Polkupyörät

432 posts, 22 pages, 177,818 views

#401 • • Quu Guest
Mun rukouksiin on vastattu.

http://www.puma.com/bike/pindex.jsp

Puman kokoontaitettava fillari. Näyttää pirun hyvältä. Sinkula, levyjarrut, eikä mitään turhaa.

Ongelmana mulla on ollut se, että mun fillari on Järvenpäässä ja Stadi on Stadissa. Fillari ei ole mahtunut autoon, eikä sitä ole kustannustehokasta junassakaan kuljetella. Tää menee autoon tai jopa lähijunaan ilman sitä rangaistusmaksua.

Hintaa jenkeissä 775$. Nyt pitäisi vaan keksiä mistä mä saan ton tilattua.
#402 • • root Guest

Mun rukouksiin on vastattu.

http://www.puma.com/bike/pindex.jsp

Puman kokoontaitettava fillari. Näyttää pirun hyvältä. Sinkula, levyjarrut, eikä mitään turhaa.

Ritsa :hah:

MTB-puolella Slingshotilla oli vastaava malli.

Aika päheä tuo Puma.

edit: Quu, joutuu varmaan tarjoamaan bissen! Vähänkö olin etsinyt sitä mallia jota Skanno aikoinaan myi rapeaan 23t markkaan. Biomega...
#403 • • NoStatus Guest
Ostin just Niskahien RH80-fillarin. Rullaa kuin unelma. Arvoin pitkään 422:n ja ton välillä, ja lopulta päätin maksaa vähän ekstraa lisälaadusta ja viimeistelystä. :)

Ei kun ajelulle. :)
#404 • • mad'ison Guest
Jopo :hearts:
#406 • • HardS Guest

Jopo :hearts:

kyl maar. viime juhannuksena joku ryökäle anasti mun kunnostamani vihreen jopon. näin sen jopa kampissa viikko sitten mut en hämmästykseltäni (ja humalaltani) tajunnut sillä hetkellä tehdä muuta kun hokea, mitvit :D kyl mä sen tyypin viel nappaan.

nyt tällä entisellä menopelillä on upouusi seuraaja, punainen jopo<3 sen kyydissä luulis saavan tuon varkaankin kiinni, jos sattuu seuraavalla kerralla yrittämään livahkaan.
#407 • • ville Guest
Oma Y50:n sai alleen sliksit :excellent:

Täysjousto + sliksit kaupungissa = täydellisyys

Rullaa mukavasti, mutta katukivet, mukulat sun muut ei tunnu missään. Tämän mukavampaa pyöräily ei voi olla :)
#408 • • Båssanova Guest
Odottelen tässä kuumeisesti tilaamaani Specializedia, pitäisi tulla parin viikon sisällä.

Specialized Enduro

Pitkään mietiskelin minkä pyörän ottaisin, mietin eka perus XC-maasturia, mutta kokeiltuani sellaista totesin ajoasennon liian matalaksi. Sen sijaan kaverilta koeajossa ollut Santa Cruz Bullit vakuutti heti alkuunsa mukavemman ajoasentonsa puolesta ja myös portaikoista hyppely osoittautui mukavammaksi sillä, joten päädyin freeride pyörään. Bullit on poistunut Santa Cruzin mallistosta, joten aloin miettimään vastaavia vaihtoehtoja muilta valmistajilta, vaikkakin kovasti olisi tehnyt mieli Nomadia, mutta liian kallis kuitenkin omalle budjetilleni. Specialized vaikutti hinta/laatusuhteeltansa parhaalta.
#409 • • root Guest
Kävin eilen hakemassa Tapiolasta vanhan Kona Fire Mountainin (vm.1993) kun kaverin iskä oli heittänyt sen jätelavalle. Kumeja ja jarruja vaille valmis peli. Kuljetin sen Tullipuomille laukkuun kiinnitettynä selässä. Ihmiset vähän naureskelivat. Olinhan sentään itse toisen pyörän päällä.

Sanninoon pitäisi tulla uusi takakiekko viikon sisään. Ei ole tullut muuten ikävä jarruja.
#410 • • Daniel Braun Guest

Odottelen tässä kuumeisesti tilaamaani Specializedia, pitäisi tulla parin viikon sisällä.

Specialized Enduro

Nätti spessu :hearts:
Vaikkakin noi täysjoustot ei o ihan niitä mun suosikkeja...

