Uusittu portfolioni!

20 posts, 1 page, 2,306 views

#1 • • Edited NoStatus Guest
--

EDIT: Vanhat versiot poistettu, selaa alempana oleva postaus...
#2 • • Tres Guest
Hissikäyttöliittymäsi ei muuten jostain syystä toimi
Opera 6.05:lla.

Flaikkuja yms...

Aika perinteisillä linjoilla graafisen suunnittelun puolella,
ihan toimivia juttuja, mutta eivät välitä kovin voimakkaita
mielikuvia itse tapahtumista. Informaatio välittyy kuten
pitääkin, mutta fiilis puuttuu.

Valokuvia, maalauksia yms...

Valokuvaaminen on selvästi vahvin ilmaisukeinosi, suosikkini
on Painovoiman vastustaja, josta voisin teettää vaikka
julisteen. Ylipäätään perinteinen tekninen osaaminen yhdistyy
valokuvissasi esteettiseen näkemykseen, ja mikä tärkeintä,
voimakkaaseen ilmaisuun joka pyrkii esittämään asioiden
luonteen eikä vain sitä miltä ne näyttävät.

Aivan samaa ei valitettavasti voi sanoa steriileistä piirroksistasi,
tosin näytillä onkin ilmeisesti vain teknisinä harjoituksina
tekemiäsi henkilökuvia sekä suoranaisia koulutöitä, joissa
painopiste on lähes väistämättä tekninen sisällön
kustannuksella. Tekniikka on toki hallussa.

Originally posted by NoStatus
Levycase
Levypöytä auki / kiinni

Teollinen muotoilu on toinen vahvasti hallitsemasi osa-alue
tyylikästä ja käytännöllistä.
#3 • • Edited NoStatus Guest

Hissikäyttöliittymäsi ei muuten jostain syystä toimi
Opera 6.05:lla.

No ei mikään ihme. Nämä on toiset sivut mitä olen ikinä tehnyt,
ja nämäkin Frontpagella.

Aika perinteisillä linjoilla graafisen suunnittelun puolella,
ihan toimivia juttuja, mutta eivät välitä kovin voimakkaita
mielikuvia itse tapahtumista. Informaatio välittyy kuten
pitääkin, mutta fiilis puuttuu.

Valokuvaaminen on selvästi vahvin ilmaisukeinosi, suosikkini
on Painovoiman vastustaja, josta voisin teettää vaikka
julisteen. Ylipäätään perinteinen tekninen osaaminen yhdistyy
valokuvissasi esteettiseen näkemykseen, ja mikä tärkeintä,
voimakkaaseen ilmaisuun joka pyrkii esittämään asioiden
luonteen eikä vain sitä miltä ne näyttävät.

Aivan samaa ei valitettavasti voi sanoa steriileistä piirroksistasi,
tosin näytillä onkin ilmeisesti vain teknisinä harjoituksina
tekemiäsi henkilökuvia sekä suoranaisia koulutöitä, joissa
painopiste on lähes väistämättä tekninen sisällön
kustannuksella. Tekniikka on toki hallussa.

Kerrankin joku antaa kunnollista ja rehellistä palautetta! Yleensä
kuulee vain joko a)tosi hieno b)ihan hyvä c)eh... erikoinen. :)
Täytyypä panostaa tohon graafiseen suunnitteluun, vaikka itse ja tilaajatkin
ovat kyllä olleet tähänkin asti tyytyväisiä. Valokuvaus on kyllä sydäntä
lähellä, tosin se on vähän kausiluontoista hommaa. Positiivinen
palaute antaa kyllä aina uutta intoa siihenkin. Piirrustukset on tosiaan
vain harjoitustöitä, mutta laitoin ne nyt joka tapauksessa näkyville.

Teollinen muotoilu on toinen vahvasti hallitsemasi osa-alue
tyylikästä ja käytännöllistä.

