Parhaat drinkit top5

223 posts, 12 pages, 178,307 views

Avatar
#201 • • Ms. Piipi Guest
Voiko viskistä tehdä jotain maistuvia drinkkejä?!?!?!
Mulla on melkein kaks pulloo viskiä seissyt jo tovin, ja jotain pitäsi tehdä.... Joo, vappu tulossa, mutta pelkkä viski ei oikein tipu. :panic:
Avatar
#202 • • Tapsa Guest

Voiko viskistä tehdä jotain maistuvia drinkkejä?!?!?!
Mulla on melkein kaks pulloo viskiä seissyt jo tovin, ja jotain pitäsi tehdä.... Joo, vappu tulossa, mutta pelkkä viski ei oikein tipu. :panic:



Moiks :)

Täs mun lemppari viskipohjainen
(siks lemppari ku ei maistu viskille :D)

Suhteet oman maun mukaan

American Dream

-Viski
-Omenalikööri (Apple Sour)
-Sprite
-Lime
-Sokeri
-Jäämurska


Korkea lasi, limesiivut murskaksi pohjalle,
sokeria niskaan, jäämurskaa päälle, viski,
likööri ja spritellä ylös.

Imutetaan pillillä täysiä tuulensuojaan!

Ole hyvä, tätä sä rakastat !
:)
Avatar
#203 • • phear Guest
No on kyllä ihan kohtuu hyvää toi tapsan omena-shizzle.
Avatar
#204 • • Tapsa Guest

No on kyllä ihan kohtuu hyvää toi tapsan omena-shizzle.



tottis.fi
Avatar
#205 • • Ms. Piipi Guest


Ole hyvä, tätä sä rakastat !
:)



Yeah baby, I luv it! :excellent:

Heh, väsättiin just ekat, omena shizzle-whizzle maiztuu... Hyvin voi, juu, itse säädellä tehokkuutta tai makua, jos digaa viskii, niin runsaammin sitä, jos sour apple on sydäntä lähellä (like I do) niin enemmän sitä... Kaikki sour apple karkitkin on hyviä (vähä off-topic)....
Avatar
#206 • • vaavu Guest
Mun täytyy tunnustaa.

Mä olen ensimmäistä kertaa elämässäni päässyt gin toniccien makuun. Aikaisemmin en oikein tajunnut, mistä jutussa on kyse.

Nyt olen onneksi nähnyt valon. Valaistumista auttoi se, kun olin viikon työmatkalla Teneriffalla, ja hotellin baarista sai tilata ilmaiseksi erilaisia drinkkejä. Yritin siinä sitten miettiä, mikä olisi raikas ja viilentävä drinkki, jossa ei olisi turhia kaloreita (Pacifique kun oli kovasti tuloillaan). Päädyin geeteehen, ja sitä tuli sitten viikon aikana juotua lasi jos toinenkin.

Kotona jatkoin kokeiluja. Ensin meni Seagrams-pullosta loput, sitten litran Bombay Sapphire, ja nyt on litran Tanqueraysta jo puolet mennyt. Erityisesti Tanqueraysta tehdyt geeteet on maistuneet. Jopa mun isäni, kun sille tarjosin pääsiäisenä yhden, ihmetteli että mitäs tämä on, tämähän on hyvää. Seuraavaksi voisi kokeilla Beefeateria.

Geeteetä voi juoda aperitiivina, ruoan jälkeen, dokailuksi, illanistujaisiksi, ihan milloin vaan. :heart:
Avatar
#207 • • vaavu Guest
Ruah, löysin tästä topikista vuoden 2004 helmikuussa kirjoittamani tekstin:


Eilisestä Tapin drinkistä innostuneena ryhdyin taas vakavasti miettimään sopivien baaritarvikkeiden hankkimista. Mutta ongelmana on, etten oikein tiedä mistä pitäisi lähteä liikkeelle.

Ensinnäkin, jos baarikaappiin pitäisi hankkia pesämunaksi erilaisia alkoholijuomia, niin mitkä ne olisivat? Toisekseen, minkälaisista drinkeistä kannattaisi lähteä liikkeelle näiden alkoholien perusteella? Kolmannekseen, mitä muita tarvikkeita tarvitaan? En nyt ensimmäisenä ole välttämättä ostamassa mitään absinttilusikkaa, mutta lähinnä kiinnostaa perusvälineistö. Ainakin tarvitaan pari mittaa ja jonkunlainen sekoitusvehje, mitä muuta?



