!!! Varoitus - Älkää ostako mitään Music citystä !!!

24 posts, 2 pages, 5,358 views

Avatar
#1 • • FoFlow Guest
Kehuin tuossa taannoin esim Sonarin hintaa Music-city.de -nimisessä kaupassa. No hinta koski saksankielistä versiota. Kaverit lupas heti ensimmäisestä meilistä alkaen että kyllä se englanninkielinen on... No palautettuani paketin sain kuulla että koko lafka on selvitystilassa, eikä mitään mahdollisuutta ole saada rahoja tai korvaavaa tuotetta tilalle. Eli varoituksen sana, tuosta puljusta ei enää kannata tilata yhtään mitään, voivat laittaa lapun luukulle hetkellä millä hyvänsä ja sinne sitten jäävät rahat.

En tiedä sopiiko tää paremmin tänne vai buy/sell osastolle, mutta täällä jengi yleensä noita tulevia hankitojansa pähkäilee...

<offtopic>
Sonar XL 2.2 DE myytävänä...
</offtopic>
Avatar
#2 • • GateWay Guest
Tulihan tuolta itsekin viime vuonna levarit ostettua ja homma toimi nopeammin kuin esim. Thomannilla mutta toivottavasti laitteet kestää takuun ajan ettei jää vituttamaan jos sitä kautta ei saa mitään.

Haluaisin kuulla jotain virallistakin tästä ihan vain tulevaisuuden hankintojenkin takia...
Avatar
#3 • • FoFlow Guest
Bernd Wetenkamp kirjoitti 05.02.2003 kello 17:49:
> Hello Petteri,
>
> I just talked to Klemm Musik again. They are the distributor for
> Sonar in
> Germany. They told me that the price for the English Sonar XL was
> for the
> educational Version. The price for Sonar which ist the correct price for
> the
> english version ist 715 EUR. The big difference between the german
> and the
> english version ist due to the fact that they are completly different
> products for different markets. as you probably know Cakewalk ist
> leading
> the US-market in front of emagic and steinberg. Thus they can sell thei
> products there at remarkably higher prices.
> Secondly I have to tell you that due to the fact that music city is
> insolvent at the moment, we are not able to pay back any money you have
> paid
> already. We can offer you either to send you back the German Version of
> Sonar or to buy something else with a similar price and send you this
> without shipping costs.
> I apologize in the name of Music City and hope that we find a friendly
> solution.
>
> Best Regards,
> Boris Hoeltje
> Music City Team

Ja vielä vähän...

Hello Petteri,

thanks for your info. I have just talked with our management and they told
me very bad news: Because we are insolvent we are not allowed to calculate
the sum against you allready paid because it is insolvenz
mass. The only thing I can offer you is sending you the german version back
and you try to sell it with
ebay or you wait until our insolvenz is finished. I'm very very sorry, but
there is no other possibilty
because it is included in the german rights of insolvenz.

best regards, Bernd Wetenkamp
Music City Team

--
:mad: :mad: :mad: Sanoisinko että vi**n ku**päät. Ensin väärä versio, sitten sanovat että lähetä takas ni laitamme sulle englanninkielisen version, kun se on lähetetty takas Saksaan, he toteavat että katohan vaan, englanninkielinen maksaakin näin ja näin paljon lisää, voit ottaa ton takas tai jotain samanhintasta tilalle. No sitten ajattelin että vi**t, otetaan nyt sit se Cubase kun olen sitäkin käytellyt. Ja eikun kaverit taas vähän aikaa säätää ja sanoo että eivät voi hyvittää jo maksettua summaa Cubase kaupassa, vaan mulle jää ainoastaan vaihtoehdoksi ottaa se saksankielinen versio takas.

Tän takia on hyvä suosia suomalaista... Vastaavanlainen kämmi mulla kävi Thomannin kanssa pari vuotta sitten. En vaan tunnu oppivan niin millään :(
Avatar
#4 • • DJ Rasta Guest
äijäthän pettää lupauksia siihen tahtiin että huh huh.....miten voi olla noi vaikeeta......?
miten se thomannin juttu meni? jäikö rahat sinne? vai saitko takas?

ei oikee uskalla luottaa enää mihinkää....

no hyvä ku kerroit, ni tietää olla ostamatta tuolta mitään.
Avatar
#5 • • Edited yana Guest



