Parhaat mainokset?

85 posts, 5 pages, 25,613 views

#41 • • Edited kilobitti Guest

Loistava mainos mutta mitenhän Volvo on oikein suostunut moiseen. Tais muuten kaikki olla lapsiperheitä, jotka saivat auton, että ehkä sillä vaan korostettiin kuinka Volvo on perheauto tai jotain...

Eihän siinä mollattu Volvoja mitenkään vakavasti, ja kaikki
näkyvyys on hyvästä. Sen voi jopa ymmärtää niin, että Volvoon
voi todella LUOTTAA, kun merkki uskaltaa pistää itsensä likoon
pelkäämättä brändinsä heikkenevän.

Parhaimpia mainoksia mitä olen nähnyt on muuten vähän
samantyylinen; hollantilaista jäätelö ja fostersin olutta.
Meikäläisen lahjoilla tarina latistuisi sen verran paljon, että
jätetään kertomatta;)

-kb
#42 • • siveys Guest
Tuli tuossa juuri mieleen, että Karlsbergin, "A free friend for every beer"- mainoksessa on myös sitä jotakin. Todella onnistunut idea - iskee suoraan niiden oluen ystävien sydämiin, joilla on elämänsä varrelta positiivisia kokemuksia pienessä hiprakassa saaduista uusista tuttavuuksista. Tämä ihmisryhmä tuskin kuitenkaan on hirvittävän pieni =)

Itse en alkoholin päälle erityisemmin perusta, mutta en voi kieltää sitä tosiasiaa, että varsinkin sulkeutuneelle perussuomalaisille alkoholin tuoma vapautuneisuus merkitsee juuri sitä minkä tämä mainos kiteyttää loistavasti.
#44 • • Mimako Guest
Paras mainos minkä muistan on vuosien takainen Reebok-tenniskenkien mainos jossa tyypit pelaa katukorista vesisateessa mustavalkofilmillä ja taustamusiikkina on Beethovenin 7. sinfonian hidas osa... Aaaah.

Mutta sitten luin No Logon ja nyt vituttaa lenkkarifirmojen rahantuhlaus mainoksiin, kun itse tuotteet valmistetaan orjatyövoimalla.

Tämän hetken mainoksista ei tule mieleen mitään extrahyviä, huonoja sit sitäkin enemmän. Vähällä rahalla tehdyt Säästötalo Robinhoodit ja salatut makunautinnot ovat tietysti melkoisia, mutta eniten vituttaa mainos, jonka parissa iso lauma kovapalkkaisia paskanjauhajia on selvästi punonut päitään kuukausitolkulla, ja lopputulos vuotaa kuin seula:

eli Soneran kuvapuhelinmainos, jossa nuorehko pukumies saa kännykkäänsä kuvaviestin "Onnea (vaimon neutraali naamakuva) isä!" Siis mitä toikin nyt on? Kuva ei tuossa viestissä tuo viestiin minkäänlaista lisäinformaatiota, joten saman asian olisi voinut hoitaa tekstarilla tai soittaen. Kokonaan toinen juttu olisi ollut, jos kuvaviestissä olisi ollut esim. tulevan vauvan ultraäänikuva. Tommosen mainoksen viesti on vain, että kuvapuhelin kannattaa ostaa jos on liian rikas ja tyhmä!
#46 • • Edited Mrrshan Guest
.
#47 • • upee Guest

Myöskin ne Ottolonkero-mainokset on osoittaneet kuinka täysin epäseksikkäästä tuotteesta saadaan hitti kun vain mainostetaan oikein.

Parhaana esimerkkinä tuosta mainittakoon Jaffa, tuo pystyynnäivettyneiden virvoitusjuomien tuhkasta tyylikkäänä design-tuotteena noussut jalo limonadi.
#48 • • JussiS Guest

Tuli tuossa juuri mieleen, että Karlsbergin, "A free friend for every beer"- mainoksessa on myös sitä jotakin. Todella onnistunut idea - iskee suoraan niiden oluen ystävien sydämiin, joilla on elämänsä varrelta positiivisia kokemuksia pienessä hiprakassa saaduista uusista tuttavuuksista. Tämä ihmisryhmä tuskin kuitenkaan on hirvittävän pieni =)

Itse en alkoholin päälle erityisemmin perusta, mutta en voi kieltää sitä tosiasiaa, että varsinkin sulkeutuneelle perussuomalaisille alkoholin tuoma vapautuneisuus merkitsee juuri sitä minkä tämä mainos kiteyttää loistavasti.