Kiitän, teollista muotoiluahan tässä ollaan jo toista vuotta
opiskeltu, joten kai sitä sitten oikealla alalla ollaan. :)
#4 • • JussiS Guest
Pakko todeta et Liebherrin mix-cd:n kansi on vähintään miehekäs. Harvinaisen omaperäinen idea ainakin, ja levyllä meno oli vähintäänkin kansia vastaavaa synkkää pauketta.
#5 • • rhedlund Guest
nuo valokuvat raskaasta teollisuudesta lämmitti sydäntäni!
#6 • • Timce Guest

Pakko todeta et Liebherrin mix-cd:n kansi on vähintään miehekäs. Harvinaisen omaperäinen idea ainakin, ja levyllä meno oli vähintäänkin kansia vastaavaa synkkää pauketta.

Täältä myös ISO käsi, tuosta mix-cd:n kannesta. Tuore idea ja noiden vääntämiseen on varmasti kulunut duunipaikalla myöskin arvokasta (työnantajalle) työaikaa ;)
#7 • • NoStatus Guest

Täältä myös ISO käsi, tuosta mix-cd:n kannesta. Tuore idea ja noiden vääntämiseen on varmasti kulunut duunipaikalla myöskin arvokasta (työnantajalle) työaikaa ;)

Kiitän. :)
Kannet tein itse asiassa koulussa, mut aikaa niihin tosiaan meni jokunen tunti.
#8 • • pakana Guest
Diggaan jäbän tyylistä.

Nois fotoissa on kaikissa yhtenäinen, harmoninen ote - hyvää jälkeä.
#9 • • NoStatus Guest
Tässä pari tatuointia, jotka olen piirtänyt tutuilleni kevään aikana.
Näitä oli mielenkiintoista tehdä, koska aikaisempaa kokemusta ei ole.

Mitäs mieltä olette?
"Asiakkaat" ovat kyllä pitäneet, mutta tämä jos mikä on mielipideasia.
Fingerprintistä on vielä kaksi versiota näytillä, kun lopullista ratkaisua
ei ottaja ole vielä tehty.

Angel tattoo
Fingerprint tattoo
#10 • • Tapi T Guest
Lahjoja sulta kyllä löytyy. Varsinkin valokuvat "usvaa metsässä (30sek. valotusajalla)" ja "talvinen niitty" kelpaisivat melkeinpä johonkin luontokirjaan. Molemmissa on kerrassaan erinomainen tunnelma ja tilanteen voi melkeinpä aistia kuvan välityksellä. Ammattitasoa.

Muut valokuvasi eivät em. kaltaisia suuria tunteita herätä, vaikka teknisesti ihan hyviä ovatkin. "Matka merelle" on ehkäpä muista kuvista tunnelmaltaan onnistunein.

(En tiedä onko vika minussa, mutta työkoneiden kuvista en saa kiksejä. ;) )

Maalauksesi ovat teknisesti moitteettomia, mikä ehkäpä koituukin niiden kohtaloksi. Ne ovat mukavia katsella, mutta niistä puuttuu ihmisen kädenjälki ja eräänlainen rosoisuus, jollaisesta pidän.

Kuten olen jo muistaakseni aiemmin sanonut, niin soittopöytä ja levycase ovat todellisia taidonnäytteitä. Varsinkin tuollaiselle soittopöydälle luulisi löytyvän laajempaakin kysyntää. Olen muuten edelleen sitä mieltä, että sinun kannattaisi ottaa levycase mukaan, ja kiertää sen kanssa kaikki Helsingin modernit sisustusliikkeet läpi.
#11 • • kilobitti Guest

nuo valokuvat raskaasta teollisuudesta lämmitti sydäntäni!

Todellakin. mulla on aina joku noista traktorikuvista taustakuvana duunissa :excellent:
#12 • • NoStatus Guest
Italowesternin ensi-ilta. Katso eka postaus!
#13 • • Bio Guest

Testasin DV-kameraa ja Pinnaclea, ja siinä sivussa syntyi italowesterniä parhaimm... pahimmillaan.
Ei kannata ottaa vakavasti, eikä oikein voikaan. Katso jos uskallat. :) Palautettakin saa antaa.

:D

Oli aika jännä.. välil niistä lego-ukoista heijastui punainen valo, joka näytti infrapunatähtäimeltä :laugh:
#14 • • NoStatus Guest

Testasin DV-kameraa ja Pinnaclea, ja siinä sivussa syntyi italowesterniä parhaimm... pahimmillaan.
Ei kannata ottaa vakavasti, eikä oikein voikaan. Katso jos uskallat. :) Palautettakin saa antaa.

