lisähappi

26 posts, 2 pages, 8,449 views

Avatar
#1 • • Kopernikus Guest
Vetelehtijöissä tuota homma jossain klubilla ainakin harrastettiin. Eli mikä on homman nimi jos saanen kysyä ?:rolleyes:
Avatar
#2 • • Ana-- Guest
ootko saletti ettei ollu ilokaasua?

Kuullostaa kyllä hullulta... Happea? Like, WHY?

hm.
Avatar
#3 • • Taedium Guest


Happea? Like, WHY?

En ole koskaan kuullutkaan tuosta hapen lisäämisestä, ja siksipä itse olen koittanut kärkkyä jos joku tähän äkkiä osaa vastata.

Se mitä omissa päissäni kelailen on, että klubilla tulee kuuma ja tunkkanen ilma. Sitten rupee porukkaa tippumaan, kun on a) nestevajaus b) kuuma c) happi loppuu. Niin kuvittelen täällä fantasioissani, että se c) kohtaa koitetaan hoitaa.

Kiinnostuin kovasti aiheesta, ja jos jollain on tietoa tai edes tietoon pohjautuvaa mietintää, niin mielelläni lukisin aiheesta.
Avatar
#4 • • Tres Guest
Hä, ettekste tiedä että puhtaasta hapesta saa kiksit?
(vinkki: juuri nyt hengittämäsi ilma ei esim. ole puhdasta
happea)

En nyt muista tarkkoja neurologisia vaikutuksia, mut
hyvä natural rush joka tapauksessa, suosittelen :D
Avatar
#5 • • JussiS Guest


Hä, ettekste tiedä että puhtaasta hapesta saa kiksit?
(vinkki: juuri nyt hengittämäsi ilma ei esim. ole puhdasta
happea)

En nyt muista tarkkoja neurologisia vaikutuksia, mut
hyvä natural rush joka tapauksessa, suosittelen :D



Jenkeissähän (tietysti) happea saa jo kaikista itseään kunnioittavista trendikkäistä baareista, ja muistaakseni Suomessakin jo joku lafka mainosti ko. tuotetta.

Itälä asialle, niin happikin kielletään ;)
Avatar
#6 • • ---[-]--- Guest
Mul on täs O PUR- purkki edes. (jotain saksalaista)

99.5% puhdasta ja niin namia.........aaaahahhhhhhhhh.................hähäähäähäähäähhä.........:002:
Avatar
#7 • • Edited Taedium Guest


Hä, ettekste tiedä että puhtaasta hapesta saa kiksit?

En saanut. Lääkehappea oli pullossa ja sieltä hengittelin puhdasta happea ja ei siitä tullut muuta, kun uloshengitys vaikeutu. Siis hyperventilaatiota rupes pukkaamaan. Ja siitä syystä taas meinas taju lähtee ja oli joku 15 sekuntii hieman "high".

No kyl se mitä mä oon niistä popperseista kuullu, ni ei niittenkään vaikutus ole kun joku 30 sekuntia. (En tajuu miksi joku sit ostaa niitä.)

edit: Siis tuota lääkehappea hengittelin intissä.
Avatar
#8 • • Ben Matlock Guest


Happea? Like, WHY?



...Tupakansavun takia.Sarjaan kuuluu myös silmätipat.
Avatar
#9 • • Wayne G Guest



No kyl se mitä mä oon niistä popperseista kuullu, ni ei niittenkään vaikutus ole kun joku 30 sekuntia. (En tajuu miksi joku sit ostaa niitä.)



nii ja poppers on kuullemma nykyään suomessa huumausainelain alainen tuote...:rolleyes:
Avatar
#10 • • Ryvon DJ Guest
Ilman hengittäminen on perseestä.
Avatar
#11 • • Zapa Guest



No kyl se mitä mä oon niistä popperseista kuullu, ni ei niittenkään vaikutus ole kun joku 30 sekuntia. (En tajuu miksi joku sit ostaa niitä.)



miten poppers ja lisähappi liittyy toisiinsa? poppersithan on nestemäistä tavaraa jota hengitellään, ihan hirveetä stuffia...
Avatar
#12 • • Zeta Guest




miten poppers ja lisähappi liittyy toisiinsa? poppersithan on nestemäistä tavaraa jota hengitellään, ihan hirveetä stuffia...



Poppers eli esim. amyylinitriitti laajentaa verisuonia, ja happirikasta verta pääsee hetkeksi päähän paljon.
Käsittääkseni tästä johtuu tuo popperssin efekti.