Tän takia on hyvä suosia suomalaista... Vastaavanlainen kämmi mulla kävi Thomannin kanssa pari vuotta sitten. En vaan tunnu oppivan niin millään :(



entäs kun asioit suomalaisen firman kanssa, ne lähettävät sulle väärää tavaraa, joutuvat selvitystilaan ja ovat samankaltaisien sääntöjen sitomia. sulla on silti käsissä väärä tuote jota et voi vaihtaa mihinkään. okei voit mennä helpommin yhden miehen mieliosoitukseen pääkonttorin ovelle tai murtautua varastolle... mut sama homma silti, ainoastaan lyhyemmät etäisyydet.

tossa vaiheessa ois hyvä olla joku kuitti siitä mitä sä oot tilannu ja mitä sulle on tullut. sen jälkeen yhteys luottokuntaan ja ilmoitat music cityn laskuttaneen väärin (tuotteesta jota et ole tilannut), vaadit oikaisun laskuun ja annat niitten hoitaa perimisen.

jos olisin itse tuossa tilanteessa mulla ei tietenkään ole mitään tilausvahvistuksia kuin mailina, joten pyytäisin eka music citystä tuon tilanteen kirjallisena postitse ja sen jälkeen ottaisin yhteyttä luottokortin myöntäneeseen tahoon. paitsi jos toi on ollut joku postiennakkosysteemi niin sit se taitaa olla vähän mutkikkaampi homma
Avatar
#6 • • Edited vinha Guest
Samaiseltahan firmalta tilasin kesällä mikserin, josta sain hieman väärän mallin. Lisäksi laitteessa oli virtalähteessä vikaa, mikä oli jo todella haittaava ongelma. Music City ei vastannut yhteenkään lähettämistäni kolmesta sähköpostista, joissa selostin ongelmaa ja kysyin ohjeita. Lähetin myös kuluttaja-viranomaisilta saamieni ohjeiden mukaisen kirjeen, jossa uhkailinkin jo toimenpiteillä, mutta mitään vastausta ei kuulunut.

Sen verran Music Cityn väki lähettämiini sähköposteihin reagoi, että he lisäsivät minut mainospostituslistaansa. Jipii :]

(Lopputarina: Mikserin valmistaja ehdotti yhteydenottoa Saksan viralliseen maahantuojaan, mutta tämä jäi minulta tekemättä. Olin jo kuitenkin niin kyllästynyt säätämiseen, että postikulujenkin pelossa jätin koko asian sikseen)
Avatar
#7 • • FoFlow Guest
No juu, voisinhan mä yrittää saada noita vekslattua luottokunnan kautta tai muuten, mutta sainpahan validin serialin Sonariin ja täten myös pääsyn Sonarin updatteihin ja tukeen. Se oli se mitä halusinkin. Toki täysin virallinen Sonar in English olis ollu mieleen, mutta nyt on germaaniversio hyllyssä ja Enklish versio kovolla (validilla seriaalilla). Ilmoitin myös Cakewalkin ameriikan konttuuriin heidän lievästi sanottuna paskasta jälleenmyyntikanavasta Euroopassa. Tuskin tolla asiakaspalvelulla voitetaan markkinaosuutta Cubaselta tai Logicilta... Itsekin olisin sitten loppumetreillä ottanu Cubasen, mutta kun ei niin ei...

Thomannilla kävi vähän paremmin. Sain aluksi sieltäkin väärää tavaraa ja loppujen lopuksi oikea saapui tänne Suomeenkin, mutta odottaa sai kuukausitolkulla. Viikottainen vastine kyselyihini oli että "ihan just lähtee, pari päivää vielä".

Se, että firma on selvitystilassa, pitäisi ilmoittaa asiakkaille. On se kumma että silti businessta tehdään kuin ei mitään olisi tapahtunut. Tämän takia sanoin "suosi Suomalaista". Luultavimmatummin tieto selvitystilaan joutuneesta firmasta löytää täällä paremmin tiensä kuluttajapoloisen korviin.
Avatar
#8 • • Peter Skogberg Guest
FUCK!

Tilasin KUUKAUSI SITTEN Ecler HAK-360:n Music-citystä. Énsin tuli maili: delayed for two weeks. Kahden viikon päästä lähetin uuden kysymyksen, ja vastaus: delayed for two more weeks. Tänään kysyin onko mitään uutisia mikseristäni, ja: "I am sorry, but we can't get HAK-360 mixer, so I cancelled your order two weeks ago."

Sitten päätin, että nyt on pakko mikseri saada, ja tilasin koolkatrecordsista äsken...
Avatar
#9 • • Edited OSC8 Guest
Kyllä Thomannilla (ja vähän pankissakin) osataan säätää isolla
kauhalla.. ;)

Tilasin alkuviikosta räkin ja muuta sälää
(muutin hiljattain joten tilat on liian ahtaat
nykyiselle vinoräkille). Aluksi kaikki meni
hyvin, tuli tilausvahvistus jne jossa kamojen
luvattiin olevan postissa 48h sisällä.
Nooh, meni kolme päivää ennenkuin havahduin
kysymään pakettivahvistusta jotta näkisin
missäpäin eurooppaa paketti liikkuukaan.

