Yo-kirjoitukset 2003 Kevät

77 posts, 4 pages, 20,973 views

#21 • • Daniel Braun Guest

Kirjoitin itse samasta aiheesta.Juttu lähti liikkeelle jostain sugarhill gangista ja Grandmaster flashista.En tiedä kyllä miten flash liittyy räppiin mutta tuskin tietää YTL:kään.Toivottasti en historioinut liikaa.
M pitäis ainakin saada.Pilkku ja yhteenkirjoitussäännöt oli kyllä pahasti hukassa mikä kyllä laskee pisteitä.

Mä en jaksanut käydä paljoa tarinoimaan noista ulkomaan rap hemmoista... Kun tuo YTL ei kuitenkaan olis sitä osannu arvostaa ja kun kyseessä oli suomi-rap, niin päätin jättää sen osan kokonaan pois. Tosin tuli tarinoitua mustan rytmimusiikin historiaa alkaen orjien työlauluista bluesin&jazzin kautta Motown:in tuottamaan souliin...

Tavoitteena oli se M, mutta taitaa jäädä tavoitteeksi. Unirytmi pentele teki tepposen, enkä saannu unta kun vasta tuossa klo 02...

Nyt pitäis lukea realiin, mutta ei jaksais millään... Varmaankin pienet päiväunet helpottais asiaa, mutta, sitäennen kauppaan. Kauhea nälkä!
#22 • • Aulis_G Guest
Tulipa mieleen hupaisa kohtaus aamun kirjoituksista:

Äidinkielen opettaja kertas säännöt ja ohjeet nopeesti salin edessä. Rehtori saapuu paikalle.

Rehtori: "Ja jos toilettiin haluatte mennä, nousette seisomaan pulpetin viereen ja odotatte että kirjuri antaa luvan.
Ja jos teiltä loppuu paperi, nostatte käden ylös niin opettaja tuo teille paperia"

:D :D :D

Taisi rehtori parka tarkoittaa koepaperia mutta yhdistettynä tuohon toilettitarinaan ilman taukoa kuulosti vähän koomiselta :p
#23 • • Daniel Braun Guest
Mikä muuten on eväs politiikkanne kirjoituksissa? Menettekö kirjoittamaan suklaapatukalla&energiajuomalla vai pari perinteistä juusto&kurkku leipää mukana ja juomana pillimehua?
Mun eväät tän päivän osalta olivat: pullo vettä ja pullo Ed-energiajuomaa... En oikein ole noita aamupala ihmisiä, mutta tänään söin pari leipää aamiaiseksi, sekä hieman karkkia...

Läppänä tuossa töissä tuli seuraavaa:
Kun juteltiin siitä että väsyneenä kirjoittajaa ja toisilla on mukana pari tölkkiä Batteryä, niin entäs jos heittäis pulpetille peilin ja kävis leikkimään partakoneenterällä ja pillillä... Kauankohan kestäis että kannettais ulos salista? :D
Tää siis oli läppää, en käytä, enkä tule käyttämää...

Kuinkas tupakoitsijat? Oletteko liimannut 100+1 nikotiinilaastaria kehoonne vai meneekö toi 5-6 tuntia helposti ilman?
#24 • • Charly Guest

Mikä muuten on eväs politiikkanne kirjoituksissa?

...

Kuinkas tupakoitsijat? Oletteko liimannut 100+1 nikotiinilaastaria kehoonne vai meneekö toi 5-6 tuntia helposti ilman?

eväänä parit voileivät ja appelsiinimehu. aamulla poltin tupakan eikä tehnyt neljän ja puolen tunnin aikana yhtään mieli röökiä.

suomirapista kirjoitin itsekkin. :) en tiedä miten toi nyt meni, mutta eiköhän tosta läpi mennä.

nyt sit pitäs alkaa kertailee reaaliin.
#25 • • master bator Guest

Mikä muuten on eväs politiikkanne kirjoituksissa?

....

