kummittelu

35 posts, 2 pages, 7,301 views

Avatar
#1 • • Kopernikus Guest
Ovatko esineet siirtyneet paikasta toiseen itsestään ?
Onko kuulunut kummaa kolinaa ?
Oletko koskaan törmännyt poltergeistiin ?

Mulla oli monia vuosia sitten pari ihme tapausta:
Olin syömässä keittiössä aamupalaa ennen kouluunlähtöä ja ihmettelin kun yläkerrasta kuuluu jonkun äijän pälpätystä.
Se oli kuin se olis rukoillu oikeen nopeeta tai saarnannu tai jotain...
No, meitsillä kyllä nousi karvat sen verran pystyyn et leivät jäi siihen ja lähdin alta aikayksikön kouluun. Rupesin jälkeenpäin miettiin et mikä ihme se oli. Yläkerrassa ei mikään radio ollu päällä eikä siellä teeveetä ollu sillon ollenkaan.

Sitten toinen ilmiö tapahtu yläkerrassa:
Kaveri oli yökylässä ja jauhettiin paskaa. Vähän ajan kuluttua ikkunalla välähti salama (siis ulkopuolella).
Mitään ukkosta ei ollu ja ilma oli kirkas. Jospa se oli ufojen luotain...
Avatar
#2 • • Quu Guest
Pelailin eilen koneella kuulokkeet päässä ja sillä aikaa eräs asuntoni ovi oli mennyt kiinni johon en ikinä koske. En siis ollut sitä ajatuksissanikaan laittanut kiinni.
Avatar
#3 • • Kopernikus Guest
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Avatar
#4 • • Hitchhiker Guest
Joo joskus pienenä poikana oli aika jännä tapaus (mut pistetään tää kuumeen piikkiin) näin sängyn päässä tanssivan naisen, suht nuoren. Tanssi sängyn päädyssä kirkkaan pallon kanssa, nainen oli täysin valkoinen ei mitään väriä.:eek: :eek:
Avatar
#5 • • Jokke Guest
Jotain vähän alle 10-vuotiaana pikkuskidinä olin mummon luona yötä ja nukuin yksin talon vieraskamarissa. Heräsin jostain syystä keskellä yötä. Tajusin että oli vielä yö, mutta siinä sängyllä maatessani katsoin ikkunasta ulos ja ihmettelin miksi ulkona oli ihan valoisaa. Elettiin muistaakseni syksyä ja kyseessä ei ollut mikään aamuhämärä, vaan ulkona oli kirkasta kuin keskellä päivää auringonpaisteessa. Asia vaivasi niin paljon, että menin herättämään mummoa ja kysymään miksi ulkona on noin valoisaa. Se vain vastasi mulle ettei tiedä ja ajoi mut takaisin nukkumaan. Seuraavana päivänä yritin kysyä asiaa uudelleen, mutten saanut mitään vastausta silloinkaan.

Tänäkään päivänä mulle ei ole selvinnyt mikä se juttu oli, enkä tyhmänä tajunnut sitä koskaan mummovainaalta myöhemminkään kysyä.
Avatar
#6 • • Kopernikus Guest
Aatelin ottaa selvää et ketkä tässä meidän talossa on asunu ennen meitä. Mutsi sano et taikuri on täs asustellu, mut tarviin vähän enemmän infoo. Mistähän sen sais selville ?
Avatar
#7 • • Mr. Sinner Guest


Aatelin ottaa selvää et ketkä tässä meidän talossa on asunu ennen meitä. Mutsi sano et taikuri on täs asustellu, mut tarviin vähän enemmän infoo. Mistähän sen sais selville ?



