Mieluiten menisin täysin tupakansavuttomalle tanssilattialle heilumaan.
sori offtopic tai jotain...
joo, oon samoilla linjoilla. tupakka on ihan ensimmäinen juttu, josta pitäisi päästä kokonaan eroon klubeilla ja ravintoloissa. "savuton tila" -kiellot eivät näytä toimivan ja vähän hankala rakentaa jotain tupakointikoppejakaan klubeille, joten jengi vaan pihalle vetämään kessuaan ja jonon perille kun haluavat takaisin sisään. toivottavasti laki tiukkenee täällä reilusti, mihin esimerkiksi unohtui se ettei baaritiskillä saisi polttaa? jos laki olisi tarpeeksi tiukka ravintoloita kohtaan niin eiköhän tätäkin asiaa valvottaisi hieman paremmin. itse olisin kyllä valmis siihenkin, että tupakointi kiellettäisiin vaan täysin vaikka koko euroopassa, eihän siitä ole kuin haittaa.
mutta kyllä mua oikeasti ottaa päähän myös se, että jengi juo alkoholia klubeilla. ravintolassa ookoo, koska harvemmin käyn, mutta klubeille on tarkotus tulla tanssimaan hyvää musaa. ihmiset huutaa, törmäilee ja muutenkin spedettää kännissä, eikä henkilökunta näytä missään oikein välittävän tälläisestä häiriökäyttäytymisestä. koskakohan saataisiin oikeasti sivistynyt klubi tänne suomeen? muista päihteistä nyt puhumattakaan, ne kun on laittomia suomessa mutta silti silloin tällöin näkee ihmisiä joilla on tosi erikoiset silmät klubeilla - vaikeehan jossain erikoistapauksissa on sanoo ulkonäön tai käyttäytymisen perusteella mitä jengi nappailee, esim jollain voi olla isot pupillit ihan syntymästään asti. mutta tähänkin auttaisi vaikka poliisin nykyään käyttämä sylkitesti. aika nopea tapa tsekkaa vaikka heti ovella tai kesken klubi-iltaa mitä ihmiset on syöneet. ei mua ainakaan tollanen jenkkimallinen lainsäädäntö haittais - jos klubit menettäis oikeutensa yhdestä ryssimisestä, niin ainakin luulis pitävän vähän tarkemmin silmällä ettei jengillä oo kuitenkaan liian rentoa menoa.
kun vaan itte diggaan musiikista ja tanssimisesta, niin kyllä hämää myös kaikenmaailman lähentely-yritykset ja sosiaaliset tilanteet. ei mua harvemmin kukaan lähentele, mut vähän ottaa päähän sekin kun näkee känniset miesääliöt naisten perässä ja toisinkin päin. tästä mun mielestä pitäis nostaa enemmän haloota, koska plur-periaatteen mukaan toi ei oo soveliasta. ei klubikulttuuriin kuulu tollanen iskemismeininki, klubeilla on niin pirusti porukkaa jotka ei selvästi välitä täysillä siitä musiikista vaan keskittyy ihan muihin asioihin. tollanen laskee aika pahasti ainakin omaa fiilistä.
ja päästäkseni alustuksen jälkeen asian ytimeen, vakavin ongelma on kuitenkin ehkä landet. mikään ei ärsytä niin paljon kuin se, että hesassa klubilla kuulee jotain ihme murretta tai jollain on ruutupaita ja vaaleet 501:set jalassa. ehkä ratkaisu tähän olisi se, että vaadittaisiin syntymätodistus messiin. siitä poke voisi tarkistaa ovella sekä iän, että syntymäpaikan. liitteenä voisi olla ehkä maistraatin todistus siitä, jos oot asunut pääkaupunkiseudulla yli 6-7 vuotta, joka alkaa olemaan siinä rajoilla että maalaisuutta ei huomaa. ehkä tähänkin voisi vaatia jonkun puhetestin vielä päälle. ehdottaisin jotain samanlaista lakia tämän tärkeän asian tiimoilta kuin alkuperäiseen tupakointiasiaan: joku prosenttimäärä klubin tilasta eristettäisiin ja varattaisiin kehä iii:n ulkopuolelta tuleville? ja onhan siellä pohjoisessakin varmaan rafloja, miks jengin ylipäätänsä pitää tulla mestoille?
itse oonkin viimeaikoina päätynyt siihen ratkaisuun, että koska klubeilla vaan v*tuttaa, niin jään himaan pe- ja la-iltoina. ihan helmi ratkaisu. pimennän verhoilla kämpän, laitan mixtapen soimaan ja tanssin yksikseni olohuoneessa. välillä juon tuoremehua. täydellistä, voi nauttia musiikista kaikessa rauhassa eikä oo ketään sohimassa tupakalla tanssilattialla tai häiritsemällä puhumalla tai läsnäolollaan. suosittelen kaikille.
ainiin, ja matti vanhanen on just jees!