Thomannilla olis tuollaiset myyninssä hintaan 235e / pari. Ei nyt kuitenkaan viitsisi ostaa sikaa säkissä, elikkä onkos jollain käytössä kyseiset kaapit? Olisi mukava kuulla käyttäjien mielipiteitä.
17 posts, 1 page, 3,416 views
Tosin ne menee NADin vahvarin läpi ja niistähän ei oikein voi sanoo onko niiden taajuuskäyrä kovin suora :rolleyes:
CJDaft heitti alunperin läpänderiä:
Tosin ne menee NADin vahvarin läpi ja niistähän ei oikein voi sanoo onko niiden taajuuskäyrä kovin suora
Itse asiassa NADit on mun mielestä parhaita "entry level" vehkeitä hifin saralta, ei mitään turhia krumeluureja ja vilkkuvaloja. Muistaakseni on kaikissa testeissä pärjännyt mittausten ja äänenlaadun puolesta tosi hyvin.
Mut mulla on ollut ton NADin perässä parit muutkin kajarit ja uskon kyllä että tuo vahvari ei oo niitä parhaimpia, onkohan mun taas joku maanantaiversio?
No joo. Mun pahin ongelma on tietysti tänhetkinen kämppä ja sen akustiikka. Tasan neliönmuotonen huone, jossa takaseinä ohut ja kumiseva levyseinä, sekä kajareiden takana lähes pelkkää ikkunaa täynnä oleva seinä. Hyvä kuuntelulle? No eeei.
Mut mulla on ollut ton NADin perässä parit muutkin kajarit ja uskon kyllä että tuo vahvari ei oo niitä parhaimpia, onkohan mun taas joku maanantaiversio? Totta se tietysti on että kajarit ratkasee näissä hommissa. Sanon vaan että perkeleen suttunen bassopää niissä Alesiksissa on! Tosin hintaluokkakin on ihan jotain kukkarolle kuin kukkarolle sopivaa, siksipä ne itsekin aikanani ostin. "Ihan kivat" oli ensivaikutelma, mutta tässä on tullu kuunneltua sen verran muitakin kaiuttimia ja todettua että miksaisin paljon mieluummin jollain muulla. Hintaluokassa tietty on vaikee löytää parempaa.
Onko kukaan mahtanut verrata eroja passiivikajareiden kanssa eri vahvistimilla? Oon pikkuhiljaa taipumassa tuonne aktiivikaappien suuntaan kun tuntuu että niistä sais uskottavimman kuvan miksaamista ajatellen.
CJDaft
Itse omistan kyseiset Alesiksen pöntöt. Bassopää on aika hyvä ja pönttöjen hintalaatusuhde on mun mielestä kohdallaan. Mutta ehkä yläpää on hieman tunkkainen, tosin en osaa kovin tarkasti näitä arvioida kun en ole kuunnellu oikeen muita monitoreita, tai tosin geneleccei mut ne nyt onki sitte jo aivan eri luokan vehkeitä. Mutta mulle ainakin nää alesikset on riittänyt vallan mainiosti :)
Ja sen olen kanssa huomannut että kajarien sijoitus ja huoneen akustiikka vaikuttaa aikalailla varsinki alapäähän, ainaki mulla...