Streetparade, Zürich 9.8.2003

13 posts, 1 page, 5,133 views

Avatar
#1 • • grace Guest
Ketään tulossa juhlimaan?
Kenelläkään tietoa artisteista? :D
Avatar
#2 • • Gluteus Guest
Olen ajatellut mennä tsekkaamaan ko. kemut kun asustelen kesän täällä sveitsissä. Itse love mobiilien esiintyjistä en tiedä, mutta kaupungissa soittaa viikonloppuna ainakin Paul Van Dyk ja Sven Väth, vain muutamia nimiä mainitakseni. Rohstofflager klubilla soittaa nimenomaan tuo Väth ja lippuja saa (kuulemma) varattua ilman kuluja klubin sivuilta. 2.8 on Genevessä Lake Parade, joka on samanhenkinen vedätys, luultavasti myös näkemisen arvoinen jos on hoodeilla. Zurichista on hostellit ollut jo kauan täyteen buukattuna, joten kannattaa varautua street viikonloppuun:)
Avatar
#3 • • grace Guest
Ai, missäpäin Sveitsiä?
Mä oon duunissa täällä Bernin lähellä, Emmentaalissa.
Zurichissä ei onneks sinänsä oo ongelma olla öitä, aina jotain tuttuja löytyy, jos ei, niin ainakin nyt on lämmintä piisannut.. :D
Pitää nyt kattoa mihin kaikkiin juhliin sitä kerkeekään mennä..
Avatar
#4 • • Gluteus Guest
Täälläpähän sitä Genevessä ollaan, joten toi Lake Parade kuuluu ainakin mun varmoihin suunnitelmiin. Täällähän keskieuroopassa näitä bileitä tosiaan tuntuu riittävän vähän joka viikonloppu. Yksi kiinnostava oli Lausannen MAD:ssa 22.8 vieraileva Tiesto, jota olen myös suunnitellut. Ja Nyonin Paleo festareillakin oli kelpo soittajia. Kuulopuheiden mukaan esim Paleoon saa itse mestoilta lippuja lähes samaan hintaan kuin ennakkoon...
Avatar
#5 • • grace Guest
Bileet takana, käteen jäi tyhjä lompakko ja sairaan hyvä fiilis.
Koko päivän (ja seuraavan) paistoi aurinko, oli kuuma. Pousailtiin joen rannalla, otettiin osumia vesipyssyistä, kuunneltiin musaa ohikulkevasta paraatista ja juotiin kuohuviiniä. Voiko paremmin enää olla? :)
Voi. Päivän päätteeksi, kun aurinko alkoi laskemaan, alkoi Herra Carl Cox soittamaan. Kuka Herraa ennen soitti, en muista, mutta lämmitteli yleisön varsin hyvin..
Ei yllätyksiä, herra -iso- herra villitsi :002:

Sen jälkeen lähdettiin seikkailemaan kohti rohstofflageria, jossa tuleman piti mm. Sven Väthiä ja Pascal F.E.O.S:ia..
Ei hassumpaa. Klubi oli keväällä muuttanut uusiin tiloihin. Saleja oli useampia, ja ulkona oli mukava chilliosasto, josta sai sapuskaa (tosin kallista, mutta mikäpä ei olis Sveitsissä) ja juotavaa.
Tunnelma oli loistava. Yleisö oli mainiosti mukana (en ehkä koskaan ole kuullut vastaavaa), ja Väth nostatti kuin Tapsa konsanaan..
Ainoa miinus siinä, että ihmiset halusi välillä tunkea itseään vähän liiankin piukkoihin paikkoihin.. ;P Eli tönimiseltä ei voinut välttyä, tai sitten mä osasin aina parkkeerata itteni kulkureitin varteen..
Jossain vaiheessa sitten alkoi väsymys viedä voiton, sen jälkeen vielä palloiltiin rohstoffissa hetkisen verran, ja lähdettiin keskustaan syömään ja vihdoin junalla takaisin kotiin.

Ihmeteltiin vaan, miksei Street Paradeen tule juurikaan ketään suomesta.. Tunnelma oli uskomaton, aurinko paistoi ja ihmiset oli iloisia, musiikki hyvää ja juoma maistui. Tästä tietysti saa osittain kiittää Saksalaisia ystäviämme richardia ja Atafia (tuskin tätä kyllä koskaan lukevat), jotka bilebussista olivat ottaneet "hiukan" tarjottavaa mukaan.. :)
Superkiitos Erikille seurasta. Oli kivaa :D
Avatar
#6 • • Gluteus Guest
Bileet olivat todellakin kerrassaan loistavat:) Lämmintä oli mutta todella mukava järvi tarjosi virkistystä tarpeen tullen, paraatia ajatellen järvi on todellinen lottovoitto. Kuten sveitsissä aina, niin rahaa kului kyllä kivasti, mutta sen tiesi jo lähtiessä.

Saavutiin Z:iin jo perjantaina ja fiilis oli todella mahtava, bilekansaa oli valunut paikalle jo todella paljon ja kaupunki valmistautui teknokansan juhlaan. Teltta saatiin juuri ja juuri mahdutettua puistoon. Teltta alueella olikin tarjolla loistavaa D'nB koko yön, aina sunnutaihin asti tauotta isosta PA:sta:) Joten nukkuminen onnistui vaihtelevasti. Miltei kaikki puistossa asuvat olivat auton kilpien perusteella saksasta, ja osasivat todellakin juhlia:)

Lauantai päivä meni enemmän tai vähemmän yleistä paraatia fiilistellessä ja iltapäivällä keskustassa musiikki olikin aikamoista kakofoniaa. Puistossa jossa telttailimme, sai sitten hieman paremmin kuunnella/bilettää musiikkia. Illan musiikillisesta annista vastasikin sitten toden teolla Carl Cox! Äijä otti yleisönsä todella hyvin ja tarjosi hieman vaihtelua päivällä kuultuun nu-nrg kokoajannostatus vedättelyyn.