Mut toi ei oo totuudenmukainen! Mä en saanu eilen kaveria vaikka ostin Carlsbergiä! Vaikka ihan erikseen pyysin!
#49 • • Boot Guest

Mut toi ei oo totuudenmukainen! Mä en saanu eilen kaveria vaikka ostin Carlsbergiä! Vaikka ihan erikseen pyysin!

Mä jouduin väärään osoitteeseen..............
#50 • • Edited Haitari Guest
Olvi: Lähes kaikki mainokset, muutamaa heikompaa lukuun ottamatta, ovat loistavia. Erityisesti joukosta erottuu Hjalmar & Hjördis sarja sekä Jeppe (isoo pullo pieni pullo)
Olvin mainoksia voi hakea täältä http://www.olvi.fi/tv-mainokset.html

Tapiolan mainos jossa liikutaan kuvastakuvaan zoomaamalla on aika kivasti tehty

Hirveinpiä mainoksia on shampoo mainokset... varsinkin dupatut sekä pesuain, Sotka, Jysk jne. mainokset

Ikea ainakin se bussi mainos jossa ne menee helsinkiin vai miten se meni... eniveis en tykkää ikeasta siks koska sinne tulee bussilasteittain eläkeläisiän "matkalle" eripuolilta suomee. Eikös joku täällä kehunu Ikean mainoksii? IMHO ne sukkaa ja pahasti!
#51 • • JussiS Guest
IMO yhdenkään miehen EI pitäisi tietää niin paljon kuukautissuojista kun nykyisillä mainosten määrillä tiedetään.
#52 • • George Shield Guest
Pari tällä hetkellä pyörivää ja mieleen jäänyttä:

- Oliskohan Nescafen mainos, jossa puna-valkoisissa alushousuissa kadulla seisova mies saa alussa kuonoon. Tämän jälkeen näytetään, mitä tapahtui minuuttia aiemmin...

- Kaksi lenkkeilijää kastelee toisiaan kilpaa hyppimällä kuralätäkköön yms. Tosin nyt en muista, mitä mainos mainosti (urheilumainos ilmeisesti?)...
#53 • • armijainen Guest

- Kaksi lenkkeilijää kastelee toisiaan kilpaa hyppimällä kuralätäkköön yms. Tosin nyt en muista, mitä mainos mainosti (urheilumainos ilmeisesti?)...

Se on Niken mainos, aivan loistava!

Adidaksen mainos jossa kaksi lenkkaria juoksee pitkin katuja ja loppuvaiheessa paljastuukin että kenkien sisällä on etanoita on ja aika helmi.

Bacardi Breezerin mainos on ja loistava! ......vai että kuivakakkua.... *kihikihi*
(olin muuten yllättynyt ettei kukaan tätä ollut maininnut)

Mutta mun ihan lemparimainos on Gamecuben mainos joka ei vissiin enää edes pyöri.
Se oli visuaalisesti kaunis ja siinä oli hyvä musiikki (jos joku tietää tästä kappaleesta jotain niin voisi ilmoittaa mulle että saan sen jostain.... -> ihan iiiiin löööööv).
Se mainos kolahti (vaikken Pelikuutiota ostanutkaan).

Suomalaisista mainoksista ne palhaimmat onkin tullut jo lueteltua, samaa mieltä, ei kannata lähteen toistelemaan sitä listaa...
#54 • • woland Guest

Mutta mun ihan lemparimainos on Gamecuben mainos joka ei vissiin enää edes pyöri.
Se oli visuaalisesti kaunis ja siinä oli hyvä musiikki (jos joku tietää tästä kappaleesta jotain niin voisi ilmoittaa mulle että saan sen jostain....

Toi kappale jota tarkoitat on varmasti Vince Pope - Destination Unknown, jota voi kuunnella vaikka tästä: http://www.breakbeat.co.uk/player/simple.asx?ID=4557. Circa (suuren ja pelottavan Virginin omistama) julkaisee tuon joskus tulevaisuudessa.
#55 • • Lucy Luke Guest
Edesmenneen Popstars-mittelön mainoksista on yksi jäänyt mieleen aivan erityisesti, nimittäin se jossa tavaratalossa työskentelevä bööna kuuluttaa

"HEI TALOUSTAVARAOSASTO, ONKS TEIL HYVÄ MEININKI??!"