Liuottimilla ei liene muuta virkaa popperssissa kuin sen nitriitin saaminen elimistöön.

(tämä kaikki oli sitte muistin pohjilta repäistyä mutua)
Avatar
#13 • • Taedium Guest


miten poppers ja lisähappi liittyy toisiinsa?

Luitko sen mun postauksen?

Kun hengitin puhdasta happea suoraan pullosta, tuli hetkeksi vaikeuksia hengittää ulos, sen jälkeen meinasi taju lähteä ja sitten oli vähän kevyt pää joku viistoista sekuntia.

Ja kuulemani mukaan popperseissa se vaikutus on niin ikään joku puolisen minuuttia. Tätä ei ole kukaan kiistänyt, joten pitäydyn siinä uskomuksessa.

Eli tarkoitin, että molemmat näistä on sellaisia, joissa vaikutus on hyvin lyhytaikainen. Toisin kuin melkein minkä tahansa muun aineen kanssa - nikotiinista lähtien.

Tarvitaanko rautalankaa?
Avatar
#14 • • vaavu Guest


Eli tarkoitin, että molemmat näistä on sellaisia, joissa vaikutus on hyvin lyhytaikainen. Toisin kuin melkein minkä tahansa muun aineen kanssa - nikotiinista lähtien.



Ilokaasu kuuluu myös samaan sarjaan, eli sen vaikutus on hyvin lyhyt. Sen takia sitä pitääkin esim. sairaalassa hengittää jatkuvasti sisään.
Avatar
#15 • • MikkiHiiri Guest


Hä, ettekste tiedä että puhtaasta hapesta saa kiksit?
(vinkki: juuri nyt hengittämäsi ilma ei esim. ole puhdasta
happea)

En nyt muista tarkkoja neurologisia vaikutuksia, mut
hyvä natural rush joka tapauksessa, suosittelen :D



Jossen väärin arvaa ni "hyvät" humalat saa ainaki? :D
Eli alkaa heittää helvetisti päässä ja tulee ahdistunu olo?
Avatar
#16 • • JussiS Guest


Ilokaasu kuuluu myös samaan sarjaan, eli sen vaikutus on hyvin lyhyt. Sen takia sitä pitääkin esim. sairaalassa hengittää jatkuvasti sisään.



Sairaalan ilokaasussa on myös lisähappea mukana, perinteinen psykehörhöjen käyttämä sifoni taas on pelkkää NO2:sta. Vaikutus perustuu siihen, että aivojen hapensaanti vähenee, ja päästä alkaa heittämään.
Avatar
#17 • • Zeta Guest



Sairaalan ilokaasussa on myös lisähappea mukana, perinteinen psykehörhöjen käyttämä sifoni taas on pelkkää NO2:sta. Vaikutus perustuu siihen, että aivojen hapensaanti vähenee, ja päästä alkaa heittämään.



Hmmmm... Kylläpäs se sifonistakin imailtuna taitaa se vaikutus perustua ihan ilokaasuun. Ois aika nerokasta jos saisi samat vaikutukset pidättämällä henkeä viisi sekunttia, kuin vetämällä yhden ilokaasukapselin.
Pidättäisin kyllä henkeäni tämän tästä.
Avatar
#18 • • JussiS Guest


Hmmmm... Kylläpäs se sifonistakin imailtuna taitaa se vaikutus perustua ihan ilokaasuun. Ois aika nerokasta jos saisi samat vaikutukset pidättämällä henkeä viisi sekunttia, kuin vetämällä yhden ilokaasukapselin.
Pidättäisin kyllä henkeäni tämän tästä.


En nyt mikään lääkäri ole, mutta tarkoitin tuolla (huonosti muotoiltuna kylläkin) että typpi imeytyy vereen hapen sijasta -> aivot saavat vähemmän happea. Sikäli tuo hengenpidättäminen toimii samalla tavalla, että kun tukehtumiskuolema on lähellä (esim. hukkuminen) alkaa tuntua hyvältä.
Avatar
#19 • • Zapa Guest


Luitko sen mun postauksen?



luin, mulla oli vähän toisenlainen käsitys popperseista, eli ei tietämystä niistä..



Tarvitaanko rautalankaa?



ei, tarvitaan lisähappea :rolleyes:
Avatar
#20 • • Pocambo Guest
Tuskin Simpsoneissa Moe perusti turhaan happibaarin, joka menesty sikahyvin.