Jatkoa varten: Syytän yhteiskuntaa ja geenejäni kaikesta. En ota vastuuta!
Mutta yksi, missä pääsee tekemään oman valtion. Johtakaa sitä miten tykkäätte ja näette mitä tapahtuu.
...Jos musta tulisi yksinvaltias...
"Saavutuksiani" omassa valtiossani mm.:
- Viivakoodi niskaan kontrollin vuoksi
- Pakollinen elimenluovutus
- Tiukka katolilainen valtionuskonto
- Puolustusvoimien budjetti vedetty äärimmilleen
- Eutanasia sallittua
- Ei sääntöjä karjan hyvinvoinnista
- Elinkauppa laillista
- Ei minimi palkkarajotuksia
- Uhmapelit sallittuja alaikäisillekin
- Joitain kansalaisoikeuksia on
- Poliittiset oikeudet ovat harvassa
Mietin, että haluanko valtion, jossa haluaisin elää, vai valtion jossa minä olen yksinvaltias. Valitsin jälkimmäisen. Tuollaisesta maasta muuttaisin pois ennen kuin ulkomaille muutto on laitonta. Huumausaineet ovat valitettavasti laillisia, sillä niitä lakeja ei ole vielä ollut mahdollista muuttaa. Mutta tiukan kontrollin alle nekin joutaa heti kun mahdollisuus iskee.
Addiktoiva peli. Kertoo ehkä enemmän minusta, kuin yhteiskunnasta.
Ei kukaan oikeasti ymmärrä yksityisen ihmisen sielunelämää, jotain tulkintoja ja näkyvimpien oireiden tulkintaa ja hoitamista voi olla.
Eräs skitsofreenikko aikoja sitten meinasi "parantua". Eli hän psykiatrin diagnoosin mukaan ymmärsi, että hänellä on skitsofrenia, ja sitä kautta voitiin aloittaa potilaan hoito tehokkaammin kohti sitä maaila, että skitsofreenikko kykenisi erottelemaan toden ja fantasian.
Vaan sittenpä kävi niin, että eräs (tuntemani) psykiatri havaitsi tämän istuvan käytävällä keskustelemassa kahden uuden tuttavuuden kanssa. (Siis yksin istui: Kuvitteli ne kaksi muuta. Yleensä skitsofreenikoilla on ne omat tutut, joiden kanssa keskustelee. Harvoin tulee uusia ihan noin vain ja vielä harvemmin kaksi uutta.) Hän istui penkillä ja oli siis tulkkina kahdelle. Toinen oli psykiatri ja toinen oli potilas, jolla ylläripylläri oli täsmälleen sama taudinkuva, kuin potilaalla itsellään. Potilas ja psykiatri puhuivat eri kieltä, joten tämä "oikea" potilas oli siis tulkki siinä välillä. Potilaana oleva siis kertoi vaivansa, ja ne olivat kuin suoraan tämän oikean potilaan sairaskertomuksesta. Psykiatri taas antoi neuvoja. Neuvot olivat niin hyviä ja paikkaansapitäviä, että moni oikea psykiatrikaan ei keksisi sellaisia neuvoja. Kun paikalle kutsuttiin potilaan oma psykiatri, niin tultiin siihen tulokseen, että kaikki apu ja neuvo mitä hänelle oli vuosien aikana tuupattu oli lokeroitunut aivoihin kyllä. Hän vaan muistaa tekstin, mutta ei ymmärrä tarkoitusta. Osaa siis yhdistää neuvon ja vaivan, mutta ei ymmärrä neuvoa. Jos tämmöinen tekee rikoksen, niin kannattaako kansan kostohimon takia tuhlata
minun verovaroja tämän henkilön vankilassa istuttamiseen?