:D

Oli aika jännä.. välil niistä lego-ukoista heijastui punainen valo, joka näytti infrapunatähtäimeltä :laugh:

Joo, mut totuus on tarua tylsempää, se on vaan sen kameran rec-valo. :D
Muuten, ne on Playmobil-ukkoja jos tarkkoja ollaan.
#15 • • NoStatus Guest
Tässä linkki uuteen vastavalmistuneeseen portfoliooni (versio 0.8):

http://www.hut.fi/~handell/henri_andell_portfolio_web.swf

- vaatii Flash Playerin
- tiedosto on noin 3,5 Mb
- oikoluku tekemättä
- kohderyhmänä työnantajat, joilla on iso näyttö :)
- lisämatskua tulee vähitellen

Mielipiteitä sisällöstä, ulkoasusta, toiminnasta, jne... kiitos!
Ante

#16 • • Ante

Tässä linkki uuteen vastavalmistuneeseen portfoliooni

http://www.hut.fi/~handell/henri_andell_portfolio_web.swf

Rok! Jos nyt ei nillitä flässistä, niin muuten oikein mallikelpoista katsottavaa. Juomalasi-sivulla pikkukuvia ei voi klikata suuremmaksi eikä projektisivun päätason pikkukuvakkeista pääse suoraan ko. projektiin. Myös levyjen kansia ja flaikkuja olis kivaa vähän zoomailla. Raskas kuin mikä, mutta kaunis ja työsi esitelty hyvin.
#17 • • NoStatus Guest

Rok! Jos nyt ei nillitä flässistä, niin muuten oikein mallikelpoista katsottavaa. Juomalasi-sivulla pikkukuvia ei voi klikata suuremmaksi eikä projektisivun päätason pikkukuvakkeista pääse suoraan ko. projektiin. Myös levyjen kansia ja flaikkuja olis kivaa vähän zoomailla. Raskas kuin mikä, mutta kaunis ja työsi esitelty hyvin.

Kiitos palautteesta!

Raskashan toi on, mutta en anna sen haitata kun portfoliolle ei nyt tällä hetkellä ole varsinaista "virallista" käyttöä. Pikkukuvia ei saa suuremmaksi eikä niin ollut tarkoituskaan, kun tiedosto on muutenkin jo noin iso. Voi kuitenkin olla että lisään ne vielä myöhemmin.

Noista projektitason päätason pikkukuvakkeista olis tosiaan hyvä päästä suoraan projekteihin, hyvä huomio!
#18 • • erik Guest
Ulkoasu oli hieman tylsähkö ja vanhahtava: olisi ehkä parempi pitäytyä aivan karun perustypografiassa ja leiskassa, vaikka pelkkää helveticaa ja kaikki härpäkkeet pois :)
Käyttis oli ihan asiallinen ja helppo, vaikkakin ennalta-arvattava.
En näe Flashin käytölle perusteita, mutta siitä mulla onkin tapana aina whinettää.

Hieman suppeasti duuneja esillä: noista käytettävyysduuneista olis kaivannu huomattavasti laajemmin sisältöä, ne kuitenkin lienee aika laajoja ja vaativia kokonaisuuksia. Muutenkin mun mielestä pääpaino ehkä sopis olla tolla TeMu -puolella, kun se kuitenkin on pääaineesi. El siis jotain detskua ja kuvausta kehiin, lihaa ympärille.
Esim. noi graafiset jutut+kaikki muu vois IMO hyvin olla jonkun "Other"-osion alla (Noi flabat ynnä muut edustaa IMO sen verran pureskeltua ja tuttua klubi/kiksu-estetiikkaa).
Englannin kieltä en suuremmin tarkistanut, mutta osu silmään, että CV: ssa Military statukseen on lipsahtanu kersantti, siis suomeks. Mun mielestä on sinänsä hieman arveluttavaa itse asiassa ylipäätään sisällyttää koko inttijuttu tohon, siinä kun ei muutenkaan pahemmin infoa oo (kuten ei oo tarviskaan); tuli jotenkin hieman armeija-entusiasti olo :)

