Koulukiusaaja vai uhri?

108 posts, 6 pages, 19,994 views

#61 • • Remotion Guest
Ala-aste oli mulle tosi rankka, mua kiusattiin koska olin kiltti, en kiroillut ja myös uskontoni takia. Lähinnä se oli henkistä kiusaamista ja syrjimistä, mut osittain myös väkivaltaa.

Yläasteella tilane muuttui niin että vain muutama jaksoi olla kimpussa kokoajan, mut muiden kanssa olinkin tosi hyvä kaveri tai ainakin ne kovimmat sällit anto respektiä koska en valunu massan mukana kuusiaidalle vetää röökiä jne, ja se oli jotain mihin ne ei ite pystyny ja niinpä lähinnä kovikset löi toisiltaan päitä läpi ikkunoista ja muuta mukavaa... 8. luokalta 9. alkuun tuli pituutta lisää 20cm ja samalla vaihtu verkkarit farkkuihin jne, eipä kovin moni ois enää edes uskaltanut tulla aukomaan...

Amis/Lukio, täällä kaikki olikin kavereita ja sillee, meidän luokalla oli hyvä henki ja lähinnä ihmetytti opetuksen hirveen huono taso ja noi koulutukselliset vaikuéudet lähensi vielä meidän luokkaa... no okei oli yks vähän hämärä saatananpalvojaörinähevarinapalminvalmistaja, mut sitä nyt ei kukaan ottanut tosissaan...

Itse en ole ikinä kiusannut, ehkä on tullut osallistuttua muutaman kerran ivaamaan porukalla yhtä koulukaveria yläasteella mut samalla me oltiin tosi hyviä kavereita ja kyllä mä pyysin siltä anteeksi.
#62 • • Taedium Guest

No eihän opettajan auktoriteetti voi perustua voimakeinoihin, vaan se pitää saavuttaa ihan muilla tavoin.

No jos sinulla on luokassa sellainen kaveri, että ei tottele sinua vaikka kuinka olisit karismaattinen ja fiksu ja filmaattinen, niin mitä teet? Mitä mahdollisuuksia sinulla olisi opettajan roolissa? Koko koulu-urani aikana olen törmännyt kahteen opettajaan, jotka ovat saaneet pidettyä kurin. Toinen oli kolmannella luokalla, jolloin toisaalta kurinpito on helpompaa. Ja toinen oli yläasteella se meidän Sheriffi. Muuten on ollut niin paljon opettajia, että tiedän, ettei karisma ole se opettajien auktoriteetin lähde. Ja kun opettajan voimakeinot on nuhtelu, josta seuraa kiusaajan vihan kasvu kiusattua kohtaan, sekä jälki-istunto, joka edelleen pahentaa asiaa. Sitten koulusta erottaminen, eli ilmainen loma kiusaajalle... Mitä muuta voidaan tehdä? Puhua nätisti? Kun se 12-vuotias kundi varmaan hirveen paljoa ei ajattele, että nyt voisi opiskella, jotta joskus puolen vuosisadan päästä, kun on 15-vuotias voisi päästä hyvään lukioon. Semmonen kaveri, jolla muutenkin menee koulu huonosti, niin varmaan numeron lasku ei paljoa nappaa.

Mua pidetään ns. "motivaatiovemppaajana".

Motivaatiovemppauksenkin voi tehdä niin, että näyttää siltä, että haluaisi tehdä, mutta alikeista lähtien muut kieltävät. Itse sain tilanteeni siihen kuntoon, että minua kiellettiin ottamasta osaa coopperiin ja muihin. :D

Oisko kyseessä ollut senniminen sankari kuin Roope Koivu?

Vaikka Roope olisi ollut kuinka paha ihminen ja nauttinutkin kiusaamisesta, niin vastustan, että hänen nimeään tällä foorumilla mollataan. Hän ei ole tässä puolustautumassa. Lisäksi vaikka hän olisi ollut koulussa kiusaaja, ei se oikeuta ketään julkaisemaan hänen nimeään palstoilla, jotta muut saavat käydä kurmauttamassa ko. henkilöä. Jos hän itse ei halua tulla ulos ja kertoa, että on ollut kiusaaja, niin se ei ole varmaankaan myös sinun asia sitä maailmalle kertoa.

