Sivari

530 posts, 27 pages, 124,925 views

#121 • • hund Guest

Originally posted by Taedium
Sivarina mitä kaverit on käynyt ja mitä he ovat saaneet, niin kyllä lomat ja muut on paremmin hallussa. Kun saa ne kaikki lomat käyttöönsä ja kuntoisuuslomatkin käytännössä on jos ei Manulle illallisen yhteydessä niin pyytämällä kumminkin.

Useimmissa paikoissa kuntsareita ei jaeta aivan noin helposti. Pari voidaan antaa säälistä, mutta että kaikki? Niitäkin on totta kait, mutta ei se mikään vakio ole.

Kaikki paitsi yksi sivarin käynyt kaverini kertoo myös työaikojen olevan siinä neljästä kuuteen tuntia per päivä. Intissä ne "ilmaset" lomamatkat kuluu metsän keskeltä himaan. Kiva jos sivarissa saa nekin matkat käyttää haluamallaan tavalla.

En ole tavannut yhtään henkilöä, jolla olisi tuollaisia palveluaikoja sivarissa. Kaveripiiriini kuuluu yli kymmenen sivaria ja kaikki ovat tehneet täyttä työpäivää. Yhdestä tapauksesta olen kuullut, että hän tiettävästi teki pari tuntista päivää jossain ihmeen säänvalvontapaikassa, mutta epäilen suuresti jutun todenmukaisuutta.

Lomamatkat ovat hieno lisä sivariin, jos vain on sattunut saamaan palveluspaikan kotinsa lähettyviltä. Helsingissä näin käytännössä tapahtuu, mutten maaseudusta ole niinkään varma.
#122 • • Funkatronik Guest

Useimmissa paikoissa kuntsareita ei jaeta aivan noin helposti. Pari voidaan antaa säälistä, mutta että kaikki? Niitäkin on totta kait, mutta ei se mikään vakio ole.

Näinhän se menee. Itse taisin saada 2 tai 3 kuntsaria (Armeijassa sain sen lyhyen ajan aikana minkä siellä vietin 3) 9:n kuukauden aikana. Yleensä niitä tulee kyllä muutama enemmän, luokkaa 5-10 mutta aika harvinaista tuo täysien kuntsareiden antaminen on. Kyseessä lienee kateellisten inttipoikien keksimä juoru.

En ole tavannut yhtään henkilöä, jolla olisi tuollaisia palveluaikoja sivarissa. Kaveripiiriini kuuluu yli kymmenen sivaria ja kaikki ovat tehneet täyttä työpäivää. Yhdestä tapauksesta olen kuullut, että hän tiettävästi teki pari tuntista päivää jossain ihmeen säänvalvontapaikassa, mutta epäilen suuresti jutun todenmukaisuutta.

Enpä ole ikinä kuullut että joku olisi tehnyt 8:aa tuntia vähempää, miksi ihmeessä mikään firma edes moista antaisi tehdä kun niillä on lain antama oikeus pitää se lähes ilmainen työntekijä siellä normaalin työajan? Järjellä jo selvinnee että tuo on vain juoru.
#123 • • Daniel Braun Guest
Kyllä varmaan joissakin firmoissa harrastetaan tuota "lyhyempää" työaikaa. Varmaankin ihan siitä kiinne missä on, millaiset suhteet on työnjohtoon... Puhumalla saa ihmeitä aikaan. :D

Noh, mulla alkaa jossakinvaiheessa. Katsotaan nyt...
#124 • • hund Guest

Kyllä varmaan joissakin firmoissa harrastetaan tuota "lyhyempää" työaikaa. Varmaankin ihan siitä kiinne missä on, millaiset suhteet on työnjohtoon... Puhumalla saa ihmeitä aikaan. :D

Noh, mulla alkaa jossakinvaiheessa. Katsotaan nyt...

Onnea valinnalle. Sivarista ei ole muuta haittaa, kuin menetetty aika ja se, ettei pääse enää poliisiksi. ;) Opettele jo valmiiksi lauseet, kuten: "Emmätiiä, mä oon vaan sivari" ja "why don't you suck my dick and find out" vastauksena "ootsä joku sivarihomooo"-heittoihin. Noilla pitäisi pärjätä pitkälle. Vitsit vitseinä.
#125 • • Edited Taedium Guest

No jos ne mun kaverit on ollu katkeria siitä 13kk palvelusajasta ja vähän huijanneet. En tiedä, eikä kiinnosta niin paljoa, että rupeaisin heiltä sitä tivaamaankaan.

