Parhaat mainokset?

85 posts, 5 pages, 25,562 views

#1 • • Saskia Guest
--

Mitkä on sun mielestäsi tän hetken parhaat mainokset ja mitkä aikaisempien vuosien mainokset on jääneet mieleen?

Ehkä paras mitä oon hetkeen nähnyt oli Philipsin Expaniumin mainos, jossa kundi temppuili juoksumatolla. Mainos oli jotenkin tosi "aito" ja mun mielestä kiteytti hyvin Expaniumin brändin parhaan puolen. Toinen hyvä on tällä hetkellä pyörivä Niken mainos jossa mies ja nainen juoksee ja tönii toisiaan.

Suomalaisista mainoksista on jäänyt mieleen Costa Rican mörököllitarina. Se oli huippu!

Huonoimpia mainoksia on sitten yleisesti kosmetiikka-, vaippa- pesuaine- ja sidemainokset. Ne on niiin tekopirteitä ja epäuskottavia...

--
#2 • • Taedium Guest
Mä tykkään näppäristä mainoksista ja sellaisita missä koko idea paljastuu vasta viime sekunnin sadasosilla. Mutta silti kaikkien aikojen mieleenpainuvin ja muistettavin mainos jonka koskaan olen nähnyt on:

Kismet - niin hyvää ettei sanotuksi saa. *lauleskelee, vaikka tietää, että kohta se jää päähän soimaan ja sit vituttaa*
#3 • • elok Guest
Musta ne valintatalon mainokset on aika hyviä.
Siinä on jotain tämän tapaista:
Eka menee valot pois ja sitten tulee joku tälläinen kommentti: Mitä voi tehdä pimeässä?
Ja sit lähtee pienen ihmisen likainen mielikuvitus laukkaamaan ja sitten siihen tulee jotain kylmää huikopalaa ruutuun niinkun vaikka joku makkara voikkari...
Toi on siis kiva!:p
#4 • • Tapi T Guest
En tiedä mikä olisi kaikkien aikojen mainos, mutta ainakin mm. Radiolinja ja DNA ovat mainonnallaan onnistuneet rakentamaan aika hyvän brändin itselleen. Molempien mainokset kaikkialla ovat tuoreita, persoonallisia ja kekseliäitä.

(Itse kattelen kauniita naisia mainoksissa oikein mielelläni, siksipä kosmetiikkafirmojen mainonta toimii! :017:
#5 • • Pan Guest
Yksi hauska mainos on ainakin Keltaisen pörssin mainos missä se tyyppi haluaa vaihtaa räppimasiinan kestävään vieokameraan.

jou, jou,Chigago! äöäöäöäöäööäööö!!! kops!

ei nyt tuu muista mielen, vaikka joitakin helmiä sieltä paskan joukosta löytyy.
#6 • • Timmo Guest
Tähän mennessä paras mainos on erään yliopiston jakama pahvipakkaus.

Kannessa lukee:

Kasvata Koulutustasoa, Vähennä Väkilukua. Sisältää akateemisen loppututkinnon ja kondomin

Avaa pakkaus ja katso lisätietoja sisäpuolelta!
#7 • • Taedium Guest

Kasvata Koulutustasoa, Vähennä Väkilukua. Sisältää akateemisen loppututkinnon ja kondomin

Avaa pakkaus ja katso lisätietoja sisäpuolelta!

Mustaa huumoria ja misantropiaa. Jesh. Minä pidän.

Mitä paketti oikeasti sisälsi kondomin lisäksi?
#8 • • bulk Guest

Itse kattelen kauniita naisia mainoksissa oikein mielelläni, siksipä kosmetiikkafirmojen mainonta toimii! :017:

Sama pätee myös muhun.

Ja aina kun mä ostan shampoota, niin mä ostan Pantenea, vaikka tiedän, että siinä on silikonia, ihan vain sen vuoksi, että Pantenen mainokset on vedonnut niin hyvin kauniilla naisillaan. :D
#9 • • Edited Quu Guest
Hesburger - Salatut Makunautinnot (salatut elämät remix)

puke.gif

Palaan myöhemmin asiaan kun jotain oikeasti hyviä mainoksia tulee mieleen.
#10 • • sektori Guest
musiikin puolesta se eräs farkku mainos.

musiikkina siinä Pole - Taxi (Kiff SM)
#11 • • H_Lecter Guest

Yksi hauska mainos on ainakin Keltaisen pörssin mainos missä se tyyppi haluaa vaihtaa räppimasiinan kestävään vieokameraan.

jou, jou,Chigago! äöäöäöäöäööäööö!!! kops!