Hän on syytön, kunnes syylliseksi todistetaan. Ja tämä foorumi ei ole se paikka, jossa syyllisyys todistetaan. :mad:

Olin ns. "kympin oppilas"

Itseäni vituttaa oma saamattomuus. Oli potentiaalia melkein Bo Derekin ja Dudley Mooren leffan nimeen, mutta a) en ole nainen ja b) laiskuuttani sain numeroiksi aina 8-9 numeroita. Nyt vähän vituttaa saamattomuuteni, kun olisi voinut todistus lukemalla olla yli 9.5 keskiarvo, mutta ilman kirjan aukaisuja se oli siinä 8.5. Vituttaa. Lohtuna todistelen itselleni, että niillä todistuksilla ei tee työelämässä mitään...

mitäs mä noista ees puhun..??

Öö... No Analogian kommenttiin täytyy kyllä yhtyä. Mulla ei oo noihin sun kommentteihin muuta ku kolme sanaa sanottavana: "En tajunnu".

Tosi kyllä on, ettei koulukiusaajaan muu toimi, kuin väkivalta takaisin.

Taitaapi olla osittain totta, mutta silti en kannata ruumiillista rangaistusta. Koululaitoksen tulisi ehkä enemmänkin ottaa saman tyyppinen kanta, kuin kuulopuheiden mukaan jääkiekon kanssa on mennyt. Eli kuulemani mukaan ollaan kiristetty jääkiekonkin sääntöjä niin, että jos kehässä tulee tappelu, niin entistä helpommin voi vastaanottava osapuoli nostaa pahoinpitelysyytteen.
#63 • • JussiS Guest

No jos sinulla on luokassa sellainen kaveri, että ei tottele sinua vaikka kuinka olisit karismaattinen ja fiksu ja filmaattinen, niin mitä teet? Mitä mahdollisuuksia sinulla olisi opettajan roolissa? Koko koulu-urani aikana olen törmännyt kahteen opettajaan, jotka ovat saaneet pidettyä kurin. Toinen oli kolmannella luokalla, jolloin toisaalta kurinpito on helpompaa. Ja toinen oli yläasteella se meidän Sheriffi. Muuten on ollut niin paljon opettajia, että tiedän, ettei karisma ole se opettajien auktoriteetin lähde. Ja kun opettajan voimakeinot on nuhtelu, josta seuraa kiusaajan vihan kasvu kiusattua kohtaan, sekä jälki-istunto, joka edelleen pahentaa asiaa. Sitten koulusta erottaminen, eli ilmainen loma kiusaajalle... Mitä muuta voidaan tehdä? Puhua nätisti? Kun se 12-vuotias kundi varmaan hirveen paljoa ei ajattele, että nyt voisi opiskella, jotta joskus puolen vuosisadan päästä, kun on 15-vuotias voisi päästä hyvään lukioon. Semmonen kaveri, jolla muutenkin menee koulu huonosti, niin varmaan numeron lasku ei paljoa nappaa.Motivaatiovemppauksenkin voi tehdä niin, että näyttää siltä, että haluaisi tehdä, mutta alikeista lähtien muut kieltävät. Itse sain tilanteeni siihen kuntoon, että minua kiellettiin ottamasta osaa coopperiin ja muihin. :DVaikka Roope olisi ollut kuinka paha ihminen ja nauttinutkin kiusaamisesta, niin vastustan, että hänen nimeään tällä foorumilla mollataan. Hän ei ole tässä puolustautumassa. Lisäksi vaikka hän olisi ollut koulussa kiusaaja, ei se oikeuta ketään julkaisemaan hänen nimeään palstoilla, jotta muut saavat käydä kurmauttamassa ko. henkilöä. Jos hän itse ei halua tulla ulos ja kertoa, että on ollut kiusaaja, niin se ei ole varmaankaan myös sinun asia sitä maailmalle kertoa.

