Mikä on inhimillinen hinta?
Tää pitäis oikeestaan kysyä niiltä ketkä valitsee sen nettimusan ostetun sijaan poikkeuksetta. Mua ei silleen oo oikeestaan haitannut henk .koht. missään vaiheessa CD pitkäsoittoja lukuunottamatta noi hinnat.
ja kun ostaa sinkkuja ja pääosin vinyyliä niin ei sekään sit enää niin paljoo...
Jos hinnat putoaisivat reilusti, sanotaan vaikka 25%, levyjen myynti ei tulisi kasvamaan neljänneksellä (mikä olisi edellytys sille että levy-yhtiöitten yleensä kannattaisi alkaa pudottamaan hintoja). Siksi ainakin itse pidän hinnanpudotusajatusta kuolleena syntyneenä, ellei se sitten tapahtuisi arvonlisäveron tuntuvalla pudotuksella tai peräti poistamalla se kokonaan.
Joo, nimenomaan hintaa pitäs pudottaa niin ettei se tuntuvin vaikutus olis todellakaan esim siellä levykaupassa ja pienlevy-yhtiöiden päässä. Just nimenomaan toi vero alas + vielä "demokraattiset siivut" jostain muualta vois auttaa. Mulla ei silleen tosta levynhinnan koostumuksesta oo niin hyvää tietoo et osais ehdottaa mitään järkevää tai oikeesti toimivaa.
Peruskuluttajan kannattaa pitää korkeita hintoja manatessa mielessä myös kanssakuluttajiensa käyttäytyminen, eikä aina osoittaa syyttävällä sormella ainoastaan levy-yhtiöitä.
joo, nimenomaan... mä oikeestaan osottaisin syyttävällä sormella yleistilannetta joka ei anna esim. levy-yhtiöille, levykaupoille eikä loppujenlopuks kuluttajallekaan paljoa liikkumavaraa. Tilanne on jumissa ja jokainen osapuoli ruokkii sitä omalla käyttäytymisellään. MuTu on vaan et tää juttu taitaa kohta ratketa liitoksistaan ja selvitttää itse itsensä kun kukaan ei ole kerran valmis tulemaan vastaan...
Normaaleilla markkinoilla kuluttajan kannalta edullisen hinnanmuodostuksen kannalta olennainen tekijä on myynnin voluumi, mitä piratismi / netti-imutus rassaa. Jos kulutus kasvaa, hinnat putoavat - hyvin yksinkertaista. Muutoksen on kuitenkin ensisijaisesti tapahduttava kulutuskysynnän kasvun kautta, ei siten että kulurakenteensa uhreina olevat levy-yhtiöt myisivät tuotteita alhaisemmilla katteilla toivoen että sillä hyvässä lykyssä olisi positiivinen vaikutus levymyynnin kehitykselle.
hmm... toi on totta, mut nimenomaan jotta pattitilanne raukeais noin ois tapahduttava. Oikeestaan sen takia että kuluttajalla on etulyöntiasema ja levy-yhtiöillä ei.
siis huom. edellämainittu(kaan) ei oo mun mielipide vaan tuntemus siitä mikä tilanne on Siis silleen et kuluttaja voi nyt jättää ostamatta helposti, jos tilanne ei tyydytä mut levyjen hintaa ei voi nostaa vastavetona. Seinä siis näyttäis oikeestaan olevan vastassa jollei se myyvä osapuoli oo valmis ottamaan riskiä tai
Huom saada jokin uus lakiasetus et todellakin ne verot tippuis.
Ehkä järkevintä kaikkien kannalta ois jos kuluttajat ja levyteollisuuden edustajat saisivat vedettyä yhtä köyttä. Jos jokainen tulis _ihan hintsun verran_ vastaan ja verot saatas puhuttua alaspäin
i]kun ei niitä kaikkia kuitenkaan pois saada[/i niin se kyllä jo helpottais aika helvetisti.
Tuntuu vaan et tää meininki on kyl puolin ja toisin tällä hetkellä niin angstista ettei näin tuu tapahtuun - ainakaan ajoissa. Pitäs meinaan lähtee ajaan asiaa, mut harvalla on draivia tähän juttuun koska: "siinähän on ihan vi**nmoinen duuni". Sellanen "emmäjaksa kun kaikki muutki on kuitenki sit ihan per**estä" asenne on jotenkin vallitseva.
Mutjoo... ei silleen et mä jaksasin messuta tän asian puolesta - en tosin oo levybisnekses ees mitenkään kii [
eikä vinyylinostajana noi hinnat silleen ees mua liikuta sillä mulle itselleni hinnat on nyt ok ] - mut kuitenkin.
:):)