teknoa

22 posts, 2 pages, 7,462 views

Avatar
#2 • • crc Guest
Jotenkin pistää epäilyttämään nää raidat, jos on 13v, ja 2kk tehny teknoa ja kompit kuulostaa jo nyt Redheadilta, Stanny Franssenilta tai Danilo Vigoritolta. Tarkoitus ei suinkaan oo olla mitenkään ikärasistinen!
Sen sijaan seassa on muutama melkoisen kömpelö dj-kikkailua muistuttava filli.

Eli se fiilis mikä tästä jää mieleen on, että tässä on samplattu suoraan komppeja/looppeja levyltä, ja sotkettu sekaan omaa häipäkkää melko pienellä panoksella. Sen verran on tuttu meininki noissa kompeissa, vaikken näin suoralta kädeltä pystykkään nimeämään mitään yksittäistä biisiä.

Korjaa jos olen totaalisen väärässä!

ps. Artistinimestä vois päätellä et on Turan & Kaju tän takana :)
Avatar
#3 • • Edited teknolate Guest


Jotenkin pistää epäilyttämään nää raidat, jos on 13v, ja 2kk tehny teknoa ja kompit kuulostaa jo nyt Redheadilta, Stanny Franssenilta tai Danilo Vigoritolta. Tarkoitus ei suinkaan oo olla mitenkään ikärasistinen!
Sen sijaan seassa on muutama melkoisen kömpelö dj-kikkailua muistuttava filli.

Eli se fiilis mikä tästä jää mieleen on, että tässä on samplattu suoraan komppeja/looppeja levyltä, ja sotkettu sekaan omaa häipäkkää melko pienellä panoksella. Sen verran on tuttu meininki noissa kompeissa, vaikken näin suoralta kädeltä pystykkään nimeämään mitään yksittäistä biisiä.

Korjaa jos olen totaalisen väärässä!



Otan ton kohteliaisuutena, nääs ihan Itse reason kakkosella tehtyä kaikki. Kyllähän ne Redheadilta ja Marco Baileyltä kuulostaa, mutta kun Marcon ja Redheadin soundi iskee aika paljon :) Ja esim. Redheadinkin biisit kuulostaa keskenään samanlaisilta, samantyyppinen meininki kaikissa. Ja voit kuunnella kaiken Redhead, Marco Bailey, Stanny Fransen, Danny Vigorito jne. samantyylisiä rytmejä tekevien artistien tuotannon läpi, mutta et löydä niistä tommosia komppeja. Ja noista dj-tyylisistä kikkailuista, itse tykkään tommosia laittaa, tuo vähän vaihtelua biisiin, mutta jos kuulostaa huonolta niin voin ne ottaa poiskin.


ps. Artistinimestä vois päätellä et on Turan & Kaju tän takana :)



Ei ole... Perustettiin tää projekti kaverin kanssa teknobiisejä varten. Meidät mukaan lukien local undergroundeja on vasta neljä, joten pitänee toi nimi vaihtaa kun parempi keksitään :)
Avatar
#4 • • benn Guest
Tiukkaa ku 13-vuotias.

Kikkailut tosiaan häiritsee ja rakenteessa jotain hiomista mutta muuten ihan killerihyvää saundia :)
Avatar
#5 • • crc Guest



Otan ton kohteliaisuutena, nääs ihan Itse reason kakkosella tehtyä kaikki. Kyllähän ne Redheadilta ja Marco Baileyltä kuulostaa, mutta kun Marcon ja Redheadin soundi iskee aika paljon :)



Juu mutta sehän tässä eniten ihmetyttää, että rumpu, perkussio ja basso-osasto kuulostaa siltä, että tämän on masteroinu joku asiasta erittäin perillä oleva henkilö, ja sitten osa noista padeista ja muista stringeistä jotenkin jyrää koko paskan täysin päinvastaisella tavalla. En mä sit tiedä miten suomen ala- ja yläasteilla nykyisin on, mut ei ainakaan mun aikana pystyny opiskelemaan studiotekniikkaa :)

Mutta jos haluut kumota epäluuloni, niin voit pistää mulle mailina noi sun reasonfilet! [email protected] ...
Avatar
#6 • • Edited teknolate Guest


Mutta jos haluut kumota epäluuloni, niin voit pistää mulle mailina noi sun reasonfilet! [email protected] ...