Tämä ehdottomasti paras! :D Joka kerta meinaa tipahtaa tossa "Chigago! äöäöäöäöäööäööö!!!" -kohdassa.
#12 • • hujades Guest
jou tsikaagou!!

Levi's mainos missä Flat Eric istuu siin autos ja jorailee flat biittii...
Se kyl lähti hanskasta koko juttu loppujen lopuksi ja rupes kyllästyttää.

Paskimmat mainokset löytyy ehd. Tarjoustalolta ja säästötalo Robin Hoodilta yms... Oikeen rupee aina v*****aa et semmosia laittavat telkkariin.

Jostain oon lukenu että tehokkain tapa mainostaa telkkarissa on tehdä joko erittäin hyvä mainos, tai sitten ihan täysin skeida. Ne jää katsojille parhaiten mieleen.
#13 • • Felis Guest
Yksi mieleenpainuvimmista oli se taannoinen NYTin mainos, jossa mies tekee ilkeitä temppuja vastaantulijoille, mutta lopussa paljastuu, että kaikilla ilkeyksillä olikin hyviä seurauksia. Muitakin hyviä mainoksia on, mutta nyt ei tule mieleen.

Pesuaine- ja vaippamainosten inhoajille: vaihtakaa BBC worldiin. Vielä ei ole tullut ensimmäistäkään vaippamainosta vastaan, ja tuskin tuleekaan. BBC:llä pyörivät mainokset ovat ihan omaa lajiaan, tähän mennessä ainoat myös muilla kanavilla näkyneet mainokset ovat Nokian uudet kamerapuhelin-mainokset.

Ja huonoista/ tehottomista mainoksista puheenollen. Siinä vaiheessa kun Nokian mainokset alkoivat pyöriä mulle kerrottiin, että Eriksonilla on kuulemma ollut kamerapuhelin myynnissä jo vaikka kuinka kauan, ja mainoskin kuulemma pyörii rotaatiolla. Mä en vaan muistanut ikinä nähneeni sellaista...
#14 • • mttklrv Guest

Ja huonoista/ tehottomista mainoksista puheenollen. Siinä vaiheessa kun Nokian mainokset alkoivat pyöriä mulle kerrottiin, että Eriksonilla on kuulemma ollut kamerapuhelin myynnissä jo vaikka kuinka kauan, ja mainoskin kuulemma pyörii rotaatiolla. Mä en vaan muistanut ikinä nähneeni sellaista...

Ne oli piilotettu kovin mitäänsanomattoman sony+ericsson
-cgimorffauspätkän varaan.

Mitä mainoksiin yleensä tulee, niin pidän enemmän vakaan idean
ja selkeän brandi-idean varaan rakennetuista mainoksista kuin
yhden kikan läppämainoksiin.

Viimeaikaisista mainoksista on mieleen jääneet:

Sammon (?) chillout-mainos, joka antaa loistavan kuvan toivotusta
imagosta ja vielä on höystetty mainiolla biisillä. ^_^

NCC. Tälläisessa maailmassa haluan asua, tällaisia taloja kaipaan.
Korkealuokkainen ja positiivinen aivopesu. NCC:n osakkeet
nousivat silmissäni huimasti.

MTV3:n kärvistelyliittymä. Kaikki pielessä tuotetta myöten. MTV3
hautaa itsensä roskaan.

Veikkausmainokset (puusilmä!). Huonoja mainoksia huonolla
toteutuksella tylsästi tehtynä ja vailla tyyliä. Minä sanon: pahinta
saastaa! EI!
#15 • • Edited Tres Guest
Ehdoton pohja on kyllä kaikesta huolimatta Saksalaista
laatua:

Riesens -toffeen mainoskampanja. Vittu mitä paskaa.
En ikinä söisi toffeeta joka on a) Noin karseassa pussissa
b) saksasta c) jota markkinoidaan niinkin
iskevällä ja innovatiivisella punchlinella kuin 'minun täytynee
ottaa toinen'.

