No eihän opettajan auktoriteetti voi perustua voimakeinoihin, vaan se pitää saavuttaa ihan muilla tavoin.
No jos sinulla on luokassa sellainen kaveri, että ei tottele sinua vaikka kuinka olisit karismaattinen ja fiksu ja filmaattinen, niin mitä teet? Mitä mahdollisuuksia sinulla olisi opettajan roolissa? Koko koulu-urani aikana olen törmännyt kahteen opettajaan, jotka ovat saaneet pidettyä kurin. Toinen oli kolmannella luokalla, jolloin toisaalta kurinpito on helpompaa. Ja toinen oli yläasteella se meidän Sheriffi. Muuten on ollut niin paljon opettajia, että tiedän, ettei karisma ole se opettajien auktoriteetin lähde. Ja kun opettajan voimakeinot on nuhtelu, josta seuraa kiusaajan vihan kasvu kiusattua kohtaan, sekä jälki-istunto, joka edelleen pahentaa asiaa. Sitten koulusta erottaminen, eli ilmainen loma kiusaajalle... Mitä muuta voidaan tehdä? Puhua nätisti? Kun se 12-vuotias kundi varmaan hirveen paljoa ei ajattele, että nyt voisi opiskella, jotta joskus puolen vuosisadan päästä, kun on 15-vuotias voisi päästä hyvään lukioon. Semmonen kaveri, jolla muutenkin menee koulu huonosti, niin varmaan numeron lasku ei paljoa nappaa.
Mua pidetään ns. "motivaatiovemppaajana".
Motivaatiovemppauksenkin voi tehdä niin, että näyttää siltä, että haluaisi tehdä, mutta alikeista lähtien muut kieltävät. Itse sain tilanteeni siihen kuntoon, että minua kiellettiin ottamasta osaa coopperiin ja muihin. :D
Oisko kyseessä ollut senniminen sankari kuin Roope Koivu?
Vaikka Roope olisi ollut kuinka paha ihminen ja nauttinutkin kiusaamisesta, niin vastustan, että hänen nimeään tällä foorumilla mollataan. Hän ei ole tässä puolustautumassa. Lisäksi vaikka hän olisi ollut koulussa kiusaaja, ei se oikeuta ketään julkaisemaan hänen nimeään palstoilla, jotta muut saavat käydä kurmauttamassa ko. henkilöä. Jos hän itse ei halua tulla ulos ja kertoa, että on ollut kiusaaja, niin se ei ole varmaankaan myös sinun asia sitä maailmalle kertoa.