Alesis Monitor One MK2 passiivipöntöt

17 posts, 1 page, 3,300 views

Avatar
#1 • • Mitro Guest
Moi!

Thomannilla olis tuollaiset myyninssä hintaan 235e / pari. Ei nyt kuitenkaan viitsisi ostaa sikaa säkissä, elikkä onkos jollain käytössä kyseiset kaapit? Olisi mukava kuulla käyttäjien mielipiteitä.
Avatar
#2 • • Mitro Guest
Mjaa, no jos ei kerran kukaan tunnusta noita omistavansa, niin täytyy sitten itse ostaa mokomat ja tehdä niistä arvostelu. Ilmoittelen, jos saan jonkinlaisen artikkelin kasaan.
Avatar
#3 • • CJDaft Guest
No joo multa löytyy tuollaiset kotoa.

Eipä noista hirveetä kehumista oo...tila tuntuu vaikuttavan sointiin aika paljon, bassopää on vähän löysähkö, mutta stereokuva on sinänsä ihan erotteleva. Tosin ne menee NADin vahvarin läpi ja niistähän ei oikein voi sanoo onko niiden taajuuskäyrä kovin suora :rolleyes:

Halvathan ne kyllä on ja erillistä subbasta ei tartte ostaa ainakaan heti.

CJDaft
Avatar
#4 • • Mitro Guest
Kiitos tiedosta, ajattelin silti tilata. Eivät ainakaan ole hinnalla pilattuja ja voittavat nykyisen ratkaisun mennen tullen...Et usko mitkä pilipaliviritykset nyt on kiinni.
Avatar
#5 • • MikkiHiiri Guest


Tosin ne menee NADin vahvarin läpi ja niistähän ei oikein voi sanoo onko niiden taajuuskäyrä kovin suora :rolleyes:



Tuskimpa paljon heittelee taajuuskäyrä vahvarissa, ellet sitte
mittaile jostain kuuloalueen yläpuolelta.
Avatar
#6 • • Charlie Guest
Joo... on tullut NADeja testailua ja on kyllä ihan laatupelejä nuo pääkkärit. Hyvät tehosuhteet löytyy! 11
Avatar
#7 • • Edited bulk Guest

CJDaft heitti alunperin läpänderiä:
Tosin ne menee NADin vahvarin läpi ja niistähän ei oikein voi sanoo onko niiden taajuuskäyrä kovin suora



Itse asiassa NADit on mun mielestä parhaita "entry level" vehkeitä hifin saralta, ei mitään turhia krumeluureja ja vilkkuvaloja. Muistaakseni on kaikissa testeissä pärjännyt mittausten ja äänenlaadun puolesta tosi hyvin.

Itse käkättimistä: En ole noita passiiviversioita kuullut, mutta aktiivimallissa oli yläbassoissa jokin tosi outo korostuma, joka pilasi mun kuuntelunautintoni aika täysin. Muutenkin saundi oli aika hifimäinen, eikä monitorilta vaadittavaa erottelua ollut juurikaan.

Mun mielestä ehdottomasti kannattais testata vielä vaikka Tannoyn Revealit, menee muistaakseni aika samaan hintaluokkaan ja niistä olen kuullut jonkin verran kehuja, vaikka en itse olekaan pönttöjä kuullut.
Avatar
#8 • • CJDaft Guest
No joo. Mun pahin ongelma on tietysti tänhetkinen kämppä ja sen akustiikka. Tasan neliönmuotonen huone, jossa takaseinä ohut ja kumiseva levyseinä, sekä kajareiden takana lähes pelkkää ikkunaa täynnä oleva seinä. Hyvä kuuntelulle? No eeei.

