Sivari

530 posts, 27 pages, 125,109 views

#181 • • Taedium Guest

ei kun jengi luovutettiin paikalliselle poliisille ja jos pari kertaa pääsi yöpymään selliin niin sitten seurasi sivarista potkiminen ja siirtyminen vankilaan suorittamaan palvelusta :)

johtaja soinio myös järkkäili itse asuintiloihin ratsioita, hyvää treeniä paikalliselle poliisille kun edes joskus pääsee tositoimiin.

Oho. Aika tiukkaa. No käsittääkseni intistäkin olisi potkittu huumeidenkäyttäjät aika suoraan pois. En oo ihan varma miten siinä käy.

jotain rajaa. jos pitää kärsiä 13kk perusteeton rangaistus (viittaukset amnesty international "kohtuuttoman pitkä, rangaistuksenomainen siviilipalvelus") ja kyykkiä siitä ekat viis viikkoa jossain pellon vieressä tuhlaamassa aikaansa, ottaa jostain syystä kengät pois jalasta aina kun menee sisätiloihin (???) ja kuunnella 18-kesäisten maalaisten junttiläppiä

Aa... no tuossa valossa katsottuna, niin kyllä minäkin olisin lähikauppaan hivuttautunut nallenpentuja ahdistelemaan. Ja jospa ei olusesta tykkää, niin tätä keskustelua voi jatkaa toisella topicilla. Mut kyl täytyy tunnustaa et intissä itsekin leirillä palveluksen jälkeen joskus livahdin lähikaupasta pari luppakorvaa hakemassa.

"i got a letter from the government the other day, i opened and read it, it said they were suckers"

No mutta intissä oisit oppinu valamaan vihollisen mustaan teräkseen kaaoksenkin keskellä!

ps. fuck hippies too!

Jaa miksikä? Mitäs ne sulle on tehny?

Vai tarkoititko tässä nyt fyysistä rakkauden osoitusta? Sehän kyllä oli ainakin 60-luvulla vastaavan aatteen omaavien huulilla kyllä mieluummin kuin se sotajuttu.
#182 • • miikkaL Guest
Eihän satu oleen kukaan täältä lähdössä Sivariin ens viikon Maanantaina? Itsellä olis lähtö :scared:
#183 • • Daniel Braun Guest
Minulla lähtö olis vasta ens syksynä...
No, onhan tässä siis vielä aikaa etsiä sitä suorituspaikkaa :scared:
Eip mitään kiirettä.
Kyllä sitä kerkeää :excellent:
#184 • • miikkaL Guest

Minulla lähtö olis vasta ens syksynä...
No, onhan tässä siis vielä aikaa etsiä sitä suorituspaikkaa :scared:
Eip mitään kiirettä.
Kyllä sitä kerkeää :excellent:

Joo niin kai kerkeää.. Ei mullakaan ole vielä sitä duunipaikkaa :D
#185 • • Adam t Guest
Kannattaa kysellä niitä duunipaikkoja myös noilta "ohjaajilta". Löysin oman hommani esittely kalvoilta, joita ne näytti kun puhuttiin tuosta sivarityön löytämisestä :) Helvetin hauskaa siellä Lapinjärvellä kyllä on, kannattaa varautua alkoholinkulutuksen roimaan nousuun.
#186 • • cop2cop Guest
ööh... tietenkin siellä pelotellaan nollatoleranssilla, mutta ei meillä ainakaan mitään ratsioita todellakaan tehty (vuonna 2000). melkein joka iltapäivä meidän hipinretaleporukka hiippaili rantaan, aina ennen päivällistä ;-)

dokattua tuli kans mukavasti, kaikenkaikkiaan mahtava toukokuu tuli vietettyä siellä poikien kesäleirillä. menisin uudestaan.
#187 • • sektori Guest
cop2copon kans samaa mieltä.
olin lapinjärvellä miltei ekojen erien joukossa
alkuvuodesta -98. oli hiton kivaa. olispa sivarissaki kertaus.
#188 • • Zeraf Guest
Mä suoritin sivarin Pirkanmaan Ympäristökeskuksessa virallisena kahvinkeittäjänä. :D No tein mä siel toki muutakin mut toi oli oikeestaan mun päähomma. Ihan kivat muistot jäi. :)

Menin sivariin koska toisten ihmisten tappamisen harjoittelu ei voisi vähempää kiinnostaa ja on mielestäni myös eettisesti ja moraalisesti erittäin arvellutavaa toimintaa. Vaakakupissa painoi myös se että samalla pääsin talvella laskemaan joka työ/sivaripäivän jälkeen. Talvi ilman lautaa=mahdoton ajatus. Muuten armeijan suorittaminen ei olisi varmaankaan tuottanut mitään ongelmia, kuntoa löytyy ihan tarpeeksi ja armeijan metsäleirit ja muut jää varmasti toiseksi mun kaverien kanssa tehtyjen sessareitten rinnalla. :cool:

Lapinniemen koulutuskeskuksesta sen verran että aika paljon siellä tosiaan oli näitä ns. hippejä ja pitkälettejä ainakin mun aikana. Teknon väsääjiäkin joukosta löytyi. :) Ihan letkee meininkihän siellä oli. :)
#189 • • drS Guest
Lapinjärvi rokkas, mut en ois halunnu jäädä sinne koko vuodeks :) ATM työpalvelusta ex-lukiossani, ja vaihtoehtoon nähden olen erittäin tyytyväinen.
#190 • • Mrrshan Guest
Mulla ois sivariin meno helmikuun alussa. Koskapa kävin aikoinaan armeijan peruskoulutuskauden, voisin skipata Lapinjärven... tosin ircissä eräs sivarin käynyt tyyppi sanoi että mulla on "saatananmoinen" kiire jos aion saada duunipaikan helmikuuksi.
#191 • • miikkaL Guest

Mulla ois sivariin meno helmikuun alussa. Koskapa kävin aikoinaan armeijan peruskoulutuskauden, voisin skipata Lapinjärven... tosin ircissä eräs sivarin käynyt tyyppi sanoi että mulla on "saatananmoinen" kiire jos aion saada duunipaikan helmikuuksi.

Mä kävin inttiä jonkun 3,5 viikkoa, mutta ei mulla ole tietoa miten toi vaikuttaa Sivarin käyntiin, eikö siis olis pakko mennä tonne lapinjärvelle?
#192 • • Daniel Braun Guest

Mä kävin inttiä jonkun 3,5 viikkoa, mutta ei mulla ole tietoa miten toi vaikuttaa Sivarin käyntiin, eikö siis olis pakko mennä tonne lapinjärvelle?

Enpä oo ihan varma, mutta ainakin saat sitä suoritusaikaa lyhennettyä...
Taitaa se päivien kerroin olla jotakin kahden luokaa, joten saat lyhennettyä palvelusaikaa about sen 7 viikkoa ;)

Saattaa olla että joudut kuitenkin sinne Lapinjärvelle koska et oo käynny koko peruskoulutusaikaa intissä.

Mulla henk.koht. tilanne on se että en oo käynny päivääkään intissä.
Enkä kyllä kadu sitä ollenkaan!
#193 • • Mrrshan Guest
http://www.sivarikeskus.fi/
Tuolla on olennaisimmat tiedot siviilipalveluksesta ja muistaakseni myös palvelusaikalaskuri niille jotka ovat käyneet osan asepalveluksesta (en voi nyt tarkistaa kun en pääse tuonne nyt). Itse en edes muista montako kuukautta olin armeijassa. :what:
#194 • • Roz Guest
Ohi on!1

Täytyypä sanoa että oli erittäin positiivinen kokemus. Ei kaduta tippaakaan.
#195 • • tempest Guest

Ohi on!1

Täytyypä sanoa että oli erittäin positiivinen kokemus. Ei kaduta tippaakaan.

onneks olkoo :) itellä vielä vajaa puolet jäljellä ;)
#196 • • bam_margera Guest
SGTJ(sivarigonatj) 163 jaksaa, jaksaa ;)
#197 • • miikkaL Guest
Joo, marraskuun 8. päivä pois!!!
#198 • • willer Guest
Periaatteistani en jaksa avautua, varsinkaan kun en jaksa edes perustella niitä. Mulle armeija on yks v...n hailee ja kävin siis sivarin. Ok työskentelin palvelusajan museossa graafisena suunnittelijana, sekä näyttelyiden suunnittelijana ja rakentajana. Eli suoraan omaa ammattiani vastaavia töitä sain tehdä, ja mun kohdalla sieltä saatu kokemus painaa 50 x enemmän kuin sotilasarvo. Ilmapiiriä ja asennetta voin kuvailla erinomaiseksi. Museon johtajakin oli muuten käynyt sivarin, joka varmaan edesauttoi positiivista suhtautumista.
Mulla ei myöskään ole mitään armeijaa vastaan. Lähes kaikki kaverini ovat sen käyneet, enkä pidä heitä mitenkään "vääräuskoisina". Toivoisin vaan että sivari olisi tasavertainen intin ohella myös asenteissa. Etenkin työelämässä.
#199 • • drS Guest

Toivoisin vaan että sivari olisi tasavertainen intin ohella myös asenteissa. Etenkin työelämässä.

jep, mutta itse uskoisin vuoden työkokemuksen todennäköisesti tulevan ammattini piirissä olevan enemmän hyödyksi kuin intin, mutta sehän riippuu sitten työnantajasta..
#200 • • Daniel Braun Guest
Nostetaanpa tätäkin topicia hieman ylemmäs...
070305 olis lähtö Lapinjärvelle... :panic:
Eli hyvästi suht ok tulot jne...

Mutta ihan asiastakin tätä topicia nostelin.
Te joilla kokemusta sivarista/tuttujen kertomaa...
Kuis noiden työpaikkojen tarjoamien asuntojen tms kanssa?
Kuinka useasti saa elellä omassa rakkaassa kämpässä rakkaiden levyjen & rojujen keskellä ja kuinka useasti passitetaan muuhun asuntoon?
Tapauskohtaistahan toi taitaa olla, mutta kiinnostais enenkuin joutuu omakohtaisesti ton kokemaan...