Musantekijöille kysymys, että mitä softia käytätte tekiessänne musaa? Erityisesti olen kiinnostunut tekemään Hardtrancea ja Hardhousea, joten haluisin lisää tietoa, että millä ihmiset sitä väsää?
Itselläni on Reason 1 ja pitänee ostaa päivitys tässä tulevalla viikolla, Fruityloops 3, Sonar, Korg Karma ja Andromeda synat.
Mä teen nykysin aika pitkälti softapainotteisesti (olosuhteiden pakosta oikeestaan, ku joutu edellisen kokoonpanon kamat vähän niinku jakaan).
Käytän nykysin myös
Fostex MODEL 450 analogideskiä Cubasen "External FX-plugarina". Tolla saa esim. kickkeihin ja bassolinjoihin sen plugari / VirtaaliAnalogeista puuttuvan lämmön - jota itse ainakin niin kovasti kaipaan tähän musatyyliin bäkkiin.
2 kanavaa menee lämmitykseen siis tohon fostexiin ja 2 kanavaa menee sit gainit tapissa perkeleelliselle särölle - which is nice :):)
Eron plugarisäröön kuulee kyllä samantein - lähiaikoina ois muuten tulossa klippii jossa sit vähän vertailuu noist plugareista ja tosta oikeesta analoogisäröstä.
HW Synista vois mainita ainakin seuraavan...
"Roland
Jp-8080" (helkutin hyvä hardhouseen btw.
"dfg aikoina" mä tein tolla about kaikki hooverit meidän hardimpaan matskuun ja todella hyvii HH bassoja tolla saa kans aikaseks).
Oon huomannu, että esimerkiks. JP 8080:n paneeli on aivan ultimate työkalu kun noita plugareita käyttelee. Kun ottaa pari pätevänkuulosta korgia ja vaikkapa arturian minimoogin tms. ja opettaa noi napit vaan niille ni ei terve miten soundin muokkaus myös vst-plugeilla rupee tuntuun just sille miltä sen pitää.
Tosiaan softana mulla käytössä Cubase SX 3 ja noi hw synat on sit vaan routattu cubasen kanaville.