Eli summa summarum: noi teollisen muotoilun duunit kuitenkin lienee se pääpaino, ja kun ne on muutenkin laadukkainta antia tuossa, olis syytä esittää ne hieman kattavammin. Vaikuttivat ihan asiallilta ja fiksuilta.
#19 • • NoStatus Guest

Ulkoasu oli hieman tylsähkö ja vanhahtava: olisi ehkä parempi pitäytyä aivan karun perustypografiassa ja leiskassa, vaikka pelkkää helveticaa ja kaikki härpäkkeet pois :)

Aloitinkin aivan yksinkertaisesta ulkoasusta, mutta kyllästyin siihen itse aika nopeesti ja lisäsin vähän kikkaa. Voi olla että kohta kyllästyn tohon. :)

Käyttis oli ihan asiallinen ja helppo, vaikkakin ennalta-arvattava.
En näe Flashin käytölle perusteita, mutta siitä mulla onkin tapana aina whinettää.

En oo mikään kummoinen nettisivujen tekijä, ja tarkoitukseni olikin saada tehtyä itselleni "hieno" portfolio toimivalla käyttiksellä välittämättä siitä, kuinka se toimii netin kautta. Ymmärrän kyllä ettei noin iso yksittäinen tiedosto ole nettiystävällinen, mutta sitä yritän parantaa jos aikaa ja tahtoa riittää.

Hieman suppeasti duuneja esillä: noista käytettävyysduuneista olis kaivannu huomattavasti laajemmin sisältöä, ne kuitenkin lienee aika laajoja ja vaativia kokonaisuuksia. Muutenkin mun mielestä pääpaino ehkä sopis olla tolla TeMu -puolella, kun se kuitenkin on pääaineesi. El siis jotain detskua ja kuvausta kehiin, lihaa ympärille.
Esim. noi graafiset jutut+kaikki muu vois IMO hyvin olla jonkun "Other"-osion alla (Noi flabat ynnä muut edustaa IMO sen verran pureskeltua ja tuttua klubi/kiksu-estetiikkaa).

Tämä onkin aina se suuri kysymys: kuinka paljon tietoa ja yksityiskohtia laittaa projekteista portfolioon? Toiset haluaa vain pikaisen katsauksen siitä minkälaisia projekteja portfolion omistaja on tehnyt, ja toiset haluavat tietää projekteista vähän enemmän. Tämän tietysti voisi ratkaista esim. tekemällä projektisivulle 'lisätietoa' linkin, katsotaan jos saan aikaiseksi.

Englannin kieltä en suuremmin tarkistanut, mutta osu silmään, että CV: ssa Military statukseen on lipsahtanu kersantti, siis suomeks. Mun mielestä on sinänsä hieman arveluttavaa itse asiassa ylipäätään sisällyttää koko inttijuttu tohon, siinä kun ei muutenkaan pahemmin infoa oo (kuten ei oo tarviskaan); tuli jotenkin hieman armeija-entusiasti olo :)

Tämä on taas hassu juttu. Vähän aikaa sitten itsekin ajattelin, ettei ketään enää nykypäivänä kiinnosta mikä olin armeijasta päästyäni tai että edes kävinkö armeijan, mutta yhdessä projekteistani (ei varmaan vaikea arvata missä) huomasin että kyllä vaan kiinnostaa. Ensivaikutelman perusteella työnantajani olisi kuulemma keskustellut kanssani vain pesäpallomailan kanssa (mulla on musta tukka ja lävistys korvassa), mutta kun hän kuuli että olen reservin kersanttiu, niin meistä tuli saman tien "parhaat kaverit". Ei sitä siis koskaan tiedä mistä ne työpaikat on kiinni. :)
#20 • • SamZa Guest
Monipuolinen taitaja! Tres antoi kyl aika hyvät kommentit kaikesta joten en suurempia ala lässyttään. Jos lahjoja on niin olet hyvä esimerkki miten niitä voi käyttää. Tosin liika yritys sotkee kokonaisuutta, joten vahvuuksia kannattaa harjoittaa ja ylimääräisen vois jättää pois. :D