Kovasti toivon, että Saddam syrjäytetään, ja maahan saadaan demokraattinen hallitus.
Sota ei kuitenkaan ole siihen oikea keino
Totta. Paljon parempi vaihtoehto olisi lähettää joku "hitman" ampumaan Saddam salakavalasti.
281 posts, 15 pages, 64,646 views
Kovasti toivon, että Saddam syrjäytetään, ja maahan saadaan demokraattinen hallitus.
Sota ei kuitenkaan ole siihen oikea keino
Hussein ei voi käyttää kemiallisia aseita, kuin viimeisenä oljenkorten. Jos hän käyttää niitä sodan alussa, hän samalla myöntää, että niitä oli jossakin piilossa. Se, ettei niitä ole löytynyt, ei tarkoita, että niitä ei olisi. Irak on sen verran suuri maa, että sinne voi piilottaa just niin paljon mitä haluat, minne haluat. Eihän Suomenkaan kaikkia asekätköjä ole vielä löydetty. Se kyllä ihmetyttää, että edellisessä sodassa Hussein jätettiin valtaan? Tosin silloin pääasia oli Kuwaitin vapauttaminen, eikä Husseinin syökseminen vallasta.
Asiantuntija sanoi aamutv:ssä tänään että -91 sodassa Saddamilla oli paljon kemiallisia aseita mutta ei kuitenkaan käyttänyt niitä vaikka mahdollisuus olisi ollut. Eli tuskin käyttää nytkään. Jenkit tosin käytti -91 sodassa uraaniluoteja joilla vahingoittivat omia sotilaitaan.
Mun hiljanen protesti koko paskaa vastaan alkaa nyt - en osta enää mitään mistä rahat päätyy jenkkien tai irakilaisten tileille.
http://www.stopesso.com/funstuff/nose.html
:D
Joo toivotaan että Irakin puoleltakin joku vastaisku tulee, vaikka ehkä ei välttämättä ole koko konfliktille eduksi.. mut ois aika USA:nkin saada taas näpeille ettei ne ihan luule et mitä vaan saa tehdä.
todella köyhää jenkit. mä vaihdan purkkamerkkiä airwavesiin.
Ja kenen hinnalla??? Viattomien liittouman merijalkaväen sotilaiden hengillä???
Mitä *tua? Sotilas on sotilas on sotilas. Sotilaat kuolee, niillä ei ole muuta funktiota. USA:n sotilas ei myöskään tässä tapauksessa ole viaton.
Tossa onkin se mitä luulen koko sodan todelliseksi syyksi (öljy)
IMO sotilas on viaton välikappale
Mä luulin et toi on ammatinvalintakysymys :rolleyes:
Eli esim tietokoneet jää vastaisuudessa kauppaan? :D
IMO sotilas on viaton välikappale, tosin hänen tehtävänään on puolustaa maataan / hyökätä maahan henkensä uhalla. Sotilas itse ei päätä hyökätä mihinkään, eikä itse ole vastuussa sodasta.
Tottakai se on myös sitä, mutta ei mun mielestä sodasta voi ainakaan sotilasta syyttää. Sotilasjohtoa ja maan johtoa tässä tapauksessa.
Hmm, ei ihan niinkään. Jenkkisotilaat ovat palkkasotilaita ja ovat kaikki paikalla omasta tahdostaan "vapauttamassa irakia". "Muistakaa 9/11", sanoi kapteeni sotilaille aamun hesarissa. Kostamassa ne siellä on.
Mielestäni sotilasta ei kuitenkaan voi syyttää sodasta, oli se sitten palkkasotilas tai ei. Sekin on kuitenkin ammatti muiden joukossa.
'Meillä olis sulle duunia tarjolla. Palkka on ihan kohtuullinen,
mutta sun toimenkuvaan kuuluu tappaa muita ihmisiä. Otatko
duunin?'
Niin hullulta kuin se kuulostaakin, noin se kutakuinkin jenkeissä menee.
Eli esim tietokoneet jää vastaisuudessa kauppaan? :D
Jotkut duunit on sellasia, että niihin ryhtyminen edellyttää
tiettyjä eettisiä valintoja. Sotilas on yksi niistä. Sotilas hyväksyy
sotatoimet, on niihin aktiivisesti osallisena ja tappaa ihmisiä
omasta tahdostaan. Miten hän voi olla viaton?