jääkiekon MM-kisat 2004

252 posts, 13 pages, 27,379 views

Avatar
#102 • • Tapi T Guest
Toivottavasti Ruotsi voittaa Kanadan! :mad:
Avatar
#103 • • Sheng Guest
no olihan se aivan selvä maali. kulta kanadaan, hienoa. carterilla on muuten kisojen törkein fleda...
Avatar
#104 • • Funkatronik Guest
Kisojen alussa jo vähän ennakoinkin että Kanada voittaisi, sen verran kovan joukkueen saivat kasaan. Ihan hyvä finaali vaikka ei mitään ylitunteikasta paahtoa ollutkaan. Sundinilla oli lopussa pari paikkaa ratkaista mutta Suomi-syndrooma iski.

Hienoa että saatiin vähän MM-jäillekin uutta väriä, Carter on hieno kiekkoilija ja hieno ihminen. Ehkä MM-kisojen tyylikkäin pelaaja sitten 70-luvun, jolloin kaikki olivat ainakin hiuksillaan ja viiksillään tyylikkäitä.

Oli myös hienoa nähdä Bouvmeesterin (tai jotain, en jaksa tarkistaa oikeaa kirjoitusasua) pelaajan, noin lahjakkaalla pelaajalla on vain taivas rajana, tulevaisuudessa NHL:n ykköspuolustaja jos pää vaan kestää.

Slovakialle pisteet kisojen yleisöystävällisimmästä pelityylistä, ajoittain muistutti 80-luvun hurlumhei-kiekkoa, harmi että muut pelaavat aika puolustusvoittoista peliä.

Ensi vuonna uudestaan.
Avatar
#105 • • guli van kaak Guest
oikea JOUKKUE voitti. onneksi.

on väärin sanoa, et nää kisat olis jotenkin huonot tänä vuonna ja et kaikki huiput on jossain muualla. Slovakialla oli muutamaa pelaajaa lukuunottamatta paras mahdollinen joukkue, tsekkikään ei paljoa parempaa olis saanu. ruotsilla sama homma, muutama nimimies vielä, ja niillä olis ollu salt lake cityn tasoinen joukkue. mutta, onpa nähty ennenkin, ettei ne nimimiehet saa aikaiseksi automaattisesti parasta joukkuetta, esim. kanada näissä kisoissa on niin prkleen kurinalainen ja tasainen joukkue, että sinne ei mitään super-maarioita kaivata.

suomi mun mielestä kaatui just siihen, että se kurinalaisuus puuttui. sellaiset profiilimiehet, joita esim. kanadalla oli, ei taas ollut suomella kuin muutama. ja niistäkin yksi istui tärkeällä hetkellä penkin päässä pureskelemassa mailan tuppea, helenius siis. eloranta ja kallio ei riitä, esim. ville nieminen ja jarkko ruutu olisi ollut kova lisäys tohon joukkueeseen. toivottavasti marko tuomainen saa joskus pelivireensä vielä kuntoon (muistuu mieleen suomen ja ruotsin välierä norjassa -99).

lisää niitä työmiehiä joukkueeseen, ja jätetään kiprusoffit ja rintsikat pois, koska niiden asenne ei ikään kestä kovissa väännöissä! valitettavasti nummelin täytyy laittaa tähän kastiin näissä kisoissa.
Avatar
#106 • • Dani Cior Guest
Kyl mun mielestä Rintsikka oli ihan hyvä näissä kisoissa. Miettiset ja Santalat oli aika turhia valintoja.

Kyllähän slovakkien joukkueeseen olisi mahtunut ainakin Gaborik, Chara ja Hossa, Tshekkijoukkueeseen Jagr, Lang, Bonk, Cechmanek, Dvorak, Rucinsky jne, Ruotsin jengiin Näslund, ainakin toinen tai molemmat Sedineista, Öhlund, Arvedson ja Alfredsson, Suomenkin joukkueeseen olisi mahtunut Kapaset, Lehtinen ja Salo. Mutta tämä on aina jossittelua eivätkä nimimiehet tee aina parasta joukkuetta. Tshekit voitti 6 vuoden aikana 4:t kisat aika pitkälti NHL:n mittakaavassa melko nimettömien pelaajien avulla, jotka kaatoi monta kertaa huomattavasti nimekkäämpiä vastustajia kurinalaisella taitokiekollaan. 98 Naganossa tshekkijoukkueessa ei ollut kuin muutama kirkkaampi tähti ja ne onnistui kaatamaan Venäjän, Kanadan ja USA:n staralaumat.
Avatar
#107 • • khatt Guest
Ruotsissa puidaan häviötä aivan samoin kuin suomessa... Kuvanauhalta ei voi päättää mitään kun vain yksi kamera todisti tilanteen maaliksi, joku on voinut muokata kuvanauhaa, miksi varmistus kesti niin kauan, noin lyhyessä ajassa ei voi varmistaa tuollaista maalia, jne jne :D

Experternas dom: Vet inte
Avatar
#108 • • Tapi T Guest


Ruotsissa puidaan häviötä aivan samoin kuin suomessa...


Turhaa puivat, selkeä maalihan se oli. Sokeakin näki, että kiekko liukui maalivahdin oikean säären alla maaliviivan yli.