Kyllähän sen jo melkein oli arvannutkin ettei
tilaus ollut mihinkään lähtenyt: paketti oli liian
suuri postin kuljetettavaksi. Minun onneksi
tilausvahvistushan tietylle summalle oli jo
tullut, joten eivät voineet varmaan muuta
kuin tarjota toimitusta ilman lisäkuluja -
UPS:lla. Tässä vaiheessa ajattelin vielä että
ehkä parempi näin, tavarat tulevat ihan
kotiovelle asti kuljetettuna, vaikkakin hieman
myöhemmin kuin toivoin.

Mutta eipä nuolaista ennenkuin tipahtaa..
Lasku kylläkin pitäisi maksaa etukäteen,
ja faxata sitten heille kuitti maksetusta
laskusta "jottei tarvitse odotella rahojen
saapumista tilille". No ei siinä sitten mitään,
minä kävelen pankkiin laskua maksamaan,
mutta sitten homma meneekin jo ihan hulluksi.

Pankkivirkailija ihmettelee ensin itse outoa
tapahtumaa (maksu ihan ULKOMAILLE, ohhoh :rolleyes: )
jonkin aikaa, kunnes pyytää vielä toisen
virkailijan mukaan ihmettelemään. Aikansa
pähkäiltyä tulevat siihen tulokseen että kyllä
tämä nyt kannattaisi maksaa intternetishä.
Minä siihen selittämään että kun haluaisin
sellaisen kunnon maksutositteen tästä, että
voin todistaa että olen laskun maksuun
pistänyt. Virkailijat siihen yhteenääneen
että "kyllä se kelpaa kun tulostat vaan sen
internetin maksukuittauksen"..

Näin jälkeenpäin ajatellen, tästä skenaariosta
tuli mieleen se Vintiöiden jatkuva sketsi, jossa
kaksi äijää hokee että "anna mennäh! anna mennäh!"
samalla kun kolmas äijä tekee jotain todella
typerää.. Arvatkaa kuka tässä tilanteessa oli
se kolmas äijä?

Tänään sitten aamulla netissä lasku maksaen
ja netistä tulostettu "kuitti" saksaan faxaten.

Menee useampi tunti, ja vasta tiedusteltuani
faxin perillemenosta tulee thomannilta ilmoitus:
"emme voi hyväksyä sitä, koska siinä ei ole pankin
leimaa". Argh...

Varsinainen punchline tässä
vitsissä oli kuitenkin lisähuomatus, eli "rahat silti
yleensä siirtyvät nopeasti eli saamme kuitenkin
tavarat ensiviikon rekkaan"....

Olemme siis takaisin pisteessä nolla ja minä voisin
syödä hattuni. Right On!!!!

Tälle tarinalle tulee varmasti vielä jatkoa. Voisin
lyödä vaikka vetoa, että joko
a) rahat "hukkuvat" jonnekkin matkalla
b) tavarantoimitus venyy vielä kuukaudella
c) sana "rekka" ei enää minun korvaan kuulostanut
UPS:ilta, vaan siltä, että tavarat hukkuvat matkalla.

tai

d) kaikki edellämainitut yhdessä.

Hyvä meininki, kyllä pankki palvelee ja ulkomailta kannattaa tilata! icon14.gif ;)
Avatar
#10 • • DJ Rasta Guest
toi menee kans nii pitkälle, et en taida tilata paljoo mitää enää ulkomailta........

teknarit sais halvalla, mut mun tuurilla kävis just jotai tollasta.....
Avatar
#11 • • ovv Guest
itse olen tilannut thomannilta kolmeen otteeseen tavaraa. ainoat ongelmat oli viimeisimmällä kerralla, kun niiltä oli tietty kitaraefekti loppu, mutta senkään kanssa ei ollut mitään ongelmia, otin muut tavarat postiin ja loppupeleissä peruin efekti-tilauksen kun ns. kiire sen saamiseksi oli jo ohi eikä heille niitä ollut lisää tullut.

maksutapana näissä tilauksissa käytin postiennakkoa, mikä on mielestäni järkevin kun tilaa gearia; jos toimittajalta ei yht-äkkiä löydykkään tilaamaasi tuotetta, et ole sitä luottokortilla jo valmiiksi maksanut ja joudu kinuamaan rahoja takaisin, vaan maksat niistä jotka saat. :)