Eväänä oli tällä kertaa pari lauantaimakkara-juustoleipää ja puoli litraa äiteen tekemää kotimehua :) Mä en ymmärrä miks ihmeessä kaikki teki siitä suomirap-jutusta. Itsekin sitä vilkuilin jonkin verran, mutta päädyin siihen valehtelu-tutkimus-juttuun. Se meni aikamoiseksi filosofiseksi pohtimiseksi loppua myöten, kun alkoi pää pikkuhiljaa seota:D No, ei sitä tiedä vaikka moinen bullshitti tekisi vaikutuksen arvostelijoihin:)

Ei siihen kyllä mitään nikotiinilaastareita tarvii. Ja jumaliste, että se rööki palkitsee, kun on muutaman tunnin vääntäny koetta... Itse tosin viihdyin vain alle neljä tuntia, mutta kuitenkin :)
#26 • • kapteeni säärikarva Guest
Jep. Itsekkin kirjoittelin tuosta suomirapista.. pois lähdin klo 14.45 eli aika viime tippaan kirjoittelin. Eväinä oli ruisleipää ja jotai rieskaa tjsp. appelsiini, mehuu ja pari suklaapalaa. Tosin en kerenny syömään ku ruisleivät ja mehuu.. en tajuu miten se aika meni nii nopeesti.
Ja mainittakoon vielä että kirjoitan reaalin(kemia,psyka), matikan(lyhyt), enkku-A, ja ruotsi-B. jep jep.
Tuntuu hullulta tuo reaali kun aikaa on vähän ja 8(!) kysymykseen pitäisi vastata. No kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä.:002:
#27 • • Ben Matlock Guest
No nyt alkoi harmittamaan että kirjoitin siitä suomi-rapista.Ajattelin että se vois olla aihe johon kovin moni kirjoittaja ei tartu.Tais toisin käydä.Se valehtelu jutskakin oli vissiin aika suosittu.
Mulla oli eväänä puoli litraa jäätee-litkua,pari tuhtia kananmuna voileipää,omena ja vähäkalorisia suklaapatukoita joissa oli seassa jotain mysliä.Namnam...:) Samoilla eväillä muihinkin kirjoituksiin.
#28 • • Secur Guest
Toivotan kaikille kirjoittajille ja kirjoittaneille onnea!
#29 • • olliS Guest

Mä oon kyllä huolissani suomalaisesta nuorisosta, jos kerran YO-kokeisiin ei valmistauduta kunnolla. Tuossa iässä minä olin vastuuni ymmärtävä nuori ja luin ihan perkeleesti!
:005:

Olen samaa mieltä! Tosin silloin, kun tuli itse luettua YO-kokeisiin, määrä tuntui paljolta, mutta jos vertaa tämän hetkisen lukemisen määrää siihen, oli se suorastaan lastenleikkiä! Mitä olisikaan tapahtunut, jos silloin olisi lukenut samalla intensiteetillä ja laadulla kuin nyt? Toisaalta, eipä sillä enää ole mitään merkitystä..

Securin sanoin: tsemppiä kaikille kirjoittajille!
#30 • • Aulis_G Guest

Toivotan kaikille kirjoittajille ja kirjoittaneille onnea!

Kiitos, sitä tarvitaan huomenna :D
#31 • • Daniel Braun Guest
Noin! Reaali meni niin pahasti päin sitä itseään! Olis ehkä pitäny vähänä enemmän lukea :) No, neljään psykaan, kolmeen historiaan ja yhteen fysiikkaan vastasin. Pari vastausta oli kyllä pahasti hakusessa, mutta muuten meni periaatteessa ihan ok tasolla.

Läpi todennäloisesti menee, mutta arvosana tulee maksimissaan olemaan B...

No, matskaan sitten panostusta ja englantiin... Varsinkin tuo enkku varmaankin mättää tosi pahasti. Arvosanat kun aina on ollu tasoa 5 :D
#32 • • Aulis_G Guest

Noin! Reaali meni niin pahasti päin sitä itseään!

