuimpia biisejä ja remixejä viimeiseltä viideltä vuodelta. Samaan aikaan starttaa myös Suomen kattava kiertue. Keikoilla Orkidean kanssa esiintyvät mm. Kalle Miettinen, Jori Hulkkonen ja Elliot Ness.

Orkidea aloitti konemusiikkitapahtumien järjestämisen ja DJ-keikkojen tekemisen jo vuonna 1992. Hänet on palkittu Suomen parhaaksi DJ:ksi Platinum Awards -gaalassa vuosina 2001 ja 2002. Orkidea on tehnyt myös remixejä isoille nimille kuten The Doors ja Bomfunk MC's sekä pienempiä underground-julkaisuja mm. Paul van Dykin ja Paul Oakenfoldin levy-yhtiöille.

Unity Recordsin pomo on klubimusiikin lisäksi työstänyt musiikkia myös elokuviin, teatteriin ja mainoksiin.
Avatar
#27 • • drS Guest

Keikoilla Orkidean kanssa esiintyvät mm. Kalle Miettinen, Jori Hulkkonen ja Elliot Ness.



Kaks nimiDJtä jätetty pois :(

;)
Avatar
#28 • • Gnizhak Guest
Mua kiinnostas tietää, miks tohon loistavaan nimivalintaan on lykätty tommonen "Selected Works '99 - '03". Töksähtää hölmösti tommoseen ulkomaaneläville eksoottiseen nimeen lisättynä. Tulee mieleen tää klassinen suomentajatrendi jossa lisätään englanninkieliseen nimeen joku hölmö suomennos.
Kai se on sitten taas niille ulkomaanihmeille jotka ei saa suomenkielistä nimeä kopioitua levynkannesta oikein?

No kaikkea hyvää Orkidea-herralle, hyvä että saa julkastua tommosen. Omassa genressään kyllä ihan huippuluokan raitoja. Melkeen mäkin tykkään :>
Avatar
#29 • • MikkiHiiri Guest

Mua kiinnostas tietää, miks tohon loistavaan nimivalintaan on lykätty tommonen "Selected Works '99 - '03". Töksähtää hölmösti tommoseen ulkomaaneläville eksoottiseen nimeen lisättynä. Tulee mieleen tää klassinen suomentajatrendi jossa lisätään englanninkieliseen nimeen joku hölmö suomennos.
Kai se on sitten taas niille ulkomaanihmeille jotka ei saa suomenkielistä nimeä kopioitua levynkannesta oikein?



On se niin vitun ihme et pitää aina keksii jotai valitettavaa aiheesta kuin
aiheesta... huoh.

edit:selvennystä :D
Avatar
#30 • • crc Guest

On se niin vitun ihme et pitää aina keksii jotai valitettavaa aiheesta kuin
aiheesta... huoh.



Kyllä väittäisin et säkin keksit, jos käsiteltävä aihe ei ole aivan sydäntä lähellä :)

Kyllä mullekkin pisti kovasti silmään tuo "Selected Works", ensinäkin tuon suomen ja englannin sekottaminen, ja toisekseen jäi kaivelemaan se, että kuinka suuresta tuotannon määrästä nyt on kyse, että piti ihan "valita" cd:n raidat. Paljon tyylikkäämpi olisi ollut ilman! Varsinkin kun tätä kokoelmaa piti täydentää neljällä remixillä, eikä 100% omalla tuotannolla. Ja tuo "first Finnish DJ to release an artist album":han nyt on ihan bullshittiä ... mut riispekt ny kuitenki :)
Avatar
#31 • • Jokke Guest
Levyn kansitaitessa käytetystä tyylittelystä johtuen olen ollut koko ajan uskossa että "taika" on japania.

taika = suuri muutos
Avatar
#32 • • da_chef Guest

Mua kiinnostas tietää, miks tohon loistavaan nimivalintaan on lykätty tommonen "Selected Works '99 - '03". Töksähtää hölmösti tommoseen ulkomaaneläville eksoottiseen nimeen lisättynä.