Mut mulla on ollut ton NADin perässä parit muutkin kajarit ja uskon kyllä että tuo vahvari ei oo niitä parhaimpia, onkohan mun taas joku maanantaiversio? Totta se tietysti on että kajarit ratkasee näissä hommissa. Sanon vaan että perkeleen suttunen bassopää niissä Alesiksissa on! Tosin hintaluokkakin on ihan jotain kukkarolle kuin kukkarolle sopivaa, siksipä ne itsekin aikanani ostin. "Ihan kivat" oli ensivaikutelma, mutta tässä on tullu kuunneltua sen verran muitakin kaiuttimia ja todettua että miksaisin paljon mieluummin jollain muulla. Hintaluokassa tietty on vaikee löytää parempaa.

Onko kukaan mahtanut verrata eroja passiivikajareiden kanssa eri vahvistimilla? Oon pikkuhiljaa taipumassa tuonne aktiivikaappien suuntaan kun tuntuu että niistä sais uskottavimman kuvan miksaamista ajatellen.

CJDaft
Avatar
#9 • • MikkiHiiri Guest


Itse asiassa NADit on mun mielestä parhaita "entry level" vehkeitä hifin saralta, ei mitään turhia krumeluureja ja vilkkuvaloja. Muistaakseni on kaikissa testeissä pärjännyt mittausten ja äänenlaadun puolesta tosi hyvin.



100% samaa mieltä. Ja NADien virtalähteissä riittää vääntöä
hintasekseen aika uskomattoman paljon. Kunhan tuuletuksesta
huolehditaan niin aika näpsäkkään saa luukutettua 2-4kpl 12-15"
subbariakin semmosella 216THX:lläkin jo =) ja hyvällä äänenlaadulla.
Avatar
#10 • • Edited MikkiHiiri Guest


Mut mulla on ollut ton NADin perässä parit muutkin kajarit ja uskon kyllä että tuo vahvari ei oo niitä parhaimpia, onkohan mun taas joku maanantaiversio?



Mikä malli sulla on vahvarista? 310:äkin kokeilleena (köykäsin NADi)
en keksi vahvarista mitään pahaa sanottavaa. Ajoi pääkajareita +
subbareita täysin vakaasti 2ohmilla vaikka luukutin täysillä.
Avatar
#11 • • Mitro Guest


No joo. Mun pahin ongelma on tietysti tänhetkinen kämppä ja sen akustiikka. Tasan neliönmuotonen huone, jossa takaseinä ohut ja kumiseva levyseinä, sekä kajareiden takana lähes pelkkää ikkunaa täynnä oleva seinä. Hyvä kuuntelulle? No eeei.

Mut mulla on ollut ton NADin perässä parit muutkin kajarit ja uskon kyllä että tuo vahvari ei oo niitä parhaimpia, onkohan mun taas joku maanantaiversio? Totta se tietysti on että kajarit ratkasee näissä hommissa. Sanon vaan että perkeleen suttunen bassopää niissä Alesiksissa on! Tosin hintaluokkakin on ihan jotain kukkarolle kuin kukkarolle sopivaa, siksipä ne itsekin aikanani ostin. "Ihan kivat" oli ensivaikutelma, mutta tässä on tullu kuunneltua sen verran muitakin kaiuttimia ja todettua että miksaisin paljon mieluummin jollain muulla. Hintaluokassa tietty on vaikee löytää parempaa.

Onko kukaan mahtanut verrata eroja passiivikajareiden kanssa eri vahvistimilla? Oon pikkuhiljaa taipumassa tuonne aktiivikaappien suuntaan kun tuntuu että niistä sais uskottavimman kuvan miksaamista ajatellen.

CJDaft



No mulla on huoneen kannalta melkein sama tilanne, mutta hyvällä järjestelyllä luulisin saavani homman skulaamaan edes jotenkin. Katselin kyllä noita Tannoyn Revealeita myös, tilasin kuitenkin Alesikset. Jos eivät miellytä, niin kaveri sanoi ostavansa ne talteen. Jotenka sitten säästetään pari kk:ta lisää ja katsotaan tilannetta uudestaan.

