Mieleenpainuvin Platinum persoona

109 posts, 6 pages, 12,183 views

#81 • • JussiS Guest

Sinänsä hyvä muistutus siitä että tämmöisen foorumin kautta saadut kuvat ihmisistä voivat poiketa hyvinkin paljon totuudesta. Tää on kuitenkin aika rajoittunut kommunikaation muoto.

Mä ainakin oon mielestäni hyvinkin samanlainen tosielämässä kun täällä.
#82 • • Taedium Guest

Mä en oo yhtä sekava livenä. Ei ku hetki, siis täällä mä kirjoitin hommat ylös ja muokkaan järkeväks, ni siis livenä mä olin sekavampi. Siis kun mä eka mietin mitä mä sanon... Ei ku enhän mä niin tee ikinä. Siis kun mä sanon jotain tässä nyt ja sit kirjoitan sen ylös, niin... Miten niin mun vika? Itte heitit sen pallon Tammiston aidan yli.

Siis tarkoitan, että täällä ehkä hieman harkitumpi, kun livenä. Tai siis ei pidä käyttää muotoa "enemmän", vaan mieluumminkin "vähemmän" - Sama kun mikään tupakkalaatu ei ole terveellisempää kuin toinen, ainoastaan vähemmän vaarallista.

Siis muotoa: Täällä olen vähemmän harkitsematon, kuin livenä.
#83 • • Moraani Guest

Vaikka olisi kuinka oma itsensä, eivät muut pysty silti muodostamaan sinusta samanlaista kuvaa kuin oikeessa elämässä. Ihmiset luovat tiettyjä mielikuvia ihmisistä niiden tekstien perusteella missä ongelmana saattaa olla se, että kirjoittaja saattaa esim. tarkoittaa jotain asiaansa ihan vain mainitakseen sivulauseessa, ja lukija taas saattaa ottaa sen kuin asia olisi kirjoittajan tärkein elämän periaate tai jotain. Kyllähän täältä jotain kuvaa saa ihmisistä, mutten silti lähtis ketään analysiomaan, tuomitsemaan taikka luomaan ennakkokuvia. Varsinkaan kun ei oo nähny livenä, jos onki kauhee pärstä! :crybaby: :crybaby: :crybaby:
#84 • • valo Guest
pHaze jo ajalta ennen omaa rekisteröitymistäni ja viime aikoina myös juSSin postaukset ovat jääneet mieleen.
#85 • • JussiS Guest
Nykyisellään tää on kyl aika mauton ja hajuton ja väritön, eli tuskin kukaan nyt niin erityisesti jää mieleen (paitsi huonossa mielessä ja aivan lähiaikoina :scared:). Alkuaikoina mieleen jäi parhaiten lähinnä pHaze, jUSSi, Tres, dixoff, Dani Cior, Jokke ja monia muitakin (mis on tiKlu ;)), nykyään parhaat kirjoitukset vetää (vieläkin) samat jätkät, mutta lisäksi myös Tapi T, Ante, Laite, Serotonot ja aika moni muukin jonka nimiä en nyt tähän hätään muista.

Taediumin kirjoituksista en niinkään tykännyt alkuun (tuntui tosissaan, että Google oli kovassa käytössä, ja vastaukset sen pohjalta), mutta nykyään on tullut hiukka enemmän "omaakin juttua" mukaan, ja Tarska taitaa olla jo erottamaton osa plattaria.

Paras kaikista on kuitenkin Caj Wirman, jonka järjestelmällinen kaaos postauksissa on loistavaa. Kunniamaininta myös Sakinille, jonka palautteet (ja hehkutukset) ovat aina lukemisen arvoisia :D
#86 • • Taedium Guest

Taediumin kirjoituksista en niinkään tykännyt alkuun (tuntui tosissaan, että Google oli kovassa käytössä, ja vastaukset sen pohjalta), mutta nykyään on tullut hiukka enemmän "omaakin juttua" mukaan, ja Tarska taitaa olla jo erottamaton osa plattaria.

Kiitos. :D

Olen vähentänyt mutu-pohjaista laukomista kyllä. Täällä kun on niin paljon fiksuja tyyppejä kirjoittelemassa, ei sovi vaan laukoa mitä kuvittelee totuudeksi - se pitää oikeen ottaa selvää.

"erottamaton osa plattaria" - :)
Kuin se Champagne-tahra iltamekkosi liepeessä - en lähde kulumallakaan.
Caro²

#87 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kyllä se varmaan on listassa:

Mekaanikko (en o kyl vähään aikaan nähny.. omituista)
Jokke (hupasia kommentteja Kotkan ja Urmaksen suuntaan)
Daniel Braun (no muutenkin tuttu naama)
Digital Beat (Kyseenalaista kunniaa)
RandomPLAY (Sama juttu)

Sellasia henkilöitä, joiden tekstejä luen mielenkiinnolla löytyy paljonkin. Mutta en kyl muista niiden nimiä näin listaamistarkotuksessa. Avatarit kyllä huomaan heti kun silmiin sattuu.