Pistin tulemaan. Ens kerralla kannattaa varmaan tehdä huonommat rummut niin että uskotaan omaks :)
Avatar
#7 • • rhedlund Guest
teknolla onkin sitten ihan hyvä tulevaisuus jos sun ikäset alkaa puskea tämmöstä matskua ;)

icon14.gificon14.gif
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest


mutta sehän tässä eniten ihmetyttää, että rumpu, perkussio ja basso-osasto kuulostaa siltä, että tämän on masteroinu joku asiasta erittäin perillä oleva henkilö



Kannattaa muistaa että rummut voi sämplätä vinyyliltä, jolloin ne
on valmiiksi masteroitu ;)
En muutenkaa tajuu miks porukka yrittää tehä ite hyviä
rumpusoundeja kun niitä ei voi saada kuulostaa ammattimaiselta
alle 100000e vehkeillä ...

mitä tulee biisiin niin aika looppipohjaiselta kuulostaa.
filtteri&volumekikkailut on kamalia, mut rumpuosasto toimii hyvin.
kompurapuolessa samat virheet kun kaikilla perusteknoilijoilla.
jos oikeest 13v tän o tehny niin sit on kyl pakko nostaa hattua.
sämplääminen kunniaan, sitä harrastaa kaikki.
biisi sinällään mitäänsanomaton ja unohtuu varmasti noin
30 sekunnissa, mutta hyvin on tehty.
Avatar
#9 • • crc Guest
Juu kiitos Teknolate, sain RSN tiedostot, mutta multa puuttui "PERCUSTUFF" ja "schallkraft_dr_01" refilli tiedostot josta tuntu suurin osa soundeista tulevan, niin en osaa tarkalleen sanoa noista mitään tarkempaa.

Se nyt tuli todistettua, että olin väärässä noitten looppien suhteen, mutta vähän oli hassusti käyetty vempaimia (esim. 6 mikseriä, 5 rumpukonetta?!), joten mulla loppu koneesta jo paukut, vaikka suurin osa sampleista puutuikin, mut kukin tavallaan. :)

Ite biiseistä, niin fillit on edelleen aika kamalia, joten pientä panostusta jatkossa. Jätä myös noi ikä/sävellysaika jutut suosiolla pois, niin jengi pystyy keskittymään paremmin kokonaisuuteen!




Kannattaa muistaa että rummut voi sämplätä vinyyliltä, jolloin ne
on valmiiksi masteroitu ;)
En muutenkaa tajuu miks porukka yrittää tehä ite hyviä
rumpusoundeja kun niitä ei voi saada kuulostaa ammattimaiselta
alle 100000e vehkeillä ...



Öööh.. Jos nappaset vinyyliltä yksittäisiä rumpusoundeja, niin ei siinä masteroinnit hirveämmin auta, ellei sun biisi perustu siihen pelkkään yhteen soundiin, minkä olet samplannut. Äänihän hukkuu muun kaman joukkoon, joka on aina miksattava ja masteroitava jokatapauksessa uudestaan.

Ja kyllä ne rumpusoundit voi ihan hyvin saada kuulostamaan ammattimaiselta vaikka kuinka halvalla laitteistolla, jos vaan tietää mitä tekee. Eikä mun mielestä ole kyse siitä että jokainen biisi tarvitsisi ylituotetun eurokiksurumpuraidan. Usein kovimmat kompit on pistetty paskaks ties mitä häipäkkää hyväkskäyttäen (esim. kaverit nauhotti käsittämättömän triphopkompin sijoittamalla mikrofonit pianon sisään, ja rumpusetin ihan pianon eteen, ja ihan käsittämätöntä rummutusta). Useinhan se paskin soundi on se kaikista paras!

100000e? ;)

Kyllä rahalla toki saa mut vähän järkeä käyttämällä paljon enemmän! ;)
Avatar
#10 • • Edited teknolate Guest


vähän oli hassusti käyetty vempaimia (esim. 6 mikseriä, 5 rumpukonetta?!), joten mulla loppu koneesta jo paukut, vaikka suurin osa sampleista puutuikin, mut kukin tavallaan. :)



Sen takia on joka rumpukoneelle oma mikseri että saa enemmän efuja kun jos pistäisi pelkät rumpukoneet kiinni päämikseriin, tosin eihän tossa paljoa niitä tarvinnut. Multa loppuu melkein iteltäkin tehot ton kanssa.