Kyl heillä oli oman kertoman mukaan kaikilla noin 10 kuntsaria, jotka tuli ilman mitään kommervenkkejä. Mutta toisaalta minä en vaatinut nähdä kirjallista todistusta aiheesta.

edit:

Sivarista ei ole muuta haittaa, kuin menetetty aika ja se, ettei pääse enää poliisiksi.

Eipä pääse Pekka Perusjääkärikään poliisiksi. Kun itse olin intissä piti olla "johtajakoulutus tai muu vastaava erikoiskoulutus" käytynä, nyt näyttääpi että AUK, RUK tai 270 palvelusaika riittää.

Poliisikoulun hakukelpoisuus
#126 • • Edited baty Guest
noin 7 vuotta sitten kävit itse inttiä about 3kk, kunnes täytin sivarin paperit.

Pääsin helposti erään yliopiston atk-keskukseen hommiin.
Töissä oli mukavaa ja noin 2kk jälkeen sain lapun jossa kerrottiin että palvelusaikani loppuu kohta..
hetken ihmeteltyäni ja papereita tutkittua huomasin että herra isoherrat olivat intissä laskeneet jäljellä olevan palvelusajan päin p:tä ja olivat siten hävittäneet minulta reilu 100 vuorokautta palvelusaikaa :) Jonka ansiosta sivaripäiviä ei kertynyt kuin 3kk.

Se oli ihan mukava uutinen ja viimeisen kuukauden olinkin lähes kokoajan lomilla, pitihän kaikki lomapäivät käyttää ennen kotiuttamista;)

Eli pääsin todella helpolla tyhmien skappareiden johdosta :)

Miten edes sellaiset voivat päästä töihin inttiin, jotka eivät osaa edes laskea plus ja miinus laskuja?

Etuja sivarista: ilmainen asunto, ilmaiset matkat, ilmaiset safkat, enemmän rahaa, hyvä työtodistus(joka on auttanut paljon tässä elämässä) ja paljon lomaa.

Itse rupesin sivariksi muiden vastusteluista huolimatta, jokainen tehköön oman valintansa!!
#127 • • hund Guest

Pääsin helposti erään yliopiston atk-keskukseen hommiin.
Töissä oli mukavaa ja noin 2kk jälkeen sain lapun jossa kerrottiin että palvelusaikani loppuu kohta..
hetken ihmeteltyäni ja papereita tutkittua huomasin että herra isoherrat olivat intissä laskeneet jäljellä olevan palvelusajan päin p:tä ja olivat siten hävittäneet minulta reilu 100 vuorokautta palvelusaikaa :) Jonka ansiosta sivaripäiviä ei kertynyt kuin 3kk.

:eek: <- en löytänyt sellaista, missä leuka tipahtaa lattialle. Flabbergasted olisi engl. kiel. sana.

Joku ottaa vielä nokkiinsa tuosta ja kirjoittaa pääesikuntaan, kun noin julkisesti kehtasit moisesta sanoa. Hyst-hyst, hiljaa tollasista pitää pysyä, vähän niin kuin lotto voitosta. Editoi nopeasti pois ja sano sitten mulle, että mä editoin quoten pois. :)
#128 • • baty Guest

:eek: <- en löytänyt sellaista, missä leuka tipahtaa lattialle. Flabbergasted olisi engl. kiel. sana.

Joku ottaa vielä nokkiinsa tuosta ja kirjoittaa pääesikuntaan, kun noin julkisesti kehtasit moisesta sanoa. Hyst-hyst, hiljaa tollasista pitää pysyä, vähän niin kuin lotto voitosta. Editoi nopeasti pois ja sano sitten mulle, että mä editoin quoten pois. :)

heh.. onneksi kaikki on kirjallisena. Eihän ne voi sille enää mitään :)
#129 • • Daniel Braun Guest
Baty: kirjallisena juu, mutta.... Eihän sitä koskaan tiedä mitä byrokraatit tekevät. Siellä nyt joku innokas platinumin lukija esikunnasta myhäilee tyytyväisenä. Hän on juuri huomannut mielenkiintoisen asian ja aikookin tehdä sille jotakin.
Hän on herra.
Suuri auktoriteetti.
Pomo.