P.S. Nyt ei satu silmiin :D
#88 • • pie Guest
aika moni varmaan muistaa dj clubdahousen? nikki ainakin jäi mieleen. ei oo aikoihin näkyny ko henkilön postauksia
#89 • • Taedium Guest
Yhden kommentin muuten muistan vieläkin. Ja tästä on jo todella paljon aikaa.

Meni jotakuinkin:

"Teqilaa. Tiuhaan tahtiin, tuhdilla määrillä ja aivan liian vähällä itsesuojeluvaistolla. Kyllä te tiiätte."

Tais se olla mulla siginäkin jonku aikaa.

Muita postauksia en muista noin tarkasti. Toi vaa joskus osu silmää ja vieläkin muistaa sen suurinpiirtein.

Kuka tunnistaa postaajan?
#90 • • plink Guest
Taedium kysyy:

Yhden kommentin muuten muistan vieläkin. Ja tästä on jo todella paljon aikaa.

Meni jotakuinkin:

"Teqilaa. Tiuhaan tahtiin, tuhdilla määrillä ja aivan liian vähällä itsesuojeluvaistolla. Kyllä te tiiätte."

Tais se olla mulla siginäkin jonku aikaa.

Muita postauksia en muista noin tarkasti. Toi vaa joskus osu silmää ja vieläkin muistaa sen suurinpiirtein.

Kuka tunnistaa postaajan?

Taedium vastaa:

..Yhdelläkin postauksella voi jäädä mieleen; mun mielestä kaikkien aikojen paras Platinum postaus: (Aiheesta "Kun juon, juon mieluiten...")

te i nie m mi: "tekiilaa.
tiuhaan tahtiin, tuhdilla määrällä ja aivan liian vähällä itsesuojeluvaistolla. kyllä te tiedätte."
Vieläki repeilen. :001:

mullapas oli parempi muisti :P
#91 • • sonni Guest
ren.jpg
#92 • • Taedium Guest

mullapas oli parempi muisti

speechless-smiley-029.gif
#93 • • ville Guest

Sinänsä hyvä muistutus siitä että tämmöisen foorumin kautta saadut kuvat ihmisistä voivat poiketa hyvinkin paljon totuudesta. Tää on kuitenkin aika rajoittunut kommunikaation muoto.

Mutta se että omasta mielestään on samanlainen ei tarkoita, että muut näkevät sinut sellaisena kuin luulet.

Pari esimerkkiä:

Vaavu postailee enemmän noita ruokaohjeita, jolloin porukka luulee että vaavu tekee meistä enemmän safkaa. Todellisuudessa vaavu tekee vähämmän ja mä enemmän.

Joku sanoi että vaavun ajatuksista paistaa "minä olen oikeassa". Todellisuudessa vaavu aina perustelee mielipiteensä todella hyvin joka kertoo siitä että hän on miettinyt asiaa hyvinkin laajalti (vrt esim minä joka yleensä kirjoitain "tämä on näin (piste).". Jos ja kun joku onnistuu perustelmaan jotain toisin, vaavu aina vaihtaa mielipidettään. Vaavu ei siis ole niitä "minä olen oikeassa tyyppejä"

Tarska taisi veikata että mä olen hiljaisempi ja vaavu puheliaampi. Todellisuudessa asia on toisin.

--

Itse pyrin aika neurtaaliin tekstiin hieman tylyllä vivahteella ja en sitä nähtävästi kovin hyvin hallitse. Siten mua pidetään todella ehdottomana ja ehkä hieman huumorintajuttomana. Kerran jos toisenkin olen kuullut, että mua pidetään "nenä pystyssä kulkevana" ja "luulee tietävänsä kaiken tyyppinä".

Lyhyesti sanottuna: Totuuden saa aina kuulla muilta :scared: ;)

Jos ihan aiheessa pysyy niin seuraavien ihmisten postit ovat jääneet mieleen: tapi, taedium, ante, serotonot, vaavu, tres, daniel, jzz, jussi, dixoff, ollis ja tietysti monta muuta jotka eivät nyt tulleet mieleen. Lisää posteja voisi tulla ainakin jokelta ja mekaanikolta.
#94 • • Juha Vilkamo Guest

Kerran jos toisenkin olen kuullut, että mua pidetään "nenä pystyssä kulkevana" ja "luulee tietävänsä kaiken tyyppinä".

