Miksi bilettäjä lähtisi enää teknoklubille, kun joka ikisessä rilluttelupaikassa soitetaan Ian van Dahlit ja Kernkraftit, Prodigyt ja Faithlessit, hyvällä tuurilla Paul van Dykit ja Westbamit. Väliin osuu sitten R'n'B:tä, europoppia, jne.
Kieltämättä hyvä pointti.
Itseäni tuskin tullaan ihan heti löytämään esim. Tigeristä, vaikka siellä ns. hyvää musiikkia soitettaisiinkin. En yksinkertaisesti jaksa kattoa sitä kännistä uhoamistä ja pelleilyä. Sitäpaitsi jo muutaman vuoden bileissä viihtyneenä kontrasti perusraflan ja klubi-illan välillä on kasvanut sietämättömäksi!
Teknobileissä pitää olla viilee, eikä maksava asiakas uskalla juoda päätä täyteen, tai saatika sitten puhua käsittämättömän upeiden teknobiletyttöjen/poikien kanssa, koska ei koe kuuluvansa täysin joukkoon.
Mitä enemmä olen bileissä käynyt, niin sitä enemmän ihmettelen tätä klubien ja "viileyden" yhdistämistä. Näitä viileitä pintaliitäjiä ainakaan minä en klubeilla huomaa kuin ehkä pari koko illan aikana. Toista oli meininki Tiëston keikalla kuukausi takaperin, jossa Hesarin kantisporukka oli tosi viileetä ja nokka pystyssä kulkevaa jengiä ja katsoi perin yliolkaisesti muita.
Jos on itsensä kanssa sinut, niin varmasti uskaltaa puhua teknotsubujen/poikien kanssa siinä missä muutkin. Enkä usko tämän ns. turistin ihan heti tajuavan kuinka pieni teknoskene Suomessa oikeasti on. En myöskään näe estettä humaltumiselle, sillä kyllähän bileissä dokataan siinä missä muuallakin - tosin ehkä hieman hillitymmin.
Noissa sun väitteissä on kieltämättä paljon täyttä totta. Ainakin muutama mun perusrafloissa viikonloppujaan viettävä kaveri on klubeista tohon tyyliin puhunut.
:rolleyes:
Toki ymmärrän, että ydinkeskusta on hyvin kallista hankkia paikkoja, mutta miksi tiloja ei hankittaisi esimerkiksi; Kalliosta, Vallilasta, Hermannista, Sörnäisistä tai konemusiikin tundralta Idästä, eli esimerkiksi Itäkeskuksesta tai Kontulasta?
Kieltämättä ihan fiksu idea mutta, mutta... Uskotko ihmisten sitten lähtevän esim. Kontulaan bileisiin? Ja kuinka ihmeessä he pääsevät sieltä yömyöhäisellä kotiin? Seurueessa pitää olla rutkasti rahaa taksiin, tai oma auto käytössä. Näin ei kovinkaan monella ole.
Nykyisessä biletilanteessa, jossa bileitä on about viitenä päivänä viikossa, en usko ihmisten jaksavan lähteä merta edemmäksi kalaan. Jos vaakakupissa on keskustassa sijaitseva, kävelymatkan päässä oleva keskiverto klubi tai puolentunnin bussimatkan päässä olevat "hyvät bileet", niin valitettavasti kovin harva kääntyy bussimatkan puolelle.
Mitä sitten tulee noihin lähempänä keskustaa sijaitseville paikoille, niin suhtaudun kyllä niihinkin kovin skeptisesti. Kallioon, Vallilaan, Hermanniin yms. pitää kulkea varsinkin iltasella kovin monen mutkan kautta, joka on varmasti suurimmalle osalle pontentiaalisista asiakkaista aivan liikaa.
Itse näkisin kuitenkin kaikesta huolimatta klubeja muuallakin kuin keskustassa. Mutta kenellä on rohkeutta/pääomaa lähteä yrittämään?
Nyt kun mainitsit, on totta että monta
kaveria, joiden kanssa alkoi käymään bileissä, on tipahtanut pois
matkan varrella ja vaihtanut perusraflameininkiin.
Myös mun kaveripiiristä on parin viimevuoden aikana muutama on vaihtanut bileet perusraflameininkiin. Motiivit ovat ne vanhat tutut; liikaa kuosailijoita, paskaa musaa, kalliit liput... Eräs jopa väittää klubien tekevän liikaa voittoa!
:007: