USE - United States of Europe

14 posts, 1 page, 2,344 views

#1 • • MelliS Guest
Mitä mieltä ootte euroopan yhdistymisestä ja EU:sta -tulevasta USE:ta? :eek:
Mä en ainakaan missään tapauksessa halua alkaa 'eurooppalaiseks' (vrt. amerikkalainen):mad:
#2 • • ipe Guest
Juu ei kiitos! Tästä enempää ei enää parane luovuttaa suomalaisuutta pois. En väitä että meillä täällä olisi asiat hyvin, mutta suurimuotoisempi Euroopan yhdistämisprosessi tuskin ainakaan parantais täällä asioita.

Keski-Eurooppa on TODELLA kaukana Suomesta useissa asioissa. Kyllä suurin päätösvalta täytyy pitää kotimaassa, jossa sentään tiedetään maan asiat. Muuten syntyy taas ziljoona direktiiviä joilla kielletään nippu suomalaista kulttuuriperintöä. (Just hiljattain oli radiossa kiukaiden päästöistä asiaa, joten eiköhän pian saada direktiivi jolla puukiukaisiin on asennettava katalysaattorit... :rolleyes: )

Muutenkin alkaa koko EU-touhu haiskahtamaan pahasti rahastukselta. Suomi ei kertakaikkiaan osaa hyödyntää EU:n myöntämiä tukia! Vuosi toisensa perään saa lukea lehdestä kuinka Suomi TAAS tänävuonna kuulu nettomaksajien ryhmään. Odottakaapas kun nuo itäeuroopan valtiot liittyvät EU:hun niin sitten vasta ruvetaan maksamaan oikeen kunnolla siitä että nuo entiset kommarimaat saavat infrastruktuurinsa, maataloutaloutensa ja sosiaalitoimintonsa 'EU-kuntoon'. :mad:

Miksei Suomeen saada lisää moottoritietä EU-rahoituksella?
Miksei rautatieverkon perusparannuksiin haeta EU-tukea?
Eikös tuollaset asiat ole kuitenkin niitä joille olisi mahdollista hakea rahoitusta? Onko Suomeen ylipäätään saatu mitään konkreettista EU-rahoituksella? Tiedän että joitain 'projekteja' on rahoitettu, mutta nekin ovat hyvin pienen budjetin touhuja.

Joka tapauksessa HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!
#3 • • Ryvon DJ Guest
Olen aina pitänyt itseäni ennenkaikkea eurooppalaisena, en suomalaisena, riippumatta ollaanko oltu EU:n jäseniä vai ei.
#4 • • Taedium Guest

Odottakaapas kun nuo itäeuroopan valtiot liittyvät EU:hun niin sitten vasta ruvetaan maksamaan oikeen kunnolla siitä että nuo entiset kommarimaat saavat infrastruktuurinsa, maataloutaloutensa ja sosiaalitoimintonsa 'EU-kuntoon'. :mad:

Hyvä! Minä ainakin odotan innolla. Kun he sen saavat aikaiseksi, niin EU syytää sinne uskomattoman määrän rahaa ja maa rupeaa rakentamaan itseään. Ei ole sitä pelkoa, mitä irlantilaisilla oli, kun meinasivat äänestää itsensä EU:sta ulos. He pelkäsivät, että itä kun tulee EU:ksi, niin irlantilaisilta menee massamuuton takia työpaikat. Ei. Idästä ei riitä työväkeä länteen, jos EU laajenee. Itään tarvitaan osaajia. Itään minäkin ajattelin mennä jotain servereitä asentelemaan tms. Hyvät hillot tulee ainakin. EU maksaa.

