Odottakaapas kun nuo itäeuroopan valtiot liittyvät EU:hun niin sitten vasta ruvetaan maksamaan oikeen kunnolla siitä että nuo entiset kommarimaat saavat infrastruktuurinsa, maataloutaloutensa ja sosiaalitoimintonsa 'EU-kuntoon'. :mad:
Hyvä! Minä ainakin odotan innolla. Kun he sen saavat aikaiseksi, niin EU syytää sinne uskomattoman määrän rahaa ja maa rupeaa rakentamaan itseään. Ei ole sitä pelkoa, mitä irlantilaisilla oli, kun meinasivat äänestää itsensä EU:sta ulos. He pelkäsivät, että itä kun tulee EU:ksi, niin irlantilaisilta menee massamuuton takia työpaikat. Ei. Idästä ei riitä työväkeä länteen, jos EU laajenee. Itään tarvitaan osaajia. Itään minäkin ajattelin mennä jotain servereitä asentelemaan tms. Hyvät hillot tulee ainakin. EU maksaa.
Miksei Suomeen ... *klips*
Suomalaiset ovat lampaita. Esimerkkinä kun kävin jokunen vuosi sitten Tampereella. Siinä Liettuassa on joku kirpputori, jolla kävin. Näin käyttämättömän nahkatakin ja hintalapun, 350mk. Kokeiltuani takkia ja todettuani itselleni täydellisen kokoiseksi ja malliseksi kävimme myyjätädin kanssa keskustelun:
- Minä: "Paljonko tämä on?"
- Täti: "350mk"
- Minä: "Jaa, no kyllä tämä niin hyvässä kunnossa on, että mä voin tästä sen satasen maksaa." (
"Kokeillaan-onnea"-tinkaus. Ei mitään tekemistä todellisen tinkauksen kanssa. Toimii yllättävän usein.)
- Täti: "Jaa, no määä kyl olin ajatellu..." (
Epäröintiä...)
- Minä: "No käykö sinulle, että minä maksan tästä satasen?"
- Täti: "No kai se nyssi käy."
Siis suomalainen oikein pelkää rahaa. Jos joku sanoo, että mä annan sulle tästä sun tuotteesta vähän enemmän, ku neljäsosan, niin idiootti suomalainen tyytyväisenä ottaa rahat ja nurisee sitten himassa, että "ois ehkä pitäny". Eihän sitä EU rahaakaan tule, kun ei suomalainen osaa sitä vaatia. Irlannissa tietyöt on 85% rahoitettu EU rahalla ja silti valittavat ja meinasivat itäblokin maitten takia erota koko EU:sta, kun ei muuten tukia tuu riittävästi... (En tajuu logiikkaa...) Ja Ranskassahan kaikki otetaan hymyillen vastaan. Kuten se, että joka ravintolassa tulee olla savuton pöytä. Onhan heillä, näin olen kuullut ranskalaiselta ystävältäni. Juuri se pöytä, mihin ne ylimääräiset tuolit kasataan. Se nurkkapöytä siinä savukeautomaatin ja vessanovien välissä; jonka takana siivooja säilyttää moppiaan. Suomessa pistetään heti välittömästi 4500e remppaan, jotta saadaan savuton tila ja siihen tuuletukset ja muut kuntoon. Ja sitten se pöytä on tyhjänä lopun aikaa, kun kaikki savuttaa. Ja tuopin hinta korkeammaksi.
Just ku katotaan ihan mitä tahansa. Sauna. Kenen keksintö, kenen patentti? Ja eikös se joulupukkikin ole muuttamassa Ruotsiin? Ja käsittääkseni
www.icehotel.com on suositumpi sivusto, kuin
www.snowcastle.net. Ja Muumisarjaakin varten suomalaiset tarvitsivat japanilaisten apua. Ei Suomessa mitään markkinointia tai muutenkaan rahan kanssa pelaamista osata. Vässyköitä. Nokiallako me ratsastetaan ikuisesti?