Tällei ei nyt saa tietää ketä kyseisessä kiinteistössä on asunut, mutta ainakin edelliset omistajat saa selville menemällä paikalliseen tuomiokuntaan ja tutkimalla lainhuudatustodistuksia.
Avatar
#8 • • do Guest
Toissa kesänä olin yksin himassa ja joskus 24.00 aikoihin ajattelin mennä koisimaan. Siten se tapahtui..... rupes tulemaan vähän niinkuin kylmä, 25 astetta oli lämpöä sisällä, mutta paikat rupes täriseen ja tuli semmoinen tunne, että joku muukin olisi samassa huoneessa. Säpsähdin ja avasin silmäni ja sängyn päädystä leiju ylitseni toiseen päätyyn vihreänä hehkuva nyrkinkokoinen pallo.... hrrrrrr!!!!! niskakarvat pystysä hirvittää vieläkin. Kesti kauan ennenkuin se tunne hävisi. Sitten kun se hävisi oli älyttömän rento olotia. En vieläkään tiedä oliko se jokin harha, vai "pallosalama" vai jonkun "henki". Naapurissa oli justiin 2 kk sitten kuollu yksinäinen mies :confused:

Olen myös mukulana herännyt yhtäkkiä kovassa kuumeessa ja näin seinässä ihmisen kasvonmuodot, ihan 10 cm päässä nenästäni... vi...u en enempää viitsi ajatella näitä juttuja.... :eek:

Että tämmestä :D
Avatar
#9 • • Salla Guest
no joo, oon ihan fiilareissa kun meilläkin kummittelee :D
eli, mun kundikaverin kello (sellanen metallinen, suht painava esim meidän kissan raahailtavaksi) oli tooooosi pitkään kadoksissa. Se jättää sen yöksi aina lattialle, sen puolelle sänkyä. Aikaa kului jonkin verran ennen ku se ittekin alkoi ihmetteleen ett missä hitossa se kello on. Se oli oikeesti monta kuukautta kadoksissa. Tottakai me siivottiin kunnolla siinä välissä monta kertaa (kunnolla=pesty lattiat joka puolelta yms yms) eikä sitä ilmestynyt mistään.

no sitte yhtenä päivänä mä pyllistelin kissan perään sängyn alle ja siinä se hiton kello oli, mun kundikaverin tyynyn kohdalla sängyn alla! :015: :015:
Avatar
#10 • • DyyD Guest
En kyl voi uskoo näihin juttuihin ollenkaan. Onneksi ihmiset tulevat itse kaapeista ulos niin ei tarvitse arvuutella kuka sitä hoitoa kaipaa ja kuka ei.

Noh, vitsit vitsinä :p
Avatar
#11 • • Bio Guest
Aika outoja juttuja tapahtunut ihmisille..

Ainoo mikä mua oudoksuttaa, kun kerran näin unta isoisästäni, joka kuollut ja siinä unessa se istui sohvalla ja kattoi mua ja jutteli. Mut siin unessa oli äänet pois jotan en tiennyt mitäs se puheli mulle

Huhuu... :019:
Avatar
#12 • • Ana-- Guest
Mä taas heräsin keskellä yötä tosi outoon kolahdukseen, joskus
siinä neljän aikoihin!!! olin ihan friikannu siit enkä uskaltanu
mennä kattoo et mikä se oli!! sit aamulla oli jostain ilmestynyt
joku sanoma lehti meidän eteis huoneeseen!! Vieläkään en
tiedä mistä se lehti sinne itestään ilmesty!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek:
Avatar
#13 • • Moraani Guest


Mä taas heräsin keskellä yötä tosi outoon kolahdukseen, joskus
siinä neljän aikoihin!!! olin ihan friikannu siit enkä uskaltanu
mennä kattoo et mikä se oli!! sit aamulla oli jostain ilmestynyt
joku sanoma lehti meidän eteis huoneeseen!! Vieläkään en
tiedä mistä se lehti sinne itestään ilmesty!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek:



Voiko olla mahdollista että mulla on täysin vastaavanlainen kokemus viikon viiva kahden takaa. Uskomatonta! :eek: :eek:

Eräänä synkkänä ja myrskyisenä yönä katselin televisiota. Sivusilmällä vilkasin ikkunaan, josta heijastui kuva kylpyhuoneen ovestamme, sillä oli jo pimeää ja valot kylppärissä "ON". No näinpä ikkunan kautta näkymän, jossa mies seisoskeli siinä kylpyhuoneen ovella. Sain aika pahan sätkyn ja jähmetyin sohvaan muutamaksi tunniksi. Luulen kyllä nähneeni näkyjä, sillä samantien vaistomaisesti käänsin katseeni kylpyhuoneeseen päin, eikä siellä näkynyt yhtikäs mitään. Kyllä pelotti :009:
Avatar
#14 • • andy braun Guest
miks mulle ei voi tapahtua mitään yliluonnollista...?? :confused:
Avatar
#15 • • happosepi Guest
Kaverin Bob Marley -seinälippu tipahti seinältä. Ei kai siinä muuten mitään mutta päivämäärä sattui olemaan Bobin kuolinpäivä :)
Avatar
#16 • • jz Guest
Suosittelisin vähentämään niiden nappien vetämistä :)
Avatar
#17 • • enzyn Guest
kummittelu puhuttaa..

tästä aiheesta on kirjoitettu jopa kirja;
muistaakseni Sami Aaltoselta julkaistiin kirja Helsingin kummitustaloista oisko noin vuosi takaperin.
Avatar
#18 • • Cici Guest


En kyl voi uskoo näihin juttuihin ollenkaan. Onneksi ihmiset tulevat itse kaapeista ulos niin ei tarvitse arvuutella kuka sitä hoitoa kaipaa ja kuka ei.

Noh, vitsit vitsinä :p





Aina yhtä optimistinen...
Avatar
#19 • • Edited Ana-- Guest


kummittelu puhuttaa..

tästä aiheesta on kirjoitettu jopa kirja;
muistaakseni Sami Aaltoselta julkaistiin kirja Helsingin kummitustaloista oisko noin vuosi takaperin.



Kirja? Aiheesta on varmaan kirjoitettu enemmän kirjoja
kuin seksistä ja ruuanlaitosta yhteensä :) Itse muistan sellaisen
mainion kirjan kuin "Noidan käsikirja", mikä sai aikoinaan kaksi
hermostunutta kymmenvuotiasta kaivamaan kaverin isukin
9mm pistoolin vaatekaapista kun pelotti niin hemmetisti.. Okei,
logiikka ei ehkä pelannut.. Ammutaanko aaveita? Ja kaverin
faija oli onneksi edes senverran fiksu, että ammukset olivat ihan
muualla kuin ase. Ilmeisesti lukkojen takana.

Tosin myöhemmin kuulin miten samainen kaveri oli leikkinyt
samaisella aseella ja ampunut vahingossa pöydänjalkaan 9mm
reiän.. :O tämäkin ala-asteella..
Avatar
#20 • • LyoN Guest
Mulle sattui jotain tosi outoa noin kuukausi sitten. Olin yksin kotona ja olin juuri tullut suihkusta. Puin päälle ja laitoin kellon käteen. Hetken siinä oltua katsoin kädessä olevaa kelloani ja huomasin sen olevan tasan tunnin jäljessä. Ihmettelin asiaa, sillä kelloni on suht' uusi eikä se ennenkään ole jätättänyt. En kuitenkaan miettinyt asiaa sen enempään vaan siirsin kellon takaisin oikeaan aikaan.

Seuraavana päivänä olin töissä. Olin juuri palaamassa tauolta ja katsoin kelloani. Ihmetyksekseni huomasin kellon olevan jälleen tasan tunnin jäljessä oikeasta ajasta. Ajattelin, että kello on hajoamassa. Siirsin kellon takaisin oikeaan aikaan ja jatkoin työn tekoa.

Tämän jälkeen kelloni on pysynyt ajassa, eikä sitä ole tarvinnut säätää. Pisti vaan ihmettelemään, että miten tuollainen yhteensattuma on ylipäänsä mahdollista. Mielessä kävi jo puolileikillään kaikenlaista outoa... :confused:

Noh, tiedon rajamailla voi sattua mitä vaan.