Ite biiseistä, niin fillit on edelleen aika kamalia, joten pientä panostusta jatkossa.



Joo, kuinka kömpelön kikkailun tahansa ystävänä tykkäsin noista filleistä, mut voihan ne jättää poiskin.
Avatar
#11 • • MikkiHiiri Guest


Öööh.. Jos nappaset vinyyliltä yksittäisiä rumpusoundeja, niin ei siinä masteroinnit hirveämmin auta, ellei sun biisi perustu siihen pelkkään yhteen soundiin, minkä olet samplannut. Äänihän hukkuu muun kaman joukkoon, joka on aina miksattava ja masteroitava jokatapauksessa uudestaan.



Joo no pitää ne tietty osata miksatakin, mut pääpointti oli se
et ainakaa ite en enää voi lämmetä originaalille 909-basarille ja
clapsille. Soundaa paljo paremmalta ku siinä on kaikkea
epämääräistä sotkua seassa. :)

Oon kai sitte tottunu liian muhkeaan ja lämpöseen soundiin ja
mulle ei kelpaa enää mikään ohut soundi ;)
Monet tykkää paskasta soundista, mä en, oon hifipuristi :)
Avatar
#12 • • Kalle Karvanen Guest
Redhead on ehdottomasti lähin vertailukohta. Helvetin tiukkaa menoa. Ainoa miinus tulee noista kikkailuista jotka tosiaan voisi jättää dj:lle ja korvata tässä soudillisesti jollain kikalla mihin dj ei pysty. Tai sitten ottaa ne vaan kokonaan pois.

Vaikka ikä ei saisikaan olla mikään kriteeri niin silti lähtee propsit, jos olet ihan alusta asti tehnyt nämä itse. Hyvää shittiä ja silleen. Pistäpäs lisää biisejä jakoon kun saat valmiiksi/jos on jo valmiina.
Avatar
#13 • • Edited juGis / Akrid [live] Guest
Joo, todella pätevää shittii kyl. Vähemmän
filtteri/dj-kikkailuja ja jotain pientä vielä,
niin se on siinä, avot. Soundit aika saatanan
kohdallaan.

Lisää odotellessa..

smiley.jpg
Apo

Posts: 1,574

#14 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Pakko liittyä aikaisempien kommentoijien joukkoon ja todeta että "hyvää soundia, mutta ne kikat" =) Muut kikat olivat ok, mutta ne volyymi/lopassfiltterifeidaukset (tahdin(?) lopussa ja välillä biittien välissä) vievät ainakin multa fiilikset sekä kotona että tanssilattialla :p Kannattaa (kuten jo sanottu) pistää sinne sellaista kikkaa mitä tusina-dj:t eivät pysty tekemään.

Ja IMHO on arvostelijan häpeä jos tekijän ikä vaikuttaa arvostelun sisältöön suuntaan tai toiseen. Musiikkihan se ratkaisee eikä sivuseikat.
Avatar
#15 • • Remotion Guest


En muutenkaa tajuu miks porukka yrittää tehä ite hyviä
rumpusoundeja kun niitä ei voi saada kuulostaa ammattimaiselta
alle 100000e vehkeillä ...



LOL, CM välillä nää sun heitot on kyllä aika masentavia trolleja... ennenvanhaan laitettiin kurkkupurkku pesukoneeseen ja mikki hanuriin. ota pari nollaa pois. :003:
Avatar
#16 • • master bator Guest
Eipä muuta ku että RESPECT :)

Toista se oli silloin kun mä olin 13v. Silloin tehtiin musaa vielä Amigan Protrackerillä muiden biiseistä ripatuilla sampleilla :D

Noh... Ajat muuttuu...