Miksei Suomeen ... *klips*

Suomalaiset ovat lampaita. Esimerkkinä kun kävin jokunen vuosi sitten Tampereella. Siinä Liettuassa on joku kirpputori, jolla kävin. Näin käyttämättömän nahkatakin ja hintalapun, 350mk. Kokeiltuani takkia ja todettuani itselleni täydellisen kokoiseksi ja malliseksi kävimme myyjätädin kanssa keskustelun:
- Minä: "Paljonko tämä on?"
- Täti: "350mk"
- Minä: "Jaa, no kyllä tämä niin hyvässä kunnossa on, että mä voin tästä sen satasen maksaa." ("Kokeillaan-onnea"-tinkaus. Ei mitään tekemistä todellisen tinkauksen kanssa. Toimii yllättävän usein.)
- Täti: "Jaa, no määä kyl olin ajatellu..." (Epäröintiä...)
- Minä: "No käykö sinulle, että minä maksan tästä satasen?"
- Täti: "No kai se nyssi käy."

Siis suomalainen oikein pelkää rahaa. Jos joku sanoo, että mä annan sulle tästä sun tuotteesta vähän enemmän, ku neljäsosan, niin idiootti suomalainen tyytyväisenä ottaa rahat ja nurisee sitten himassa, että "ois ehkä pitäny". Eihän sitä EU rahaakaan tule, kun ei suomalainen osaa sitä vaatia. Irlannissa tietyöt on 85% rahoitettu EU rahalla ja silti valittavat ja meinasivat itäblokin maitten takia erota koko EU:sta, kun ei muuten tukia tuu riittävästi... (En tajuu logiikkaa...) Ja Ranskassahan kaikki otetaan hymyillen vastaan. Kuten se, että joka ravintolassa tulee olla savuton pöytä. Onhan heillä, näin olen kuullut ranskalaiselta ystävältäni. Juuri se pöytä, mihin ne ylimääräiset tuolit kasataan. Se nurkkapöytä siinä savukeautomaatin ja vessanovien välissä; jonka takana siivooja säilyttää moppiaan. Suomessa pistetään heti välittömästi 4500e remppaan, jotta saadaan savuton tila ja siihen tuuletukset ja muut kuntoon. Ja sitten se pöytä on tyhjänä lopun aikaa, kun kaikki savuttaa. Ja tuopin hinta korkeammaksi.

Just ku katotaan ihan mitä tahansa. Sauna. Kenen keksintö, kenen patentti? Ja eikös se joulupukkikin ole muuttamassa Ruotsiin? Ja käsittääkseni www.icehotel.com on suositumpi sivusto, kuin www.snowcastle.net. Ja Muumisarjaakin varten suomalaiset tarvitsivat japanilaisten apua. Ei Suomessa mitään markkinointia tai muutenkaan rahan kanssa pelaamista osata. Vässyköitä. Nokiallako me ratsastetaan ikuisesti?
#5 • • Homegrove Guest
Aivan sama. Poliisin pojaksi, jonka isoveli on kapiainen olen hämmästyttävän epäisänmaallinen.
#6 • • Edited Pan Guest
En usko, tai en ainkaan toivo, että Euroopasta tulisi USA II.
Tiedä sitten miten kohtalo heittelee meitä seuraavan 100 vuoden aikana. Vaikka elämme yhteisellä alueella, jota kutsumme Euroopaksi on sen "sisällä" olevat valtiot ja ihmiset niin erillaisia, että USAn tapaisen liittovaltion syntyminen on mielestäni hyvin epätodennäköistä tai ainakin todella vaikeaa.