Enpä tossa vaiheessa vielä tiennyt, miten pitkälle harrastus oikein lähtee leviämään... Jos joku olisi tossa vaiheessa sanonut, että about vuoden päästä mulla on dedikoitu täyskorkea baarikaappi täynnä pulloja sekä jääpaloja ja -murskaa tuottava jääkaappi, mä olisin varmaan nauranut sen pihalle.

Jos annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden. :hah:


Kaikkien juotujen drinkkien kunniaksi voisikin tässä heittää kasaan jotain all time top favourite -listaa. Vaikka mä yleensä juon todella paljon erilaisia drinksuja, on tiettyjä perusdrinkkejä, joita voi tehdä aina ja miten vaan. Nämä ovat:

1) Caipiroska. Näitä tulee juotua joko ihan perusversiona, tai sitten erilaisina maustettuina sovelluksina. Sekaan voi laittaa marjoja, minttua, pienen tirauksen jotain hedelmälikööriä tms. Myös laihduttajille voi tehdä oman versionsa korvaamalla osan sokerista keinomakeutuksella (Tapi vetää tästä herneet nenään, mutta pitäähän sitä linjojaankin välillä ajatella). :D

2) Cosmopolitan. Mä teen sen yleensä vähän pitempänä, ja tykkään laittaa jäitä sekaan. Omalle suulle sopiva suhde on 2cl vodkaa, 2cl cointreauta, 2cl Aten marja-aitan karpalomehutiivistettä + 4 cl vettä, limemehua, ja jäitä. Tästä saa myös loistavan cosmoroska-version tekemällä sen caipiroskan tapaan (murskataan limelohkot pohjalle, päälle viinat ja karpalomehutiiviste, ja paljon jäämurskaa).

3) GT

.
.
(top kolmonen omassa luokassaan)
.
.

4) Moottorikelkan tapaiset energiajuomadrinkit. Vodkaa, jotain likööriä (esim. passoa, cassis), energiajuomaa ja jäitä.

5) Harvey wallbanger ja sen sovellukset.
Avatar
#208 • • farbror_traktor Guest
Tällä hetkellä suosikkini ovat

1) Tom Collins - kestosuosikki

2) Amaretto - jäillä tai appelsiini- ja ananasmehun kanssa

3) Zombie - Lähinnä siksi että siinä on vähän duunia saada se aikaiseksi.
Avatar
#209 • • _U Guest
Krapulaan/korjaamiseen: Tapsa (amatööreille ja juopoille Tapio-viina) jääkylmällä vedellä.

Jurriin: Tapsa Lonkerolla tai jääkylmällä vedellä.

Bileisiin: Tapsa millä vaan, mut ei jääkylmällä vedellä. Tai sit ilman Tapsaa pelkällä jääkylmällä vedellä.

Nukahtamiseen: Tapsa mehulla, no sugar. Tai jos väsyttää kovasti, Tapsa jääkylmällä vedellä. Tai sit ilman Tapsaa pelkällä jääkylmällä vedellä.
Avatar
#210 • • Ms. Piipi Guest

Tällä hetkellä suosikkini ovat
2) Amaretto - jäillä tai appelsiini- ja ananasmehun kanssa



Juu, Amaretto on mun uusi suosikki kans. Tosin mä olen nauttinut sitä aikuiseen tyyliin sopivasti maitokahvin kera, joko erikseen avecina tai sit sekoitettuna siihen maitokahviin. Tai sit olen juonut pelkkää maitoa ja amarettoa, johdannainen valkovenäläisestä.

Pitää kokeilla appelsiini- ja ananasmehun kans.
Avatar
#211 • • vaavu Guest

Tällä hetkellä suosikkini ovat
2) Amaretto - jäillä tai appelsiini- ja ananasmehun kanssa



Juu, Amaretto on mun uusi suosikki kans.