Suomessa sitä voitaisiinkin myydä nimellä DJ Orkidean Valitut Palat.
Avatar
#33 • • Jokke Guest

Mua kiinnostas tietää, miks tohon loistavaan nimivalintaan on lykätty tommonen "Selected Works '99 - '03". Töksähtää hölmösti tommoseen ulkomaaneläville eksoottiseen nimeen lisättynä.



Suomessa sitä voitaisiinkin myydä nimellä DJ Orkidean Valitut Palat.



Sama kävi mielessä, mutta eihän DJ:kään ole suomea. Miten ois Levyjuontaja Orkidean Koottuja Teoksia? :D

Kelasin vielä tuota selected... alaotsikon funktiota ja mun mielestäni se puolustaa hyvinkin paikkaansa. Nykyisessä muodossaan levyn nimestä käy välittömästi ilmi, että osa biiseistä on jo vuosia vanhoja ja todennäköisesti olleet saatavana aiemmin jossain formaatissa. Niinikään siitä on pääteltävissä levyn sisältävän muitakin kuin pelkästään DJ Orkidealle kreditoituja kappaleita. Meille kenties aika selvä asia, muttei tavis-kuluttajalle, joiden pelisääntöjen mukaan tavataan toimia.
Avatar
#34 • • OSC8 Guest

Levyn kansitaitessa käytetystä tyylittelystä johtuen olen ollut koko ajan uskossa että "taika" on japania.



Me, ostava yleisö, olemme todellakin pahoillamme että japaninkielen taitomme ovat näin päässeet ruostumaan :laugh:

Mutta kyllä "selected works" osana albumin nimeä pyrkii IMHO antamaan kuvan jostain artistista, joka useiden julkaistujen albumien ja/tai vuosikausien levyttämis/tuottamisuran jälkeen antaa tälläisen kokoelman merkittävistä teoksistaan julkaista.

Lets face it, vaikka kuinka orkideaa dj:nä ja muutaman ok remiksin tekijänä arvostankin, ei hänestä ainakaan julkaistujen biisien lukumäärässä tai muutenkaan erityisen tuotteliaana biisintekijänä mitään kokoelmalevyn veroista mestaria aikaan saa ;)



Ja loppuun varmuuden vuoksi happyhappyrollia :happyroll:
Avatar
#35 • • da_chef Guest

Mutta kyllä "selected works" osana albumin nimeä pyrkii IMHO antamaan kuvan jostain artistista, joka useiden julkaistujen albumien ja/tai vuosikausien levyttämis/tuottamisuran jälkeen antaa tälläisen kokoelman merkittävistä teoksistaan julkaista.



Sen enempää asiaa tuntematta, kuinka monta julkaisua Aphex Twin oli saanut tuotettua ennen kuin Selected Ambient Works tuli? Se eka, siis.
Avatar
#36 • • Jokke Guest

Mutta kyllä "selected works" osana albumin nimeä pyrkii IMHO antamaan kuvan jostain artistista, joka useiden julkaistujen albumien ja/tai vuosikausien levyttämis/tuottamisuran jälkeen antaa tälläisen kokoelman merkittävistä teoksistaan julkaista.



Tuo on ihan perusteltu tulkinta. Toisaalta, Richard D Jameskin nimesi debyyttialbuminsa samansuuntaisesti.
Avatar
#37 • • OSC8 Guest

Toisaalta, Richard D Jameskin nimesi debyyttialbuminsa samansuuntaisesti.



Heh, joo hei jätetään se Richard D James ihan suosiolla ulos laskuista :laugh:
Avatar
#38 • • Gnizhak Guest


Tuo on ihan perusteltu tulkinta. Toisaalta, Richard D Jameskin nimesi debyyttialbuminsa samansuuntaisesti.



Joo, mä jätin ton aspektin ihan tarkotuksella pois, koska orkidean ja rdj:n vertailu ei ole järkevää. vaikka kyllähän tuo vähän tommoselta baittaukselta ensialkuun tuntuikin :>
Avatar
#40 • • OSC8 Guest

Jotain vinin väliä levyn nimellä? :scared:



No ei oikestaan, mut kun kerta hypetetään, niin hype herättää keskusteluu ;)