on cubase kyl enemmän sekvensseri kuin toi pro-tools. tää on vaan mun mielipide mut biisiä mua ei sais kasaan prootoolsilla mistään hinnasta...:cool: :cool:
Jeps, samaa mieltä.
Tuppu, mitä tuohon käyttömukavuuteen tulee niin voi tietysti olla hankalaa vertailla sitä muihin mikäli et ole koskaan PT:tä kokeillut, eikö? ;)
Tässä capture OSX:lle tulevan PT 6 -softan editwindowsta.
http://www.soundwaresweden.com/Images/PT6_edit_window1.jpg
Ehkä olen ruuvannut PT:llä liian pitkään, mutta mun on vaikea hahmottaa miten audioeditori vois olla ton intuitiivisempi. ;)
PT käsittelee fileitä (mono / split- tai interleaved stereo), joita voidaan täysin rajoittamattomasti ja non-destruktiivisesti pätkiä ns. regioneiksi. Fileet / regionit heitellään träkeille ja automaatiot piirretään Logic -tyylisesti käyrinä suoraan waveformin päälle, kaiken saa näkyviin / pois parilla klikkauksella.
Plugareitten automatisointi on tasan yhtä simppelilä.
Itse käytän PT:tä kahdella monitorilla siten että toisessa ruudussa on editwindow ja toisessa mixerwindow, miksernäkymä on fadereineen, insertteineen ja busseineen hyvin samankaltainen kuin audiosekkareissa - ts. se jäljittelee perinteisen miksauspöydän ulkonäköä.
PT on lähinnä suunniteltu äänitys- ja miksaus- ja postproductionduuneihin. Ne screenshotit joissa on runsaasti midiä on varmasti jotain Digin omia monipuolisuuden nimiin vannovia promoja ;)
En tiedä ketään kuka käyttäis PT:tä sekvensserinä, mutta kuten aiemmin mainitsin joissain tapauksissa voi olla tarkoituksenmukaista importoida sekkarista midifile editoriin.
edit : näppishäikkä