joka tapauksessa tapetaan jos jää kiinni, kiinnijäämistä välttelee henkensä uhallakin,
Juu-u. Siinä tapauksessa kun on tiedossa, että kuolema koittaa jos kiinni jää. Ja jos meinaa käteistä saada. No eipä duunia oikeen saa jos koko valtio on perässä. Pankkiryöstö voisi olla yksi vaihtoehto. Jos on inhimillinen ja jättää kaikki henkiin siellä, saa silti kuolemantuomion jos jää kiinni. Jos tappaa kaikki pankissa ja mahdollisesti vielä muutaman ohikulkijan, on pienemmät todennäköisyydet siihen, että todistaja kertoo tuntomerkkejä ja opastaa poliisin oikeaan pakosuuntaan. Ja kiinnijäämisestä silti kuolemantuomio. Eli on jopa edullisempaa tappaa kaikki siinä tapauksessa.
"kuitenkin aioit kohta lyödä"
...Minority report...
Se ei ole pelkästään itsepäisyyttä. [/b][...] huolenpitoa, tottakai.
Nyt kyllä kävi niin, että tämä koko teksti on lähes 1:1 minun mielipiteeni myös.
On ainoastaan vähemmän terveitä ja enemmän sairaita.
Kumpaa itse olet? Enemmän sairas vai vähemmän terve? Itse pyrin olemaan vähemmän sairas tai enemmän terve. Miten vain.
Mikä sinun mielestäsi määrittelee esim. alkoholismin?
Itse määrittelisin asian tarpeeseen. Onko sinun
pakko saada alkoholia?
Voihan ihmisellä olla vaikka jalka poikki ja paketissa, hän on väliaikaisesti vammainen okei, mutta tuskin kukaan jolla on jalka poikki luopuu vastuustaan ja oikeuksistaan ajatella omilla aivoillaan?
Mutsilla oli
sarkoidoosi joku viitisentoista vuotta sitten. Kun hän oli paranemaan päin ja istui rullatuolissa, niin hänen normaali toiminta oli hankalaa ihmisten vuoksi. Esmes ravintolassa kun oltiin, niin hovimestari kysyi faijalta että mitäs mun mutsi haluaa tilata. Koska hän oli rullatuolissa ja liikkeet hitaita, niin silloinhan myös aivot ovat pilalla, eikö? Ihmismieli kuvittelee ilmeisemmin näin.
tuomitsemisen tulisikin perustua syyllisyydentunteeseen eikä synteihin.
Laki ei tunnusta uskontoa, jolloin synnin perusteella tuomitseminen on mahdotonta. Syyllisyyden tunteeseen? Hm. Minä voisin laittaa vankilaan paatuneen rikollisen, joka ei tunne syyllisyyttä rikoksestaan. Jos hän on vielä "terveen" papereilla. Toivon mukaan vankila on hälle sen jälkeen pelote, joka estää häntä tekemästä rikoksia. Jos uusii, niin kovempaa peliin.
Vankiloihin tosin tulisi saada tehokkaampi ja vaikkapa verovaroilla maksettu sopeuttamisohjelma. Jolla saadaan ihminen yhteiskuntakelpoiseksi. Uskon, että moni rikollinen saataisiin yhteiskuntakelpoiseksi siten, että heidän ei tarvitse ymmärtää miksi jokin asia on kiellettyä, mutta he hyväksyvät sen faktan, että se on kiellettyä. Ja toisinpäin myös. Eli saadaan osa myös ymmärtämään miksi jokin on kiellettyä.
Tästä aiheesta meillä on saksalaisen kämppiksen kanssa monasti ollut kiistaa. Kun molempien egot tarvitsee oman huoneen, niin monia asioita meillä on niin, että yhteiset säännöt on molempien mielipiteiden kanssa ristiriidassa, mutta olemme hyväksyneet ne kompromissina. Monia asioita on myös niin, että toinen ymmärtää asian ja haluaa asian olevan niin ja toinen vain hyväksyy, muttei ymmärrä. Hyväksyy sen takia, että elämä olisi helpompaa. (Mähän puhun tästä ku avioliitosta... :001: ...)