Tosi paska juttu. :(
Avatar
#109 • • pie Guest
Topicin nimi muutettu koskemaan kuluvaa vuotta.

10 päivää kisojen alkamiseen, keskustelun ja spekuloinnin voi aloittaa vaikka jo tänään.

Tänä vuonna alkulohkot ovat seuraavanlaiset:

Lohko A (Praha): Kazakstan, Latvia, Saksa, Tshekki
Lohko B (Ostrava): Slovakia, Suomi, Ukraina, USA
Lohko C (Ostrava): Japani, Ruotsi, Tanska, Venäjä
Lohko D (Praha): Itävalta, Kanada, Ranska, Sveitsi
Avatar
#110 • • axiom Guest
Suomi ei tuu selviimään edes alkulohkosta :panic:. Tänä vuonna ollaan ihan varmasta vielä huonompia kuin yleensä. Tai sit mä oon vaan tänään pessimisti.
Avatar
#111 • • kapseli Guest
EVVK :silence:
Avatar
#112 • • drS Guest
EVEK \o/
Avatar
#113 • • SAMi Guest
Tarviiko sitä ääneen ajatella?

:rolleyes: :)
Avatar
#114 • • JsL Guest
Alkulohkosta jatkoon. :D

Katsotaan pari peliä ja mietitään sitten lisää.
Avatar
#115 • • hiski Guest
Voi helvetti! Liian hullu vuosi! Lätkän MM, fudiksen EM, kesäolympialaiset, lätkän maailmancup...

Oon paratiisissa!! :happyroll:
Avatar
#116 • • JussiS Guest

EVVK :silence:


10 pistettä ja papukaijamerkki vuoden parhaasta postauksesta. Jos ei kiinnosta, ni pidä se omana tietonas, OK?

Sit aiheeseen. Suomi on alkulohkon kolmas, ja tippuu välierissä. Muutenkaan jaksa kiinnostaa MM-kisat, joista puuttuu lähes kaikki parhaat pelaajat. Tosikisat pidetään vasta elokuussa, kun on lätkän maailmancup! Siellä Suomi ei tosin pääse ees alkulohkosta jatkoon, mut pelin taso on "hiukkasen" eri.
Avatar
#117 • • miikkaL Guest

Voi helvetti! Liian hullu vuosi! Lätkän MM, fudiksen EM, kesäolympialaiset, lätkän maailmancup...

Oon paratiisissa!! :happyroll:



Mietin ihan samaa tuossa sm-liigan finaalien aikana :D :D
Avatar
#118 • • sixtus Guest

Voi helvetti! Liian hullu vuosi! Lätkän MM, fudiksen EM, kesäolympialaiset, lätkän maailmancup...

Oon paratiisissa!! :happyroll:



Joo ainoo mitä tarvitaan enää on joku mukava terassi ja sen yhteyteen iso screeni. Voi nauttia (toivottavasti) kauniista kesäilmasta, oluesta ja laatu-urheilusta samalla kertaa :hearts:
Avatar
#119 • • Hansu Guest
Lätkä MM-kisat ei kyllä jaksa meikäläistä kiinnostaa tippaakaan, vaikka itse lajia vastaan mulla ei sinänsä kauheasti hampaankolossa ole. Suurin ongelma näissä jokakeväisissä kisoissa on juuri se, että ne tulevat _joka_ikinen_ vuosi. Fiksuinta olis mun mielestä siirtyä futiksen kaltaiseen systeemiin, jossa maailmanmestaruudesta kamppaillaan vain joka neljäs vuosi. Kun se mestaruustitteli olisi vähän harvinaisempaa herkkua, tuntuisi sen voittaminenkin vähän isommalta jutulta ja varmasti kasaan saataisi ihan oikeasti maailman parhaat pelaajat, kuten futiskisoissa on. Lätkän MM-kisojen inflaatiota voisi mun mielestä verrata hyvin siihen, jos olympialaiset olisivat joka vuosi. Ketä silloin enää kiinnostaisi seurata niitä? Olympiakultakaan ei tuntuisi niin ainutlaatuiselta, jos joka vuosi olisi mahdollisuus saavuttaa se.
Avatar
#120 • • JussiS Guest

Lätkä MM-kisat ei kyllä jaksa meikäläistä kiinnostaa tippaakaan, vaikka itse lajia vastaan mulla ei sinänsä kauheasti hampaankolossa ole. Suurin ongelma näissä jokakeväisissä kisoissa on juuri se, että ne tulevat _joka_ikinen_ vuosi. Fiksuinta olis mun mielestä siirtyä futiksen kaltaiseen systeemiin, jossa maailmanmestaruudesta kamppaillaan vain joka neljäs vuosi. Kun se mestaruustitteli olisi vähän harvinaisempaa herkkua, tuntuisi sen voittaminenkin vähän isommalta jutulta ja varmasti kasaan saataisi ihan oikeasti maailman parhaat pelaajat, kuten futiskisoissa on. Lätkän MM-kisojen inflaatiota voisi mun mielestä verrata hyvin siihen, jos olympialaiset olisivat joka vuosi. Ketä silloin enää kiinnostaisi seurata niitä? Olympiakultakaan ei tuntuisi niin ainutlaatuiselta, jos joka vuosi olisi mahdollisuus saavuttaa se.


Tähän on ratkaisu: http://www.wch2004.com/