Lyhyesti sanottuna: Totuuden saa aina kuulla muilta :scared: ;)

Hehe, sellasena mäkin pidin sua ennenku tutustuin. Itse oot hautas kaivanu. :D
#95 • • JussiS Guest

Kerran jos toisenkin olen kuullut, että mua pidetään "nenä pystyssä kulkevana" ja "luulee tietävänsä kaiken tyyppinä".

Itseasiassa mäkin oon pitäny sua jotenkin sulkeutuneena, kun oon joskus pari kertaa sulle yrittäny jutella laihoin tuloksin. Liekö sitten tuo ujous vai mikä.
#96 • • Homegrove Guest
Todellisuus iskee puskista Ville. :D
#97 • • Taedium Guest

Todellisuudessa vaavu aina perustelee mielipiteensä

Totta.

Tarska taisi veikata että mä olen hiljaisempi ja vaavu puheliaampi. Todellisuudessa asia on toisin.

Sä et vaa kirjoittele tänne riittävästi.

Itse pyrin aika neurtaaliin tekstiin hieman tylyllä vivahteella ja en sitä nähtävästi kovin hyvin hallitse. Siten mua pidetään todella ehdottomana ja ehkä hieman huumorintajuttomana.

Mä oon pitäny hieman hitaasti lämpeävänä, jopa ujona, mutta kun sieltä kuoren alta saa jotain kaivettua, niin sieltä tulee hulvatontakin tekstiä. Ei ollenkaan huumorintajutonta. Eli ujo luulin sinun olevan. (Eikös luulo olekkin tiedon väärtti?)

Oikeesti oon jääny kaipaamaan niitä sun "tästä menee varmaan maine, mutta..." alkusia viestejäs. Ne on aina Plattarin parhaimmistoa!

Yksi muuten mikä tässä vaikuttaa on elekieli. Kun toisen lärviä ei näe, niin eleet kans on piilossa. (Siksi on ne kirotut hymiöt keksitty.) Ja kun tässä ei voi huitoo käsillä ja sanoja joita ei muista, ei voi korvata viheltelyillä ja muilla piiretyistä tutuilla äänillä.

(Oon kämmpiksenki opettanu viheltelee jos ei joku sana tuu mieleen. Ulkopuolisen on hauska kuunnella joskus keskustelua: "You wanna go to the *fii fuu* or just *pfiit* at *duu duu*?" - "Naw, I think I wanna *diu diu* and just *fffii*." - Ja käsillä viuhtominen kuuluu asiaan.)
#98 • • Jukka I Guest

Tervetuloa kerhoon. Tohon ei vaadita mitään muuta kuin liian suora tapa tuoda näkemyksiään julki. Ei ole väliä kuinka hyvin mielipiteensä perustelee - jos tyyli ei vastapuolta miellytä, hän keskittyy siihen eikä asiasisältöön.
#99 • • Taedium Guest

Ei ole väliä kuinka hyvin mielipiteensä perustelee - jos tyyli ei vastapuolta miellytä, hän keskittyy siihen eikä asiasisältöön.

:angry: * - Amerikkalaisessa yrityksessä työskennelleenä olen huomannut poliittisesti korrektin hysterian. Jos poikkeat poliittisesti korrektista ilmaisumuodosta, et voi sanoa edes että "Emmä mikää eskimo ole, saaks tota lämpöö päälle?" Mutta jos pidät sen poliittisesti korrektin muodon, voit sanoa vaikka "te työntekijät olette pohjasakkaa, joille ei pitäisi antaa kuin keppiä. No nyt kun tuli lähes miljardin dollarin voitto viime vuonna voimme tiputtaa joululahjaksi teille kalutun luun lattialle - tapelkaa siitä koirien kanssa." - kunhan muutat sen poliittisesti korrektiin muotoon.

Kyllä minäkin tartun siihen, miten asia sanotaan, mutta ei se nyt saa olla sanomaa tärkeämpi, kuten meillä täällä.

* Tuota hymiötä en olekkaan montaa kertaa käyttänyt.
#100 • • ville Guest

Itseasiassa mäkin oon pitäny sua jotenkin sulkeutuneena, kun oon joskus pari kertaa sulle yrittäny jutella laihoin tuloksin. Liekö sitten tuo ujous vai mikä.

Joo ja tähän myös vaikuttaa se, että me ollaan taitettu nähdä vain bileissä. Siellä mä yleensä olen aika omissa maailmoissa :cool: ja tosiaan musta (ja varmaan vaavustakin) saa aika helposti sulkeutuneen kuvan.

Mutta oikeesti ollaan vaan ujoja.

Jos mut saa juotettua humalaan, niin mun suu alkaa yleensä käydä ihan toisella tavalla. On siis hyvin todennäköistä, että musta saa huomattavasti enemmän juttua irti esim tuolla club awards risteilyllä :D