Jos tykkää Amaretosta, ja varsinkin jos tykkää siitä appelsiinimehun kanssa, niin kannattaa kokeilla ns. all italian -drinkkiä: 2 cl amarettoa, 2 cl gallianoa, 2 cl camparia, appelsiinimehua ja jäitä.
Avatar
#212 • • Tapi T Guest
Amaretto tosiaan on siitä hyvää tavaraa, että sitä voi yhdistellä tosi monella tavalla. Joskus teininä tuli suunniteltua jouluaterian digestiiviksi aika onnistunut juoma:

2cl Amarettoa
1cl Kahluaa
2cl Jaloviinaa
2cl Kermaa

Sekoitetaan ja kaadetaan coctail-lasiin. Koristellaan kanelilla tai kaakaojauheella.
Avatar
#213 • • Remotion Guest
pelottavan toimivat kesäjuomat tulevat: varokaa petollista pirtuboolia
itellä kesällä suosiossa: vodkaa, gallianoa ja spriteä. tai rommia ja scweppesin caribezii, tai minkä ny hogasin viimeks on tollasta helleforsin päärynämehusiideriä ja jekkua. aivan järkyttävän makeeta (lue: hyvää) litkua ja alkoholi ei maistu missään vaiheessa! :hah:
Avatar
#214 • • khatt Guest
Löytyi yksi aika erikoinen sekoite: Puolet Karhun IVB:tä (8%) ja puolet Spriteä. Kuulostaa pahalta, mutta maistuu yllättävän hyvältä. Maku muistuttaa limpparia eikä alkoholi maistu lainkaan. Varsin virkistävä kesäjuoma.
Avatar
#215 • • Tapi T Guest

Löytyi yksi aika erikoinen sekoite: Puolet Karhun IVB:tä (8%) ja puolet Spriteä.


Kaveri oli muutama vuosi sitten Englannissa työharjoittelussa ja ainakin silloin paikalliset kiskovat moista sekoitetta minkä kerkisivät.
Avatar
#216 • • Hexe Guest

Löytyi yksi aika erikoinen sekoite: Puolet Karhun IVB:tä (8%) ja puolet Spriteä.


Kaveri oli muutama vuosi sitten Englannissa työharjoittelussa ja ainakin silloin paikalliset kiskovat moista sekoitetta minkä kerkisivät.


Saksas ne sekottaa colaa ja vehnäolutta vähän vaan pienemmässä suhteessa. Hyvää sekin oli!
Avatar
#217 • • Ryvon DJ Guest

...tai minkä ny hogasin viimeks on tollasta helleforsin päärynämehusiideriä ja jekkua.



Joo, muutama vuosi sitten tuli vedettyä paljon Helleforssia ja vodkaa, silleen pulloon valmiiksi sekoitettuna. Viina ei maistu juurikaan läpi, voi juoda suoraan puolentoista litran pullosta vaikka piknikkiretkellä, eikä kukaan katso paheksuvasti :D
Avatar
#218 • • Taedium Guest

Löytyi yksi aika erikoinen sekoite: Puolet Karhun IVB:tä (8%) ja puolet Spriteä.


Kaveri oli muutama vuosi sitten Englannissa työharjoittelussa ja ainakin silloin paikalliset kiskovat moista sekoitetta minkä kerkisivät.


Saksas ne sekottaa colaa ja vehnäolutta vähän vaan pienemmässä suhteessa. Hyvää sekin oli!

Joo, noi kaikenkaltaiset sekotukset on Saksassa aika suosittuja.

Cola & Fanta (Löytyy kaupoista valmiiksi sekoitettunakin.)
Lager & Sprite (Ihan baarista spritzer nimellä saa.)
Lager & Ginger-ale (Törkeen hyvää!)
Cola & Weiss-olut
Sprite & Weiss-olut
Cola & Punaviini
Omenamehu & Kivennäisvesi (Toi on aika ässä kesällä.)
Appelsiinimehu & Kivennäisvesi...

jne.

jne.
Avatar
#219 • • djkopernikus Guest


Cola & Fanta (Löytyy kaupoista valmiiksi sekoitettunakin.)



Nimellä "Mezzo Mix".
¡ Previous post a couple of years ago !
Avatar
#220 • • Villa Guest
Laivalta ostin hupina Sourz Apple pullon. Kaveri haukku sen jo liian makeaksi. Oisko jollain vinkkejä, mitä siitä sais tehtyä?