Törmäsin viikonloppuna vain yhteen suomalaiseen, joka ei ole kovin paljoa 900.000 juhlijan joukosta. Huvittavan pieni tämä maailma sitten onkin, nimittäin Erik:n kanssa tuli päivällä vaihdettua tekstaria olinpaikasta. Ihmisiä oli vaan niin paljon että löytäminen olisi ollut luultavasti täysin mahdotonta. Mutta joo, jos vaan olosuhteet sallii niin ensivuonna ehdottomasti uudestaan!
Avatar
#7 • • Edited Erik G Guest
Itse paraatista ei ole paljoakaan sanottavaa, ohiajavia rekkoja katseltiin vahan kauempaa rantakadulta keskittyen vesiurheiluun ja saksalaisten evaiden nauttimiseen. Illemmalla poikettiin Limmatquaissa, jossa sijaitsi yksi viidesta ulkolavoista ja jatketiin paanayttamona toimineelle Burkliplatzille, jossa paivan aikana pitkia setteja olivat ehtineet soittaa mm. Paul van Dyk ja Pascal FEOS. Illan tahtivierasta Coxia lammitellyt (ilmeisesti) sveitsilainen Gogo sai ylimaaraista soittoaikaa isoherran myohastymisesta johtuen. Itse Coxin settia en nyt kovin erikoisena pitanyt - paljon puhkisoitettuja raitoja tyyliin Lazy people, Es ist Freitag Aaabend, Pontape, mutta paikan loistava tunnelma vei kylla mukanaan.

Burkliplatzilta jo mainittuun Rohstofflageriin, ennakkoon paljon mainostettu Big open-air floor osoittautui betoniselle parkkipaikalle kasatuksi chill-outiksi, jonka ilmetta oli yritetty pehmentaa roudaamalla paikalle palmuja ja muuta vihreaa. Klubin loungen mukavat nahkasohvat olivat kadonneet - tilalla dj, napakkaa teknoa ja paljon tanssivia ihmisia. Napakkaa teknoa tuli myos paasalissa, Pascal FEOSin aivan jarjettoman hyva kaksituntinen jatti sanottomaksi, sen jalkeen mainio Codex & Flexorin live ja Sven Vath - 'til you drop. Silla valin Ricardo Villalobos aiheutti tunnepurkauksia hieman pehmeammalla soundillaan house-puolella, melkeinpa illan kohokohta!

Loppukevennyksena kaverin Svenista nappaama edustuskuva :)

http://spy.hole.fi/esaias/sven/DSC02517.JPG
Avatar
#8 • • grace Guest
Ketään menossa tänä vuonna?
Jos, niin ois hauska treffaa :)

:happyroll:
Avatar
#9 • • akir0 Guest
Olin melkein paikalla, vaan en sitten kuitenkaan. Ens vuodelle vois tosissaan skarpata ja yrittää täällä olla. Etenkin kun majoitus on olemassa jne.

Olin Sveitsissä puoltoista viikkoa alkukesällä pitkästä aikaa ja voi hitto kun se on todellakin kallis paikka. Veikkaisin, että se lienee syy, miksei paraadissakaan hirveästi suomalaisia näy. Jo suorat lennot on iha överikalliita.

Pitäs melkein lentää Saksaan ja ajaa sieltä Sveitsin puolelle..
Avatar
#10 • • grace Guest
Tänä vuonna, anyone? :)
¡ Previous post a couple of years ago !
Avatar
#11 • • Sketsi Guest
Ensi vuonna, anyone? ;)

Ollaan kamujen kanssa miettimässä tänne lähtöä siis vuonna 2008. Suunnitelmissa olisi Ryanilla lento Hahniin ja sieltä muutaman mutkan kautta Zürichiin.

Itse haluaisin tietää tapahtumasta hieman lisää. Onko musiikki house/trance/hard trance/teknopainotteista? Mikä fiilis noin yleensä?

Jos ei tämä reissu toteudu, niin sitten Ibizalle. Varma valinta ;)

-Sketsi-
Avatar
#12 • • grace Guest
Suosittelen erittäin lämpimästi, aivan loistavat kekkerit vuosi toisensa jälkeen!

Itse paraatissa (rekat plus lavat) tulee monipuolisesti eri saundeja trancesta houseen, junkasta teknoon jne. Myös pikkukujilta löytyy hieman epävirallisempia pippaloita, joissa musiikki myös laidasta laitaan.

Paraatin loppuessa ihmiset tottakai suunnistaa jatkoille, joista teknopuolelta varmasti parhaat on rohstofflagerissa/tonimolkereissa olevat moving city-bileet. Myös hard-puolelta löytyy omat jatkot, samoin kun houselle ja kiksulle, joten valinnanvaraa on.

Mutta ehdottomasti fiilikseltään ja meiningiltään parhaat vuosittaiset kekkerit missä olen käynyt (ja tulen käymään jatkossakin)...

Saa kysyä lisää, jos sellaista on.
Avatar
#13 • • Sketsi Guest
Kyllä taitaa joutua ensi kesänä lähtemään noihin kinkereihin. Hyvältä vaikuttaa noi pätkät, mitä niiden nettisivuilta löytyy.

Mahtavaa!