omistatko syntikkaa?

106 posts, 6 pages, 47,148 views

Miika

Posts: 893

#61 • • Miika

Kalle, 15.7.2005 01:32:
Noniin, nyt on synat haettu kotiinkin. Nord Racki vaihtui Nord Lead 2:een kun tarvitsin koskettimet soittelua varten, eli nykyinen "arsenaali" on Waldorf Q (rack-versio) sekä Nord Lead 2. Lisää varmaankin tulossa kunhan ekana pääsee näihin sisälle kunnolla *vink*.



Akain Z4 on 'syntikka' myös *vink*
MarQ

Posts: 11

#62 • • MarQ Ärsyttävä massateini
Casio tietenkin. Casio 691. Sillä väännän casiocorea 8D
GrimsouL

Posts: 468

#63 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed
Minä uskon softasynan voimaan (tai ennemminkin helppouteen ja hintaan).

Eli omistan! mm. ts-404, 3xOSC

*hahjust*
Juhgu

Posts: 7,921

#64 • • Juhgu Virnistelijä

MarQ, 20.7.2005 04:37:
Casio tietenkin. Casio 691. Sillä väännän casiocorea 8D



Mmm, casiocorea! Ikinä törmännyt koko sanaan/genreen, mutta lupaavalta kuulostaa!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Kalle

Posts: 479

#65 • • Kalle Kiusankappale

Luminescent, 19.7.2005 23:03:
---
Kalle, 15.7.2005 01:32:
Noniin, nyt on synat haettu kotiinkin. Nord Racki vaihtui Nord Lead 2:een kun tarvitsin koskettimet soittelua varten, eli nykyinen "arsenaali" on Waldorf Q (rack-versio) sekä Nord Lead 2. Lisää varmaankin tulossa kunhan ekana pääsee näihin sisälle kunnolla *vink*.

---


Akain Z4 on 'syntikka' myös *vink*



No sillä tavalla kyllä että se generoi ääntä ja sillä voi ääniä muokatakin (filteroida ja laittaa efektejä), mutta ei se varsinaisesti mitään "syntetisoi" itse *vink*. Toisaalta jos ois tiukka määritelmä niin eikait rompleritkaan ois syntetisaattoreita koska niissä on valmiit aaltomuodot..
Xelfer

Posts: 140

#66 • • Xelfer harder.fi

Juhgu, 20.7.2005 11:55:
---
Mmm, casiocorea! Ikinä törmännyt koko sanaan/genreen, mutta lupaavalta kuulostaa!



Ishkur's Guide to Electronic Music tuntee myös casiocoren kaikkien muiden hienojen musiikillisten elämysten lisäksi.
Ishkur's Guide

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

Miika

Posts: 893

#67 • • Miika

Kalle, 20.7.2005 23:40:
Toisaalta jos ois tiukka määritelmä niin eikait rompleritkaan ois syntetisaattoreita koska niissä on valmiit aaltomuodot..



Romplerit onkin sampleplayereita jos asiaa ihan kirjaimellisesti ajattelee. Hauska syntikka ois Hartmann Musicin Neuron, joka ottaa sisääntulevasta signaalista harmoniset kerrannaiset ja formanttien luonteen ylös ja tekee sen pohjalta digitaalisen mallin, jolloin äänilähde tulee syntesoiduksi ("tee-se-itse-mallintava"). Toisaalta missä menee raja, että onko syntikka syntikka ainoastaan jos sen äänen tuottaa oskillaattori eikä esim. pcm-aaltomuoto?

Kyllä mä laskisin samplerinkin syntikaksi jos siinä on synalle ominaiset editointimahollisuudet. imo syna on syna jos sen äänen juuri makaa elektronisessa piirissä. :)
leka

Posts: 373

#68 • • leka anteeksi olen eläin
Eiks sitt vocoderilla vois taas sotkea ton syna ajattelu mallin aivan uuteen uskoon, ku siinä syötetään ulkonen signaali toisen päälle....

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

Gnizhak

Posts: 701

#69 • • Gnizhak iku
mulla on tossa metrin päässä vielä toistaseks lainassa tommonen casio WK2000, on se vaan herttanen peli mut pitää palauttaa kuun vaihteen jälkeen omistajalleen takas :(

--
Don't Just Stand There

Miika

Posts: 893

#70 • • Miika

leka, 22.7.2005 21:37:
Eiks sitt vocoderilla vois taas sotkea ton syna ajattelu mallin aivan uuteen uskoon, ku siinä syötetään ulkonen signaali toisen päälle....



Vastaava toiminto on oskillaattorien synkkaus, jossa synan yhden oskin signaali alistetaan toisen sisääntulevaan aaltomuotoon. Tällä saadaan aikaan acidmainen riipivä leadi jonka formantti (carrier) muuttuu masteroskillaattorin (source) pitchin mukaan. Toinen missä lyödään signaalia päällekkäin toisen kanssa on FM-synteesi, eli siniaallolla muokataan toista siniaaltoa jonka tuloksella muokataan jälleen uutta siniä, ts. sin1+sin2......sin[pieni]n[/pieni] kuin vain on tarpeen. Modulaarisilla softasyntikoilla (Reaktor, Nord Modular G2) taas saadaan kaikki edelliset (FM, sync ja vokooderi) yhdistettyä ja elektroninen soundimaailma vain laajenee. Syntikoita ovat mielestäni kaikki *hymy*
remotion

Posts: 5,283

#71 • • remotion nostatus guru
Mulla oli aikanaan Quasimidin Raveolution 309. tosi siistejä saundeja sillä kyllä sai mutta valitettavasti käyttis oli niin perseestä että myin sitten pois sen...

Siinä mielessä unelma laite että potikoita ns riittävästi :D
ETJ

Posts: 1,229

#72 • • ETJ Failed specimen
Omistan TB-303:n *pahis*

Seuraavana ostoslistalle Spectral audion neptune 2
Xelfer

Posts: 140

#73 • • Xelfer harder.fi
Nyt omistan, Edirol PCR-80 *hymy*

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

HS

Posts: 162

#75 • • HS
Rolle jp 8000+Yamaha cs6x...sekä liuta softa syniä.*aplodit*
$

Posts: 1,802

#76 • • $ Destination weekend!
Enää Casio CT-10,

täysiverinen mono-analogi integroidulla FM-radiolla(!).

R.I.P:

TB-303
Freebass 383
TR-505
TR-606
Drumstation v.2
Novation Nova
Alpha Juno 2
JX-3P
Troll

Posts: 84

#77 • • Troll ---Troll You´r Life---
Kai muutama joo. Mun lemmikkit <3

--
---18.04---

Muhvi-

Posts: 303

#78 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
Joo. Joku Yamaha PSR-230. Oisko ala-asteella ostettu. *nauru*

--
It was once my life - it was my life at one time.

Xelfer

Posts: 140

#79 • • Xelfer harder.fi

serotonot, 29.7.2005 11:25:
---
Eiks toi oo niinku midi-kiippari eikä mikää syna *täh*



On, ja nyt mua hävettää. *eiei* En silti alennu editoimaan aikaisempaa postia. Mut on mul syntikkaki! Joku ikiwanha Casio jossain komerossa.

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

Occu

Posts: 2,528

#80 • • Occu
en

--
..::MOI::..