Jiiihaa...:001: Kunpa saisi joskus itse tehdä noin, toisi vähän elämää markettiin!
#56 • • Snapshot Guest
Muutama vuosi sitten Radiolinjan Poikani Esko -sarja oli aivan sairaan hyvä. Yksi parhaiten mieleen painuneista Eskon repliikeistä oli "Tsori faija, lähtiks mopo keuliin, meniks kuppi nurin?"

RL:n Hinta pompsahti -mainos oli kanssa loistava, kumma ettei kukaan ollut sitä tässä muistellut.

Ja itsellänihän on Soneran liittymä... :001:
#57 • • Mr. Sinner Guest
Nyt ei tuu yhtään hyvää mainosta mieleen, mut pakko sanoo et Knorrin mainokset on niiiiiiiiiiiiin surkeita. Menee suunnilleen hermot joka kerta ku näkee niit tv:ssä ku ne on niin ärsyttävii!
#58 • • Sampson Guest

Olvi: Lähes kaikki mainokset, muutamaa heikompaa lukuun ottamatta, ovat loistavia. Erityisesti joukosta erottuu Hjalmar & Hjördis sarja sekä Jeppe (isoo pullo pieni pullo)
Olvin mainoksia voi hakea täältä http://www.olvi.fi/tv-mainokset.html

Jotenkin ite mulle ei oo nää Olvin mainokset oo ikinä tippunu. Ehkä niitä alaston juttuja lukuunottamatta. Eli tarkoitan just näitä Jeppe/Hjalmar&Hjördis juttuja. Ei oo musta hauskoja.
#59 • • mayah Guest

Mielestäni yksi parhaista mainoksista huumorin puolesta on jokin aika pyörinyt berocca mainos jossa putkimiehet ovat jossain järkyttävän kokoisessa tunnelissa ja yksi ns. "vanha kunnon" putkimies röiskii kunnon "duunariläppää".

Musta eka (?) vastaavanlainen Berocca-mainos oli kans hyvä, ku se täti istu siellä sotkusessa olohuoneessa ja puheli rasittuneella äänellä masentuneesti "kahdeksaksi töihin ja neljältä kotiin, sitten kauppaan ja lapset hoidosta, laittamaan ruokaa........"

Elintarvike-kauppaketjuista ehdottomasti onnistunein on mun mielestä K-kaupan plussa mainokset, kun niitä palloja tipahtelee kaikista ostoksista (esim. juhlien aikana koira oli syönyt vieraiden kengät ym.. (muistaako tällasta kukaan muu enää??) )

Ja vaikkakin siteiden mainostamista yleisesti pidetään täysin tarpeettomana, täytyy sanoa, että Libresse on nykyisellä kampanjallaan onnistunut erinomaisesti. Esim. tyttö juoksee portaita, pysähtyy hissin kohdalla, miettii hetken ja menee hissiin, -Aktiivisille, vaikka et aina olisikaan- tai kun ne tytöt on siellä karate(tai vastaava) tunnilla ja se japanilainen(tai vastaava) täti näyttää jonku liikesarjan ja oppilaat tuijottaa sitä hetken ja alkaa epätoivoisesti toistamaan sarjaa perässä -Aktiivisille, vaikka et aina olisikaan- Näissä mainoksissa ei puhuta imutehoista ja muista varsinkin pojille ällötyksen-kylmiä-väreitä-aiheuttavista asioista.

Kohtuullisen nerokkaasti toimi myös Maskun kalustetalo muutamia vuosia sitten. Lola Odusoga mainosti huonekaluja alusvaatteissa ja tästä seurannneen kohun ja mainosten poistamisen jälkeen uusissa mainoksissa Lola esiintyi toppahaalareissa.

Ärsyttävimpiin mainoksiin kuuluu ehdottomasti Sotka-mainokset, ne on halvan näköisiä, vaikka samalla budjetilla olisi varmasti saatu prempaakin laatua!
#60 • • Felis Guest

Bacardi Breezerin mainos on ja loistava! ......vai että kuivakakkua.... *kihikihi*
(olin muuten yllättynyt ettei kukaan tätä ollut maininnut)

Varmaan siksi, että toi mainos on niin puhki pyöritetty, että nykyään pitää jo vaihtaa kanavaa sen kohdalla. Alkoholimainokset muistuttaa muutenkin liikaa toisiaan (tosin olutmainokset ovat ainakin Suomessa oma lajinsa).

Oliko se nyt Ålandsbankenin mainos, jossa mies yrittää opetella ruotsia ennen pankkiin menoa, mutta virkailija puhuukin suomea, on hauska. Hyvin toteutettu, vaikka idea on aika yksinkertainen.