Ruokavaraston ja muiden mainokset ovat sentään ns.
'suoraan asiaan kun ei muutakaan voi' -linjalla ja sikäli
varsin neutraaleja. Ylipäätään Saksasta tulee aivan
käsittämättömän huonoja mainoksia - käsittääkseni
suuri osa pesuaine- yms. mainoksista on tuotettu juuri
Saksassa: esimerkiksi tämä uusi Pepsodent-mainos, jossa
luvataan euroja lasten hammashuoltoon. Ja tottakai
vituilleen dubattuna. Sen pepso-tädin lasittunut katse on mielestäni
lähinnä psyykkaava. :012:

Okei, ehkei hygieniatuotteiden markkinointi nyt muutenkaan
ole mitään maailman seksikkäintä hommaa, joten eipä
ihme että homma on jätetty saksalaisille :rolleyes:
#16 • • Edited kilobitti Guest
Yleinen trendi on ylöspäin - viime aikoina on tullut tod paljon
todella hauskoja mainoksia. Itselle on jäänyt mieleen mm.
keltainen pörssi (=räp-sankari). Tiedä sitten, johtuuko
kovemmasta tasosta, ja sitä mukaa kilpailusta, että suurin osa
mainoksista yrittää olla niin kovin viihteellisiä nykyään. Tämä on
se suuri moka yritysten puolella. Perinteisesti mainoksia on
mitattu informatiivisuus (x) viihteellisyys (y) -asteikolla, ja nyt
tuntuu siltä että kaikki mainokset ovat kovin viihtellisiä, mutta
informatiivisuutta ei ole juurikaan. Toisin sanonen, mainos saattaa
naurattaa kolmannellakin katselukerralla, mutta en vieläkään
muista mitä helkuttia se mainostaa. Viihteellistä, mut
periaattessa aika tuhlausta yritykseltä.

Mainoksien pohja-luokkaan kuuluu mm. Dressman. Kyllä, haluan
joskus ostaa kauluspaitoja, skrakoja tms, mutta jotenkin jo
mainokset ovat niin luotaantyöntäviä että kierrän kaikki DM:ät
kaukaa. Pelkkä wannabe-terminator-musiikkikin aiheuttaa
puistatusta.

-kb
#17 • • athmos Guest
Muutama hölmö mainos:

Pepsi Max -mainos: Joukko hyppää roskasäiliöön ja vedättää menemään kauheella vauhdilla alamäkeen ja lopuks mereen :)

Costa Rica -mainos: Poliisit on pysäyttäny kuplavolkkaria ajavan ikiteinin...vannon, kautta kiven ja kannon... :p

Fazer paahtoleipä -mainos: Sehän kuullosti hyvältä (mummo kuulolaitteineen) :)

Vaippamainoksista sen verran, että kyllä se yksi mainos pistää vähäsen virnistään, jossa mainostetaan ilmavia vaippoja. Vauva on sohvalla ilmapallon kanssa, sitten vauva pieraisee ja ilmapallo saa kyytiä :p
#18 • • jUSSi Guest

Costa Rica -mainos: Poliisit on pysäyttäny kuplavolkkaria ajavan ikiteinin...vannon, kautta kiven ja kannon...

Tää on varmaan yksi parhaista mainossarjoista :D
#19 • • funkyboy Guest
Se nokian uusi kännykkä mainos kun se jätkä saa melkein hepulin hole in onesta!:001:

Ja sit ne mainokset jossa maailma on todellakin erilainen vakioveikkaajan silmin.

Lisään jahka muistan.
#20 • • hujades Guest
mountain dew mainos joka pyöri jenkeissä nelisen vuotta sitten. Noi pepsi mainokset jossa on jotain xtreme juttuja on samankaltaisia. Mainoksessa näytetään liuta skeittauskämmejä. Jengii vetää turvalleen ja perseelleen. Pahin niistä on kun kundi tipahtaa kaiteelle juurikin sillä tavalla millä kukaan, varsinkaan kundi ei toivo. Hilarious and painfull. :001: