MC 909

14 posts, 1 page, 2,863 views

Avatar
#1 • • Daniel Braun Guest
Tämä vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Paperilla laite on todella vaikuttava, kuten myöskin hinta. Mutta, onko tuosta mihinkään? Kokemuksia?
Roland on sitten tehnyt aika näppärän oloisen vehkeen.
Avatar
#2 • • xybo Guest
Ainakin nuo esimerkki pätkät soundeista etc.. oli
suorastaan hirveät. Mutta odotellaan, että
tulee kommentteja "rintamalta" ;)

-- xybo
Avatar
#3 • • Daniel Braun Guest


Ainakin nuo esimerkki pätkät soundeista etc.. oli
suorastaan hirveät. Mutta odotellaan, että
tulee kommentteja "rintamalta" ;)

-- xybo



Sulta kun olisikin osannut odottaa positiivista palautetta :003:
Totta, OSA klipeistä oli aika hirvittäviä. Muhun iski kuitenkin tuo "esittelyvideo"... Todella näppärältä ja kompaktilta pakkaukselta tuo vaikuttaa.
Avatar
#4 • • MikkiHiiri Guest
Viime kerralla kun olin kaverilla, siellä oli lattialla kyseinen laite.
Nupit / sliderit näytti olevan jees. Ens kerralla pitää kait testatakin kyseistä laitetta :)
Avatar
#5 • • Edited OSC8 Guest
Tosiaan, paperilla erittäin vaikuttava -> laajennettavissa, USB-väylä (rok!), riittävästi outputteja, sisäänrakennettu sämpleri ja vieläpä riittävän kokoinen LCD. Tuollainen kuvan mukainen käyttö on varmaan omiaan tälläselle laitteelle, kyllä jokainen softa/virtuaalistudio tarvitsee ainakin yhden hyvä rautavermeen jokatapauksessa.. :)

Tietysti, noi d-beam yms kikkailut tuo imo turhaan lisää hintaa vaikka ne on käytännössä aivan turhia juttuja. Ostin joskus '98 oman MC-505:ni ja eipä ole tullut ikinä d-beamia tarvittua yhtään mihinkään. Pikemminkin vain antavat "lelumaisen" kuvan muutoin erittäin pätevästä syntikasta.

Veikkaan että myös 029 yhtyy 505:n ylistyslauluun kanssani heh ;)


edit: Ennenkuin taas alkaa se kuorolaulu että grooveboxit on silti ihan leluja niin esim. MC-505 on käytännössäJV-1080 uudessa laatikossa. JV:hän löytyy varmaan jokaisesta vähänkään pitempään toimineesta studiosta... ;)
Avatar
#6 • • rhedlund Guest
juu, kattelin tätä tossa syksyllä ja totesin et kovat specsit mut liian kova hinta...thomannilla 1969 e / 11707.13 FIM

toisaalta varmaan ennemmin lykkäisin rahani johonkin vanhaan analogigeariin...
Avatar
#7 • • Daniel Braun Guest


juu, kattelin tätä tossa syksyllä ja totesin et kovat specsit mut liian kova hinta...thomannilla 1969 e / 11707.13 FIM

toisaalta varmaan ennemmin lykkäisin rahani johonkin vanhaan analogigeariin...



Joo, hinta on "aika kova" varsinkin opiskelija budjetille. Mutta, jos suhteuttaa siihen mitä saa, niin silloin hinta ei ole kovinkaan paha. Lähes kaikki tarpeellinen ja tarpeeton samoissa kuorissa ilman sotkuisia johtokasoja ja epämääräisen näköistä jatkojohtoviritelmiä. Niin ja tietenkin, tuo vie kohtalaisen vähän tilaa. :)

Pitäis vaan saada revittyä ne n. 2000 e jotta tuo tupsahtaisi kotiin. Pitää varmaankin perustaa jokin rahasto/keräys :D

Niin, ja jos ja kun CM käyt kaverillasi tuota testailemassa, kerro ihmeessä millainen kuva tosta jäi...
Avatar
#9 • • Daniel Braun Guest


On kyllä asiallisen oloinen vehje. Kattelin tos eilen illalla nuo kaikki videot mitä tol saa tehtyä niin alkoi kyllä himottamaan tuo
laite :)



Pakkomielle lopulta siitä syntyy... Tuttu juttu. Mulla alkoi himoitseminen jo jonkinaikaa sitten. Harmi kun rahaa ei ylimääräisenä paljoa ole. :( Olis kyllä hauska tietää onko tosta varsinaisesti mihinkään. Käytäntö kun yleensä onkin täysin eri juttu kuin mitä ennakkoon tuollaiset videot/esittelyt yms. saavat aikaan... Pitää varmaankin yrittää paikallisia musiikkiliikkeitä tilaamaan tuo.
Avatar
#10 • • tony_e Guest
Nonih. mulla on huonoi kokemuksii näist Rollen Groovebox viritelmistä.
Suosittelisin ennemmin kunnon synaa (esim. Access Virus B/C, josta irtoo paksut ja räkäset Leadit helposti. Ja käyttömukavuus on todella asiallista), sekä erillistä sampleria.
Avatar
#11 • • Edited OSC8 Guest


Suosittelisin ennemmin kunnon synaa (esim. Access Virus B/C, josta irtoo paksut ja räkäset Leadit helposti



No mun mielestä on aika järjetöntä verrata jotain virtuaalianalogia ja mc-909:n tapaista workstationia keskenään..

Ovat meinaan "pikkasen" eri juttu, kumpikin kun pätee omissa tehtävissään.
:rolleyes:

Ehkä kannattais aina sitten selvittää itselleen ennen ostamista että mitä sitä syntsalta oikeasti haluaakaan ..
Avatar
#12 • • tony_e Guest




No mun mielestä on aika järjetöntä verrata jotain virtuaalianalogia ja mc-909:n tapaista workstationia keskenään..



Joo oot oikeessa, että ne on todellakin erilaisia.
Toi voi olla aloittelijoille ihan hyvä peli siinä mielessä, että siitä löytyy kaiken näkösii ominaisuuksia. Aikoinaa tuli näppäiltyy MC-kolmenollakolmee, eikä sen kaa menny ku hermot. Mut toi oli mun mielipide.. Älkee ottako näitä asioita niin vakavasti
Avatar
#13 • • OSC8 Guest




Joo oot oikeessa, että ne on todellakin erilaisia.
Toi voi olla aloittelijoille ihan hyvä peli siinä mielessä, että siitä löytyy kaiken näkösii ominaisuuksia. Aikoinaa tuli näppäiltyy MC-kolmenollakolmee, eikä sen kaa menny ku hermot. Mut toi oli mun mielipide.. Älkee ottako näitä asioita niin vakavasti



Kyllähän täällä saa mielipiteitään esittää :)
Eikä mikään ihme että on huonoja kokemuksia kun oot MC-303:a kerta käytellyt.. ;)

Onhan tossa sekin puoli kyllä että esim just viruksessa on polyfoniaa/multitimbraalisuutta ihan riittävästi biisintekoon, ja jos ei muita ominaisuuksia tarvii/halua niin workstation voi olla väärä valinta.
Avatar
#14 • • Edited R24 Guest


juu, kattelin tätä tossa syksyllä ja totesin et kovat specsit mut liian kova hinta...thomannilla 1969 e / 11707.13 FIM



Siis toihan on HALPA!
Mä oon katellut MPC:tä sohva sampleriksi ja siitä saa pulittaa enempi. Tohon saa sample muistia kuiten 250mb joka on ihan riittävästi. Ei paljon paina onko laitteessa niheet presetit jos on kunnon sampleri hyvillä kontrolleilla. En tosin lukenut sample osuuden speksejä.

EDIT:
MPC-2000XL maksaa 1200e ja imee ainostaan 32mb muistia MPC-4000 imee 512mb ja maksaa 3666.00 EUR!!!