Kyllä kyllä... :cool: Usko pois.
#130 • • baty Guest

Baty: kirjallisena juu, mutta.... Eihän sitä koskaan tiedä mitä byrokraatit tekevät. Siellä nyt joku innokas platinumin lukija esikunnasta myhäilee tyytyväisenä. Hän on juuri huomannut mielenkiintoisen asian ja aikookin tehdä sille jotakin.
Hän on herra.
Suuri auktoriteetti.
Pomo.

Kyllä kyllä... :cool: Usko pois.

siihen mennessä kun ne saa paperityöt tehtyä on 30vuoden ikäraja tullut täyteen:003:
#131 • • Daniel Braun Guest

siihen mennessä kun ne saa paperityöt tehtyä on 30vuoden ikäraja tullut täyteen:003:

Niinpä, sillä nopeudella millä yleensäkin tän valtion laitosten asiat hoidetaan niin veikkaisin että kerkeät täyttämään 40v ennen kuin asia saataisiin käsiteltyä :D

Sori, OT :p
#132 • • Taedium Guest

Flabbergasted

Oletko tyrmistynyt?

siihen mennessä kun ne saa paperityöt tehtyä on 30vuoden ikäraja tullut täyteen

Btw. Asevelvollisuus on sen vuoden loppuun, kun täyttää 30. Eli jos tammikuussa täytät, on vielä mahkut kesämieheksi. :003:

...Paitsi, että ihan oikeesti vaikka joku sinne ilmoittaisikin, niin ketä kiinnostaa hirmuinen paperisota, jotta saa jonku sivarin takaisin kolmen kuukauden takia? Ja onko se edes mahdollista kun mustaa valkoisella sivarin päättymisestä?
#133 • • hund Guest

Oletko tyrmistynyt?

Olen häkeltynyt.

Btw. Asevelvollisuus on sen vuoden loppuun, kun täyttää 30. Eli jos tammikuussa täytät, on vielä mahkut kesämieheksi. :003:

Sivari loppu, passi kädessä ja virkaintoinen upseeri kiinni persauksissa , mitäköhän voisi tehdä? No ootas vähän.. Intia kutsuu.

Eihän "the man" voi tuossa tehdä mitään, vaikka tuleekin mieleen ne vanhat legendat, että Supolla on kaikista Suomen sivareista kansiot. Onhan se vähän kuin olisi ollut stasin agentti. :)
#134 • • miquel Guest

tämän takia totaalikieltäytyjät saavat minulta keskisormea ylös ja peukkua alas, elleivät sitten asu Israelissa. jokainen tämän päätöksen tehnyt voisi mun puolesta mielellään hieman selittää että mikä vittu siinä on niin hienoa että ei arvosta isoisiemme ja -äitiemme tekemiä uhrauksia maamme eteen edes symbolisessa mielessä ja pitää itseään niin hienona ihmisenä ettei tarvitse mennä edes sivariin?

Täysin samaa mieltä, arvostakaa sitä mitä teillä nyt on. Kattokaa rajan toiselle puolelle, haluisitteko olla siellä ?!?!? Ette varmaan...

Henkilökohtasesti armeija oli mulle velvollisuus ja siinä samalla kunnioitus&kiitos isovanhempia kohtaan siitä mitä He ovat tehneet ja mistä saaneet kärsiä...

piis,
.m
#135 • • hund Guest

Täysin samaa mieltä, arvostakaa sitä mitä teillä nyt on. Kattokaa rajan toiselle puolelle, haluisitteko olla siellä ?!?!? Ette varmaan...

Mitä rajaa tarkoitat? Ruotsin, Norjan, Venäjän? Vai oliko tuo kompa?

Henkilökohtasesti armeija oli mulle velvollisuus ja siinä samalla kunnioitus&kiitos isovanhempia kohtaan siitä mitä He ovat tehneet ja mistä saaneet kärsiä...

Täten lupaan kunnioittaa tulevien lastenlapsieni (koputtaa puuta) vakaumusta, vaikka he rupeaisivat skinheadeiksi. En sitä toivo, mutta jos he ovat tosissaan, niin eipä siinä ole paljoa nokkaan koputtelemista. Koska haluan ihmisten ajattelevan omilla aivoillaan, vaikka lopputuloksena ei olisi itseäni miellyttävä ratkaisu. Kunnioitan siis isovanhempiani tekemällä omat valintani ja elämällä niiden kanssa. Jos kunnioitusta ei tule takaisin, sitten sitä ei tule. Minkäs teet.

