Yritän nauhoittaa korg Electribe S-sampleriini samplen Reasonista, ja kun soitan samaan aikaan Reasonia ja samplea samalla BPM:llä, tahdit ovat erilaisia. Mikä on vikana, ja millä voisi korjata?
11 posts, 1 page, 2,236 views
Onko kenelläkään ratkaisua tähän:
Yritän nauhoittaa korg Electribe S-sampleriini samplen Reasonista, ja kun soitan samaan aikaan Reasonia ja samplea samalla BPM:llä, tahdit ovat erilaisia. Mikä on vikana, ja millä voisi korjata?
Nonii... Eli varsinaisesti tahdista ei ole kyse. Katsoppas huvinvuoksi että onko sun asetukset siinä samplerissa sen samplen "A" osalta kunnossa. Mulla ainakin pitää manuaalisesti asettaa kuinka monta iskua/mitä lajia ne on. Tosin, täydin eri laitteesta on kyse, mutta jos tää auttais sun ongelmassa. Ja toiseksi, sun samplepisteet/loop-point:it/ihan miksi haluaa kutsua, voi olla sen verran metsässä että se sun looppi on laukkaa... Onko kyse rumpuloopista vai melodiasta? Ja kuinka pitkä sample on kyseessä? Nauhoitettu vai siirretty muistikortilla?
Mulla on kyselyikä :D
eieiei...
Kaks eri "laitetta" jotka ei ole midisynkassa keskenään eivät yksinkertaisesti mene täsmälleen samaa nopeutta, vaikka kaikki antais ymmärtää että niin on. Jopa kalleimmat aikakoodigenikset pitää ns. jam-synkata kerran päivässä, jotta pysyisivät samassa ajassa (tämä nyt ihan tv-puolen juttuja mutta silti).
Mutta siltikään, Electribe ei ehkä kuitenkaan sovi ihan minun käyttöön, ja taidan sen pistää myyntiin... Ketään kiinnostunutta ?;)