Kiitos CJDaft:lle informaatiosta.
Avatar
#12 • • Edited Supa Guest
Itse omistan kyseiset Alesiksen pöntöt. Bassopää on aika hyvä ja pönttöjen hintalaatusuhde on mun mielestä kohdallaan. Mutta ehkä yläpää on hieman tunkkainen, tosin en osaa kovin tarkasti näitä arvioida kun en ole kuunnellu oikeen muita monitoreita, tai tosin geneleccei mut ne nyt onki sitte jo aivan eri luokan vehkeitä. Mutta mulle ainakin nää alesikset on riittänyt vallan mainiosti :)

Ja sen olen kanssa huomannut että kajarien sijoitus ja huoneen akustiikka vaikuttaa aikalailla varsinki alapäähän, ainaki mulla...
Avatar
#13 • • Mitro Guest


Itse omistan kyseiset Alesiksen pöntöt. Bassopää on aika hyvä ja pönttöjen hintalaatusuhde on mun mielestä kohdallaan. Mutta ehkä yläpää on hieman tunkkainen, tosin en osaa kovin tarkasti näitä arvioida kun en ole kuunnellu oikeen muita monitoreita, tai tosin geneleccei mut ne nyt onki sitte jo aivan eri luokan vehkeitä. Mutta mulle ainakin nää alesikset on riittänyt vallan mainiosti :)

Ja sen olen kanssa huomannut että kajarien sijoitus ja huoneen akustiikka vaikuttaa aikalailla varsinki alapäähän, ainaki mulla...



Miten itse olet sijoittanut alesikset parhaimman tuloksen saamiseksi? Millainen huone sulla on käytössä?
Avatar
#14 • • Supa Guest
No mulla nyt on tämmönen kulmatietokonepöytä, tietysti huoneen kulmassa :) ja alesikset on täs pöydällä silleen et ne on sopivasti irti seinästä (betoni seinät tj mut ainakin kovat) ja muodostaa kolmion mun pään kanssa, eli diskantit sojottaa muhunpäin niiku yleensä. Ratkasu ei oo paras mahdollinen mutta aattelin täs joskus hankkii uuden pöydän ja samalla järjestellä huoneen uusiks mut nyt ne on miten on, muuten sitten huoneen akustiikkaan en ole paremmin ehtinyt tai jaksanut perehtyä mutta kai joskus tulevaisuudessa.

Mutta parhaimman basson sain kyllä kun pidin ne sopivan matkan päästä seinästä niinkuin ne nyt on toisin kuin että laittais keskellä huonetta, ja alesiksissahan on bassoreflexi putki takana et se vaikuttaa varmasti asiaan.

Huone ei ole sinänsä kovin iso, tämmönen neliö vaan jossa yks iso ikkuna sekä paljon kamaa ;)
Avatar
#15 • • CJDaft Guest
Muuten hyvä idea on sijoittaa vähän ja ostaa kajareiden alle sellaiset ständit, joilla niihin saa liikuteltavuutta ja saa paremmin sijoitettua huoneeseen parempaan paikkaan. Itselläni sellaiset on ja tällä viikolla muutto uuteen kämppään, eli tästä se minunkin uusi elämä lähtee miksauksien suhteen toivottavasti :)

CJDaft
Avatar
#16 • • Mitro Guest
Juu, kyllä tuossa olisi jo jonkinlaiset ständit olemassa. Täytyy nyt kattoa miten kikkailen, ajattelin tuohon näytön vierelle ne sijoittaa kun ovat magneettisuojatut. Onnea vaan uudelle kämpälle CJDaft, itsellä menee ainakin vielä vuosi et pääsee nykyisestä läävästä muuttamaan parempaan.
Avatar
#17 • • Inditm Guest
Mistäpä löytyisi nämä pääkaupunkiseudulla? Helsingin musiikista sai vain tilaamalla ja tarkoitus olisi kuitenkin esikuunnella näitä jossain.