Hän on syytön, kunnes syylliseksi todistetaan. Ja tämä foorumi ei ole se paikka, jossa syyllisyys todistetaan. :mad:Itseäni vituttaa oma saamattomuus. Oli potentiaalia melkein Bo Derekin ja Dudley Mooren leffan nimeen, mutta a) en ole nainen ja b) laiskuuttani sain numeroiksi aina 8-9 numeroita. Nyt vähän vituttaa saamattomuuteni, kun olisi voinut todistus lukemalla olla yli 9.5 keskiarvo, mutta ilman kirjan aukaisuja se oli siinä 8.5. Vituttaa. Lohtuna todistelen itselleni, että niillä todistuksilla ei tee työelämässä mitään...Öö... No Analogian kommenttiin täytyy kyllä yhtyä. Mulla ei oo noihin sun kommentteihin muuta ku kolme sanaa sanottavana: "En tajunnu".Taitaapi olla osittain totta, mutta silti en kannata ruumiillista rangaistusta. Koululaitoksen tulisi ehkä enemmänkin ottaa saman tyyppinen kanta, kuin kuulopuheiden mukaan jääkiekon kanssa on mennyt. Eli kuulemani mukaan ollaan kiristetty jääkiekonkin sääntöjä niin, että jos kehässä tulee tappelu, niin entistä helpommin voi vastaanottava osapuoli nostaa pahoinpitelysyytteen.

Edelleenkin jos perustetaan luokan hiljaisena pitäminen voimankäyttöön ja pakkokeinoihin, puhutaan enemmänkin pelosta kuin auktoriteetistä.

Mulla on ollu muutama sellanen opettaja, että niitten ei tarvinnu koskaan ees korottaa ääntä, vaan ne sai oppilaitten kunnioituksen ja luottamuksen ihan muilla jutuilla kuin kurinpidollisin toimin. Olin itsekin intissä kessuna, enkä varmaan ikinä huutanut alaisilleni. Silti sain homman toimimaan mielestäni erittäin hyvin, ilman kurin löystymistä.
#64 • • Tapi T Guest

Vaikka Roope olisi ollut kuinka paha ihminen ja nauttinutkin kiusaamisesta, niin vastustan, että hänen nimeään tällä foorumilla mollataan.

Relax Tarska! Äijän nimi ei ollut Roope Koivu - mä en edes tunne ketään sen nimistä.
#65 • • Taedium Guest

Relax Tarska! Äijän nimi ei ollut Roope Koivu - mä en edes tunne ketään sen nimistä.

No joo... Meinasin jo ruveta huutamaan rikoslain kahdennenkymmenennenneljännen luvun, kahdeksannen pykälän ja toisen momentin perään.

Silti ei tämän tyyppisissä asioissa pitäisi yksityishenkilöitä noin vain ottaa esille. Jopa rikollisilla on oikeuden suoja Suomessa.

Mutta nyt lasken kymmenestä alaspäin mielessäni, juon kupillisen lämmintä maitoa ja kuuntelen Mozartia.
#66 • • dixoff Guest

Mitä muuta voidaan tehdä? Puhua nätisti? Kun se 12-vuotias kundi varmaan hirveen paljoa ei ajattele, että nyt voisi opiskella, jotta joskus puolen vuosisadan päästä, kun on 15-vuotias voisi päästä hyvään lukioon. Semmonen kaveri, jolla muutenkin menee koulu huonosti, niin varmaan numeron lasku ei paljoa nappaa.

Vähän sama juttu on moniongelmaisten nuorisorikollisten kanssa. Jos heppu saa ties kuinka monennen ehdollisensa parin vuoden sisään, ja muutaman tuhatta euroa lisää vahingonkorvauksia maksettavaksi, niin mitä väliä. Kun linnaan ei taaskaan tarvinnut mennä eikä sitä rahaa ollut ennestäänkään, niin eihän käräjien seurauksena muuttunut elämä mitenkään. Eikä sitä siinä tilanteessa varmaan ajattele, että joskus tulevaisuudessa voisi olla hakemassa oikeaa työpaikkaa tms.
#67 • • Ana-- Guest

Vaikka Roope olisi ollut kuinka paha ihminen ja nauttinutkin kiusaamisesta, niin vastustan, että hänen nimeään tällä foorumilla mollataan. Hän ei ole tässä puolustautumassa. Lisäksi vaikka hän olisi ollut koulussa kiusaaja, ei se oikeuta ketään julkaisemaan hänen nimeään palstoilla, jotta muut saavat käydä kurmauttamassa ko. henkilöä. Jos hän itse ei halua tulla ulos ja kertoa, että on ollut kiusaaja, niin se ei ole varmaankaan myös sinun asia sitä maailmalle kertoa.

Hän on syytön, kunnes syylliseksi todistetaan. Ja tämä foorumi ei ole se paikka, jossa syyllisyys todistetaan. :mad:

Sori ettei oo mustelmia esittää todisteeksi. Pahoittelen että
mainitsin nimen. en tee sitä enää ikinä. Olet todellakin oikeassa,
ei pidä missään nimessä mennä mainitsemaan kenenkään nimeä
julkisesti. Voihan se olla, että Mauno Ahonen (Nimi muutettu)
haluaa aloittaa uuden elämän vaikkapa saarikoskella, eikä se ole
kovinkaan reilua jos platinumilla kysytään, onko ihminen sama
kuin jonka eräs herra tapasi ravintolassa.
#68 • • Taedium Guest

Sori ettei oo mustelmia esittää todisteeksi.

Ja vaikka olisikin syyllinen, niin silti:
Toiselta topicilta löytyikin suoraan teksti! Tiesin asian todeksi, mutta en varmasti olisi pykälää ilman Varvanaa löytänyt. Kiitos hänelle.

Rikoslaki luku 24: Yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta, Kahdeksas pykälä, toinen momentti.
8 § (9.6.2000/531)
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
Joka oikeudettomasti
2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville
esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Eli Jos Roope Koivu sattuu lukemaan Plattaria ja sinulle suuttuu, hän voi nostaa syytteen ja sinä voit pahimmassa tapauksessa joutua kahdeksi vuodeksi vankeuteen. Eli jos tilanne oli niin, että hän oli kiusaaja ja sinä kiusattu, niin hänen tekonsa on vanhentunut, sinun ei vielä. Sinusta saattaisi tuntua pikkusen väärältä, jos hän nostaisi sinua vastaan herjauksesta syytteen ja siitä sitten sinulle sanktiot, vaikka itse kerroit, kuinka asiat oikein olivat. Mutta lain mukaan kannattaa toimia.

En millään muotoa itse vihjaa, että Roope olisi ollut kiusaaja. Oma tekstini on vain hypoteettinen tilanne.
#69 • • Mimako Guest
Mulle auottiin koulussa tietyistä asioista jo ala-asteella, mutta jännitys tiivistyi vasta yläasteella esim. turpaanvetouhkauksiksi saakka. Uhkaukset eivät onneksi toteutuneet, koska olen erittäin pitkä -- joka myös oli kymppiluokan koviksille yksi tekosyy minulle vittuilemiselle ("honka"). Muita olivat silmälasit ("huuhkaja", "huhuuu"), kova ääni ("lehmä", "ammuu"), koulumenestys ("hikari") ja perhetaustani pienellä paikkakunnalla ("rikas prinsessa"). Oikomisraudoista ne eivät ehkä enää jaksaneet aukoa.

Luokkakaverini kovis isosisko sattui onneksi pitämään minusta ja uhkasi vetää daijuun koko kymppiluokkaa, "jos ette lopeta kiusaamasta mun pikkusiskon kaveria". Niin myös kävi, kiitos Pia joka tuskin luet tätä nyt! Olin silloin ja olen edelleen myös niin paha suustani, että puolustauduin verbaalisesti. Jos olisin ollut lyhyempi, olisi voinut käydä ikävämminkin.

Tuli vittuiltua kyllä sekä kiusaajilleni että ikävä kyllä myös ulkopuolisille. Läskiksi haukuin tiettyjä, koska minua haukuttiin kotona läskiksi todellakin ilman syytä. Toivottavasti niille parille tyypille ei jäänyt traumoja kuten itsellenikään ei jäänyt omista kiusaajistani. Ylivoimaisesti pahimmat koulutraumani liittyvät nimittäin liikuntatunteihin :(
#70 • • Mrrshan Guest

Eli Jos Roope Koivu sattuu lukemaan Plattaria ja sinulle suuttuu, hän voi nostaa syytteen ja sinä voit pahimmassa tapauksessa joutua kahdeksi vuodeksi vankeuteen. Eli jos tilanne oli niin, että hän oli kiusaaja ja sinä kiusattu, niin hänen tekonsa on vanhentunut, sinun ei vielä. Sinusta saattaisi tuntua pikkusen väärältä, jos hän nostaisi sinua vastaan herjauksesta syytteen ja siitä sitten sinulle sanktiot, vaikka itse kerroit, kuinka asiat oikein olivat. Mutta lain mukaan kannattaa toimia.

En millään muotoa itse vihjaa, että Roope olisi ollut kiusaaja. Oma tekstini on vain hypoteettinen tilanne.

:rolleyes:

Siinä epätodennäköisessä tapauksessa että tuollainen naurettava syyte menisi läpi, siitä voisi saada pienet sakot.

Siis mieti nyt: tästä kommentista:

Oisko kyseessä ollut senniminen sankari kuin *** ***

HALOO?!
#71 • • Taedium Guest

Siinä epätodennäköisessä tapauksessa että tuollainen naurettava syyte menisi läpi, siitä voisi saada pienet sakot.

Toinen topic - Ja vastaus siellä
#72 • • Cee Guest
Mua on luultavasti kiusattu koko pienen ikäni ajan. Tarhasta ylä-asteelle saakka :(

Joskus kai riittää että toisella on isosuu joka haluaa sanoa oman mielipiteensä joka asiaan.. :rolleyes:
Toiseksi mulla oli punaiset hiukset joista oli kiva vääntää ruostekypärää sun muuta mukavaa.
ja pisamista saa nyt esim näppylänaaman.. hohhoi.
Ala-asteella oppi aika hyvin että ei missään nimessä saa itkeä jos tuntuu pahalle..
Ylä-asteella sitten haukkumisetkin muuttui huoraksi.. ja muiksi kivoiksi. Toisaalta sitä oli jo kovettanut itseään sen verran että osas joko sanoa takaisin tai sitten olla ihan hiljaa..
henkistä kiusaamista se suurimmaksi osaksi oli, vaikka joskus jotain muutakin, esim kerran käytävällä tennispallolla selkään..
huOh.
#73 • • Ana-- Guest

:rolleyes:

Siis mieti nyt: tästä kommentista:

HALOO?!

Eikä toisaalta kukaan tota nimeä ois painanut mieleen ellei
Taedium (HUPS) siitä olisi hirvittävä oikeustiedeäläkkää nostanut.
#74 • • Nudie Guest
Korjaillaanpas vähän käsityksiä täällä. Kuten tuolla edellisellä sivulla kirjailin, olin ala- ja yläasteella jonkin sortin kiusaaja, toki itsekin sain turpaan usein ja jouduin monesti käyttämään kyynärpäitäni hätistellessäni minua kiusanneita. Pääasiassa kuitenkin purin ilmeisesti omaa pahaa oloani ja heikkoa itsetuntoani muihin. Miksi? Siihen en ole vielä vanhoilla päivillänikään löytänyt vastausta.

En todellakaan istu noihin tällä palstalla oleviin käsityksiin stereotyyppikiusaajasta. Keskiarvoni on majaillut aina lähempänä kymppiä kuin kahdeksaa, tulen erittäin hyvin toimeentulevasta perheestä, eikä minusta tullut sosiaalipummia peruskoulun jälkeen. Tällä hetkellä opiskelen yliopistossa ja työskentelen konsulttina suuressa yrityksessä.

Tällä postauksella haluan sanoa, että ei ole olemassa mitään sabluunaa, joka määrittelee kiusaajan. Heitä löytyy jokaisesta ihmisryhmästä, taustoista, koulutuksesta, ihonväristä tai uskontosuunnasta riippumatta. Lukiossani pahin pain in the ass oli urheileva, suosittu poika, jonka isä oli pankkiiri.

Vaikka opettajien valtaa ja auktoriteettia vähätellään, ovat he lähes ainoita, jotka koulukiusaamiseen voivat puuttua. Opettajien ja vanhempien yhteisillä palavereilla ja keskusteluilla voidaan toki vaikuttaa ainakin jossainmäärin koulukiusaamiseen. Kuitenkin keinot kiusamisen kitkemiseen ovat vähäiset. Valistus on ikävä ja kliseinen sana, mutta kenties sillä voitaisiin vaikuttaa koulujen asenneilmapiiriin. Murrosikäiset ihmiset tosin vastustavat lähes kaikkea ja kokeilevat rajoja. Niin omiaan kuin muidenkin asettamia.