Ikävä kuulla. Itsellä tosi hyvät fiilikset reaalin suhteen. Vastasin seittemään historian ja yhteen uskonnon kysymykseen. Historiassa oli monia ajankohtaisia aiheita (mm. YK ja Suomen Valtioneuvoston muodostaminen). Lisäksi oli kysymyksiä mm. rakenteellisesta työttömyydestä ja naisten asemasta kehitysmaissa. Kaikenkaikkiaan ihan hyvä koe :)
#33 • • Daniel Braun Guest
:007: Mulla tosiaankin meni toi sitten lopulta hieman arvonnaksi. Olis siinä psykassa, mihin panostinkin lukemisen suhteen, ollut pari kysymystä johon olis voinnu vastata... Mutta kun tuntui siltä että siitä vastauksesta olis tullu sitten vähän sitä sun tätä, niin päädyin hajauttamaan historiaan sekä siihen fysiikan tehtävään nro. 11. Se miksi a) veden lämpötila blaa blaa.. b) jääkaapista otettu kylmä pullo blaa blaa etc.

Kyllä se läpi menee, ei se nyt niin vituiksi mennyt, mutta... Harmittaa silti. Ja kaikenlisäksi on helvetinmoinen väsymys.

z Z z Z :018: Pakko mennä nukkumaan hetkeksi, ja sitten saunailtaan! Onneksi ei tartte ruotsia kirjoittaa... Tänään olen siinä kunnossa että...! Toivottavasti en sammu väsymykseeni.
#34 • • Aulis_G Guest

z Z z Z :018: Pakko mennä nukkumaan hetkeksi, ja sitten saunailtaan! Onneksi ei tartte ruotsia kirjoittaa... Tänään olen siinä kunnossa että...! Toivottavasti en sammu väsymykseeni.

Hehe, oikea asenne! Tänään pää täyteen ja maanantaina vasta seuraavaks koululle :D
#35 • • Charly Guest
jooh. tiukille meni mut sain sentään vastattua kaikkiin kahdeksaan (4 filosofiaa ja 4 fysiikkaa). jäi vaan jotenkin epävarma olo. kyllä varmaan läpi menee mut hankala sanoa yhtään millä arvosanalla...

ois varmaan pitäny lukea vielä enemmän.. :rolleyes:
#36 • • Mr. Sinner Guest
Reaali tuntu menevän ihan ok. Vastasin kuuteen historiaan ja kahteen uskontoon(joista toinen oli jokeri). Saa nähä millast arvosanaa noist tulee.
#37 • • Ben Matlock Guest
Mä vastasin 5 psykan kysymykseen ja 3 historian.Alkoi naurattamaan kun sai sen koe paperin käsiinsä.Siinä oli just niitä kysymyksiä mitä odotinkin ja mitä opettajat oli neuvoneet lukemaan.Kirjoitin 16 sivua(8 arkkia) tekstiä ja nyt on ranne ihan paskana.Kyllä tosta pitää ainakin M tulla:D
Aika meni kyllä tiukille.
#38 • • renni Guest
Jeh. Mä vastasin 4 historian ja 4 maantiedon kysymykseen. Kivasti meni, tuli 7 arkkia tekstiä ja käsi tuntuu siltä ku joku ois hyppiny sen päällä.

Ylihuomenna olis vielä se toinen kotimainen eli ruotsi :(
#39 • • Ben Matlock Guest
Oli suhteellisen löysä ruotsinkirjoitus.Aamulla nukutti mutta mielenkiinto heräsi siinä vaiheessa kun tuli mainintaa Kool Kat recorsista:001:
Meni muuten hyvin mutta mulla oli suuria ongelmia päättää mitä tehtävää millekin vastauspaperille kirjoitan.Mitä joku "särskilt konceptpaper" meinaa? Mulla ei ole kuin sitä tavallista konseptia.Voisivat olla vähän selkempiä noiden ohjeidensa kanssa:005:
#40 • • MySki Guest
Alla 12,5 tunnin unet ennen kun menin ruotsin kokeeseen ja varsin näppärästi suju. Lukenu en juuri yhtään, eli ihan perus sanavaraston ja yleistiedon pohjalta työskentelin. Aine tosin tökki, mutta niinhän se aina! Oli kyllä osanneet pistää jos jonkin moista tehtävää. Produktiiviset aukkotehtävät ei ikinä ole oikein kivoja. Se särskilt konsept tai joku oli kai puolikas konsepti, tai ainakin minulta sellanen löyty..