Vaikka tämä onkin vain sanahelinää, niin jokin komissaari sanoi haastattelussa että "kun Columbus pääsi määränpäähänsä hän ei tiennyt tuleensa Amerikkaan, mutta kun me olemme päässeet päämääräämme me tiedämme ettemme ole Amerikassa."
#7 • • Anonymous Guest
En usko että euroopasta ollaan tekemässä uutta liittovaltiota. Miksi ihmeessä haluttaisiin luopua hyvin toimivista alueellisista demokratioista? Eiköhän EU:n tarkoitus on ennemminkin tiivistää euroopan maiden taloudellista yhteistyötä. Valitettavasti tällä hetkellä pörsseissä isot jyrää pienemmät. Ilman eurooppalaisten yritysten fuusiotumista iso osa niistä olisi jo Jenkkien omistuksessa.
#8 • • Ryvon DJ Guest
Nykyään on vaikea sinänsä määritellä "kenen omistuksessa" jokin firma on, jos kyseessä on yhtiö jonka osakkeita voi omistaa kuka vain mistä vain.
Esim. Nokia, eihän se mikään suomalainen yhtiö (enää) ole, kuka ties vaikka Osama bin Ladenkin omistaisi blokin rakkaasta kännykkämonsteristamme. Joka tapauksessa perinteinen uskollisuus jollekin maalle tai ideologialle on täysin poissuljettu vaihtoehto, kun puhutaan siitä mikä todella motivoi maailmaa ja myös loppupeleissä Euroopan Unionia: raha.
#9 • • funkyboy Guest

Aivan sama. Poliisin pojaksi, jonka isoveli on kapiainen olen hämmästyttävän epäisänmaallinen.

Ehkä sulla on isänmaallisuus överit;)
#10 • • Homegrove Guest

Ehkä sulla on isänmaallisuus överit

Lievästi sanottu. :D
#11 • • nuclearfish Guest
Niin-i, EUhan on mahtava juttu, hinnat aleni ja kaikkea. Nyt meillä on mahdollisuus nostaa Suomen takapajula tästä kommunistien tuhon aiheuttamasta sorron yöstä. Ja entäs sitten ne tuontituotteet? Ny niitä saa paljon, ja suurelta alueelta, Hail globalisaatio. Mutta eipäs unohdeta koulutusmahdollisuuksia, nyt me tyhmät suomalaiset voidaan matkustaa ulkoimaille opiskelemaan kunnon High scooleissa. PERKELe!

Olen maalta lähtenyt, ja mitä me EUlta saatiin? Lisää paskaa, Eu romahduttaa rakkaan taloutemme, kun hinnat laskevat, siirty esimerkiksi elintarvikkeiden valmistus suuriin tehtaisiin ja ulkomaille, sillä Pienillä suomalaisila yrityksillä ei välttämättä ole varaa tuottaa alle markkinahintojen, ainakaan maatiloilla. Ja jos joku väittää ettei sillä niin ole väliä mitä landella tapahtuu, niin mieti että kohta maidossa lukee, valio "imported from holland"..

Entäs sitten koulutus? Mitäs siitä, sitä saa kauoasta siitä sipsien vierestä ulkomailla.. Mutta miksi, jos vähän vaivautuu voi oppi prkleesti, jopa tälläisessä takapajulassa kuin suomi, jossa kolutustaso on maailman huippuluokkaa..

Olen kasvissyöjä ja arvostan suomalaista luomua, mutta mistä sitä saadaan luomuruokaa jollei Hollannista.. Aah tuo porsaanreikäpykälien ja DDTn maa..
#12 • • nuclearfish Guest
Ei niin että minulla olisi mitään yhdistymistä vastaan. Olen iloinen siitä että voin matkustaa helposti jonnekin muualle kuin karjalaivalla ruotsiin ostamaan vaatteita ja kokkelia..

Mutta olen joka tapauksessa kiitollinen siitä että maailma yhdisty, mutta se pitäisi tehdä järjellä, vittu peace..
#13 • • Ryvon DJ Guest
:D Toi edellinen on paras postaus ikinä! Peace, peace, pax, pax.
#14 • • Jim K Guest
Suomessa on vaan toi pipo
välillä liian tiukalla. Ei tarvi
ihmetellä miksi ollaan maksava
osapuoli jos ei tajuta, että
säännöt on tehty kierrettäviksi...

Ja on sitä suomalaistakin
luomuruokaa tarjolla ja
lisää tulee jos joku sitä ostaa.
Kukaan ei vaan osta koska
se on 2x kalliimpaa kuin se
hollantilainen vastine....