Mielestäni yksi parhaista mainoksista huumorin puolesta on jokin aika pyörinyt berocca mainos jossa putkimiehet ovat jossain järkyttävän kokoisessa tunnelissa ja yksi ns. "vanha kunnon" putkimies röiskii kunnon "duunariläppää".
Musta eka (?) vastaavanlainen Berocca-mainos oli kans hyvä, ku se täti istu siellä sotkusessa olohuoneessa ja puheli rasittuneella äänellä masentuneesti "kahdeksaksi töihin ja neljältä kotiin, sitten kauppaan ja lapset hoidosta, laittamaan ruokaa........"
Elintarvike-kauppaketjuista ehdottomasti onnistunein on mun mielestä K-kaupan plussa mainokset, kun niitä palloja tipahtelee kaikista ostoksista (esim. juhlien aikana koira oli syönyt vieraiden kengät ym.. (muistaako tällasta kukaan muu enää??) )
Ja vaikkakin siteiden mainostamista yleisesti pidetään täysin tarpeettomana, täytyy sanoa, että Libresse on nykyisellä kampanjallaan onnistunut erinomaisesti. Esim. tyttö juoksee portaita, pysähtyy hissin kohdalla, miettii hetken ja menee hissiin, -Aktiivisille, vaikka et aina olisikaan- tai kun ne tytöt on siellä karate(tai vastaava) tunnilla ja se japanilainen(tai vastaava) täti näyttää jonku liikesarjan ja oppilaat tuijottaa sitä hetken ja alkaa epätoivoisesti toistamaan sarjaa perässä -Aktiivisille, vaikka et aina olisikaan- Näissä mainoksissa ei puhuta imutehoista ja muista varsinkin pojille ällötyksen-kylmiä-väreitä-aiheuttavista asioista.
Kohtuullisen nerokkaasti toimi myös Maskun kalustetalo muutamia vuosia sitten. Lola Odusoga mainosti huonekaluja alusvaatteissa ja tästä seurannneen kohun ja mainosten poistamisen jälkeen uusissa mainoksissa Lola esiintyi toppahaalareissa.
Ärsyttävimpiin mainoksiin kuuluu ehdottomasti Sotka-mainokset, ne on halvan näköisiä, vaikka samalla budjetilla olisi varmasti saatu prempaakin laatua!