Onnea! :D
Mahdanko olla tämän kevään huonoiten (pitkästä matematiikasta) kirjoittanut ? :D
Enpä usko. Meidän lukion kanslisti sanoi, että monet sai 1-2 pistettä ja jotkut jopa pyöreät 0 :)
Edit: Eli siis voit olla ylpeä siitä 3 pisteestä ;)
32 posts, 2 pages, 3,970 views
Onnea! :D
Mahdanko olla tämän kevään huonoiten (pitkästä matematiikasta) kirjoittanut ? :D
jaksoin vaivautua korottamaan...
reaalista L
matikka,pitkä M
Pitäisi varmaan ensi vuonna harkita saksan koetta.
Mulla on ollut toi Pitkä matematiikka tämän ensimmäisen vuoden seiskaa, joten siitä päätellen, osaatko ennustaa, onko minulla mitään mahdollisuuksia kirjoittaa yli C:tä, vai ovatko nuo matikan kirjoitukset ihan mahdottomat?
Toi pitkä matikka taisi mennä kaikilta aika huonosti kun kerran pisterajat oli noinkin alhaiset (6 pistettä alin raja, 10 pisteellä jo B).
Itse kun katselin niitä tehtäviä niin en nyt oikein osannut nähdä mikä niissä oli erilaista siihen nähden mitä itse tiedän
Se jaksatko pakertaa koko oppimäärän kasaan riippuu ihan siitä kuinka paljon on valmis uhraamaan aikaa. Loppupelissä vain laskemalla oppii, eikä kolmen vuoden kahvilla oloa voi korvata kuukauden intensiivisellä lukemisella.
Enpä usko. Meidän lukion kanslisti sanoi, että monet sai 1-2 pistettä ja jotkut jopa pyöreät 0 :)
Edit: Eli siis voit olla ylpeä siitä 3 pisteestä ;)
Loppupelissä vain laskemalla oppii, eikä kolmen vuoden kahvilla oloa voi korvata kuukauden intensiivisellä lukemisella.
Itse kirjoittelin jo muutama vuosi sitten, mutta kiinnostaisi kovin nähdä nuo tämän vuoden matematiikan kysymykset.
Sellainen kommentti pitkän matematiikan kirjoituksista, että niissä voi ratsastaa aika pitkälle tärppien avulla. Tai siis sanotaanko että niillä oli suuri vaikutus ainakin tietyn vaikeusasteen ohitettua. IMHO aika helposti kuitenkin ennustettavissa nuo tehtävätyypit ja "knopit".
[Ja mitä helppoihin pisteisiin tulee, niin tuosta tämän kevään kokeesta löytyy kyllä niitäkin tehtäviä, joista täydet pisteet olisi varmasti saanut parin rivin kirjoittamisella.
Ite tuli kans kirjotettua tänä keväänä. Ehkä vaikea ei ole oikea sana matikan kokeesta, vaan pikemminkin outo/huono
--
Mun mielestä kokeessa täytyy olla jotain vikaa, kun kaveri, joka kirjoitti 60p, ei osannut/uskaltanut yrittää tehtäviä nro 3-4...
--
Ehkä suurin virhe oli kuitenkin väkisin tehdä tehtävät 3-4 (yht 3p), koska "nehän ovat alkupään tehtäviä, ja pakko olla helppoja", kuten niin aina oli toitotettu (myös YTL:n toimesta).