En itse edes ymmärtänyt kiusaamiseni seurannaisvaikutuksia kouluaikanani. Niistä ei yksinkertaisesti keskustellut. Ei ollut ongelmaa nimeltä koulukiusaminen. Epäilen, että omalla kohdallani valistus ja muutama jämäkkä palaveri ja julkiseen anteeksipyyntöön pakottaminen olisivat palauttaneet minutkin ruotuun.
#75 • • Taedium Guest

Eikä toisaalta kukaan tota nimeä ois painanut mieleen ellei
Taedium (HUPS) siitä olisi hirvittävä oikeustiedeäläkkää nostanut.

Eikä Hitlerin tekoja olisi kukaan muistanut, ellei liittoutuneet siitä olisi hirvittävää äläkkää nostaneet...
#76 • • Edited jUSSi Guest

Eikä Hitlerin tekoja olisi kukaan muistanut, ellei liittoutuneet siitä olisi hirvittävää äläkkää nostaneet...

Paitsi kenties ne miljooonat ihmiset jotka kärsivät hänen tekojensa takia.

Laitas tarska se agitaattori taas vähäksi aikaa taskuun, jookosta joo? ;)
#77 • • Taedium Guest

Paitsi kenties ne miljooonat ihmiset jotka kärsivät hänen tekojensa takia.

Muualle...

Laitas tarska se agitaattori taas vähäksi aikaa taskuun, jookosta joo? ;)

...Joo... Okei... Sori... Vitutti vain kun ekaksi toisella topicilla nimen julkaisu on väärin, mutta kun teko on mitätön, niin yhtäkkiä se onkin ok... Ja mä oon syyllinen kun mainitsen, että vituttaa kun puolustuskyvyttömien oikeuksia poljetaan...
#78 • • Ana-- Guest

Muualle......Joo... Okei... Sori... Vitutti vain kun ekaksi toisella topicilla nimen julkaisu on väärin, mutta kun teko on mitätön, niin yhtäkkiä se onkin ok... Ja mä oon syyllinen kun mainitsen, että vituttaa kun puolustuskyvyttömien oikeuksia poljetaan...

:002: :002: :002:
#79 • • mark hamilton Guest

Öö... No Analogian kommenttiin täytyy kyllä yhtyä. Mulla ei oo noihin sun kommentteihin muuta ku kolme sanaa sanottavana: "En tajunnu".

Luulisimpa, että tekstini epäsevyys johtuu siitä, että ks. tyypit olivat selaisia jotka puhuvat lähes kaikista asioista sillen kun asiasta tiedetään. Silleen vihjaillen ja hyvin epäselvästi. Mutta, enpäs selitä enempää. ;)

Tyypit alkoivat arvostella minua sen takia kun olen väitänyt jotain sellaista mistä heillä on uskomuksiin ja omiinpäätelmiin perustuva oma käsitys millä ei ole mitään tekemistä oikean tiedon kanssa. He olivat vielä sen lisäksi siinä iässä, että he vaan tietää kaikenkaikesta. Vaikka eivät olisikaan ottaaneet asiasta selvää.

Se mikä tuossa oli ehkä kiusausta oli se että tyyppi jolle keroin juorusi keromani käännettynä. Eli, siis kännettynä. Eli siis jos sanon, että en aijo värjätä hiukseni niin se kertoo asian päin vastasena kokoluokalla tahallaan. Sen jälkeen luokka spekuloi asiaa mun seläntakana seuraavaan päivään saakka ja otta hirveen tressin ja häpeävät silmät päästään kun olen väittänyt jotain mistä heillä on toisenlainen ja väärä käsitys. He hän ovat luonolisesti oikeassa. Myöskin he ei voi hyväksyä blondattua tukkaa, koska heidän mielestään se on kokoluokan häpeä ja heidän maine mukamas kärsii jos yhdellä on blondattu tukka. Kuitenkin rinnakkais luokan oppilailla on monilla blondattu tukka.

Itse asiasssa. Pistän nyt mun ex-luokkalaisia halvalla.

Vinkki: "En tajunnut" sisältää kaksi sanaa. ;)
#80 • • emilia Guest
Koulukiusattu en ole ikinä ollu..
Tullu toimeen melkeen kaikkien kanssa.
Ärsyttävä pikkukovis yläasteella,
joka on puolustanu useesti kiusattuja
ja kiusannu kiusaajia..

Myönnettävä on, että muutamat
ylimääräiset sanat on tullut
virkottua, joita myöhemmin
kuiteskin pyysin anteeksi,
koska vanhempana rupesi
hävettämään typerä