Myös minä olen tyytyväinen AJ:n eroon. Mutta näkisittepä mun faijan! :D
....eli jos joku Halosen kansliassa työskentelevä heppu omasta tahdostaan antaa jotain dokumentteja henkilölle, joilla on niihin oikeus, niin johtopäätös on se, että "paha Jäätteenmäki on sotkenut Halosenkin jupakkaan"?
On jopa poliitikolta äärimmäisen röyhkeää käyttää presidentin esikuntaa hyväkseen saadakseen
rikollisella tavalla haltuunsa salaisia valtionhallinnon asiakirjoja. Jäätteenmäki näytti tällä tempullaan kuvainnollisesti persettään Tarja Haloselle, koska kyseessä ei ollut mikään virallinen presidentin kanslian tiedoite eikä hän kysynyt Presidentiltä lupaa.
Satuitko muuten huomaamaan kuinka happaman näköinen Halosen naama oli eilen Kultarannassa, kun Jäätteenmäki vinon tekohymyn saattelemana toimitti hänelle hallituksen eropaperit. Kuka perkele voi hymyillä tuollaisessa tilanteessa?!?
Vaikka paperit olisivat tulleet Jäätteenmäelle vahingossa - mitä en usko - niin hänen olisi ilman muuta pitänyt ilmoittaa vuodosta poliisille. Presidentin kansliassa oleva epärehellinen työntekijä on todella vakava asia!
Lipponenko? Eiköhän 8 vuotta pääministerinä riitä yhdelle äijälle. Nyt kun hän on "vain" eduskunnan puhemies, hän kiukuttelee (edelleen) toimittajille ja palkkaa itselleen varsinaisen hovin valtion rahoilla. Lipponen alas jalustalta.
Olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä siitä, että kahdeksan vuotta pääministerinä on todellakin tarpeeksi - vaikka Lipposen vannkumattomiin kannattajiin kuulunkin.
Jollain tasolla ymmärrän kyllä tuon Lipposen vihoittelun - voin juuri ja juuri kuvitella, miltä hänestä tuntuu AJ:n touhut. Ensin eukko menee vaalikamppailussa sotkeutumaan Lipposen vahvaan alaan(=ulkopolitiikka), jonka johdosta saa sitten nokilleen oikein kunnolla.
Lipposta on myös varmaan käynyt hermoille tuo ennenkuulumaton mediamylläkkä, joka eduskunnassa on tapauksen johdosta ollut - tuossa asemassa on oikeus vaatia itselleen työrauha. Mielestäni on myös varsin kohtuullista vaatia kuvaajaa kysymään kansanedustajalta kuvaamiseen lupa, kun hän esim. syö lounasta Eduskunnan kahvilassa.
Joku menee mokaamaa ja se siitä. No, tietenkin on otettava huomioon että tämä "mokan" tehnyt persoona on suhteellisen tärkeässä asemassa ja asemansa puolesta vastuussa asioista jotka vaikuttavat tavallisten kansalaisten jokapäiväisiin
Ai että ihanko
suhteellisen tärkeässä asemassa? Pääministeri on ehdottomasti koko Suomen poliittisen kentän tärkein henkilö, huomattavasti tärkeämpi kuin esim. Presidentti tai eduskunnan puhemies, vaikka hierarkisesti onkin heidän alapuolellaan. Tuossa asemassa ei yksinkertaisesti voi hölmöillä.
Tälläinen "moka" herättää myös paljon kansainvälistä huomiota ja heikentää Suomen mainetta poliittisesti hyvin vakaana maana.
Siinä näki Jäätteenmäki mitä käy, kun rupeaa paljastamaan isojen poikien diilejä Bush-sedän kanssa.
Vähättelemättä mitenkään esille tuomaasi pointtia, luulen kuitenkin tässä kuitenkin olevan lähinnä kyse siitä, että keneltä/mistä Jäätteenmäki nuo tiedot sai käsiinsä.
Salaisista asiakirjoista
Eräs hyvä ystäväni on ollut töissä erään valtionhallinnon toimessa ja hän on minulle pintapuolisesti valoittanut näiden "asiakirjojen" sisältöä, jotka virastoissa, ministeriöissä ym. seikkailevat.
Useimmiten nuo asiakirjat ja raportit ovat pullollaan epäolennaisia asioita; raportissa saatetaan kertoa esim. vierailijan seuralaisista ja heidän pukeutumisestaan, mitä oli ruuaksi, mitä vierraan perheelle kuuluu... Lisäksi näissä asiakirjoissa lukee myös usein valtion linjasta erillään olevia henkilökohtaisia kannanottoja ja mielipiteitä, jotka voivat olla vahingollisia esim. Suomen ulkopoliittisille suhteille. Sitäpaitsi olisi kovin noloa, jos Suomessa vuotaisi julki jonkin toisen maan korkeassa asemassa olevan henkilön sanomisia.
Lähes aina asioista annettavat tiedotteet ovatkin referaatteja alkuperäisistä asiakirjoista, jotka ovat luonteensa/sisältönsä vuoksi salaisia.
Tuskin niitä asiakirjoja huvikseen salataan ja jos salataan, niin on mielestäni aika naivia kuvitella niiden sisältävät herrojen metkuja köyhän palkansaajan päänmenoksi. X-Filesiä todellakin kannattaa katsoa filttereiden läpi.
;)