-ovv
Avatar
#12 • • Tuppu_ Guest
Kannattaa aina maksaa postiennakolla, jos tilaa esim. thomannilta, niin säästyy monelta harmilta. Esim. kerran tilasin waldorfilta suoraan microQ liten päivityksen full microQ:ksi ja maksoin tilisiirtona touhun saksaan. Sit, jos vaaditaan maksamaan, niin ei kai auta itku, eli:

Pankissa piti täyttää erillinen lomake, millä lasku suoritetaan. Siihen tuli hyvin tarkat tiedot itsestäni ja waldorfista. Tämä lomake sitten lähetettiin eteenpäin johonkin ulkomaanmaksuja käsittelevälle osastolle maksettavaksi. Homma maksoi jotain hieman yli 10e, kun maksu meni eu-maahan. En tiedä, onko edes mahdollista maksaa ulkomaanmaksuja verkkopankilla ja se ei tosiaankaan riitä kuitiksi, että ottaa print-screenin siitä, mitä on tehnyt verkkopankissa!

Näin ainakin osuuspankissa... ;)
Avatar
#13 • • OSC8 Guest


Homma maksoi jotain hieman yli 10e, kun maksu meni eu-maahan.



Ach, schön, tämä jäikin tekstistäni mainitsematta. Laskulla kun maksoi niin sen 10e lisäkuluja siitä tuli.. Hienoo!


En tiedä, onko edes mahdollista maksaa ulkomaanmaksuja verkkopankilla.....



Nordean verkkosivuilla on.

...ja se ei tosiaankaan riitä kuitiksi, että ottaa print-screenin siitä, mitä on tehnyt verkkopankissa!



Heh, niin, onneksi minä uskoin kahta nordean virkailijaa että se kelpaa. Ei kovin vahvasti pankilta siis :p
Avatar
#14 • • OSC8 Guest
Schön, thomannilla kun ei meileihin oikein tykätä vastailla, niin soitin saksaan.. ;)

Nyt parin viikon päästä tilauksesta, kamat ovat jopa lähtövalmiina. Loppuviikosta sitten tulevat. Aika nopeeta touhuu.. ;)
Avatar
#15 • • qqq Guest
käyttäkää sitä pankkikorttia! Jos tavaraa ei tule, niin soitto visalle/mastercardille ja kertokaa että lasku on turha. yksinkertaista ja turvallista..
Avatar
#16 • • timppa^ Guest
Kohta ois tarkotus tilata thomannilta vajaalla parilla tonnilla rojua. Vittu jos jätkät kädettää ni suonet paukkuu päässä. :rolleyes:
Avatar
#17 • • FoFlow Guest
Thomannilta tilanneena voisin suositella että unohdat tuon webitilauksen ja soitat suoraan sinne. Samalla varmista että tavaraa löytyy niiden varastosta (ei maahantuoja tai muun jakelijan). Jos ei löydy niin odottavan aika voi tulla pitkäksi. Niillä kun on noita suomalaisia duunissa niin ihan äidinkielellä pystyy hoitamaan homman...

Good luck...
Avatar
#18 • • bulk Guest


Thomannilta tilanneena voisin suositella että unohdat tuon webitilauksen ja soitat suoraan sinne. Samalla varmista että tavaraa löytyy niiden varastosta (ei maahantuoja tai muun jakelijan). Jos ei löydy niin odottavan aika voi tulla pitkäksi. Niillä kun on noita suomalaisia duunissa niin ihan äidinkielellä pystyy hoitamaan homman...

Good luck...



Juu tätä mäkin suosittelen, edellisellä kerrallakin toivomani tavara oli loppu, mutta heti suositeltiin toista melkein vastaavaa (vähän parempaa ja vähän kalliimpaa) tilalle, pikkuisen listahintaa alemmalla hinnalla. Toimituksessa meni 6 päivää.
Avatar
#19 • • timppa^ Guest
joo pitänee ottaa fööni kauniiseen käteen ja heittää mr. sireniä haloolla päähän sitten kun aika tulee. joskus aikoinaan tilasin kyseisestä lafkasta access virus kb:n, jonka toimituksessa sitten kesti toista kuukautta mutta se kuulemma johtui valmistajan toimitusvaikeuksista. pieni tehdas ja helvetisti tilauksia jonossa. ihan ymmärrettävää ku kyseinen mäsiin oli just sillon julkastu.
Avatar
#20 • • Gravel Guest
Onkos ketää tilannut lähiaikoina music citystä mitään, koska tekisi mieli tilata 2 kpl teknareita sieltä kun näyttäsi olevan jonkunlainen ale siellä. Teknarit maksaa 479e tällä hetkellä siellä.