Polttelis kovasti ostaa RF:n palstalla myynnissä oleva Spessun p.streetti
Mutta mutta, budjetti ei taida venyä :(
#411 • • Båssanova Guest
Yeah, tuli tänään haettua "Ensku" kotiin ja vaikuttaa ensivaikutelmalta mahtavalta pyörältä. :heart:

Huomenna sitten säätämään asetuksia ja ajoasentoa, sitten maastoajoon paikallisille vuorille. Hauskaa/Pientä miinusta siitä että jarrut oli kytketty väärinpäin, vasemmassa kahvassa takapään jarrut, oikeassa etupään. Mut sitä lukuunottamatta, Spessu rules :)
#412 • • ken-guru Guest
Ostin uuden tsygän:

hopper.jpg

Pirun kiva vekotin :)
#413 • • Quu Guest

Paljon tommoset kustantaa?
#414 • • ville Guest

Mulla olisi käsitys että ton tyyppiset fillarit alkaa jostain päälle tonnista ja päätyy varmaan 4ke tuntumaan. Toi ei näytä ihan perusmallilta, puhdas veikkaus olisi 1600e?

Noita taitaa olla selkeästi kahdenlaisia: nopeaan ja hiljaiseen ajoon. Itse en tuollaista ostaisi koskaan nopeaan ajoon koska perse ja selkä on suurella penkillä: jo 5min jälkeen sulla on selkä & perse älyttömän märkiä. Hiljaisessa ajossa noi varmaan on ihan kunkkuja, varsinkin tollanen malli jossa täysjousto :)
#415 • • ken-guru Guest

Mulla olisi käsitys että ton tyyppiset fillarit alkaa jostain päälle tonnista ja päätyy varmaan 4ke tuntumaan. Toi ei näytä ihan perusmallilta, puhdas veikkaus olisi 1600e?

Reiluun tonniin sain tingattua tutulta kauppiaalta :)

Merkki ja malli on tosiaan Optima Hopper II. Hollantilaista käsityötä :) Olisin halunnut ostaa HP Velotechnik Spiritin mutta sen tilaaminen Saksasta ois vieny aikaa ja kun koeajoin tuota Hopperia niin ihastuin heti.

Noita taitaa olla selkeästi kahdenlaisia: nopeaan ja hiljaiseen ajoon. Itse en tuollaista ostaisi koskaan nopeaan ajoon koska perse ja selkä on suurella penkillä: jo 5min jälkeen sulla on selkä & perse älyttömän märkiä. Hiljaisessa ajossa noi varmaan on ihan kunkkuja, varsinkin tollanen malli jossa täysjousto :)

Tuo Hopper on semi-nojapyörä (oma termi). Tuolla pystyy ajamaan nätisti kaupungissa ja eikä pidemmätkään matkat tunnu missään. Sitten on tosiaan näitä enemmänkin matka-ajoon soveltuvia nojakkeja joittenka perässä sitten ei pystypyörällä pysy perässä millään. Niillä on hieman vaikeaa ajaa kaupungissa juurikin mataluuden takia ja hankalahkon lähdön takia.

Eipä tuossa selkä kastu normaalissa ajossa yhtään. Sitten jos kunnolla tuuttaa niin hikeä ei voi tietty välttää. Eikä varmaan pystypyörälläkään. Tuossa mun nojakissa on tuo selkänoja tuollaista verkkokangasta niin se helpottaa tuuletusta.

Kaiken kaikkiaan aivan uskomattoman mukava vempele :)
#416 • • root Guest
Lähettien EM-skabat takana.

Aika menoa koko viikonloppu. Lauantain Messenguerilla-"sarjassa" sijalle 11. Muutenkin meni ihan nappiin. Ei pannutuksia vaikka olikin monta kertaa lähellä.

Ihan levottoman siisti tapahtuma.
#418 • • Remotion Guest
enpäs ajanut tänä kesänä kertaakaan pyörällä!

melko spessuosilla kasattu kirkkaanpunainen jekyll on siis myynnissä edelleen. noin tonnin siitä haluaisin. runko on L kokoinen. ja noin 100 tuntia kaiken kaikkiaan koko pyörällä ajettu, alkuperänen hinta on 3750e.
#419 • • vaavu Guest
Ei kenelläkään sattuisi olemaan ylimääräistä 29mm satulaputkea ja satulaa myydä? Tarvitsisi uudet varastettujen tilalle. :crybaby:

Menee ihan arki sekaisin kun ei pääse polkemaan pyörällä, vaan joutuu liikkumaan paikasta toiseen kävellen.
#420 • • Fusione Guest
Polje seisaaltaan ;)
Itse teen niin jos on yli kymmenen astetta pakkasta niin ei perse jäädy.