Sorry pitkästä vastineesta, mutta asia on lähellä sydäntä :)
Siis...ainakin eilisen perusteella tätä väitettä on hieman vaikea ymmärtää...Näkemäni perusteella yksi parhaita, ellei paras suomalainen pelaaja koko ottelussa. Tämäkin on tietysti vain mielipide. ;)
No jaa, mielipide ja mielipide, ilmeisesti ainakin Antti Muurinen on joukkueita kasatessaan kanssasi samaa mieltä ;)
Kyllä mäkin silti ymmärrän täysin Nurmelan valinnan joukkueeseen, miehen työmoraali on Riihilahden ja Kuqin kanssa joukkueen parasta tasoa ja uhrautuvan häirintäpelin ansiosta Nurmela vaikeuttaa merkittävästi vastustajan laitojen kautta pelaamista. Myös kokemus tuo oman mausteensa harjoituksiin ja kenttien ulkopuolella tapahtuvaan toimintaan. Itse pidän kuitenkin
taitoa ja pelinäkemystä huomattavasti tärkeämpänä asiana
koko lajin kehittymisen kannalta täällä Suomessa. Itse asiassa mulla on tästä asiasta niin kova kokemus, että uskallan sanoa noiden asioiden olevan Suomen jalkapallokulttuurin suurin ja vaikuttavin puute. Puhtaasti tältä kantilta asiaa tarkastellen Nurmelan ei pitäisi kuulua lähellekään maajoukkuetta, kuten ei muutaman muunkaan.
Mitä eiliseen peliin tulee, niin tsekkasitko monta kertaa Nurmela sai pallon omille, tai millaisella tekniikalla lähes joka ikinen keskityspallo jalasta lähtee? Variaatio on lähes olematon. En kiellä etteikö Nurmelalla aina silloin tällöin ole hyviä hetkiä myös tässä suhteessa, mutta jos verrataan vaikkapa Kopteffin taitoon (vaikkapa juuri keskityspalloissa..) ja luovuuteen, niin ollaan aivan eri planeetalta. Entä huomasitko miehen tekemisissä mitään muuta kuin pakkotilanteisiin ajautumista? Tämä on muutenkin ollut Suomen suurin heikkous iät ja ajat, eli vaihtoehtoja ei osata tarjota riittävästi ts. palloton pelaaminen varsinkin hyökkäystilanteessa on ollut lähes olematonta ja parhaimmillaankin äärimmäisen ennalta-arvattavaa ja kaavamaista.
Mun näkökulmasta katsottuna Nurmela oli Suomen hyökkäyspään heikoin lenkki eilisessä(kin) matsissa.