Hmm mitä tarkoittaa midi droppi ? Itselläni akain me-30p mkII interface ja toiminut ihan moitteetta.Nyt kun luin tätä keskustelua niin tulipahan vaan mieleen että saattaisko cubase sx topicciin kirjoittamani ongelma johtua kenties tuosta interfacestä ? jos joku jaksaa lukea :sad:
Midi droppi tarkottaa sitä et kaikki nuotit ei kuulu tasan silloin kun sekvensseri käskee niitä tulemaan...
Onko jollain kokemuksia kyseisestä interfacestä ???
Ei oo kokemuksia mut tossa sulle pikaohjeet miten voit tesmii sun interfacen tarkkuuden...
(seuraava on siis taidettu kyl läpikäydä jo, mut tää koskee toisaalt kyl aika usein nimenomaan just usb-midiporttei et laitetaan viel.. tiiä sit mistä johtunee.)
Oon havainnut helpoimmaksi tavaksi testata midin laatu ja droppaantuminen
asettamalla 64th tai 32th nuotteja n. 2 barin pituinen rolli samaa nuottia LOOPilla. Tämä kannattaa laittaa vielä testin varmistamiseksi raitaan joka on about valmis, tai jossa on muuten jo paljon audiodataa ja midiä lähtee sekä VSTi:lle, että Hardikselle...
Sen muun Datan ei tarvi olla välttämättä sen tekemäsi loopin kanssa samassa kohtaa - riittää että ne on samassa projektissa... toisaalta varmimman tuloksen vois saada kun softa käsittelee helvetisti erilaista dataa samanaikasesti.
Testin varmistamiseks
tee tää ihan paljaalla haitsusaundilla jos synastas vaan löytyy semmonen.
Varmista ettei soundis oo mitään ylimäärästä lfo:ta, looppia/pitkää envelopea
Nyt säädä ulkosesta mikseristä niin, että vaan toi haitsusaundi kuuluu... älä muteta sekvensserin muita kanavia - tai, jos tähän ei oo mahdollisuutta: laita se looppi sellaseen kohtaan jossa ei tuu muita soittimia niin kuulet parhaiten midin laadun...
(aika monessa tapauksessa paskan midin voi spotata jo ihan tyhjällä projektilla, mut on kuitenkin tärkeetä testata myös sillon kun on muita soittimii, jos vaikka interfacen rajat tulee vasta sillon vastaan)
Tulos:
Jos midi on solid, kuulet vaan sellasen Sirrrrrrrrr....-äänen joka on täysin muuttumaton... vaikka looppi kiertäs kuin monta kertaa - se saundi ei saa pätkästä, tai muuttua, tai flangeroitua. Jos kusee ni kyl sen tosta kuulee... eli se ei oo sellanen jatkumo - tai kuulostaa välillä, erilailla flangeroituneelle äänelle.
Jos ongelmia, kannattaa varmistaa vielä kerran että kaikki tekemäsi nuotit on todellakin sen 64th tai 32th nuotin pitusia ja ettei ne mee päällekäin. :)
mutjuu... vielä aiheeseen... Nimenomaan toi
Midiman 4x4 on just siin rajoilla, mut niillä kenen oon pyytäny tekeen ton testin on tulokset kuitenkin olleet aika nihkeitä.. =( Ja siis mulla on toi itsellä, mut se on nyt ollu puolivuotta hyllys ku on nii.. nooh ;)
(tällä on voinut myös osoittaa helposti joillekin ketkä ei sitä muuten oo uskoneet et niiden midi _todellakin_ droppaa...)
Mulle oli ainakin ihan v*tunmoinen pettymys kun aikasemmin omistamani Midimanin ISA-väyläset oli ihan saakelin tarkkoja tos midis... ja muutenki M-audion äänikortit on kans helvetin laadukkaita :( :( et oon ihmetelly kyl vähän tota heikkoo esitystä jonka 4x4 on monessa paikas antanu...
Testaan tässä itse tänäviikonloppuna uudella koneella + uusilla ajureilla josko toi midimani ois saanu sen híukka tarkemmaks ettei nyt tuu ihan 6kk vanhan tiedon pohjalta vaan dissattuu kyseistä korttia...