22 posts, 2 pages, 3,521 views
Kertokaapa ehdotuksia miten motivoida itsensä taas mielettömään luomisen puuskaan. Ainakin omalla kohdalla musiikin tekeminen on tosi kausiluontoista, eli syntikat saattaa kerätä pölyä yli kuukauden ja sitten taas hehkua punaisena seuraavat neljä viikkoa. Vinyylien kuuntelu ainakin inspiroi aina hetkeksi...mites teillä muilla?
Ite oon huomannu et biisin rakentelu yli sen kriittisen pisteen, jossa se joko jää kesken tai tulee rakenteeltaan valmiiks, vaatii tuntikausia aikaa. Jos duunin jälkeen väsyneenä yrittää jotain nykerrellä, ni kovalevyltä löytyy äkkiä kansiokaupalla niitä ihania neljän baarin looppeja, joista ei koskaan kasva sen kummempaa.
Allekirjoitan tuon täysin. Poikkeuksena ehkä tilanne, jolloin takana rankka viikko ja pe duunin jälkeen aamuyöllä laittaa luurit päähän ja alkaa vääntämään muutamaksi tunniksi. Voi syntyy mielenkiintosia juttuja.
Ainakin omalla kohdalla musiikin tekeminen on tosi kausiluontoista, eli syntikat saattaa kerätä pölyä yli kuukauden ja sitten taas hehkua punaisena seuraavat neljä viikkoa. Vinyylien kuuntelu ainakin inspiroi aina hetkeksi...mites teillä muilla?
Öisin on paras inspiraatio!
Kertokaapa ehdotuksia miten motivoida itsensä taas mielettömään luomisen puuskaan. Ainakin omalla kohdalla
2) Samplaa vain semmoisia levyjä joista itse pidät, remixaile
ja leiki lyhyillä luupeilla, efektoi ja ala pikkuhiljaa vaihtamaan
ja kokeilemaan muitankin soundeja päälle tai tilalle. Tälllä
tavalla itse ainakin pääasiassa alan tekemään biisejä.
Raiskaamalla toisen biisiä ja pienellä efeketeillä ja filsuilla
pystyy jo osaks peittämään mistä soundi on ripattu ;)
-- xybo
"Huono taiteilija varastaa, hyvä ei jää kiinni" ;)
Tää on totta. Oliskin kiva tutkia tota juttua minkä takia yöllä syntyy ne parhaat jutut ja päivällä ei yleensä mitään. Aivot toimii jotenkin luovemmin tuon musiikin suhteen puolenyön jälkeen.
Kuka nyt taiteilija haluaa olla kun musiikista
on kyse. Sehän on tekniikkalaji + ripaus tsäkää ;)
-- xybo
Kertokaapa ehdotuksia miten motivoida itsensä taas mielettömään luomisen puuskaan. Ainakin omalla kohdalla musiikin tekeminen on tosi kausiluontoista, eli syntikat saattaa kerätä pölyä yli kuukauden ja sitten taas hehkua punaisena seuraavat neljä viikkoa. Vinyylien kuuntelu ainakin inspiroi aina hetkeksi...mites teillä muilla?
Niskalaukauksen arvoinen kommentti.
Jonkun pitäis kehittää se brain to midi convertteri. ;)
kaikki musiikin tekemiseen liittyvät toimet eivät oo yhtä paljon luovuutta vaativia. säveltäminen ja tyhjästä nyhjäseminen on vaikeita hommia ja ei yksinkertaisesti jokaisena päivänä onnistu - yleensä varsinkaan raskaan duunipäivän jälkeen. tämän takia itse ainakin hoidan eri hommia eri päivinä, esim.
.
.
- samplaus ja samplejen lajittelu
.
.