Anyways, mun mielestä ilman noita kikkailuja tää olis melkeinpä levytyskelpoista tavaraa. (ainakin twilight, sitä toista en kuunnellu ku menee hermot ton mikseri.netin hitauden takia)

Yksi kysymys kuitenkin: Onko joku kokeneempi henkilö kenties opettanu sulle jotain musiikin tuottamiseen liittyviä juttuja vai oletko ihan itse oppinut? Meinaan siinä tapauksessa jos olet itse oivaltanut kaiken niin olet kyllä melkoinen luonnonlahjakkuus:)
Avatar
#17 • • MikkiHiiri Guest


LOL, CM välillä nää sun heitot on kyllä aika masentavia trolleja... ennenvanhaan laitettiin kurkkupurkku pesukoneeseen ja mikki hanuriin.



Ennen olikin ennen ja ennen kaikki kuulosti hyvältä ku ei
paremmasta tuotannosta tiietty mitään :) Toista se taso on
tänäpäivänä. Tosin amatöörit on aina erottunu protasosta,
se ei oo muuttunu miksikään..


ota pari nollaa pois



En ota. Sämplet mitkä on vedetty vinyyliltä on käyny 100%
varmasti ton hintaisen vehkeistön läpi ;)
Pointti vaan ei kai selvinny.. en kyl kyseisessä olotilassa varmaan
kovin selkeästi sitä ilmaissukaan
Avatar
#18 • • sonni Guest
offtopic:
vastaava perustuubamonokkeli ei kyllä maailmasta lopu. en itse nää syytä kohuun, mutta ehkä se johtuu eniten siitä ettei baileyn eikä punapään halot lämmitä tätä kamiinaa.

asia:
mutta vertailukorva auki pitäen ei tämä pahemmin näiden em. joukossa kalpene, ja se on kehu. paljon parempaa kuin moni roina jota on jopa prässätty, mutta se tieto ei varmaankaan lohduta ketään.

avautuminen:
ja cm voisi elite-pro-snobailunsa pitää omana tietonaan. mieluummin hullu amatööri kun itserakas ammattilainen. musiikki, sekä muut taiteenlajit olisi syytä pitää ilon eikä tienestin lähteinä IMO. (ja jatkoitku johonkin muuhun topikkiin, eikös. (tiedetään, syyllistyin itsekin, mutta asiaosuus on silti mukana.))
Avatar
#19 • • Jukka I Guest
Twilight:

Hyvä draivi. Kilinät ja piipitykset on aika ohuita, ja biisissä on kunnon leadin mentävä aukko. Komppi rullaa, mutta kaipaa päälleen jotain. Padi tulee sisään aika töksähtäen, sen kanssa vois kehitellä oman aikansa.

Hyvin lupaavaa tavaraa.
Avatar
#20 • • MikkiHiiri Guest



ja cm voisi elite-pro-snobailunsa pitää omana tietonaan. mieluummin hullu amatööri kun itserakas ammattilainen. musiikki, sekä muut taiteenlajit olisi syytä pitää ilon eikä tienestin lähteinä IMO. (ja jatkoitku johonkin muuhun topikkiin, eikös. (tiedetään, syyllistyin itsekin, mutta asiaosuus on silti mukana.))



Jos viittasit elite-pro-blahblah jotenkin muhun, en pidä esim itteeni minään
ammattilaisena. Olen nöyrä, vaikka näistä mun vittuiluista sitä ei
välttämättä uskoiskaan. En ole myöskään puhunu itestäni
missään vaiheessa noiden pro-juttujen aikana. Must on vaa kiva
palautella porukkaa maanpinnalle niistä "hei tää pitää julkassa
joka paikassa vinyylinä"-pilvilinnoista. Vittuiluun ja kritiikkiin pitää
tottua. Moni tässä foorumissa on saanu pelkästään kehuja (enkä
väitä, että välttämättä syyttä), joten tulee paha paikka egolle, jos
muualla (kaveripiirin ulkopuolella) haukutaanki täysin paskaks ja
kukaan ei haluakaan esim julkassa biisiä. Ei oo pakko lukee mun
kommentteja jos siltä tuntuu, näköjään ne kuitenki jotain
ajatuksia on herättäny ;) yritän kuitenkin antaa ssuht asiallista
kritiikkiä ja palautetta. Sitä nyt kukaan perus teknotyyppi tunnu
vaa ymmärtävän jos annetaan muutakin palautetta kuin "jes
hyvää matskuu"