Lähinnä tämä tuli mieleen siitä kun ajattelin aikaa kun järjestettiin pienellä kaveriporukalla ihmisille bileitä, ja meillä oli "dj:nä" kone joka soitti mp3:sia (eli ei miksausta) jonkun valinnan mukaan + pari ihmistä jotka soittivat sitten ihan oikeasti, ja aivan samalla lailla minä sieltä kiksiä sain kun vain musa oli hyvää, ja ainakin tunnelma oli todella rentoa ja avointa kaikkia kohtaan... myöhemmin toiminnastamme tuli "ammattimaisempaa" mutta tavallaan rentous ja porukan yhtenäisyys vastaavasti kärsi sitten hieman...
Toisaalta jos menee bileestä toiseen niin aika säännönmukaisesti dj:llä on jotain 1-2h soittoaikaa... meillä oli tyypillisesti esim. 15 min hc-sessio jossain välissä, piristi muuten kummasti :D
Toisaalta tulee mieleen miten tärkeää bileiden kannalta on se, että dj osaa miksata hyvin kappaleet yhteen jne, ihan kuin itse musiikki olisi menettänyt tavallaan arvoaan... vaikka tunnustan kyllä että hyvä dj saa kappaleisiin lisää eloa...
Olisi kyllä joskus hauska järjestää isommatkin "rennot" bileet, mutta eipä taida olla oikein mulla mahiksia semmoiseen... onneksi suomessa riittää kuitenkin tasokkaita bileitä joka lähtöön :)
Niin, mitä mieltä olette, voisiko bileiden tyylissä / toteutuksessa olla hieman enemmän monimuotoisuutta kuin mitä nykyään näkyy? Jos ei nyt ihan isoimpia lasketa, nehän tuppaa olemaan tietenkin luonnostaan tyyliltään vähän erilaisia :)