Totaaleille kaikki kunnia minun puolesta. Ainoa asia, mikä sivariudessani joskus kaduttanut on se, etten silloin kloppina (18v.) päättänyt mennä totaaliin. Et silleen.
#136 • • Taedium Guest

Sori, mä oon pikkusen hajamielinen. Mikä vuosi nyt on? -47? -49? -55?

Minkä ihmeen takia pitäisi itseään ruoskia sen takia, että isovanhemmilla on ollu vaikeeta? Perusteluna totaalikieltäytymisen pahuudesta se, että "kun isovanhemmat taistelivat..." on imo surkein kaikista mahdollisista perusteluista.

Mulla on venäläisiä ja muita entisen rautaesiriipun takaa tulleita ystävinä. Ei olisi jos mun pitäis koko ajan miettiä, että "kun mun ukki oli sodassa..."

Kämppis on saksalainen ja hän on seurannut aika paljon tapahtumia boltsillamme. Voiko hän ottaa kantaa Israelin toimiin? Ei voi, sillä saksalainen jos mainitsee juutalaisista sanankin, on hän välittömästi natsi joka pitää lynkata. Vain siksi, että yli puoli vuosisataa sitten joku idiootti siellä vähän riehui. Ja vieläkin siitä maineesta saa saksalaiset maksaa.

Kun mä tos äsken luin noita viestejä, niin olin lukevinani vuosiluvuksi 2003. Käsittääkseni toisesta maailmansodasta on jo aikaa noin 60-vuotta. Ehkä olen väärässä ja sota edelleen jatkuu Suomen ja Neuvostoliiton välillä. Mutta jos sota on ohi, niin oikeasti herätys nyt. Ei se Neuvostoliitto enää mihinkään hyökkää. Laatokka on menetetty, mutta se siitä.

Senkin rahan mikä minun armeijassa käyntiin tuhlattiin, olisin mieluummin nähnyt sotaveteraanien kassassa. Jos te olette niitä ukeista ja vaareista huolissanne, niin sinne minun mielestäni pitäisi pistää fyffeä mieluummin kun pitämään jotain ihme intti/sivari/totaali -taistelua yllä. He tosiaan taistelivat ja kaatuivat sodassa itsenäisen Suomen vuoksi, mutta pakollinen asepalvelus ei mielestäni ole riittävä kiitos heille. Mieluummin palkka-armeija tai pienimuotoinen näyttelyarmeija ja pidetään säästetyillä rahoilla lupauksemme veteraaneille.
#137 • • Edited Tapi T Guest

Minkä ihmeen takia pitäisi itseään ruoskia sen takia, että isovanhemmilla on ollu vaikeeta? Perusteluna totaalikieltäytymisen pahuudesta se, että "kun isovanhemmat taistelivat..." on imo surkein kaikista mahdollisista perusteluista.

Menemällä armeijaan haetaan ehkäpä sitä, että ollaan tarpeen tullen valmiita puolustamaan isoisien meille jättämää perintöä, josta he silloin kauan aikaa sitten taistelivat. Tässä valossa kiihkeimmät intti-intoilijat näkevät totaalin/sivarin jonkin tasoisena pyllistyksenä sota-aikoina tehdyille uhrauksille ja kokevat sivareiden/totaalien vähät välittävän kotimaastaan.

Mieluummin palkka-armeija tai pienimuotoinen näyttelyarmeija ja pidetään säästetyillä rahoilla lupauksemme veteraaneille.

Palkka-armeija ei ainakaan tule kysymykseen, mikäli kuluista halutaan päästä eroon. Tämän kokoisen maan palkka-armeija tulisi maksamaan aivan tolkuttomia summia.
#138 • • Taedium Guest

Menemällä armeijaan

Mentii taas offtopiciksi niin pahasti, että vastasin "intti hyvä/paha" topicissa.
#139 • • sektori Guest
leikimällä sotaa mies täyttää velvollisuutensa
tälle yhteiskunnalle. kaikki eivät sitä tee vaan menevät sivariin
tekemään kaikkea yhteiskunnan kannalta jonninjoutavaa puuhastelua ! lasten ja vanhusten hoitoa, sairaalahommia ja sen sellaista !
#140 • • Peter Skogberg Guest

piis,
.m

Wordit molemmille, Genkille ja miquelille. Itse olen sitä mieltä, että pitäisi olla sen verran konservatiivinen, että menisi armeijaan, tai edes sivariin...